Турбо колектор за М50
Модератор: bum_bum
55 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
хмм аве луда работа
1 бар на 1:9 компресия пак луда работа
ни6то ло6о ама тука иска мноого добро регулиране на запалването ина4е дупкиии
аиде с горивното захранване горе долу може да се оправи ама запалването иска съвсем нови параметри на картата
тоя мегаскуирт и аз съм го гледал зву4и доста интересно ама горивни калкулации на база математи4ески еквиваленти и физи4ески формули
ми зву4и мноо сухо и теорети4но и доста ме пла6и
плюс това е фуел онли(поне за игни6ън модул не знам) плюс това то трябва да се сглобява и става една мамата си трака :o
няма проблем ако намери6 някои които го е накарал да проработи добре на конфигурация близка до твоята, и да го накара6 да ти даде настройки и инсталиране....
MSD модулите съм 4увал 4е са доста добри а JACOBS били пълен та6ак
вземи провери WOLF3D не са мноо скъпи и имат добър съпорт...питай ги за базов кит за твоята кола...
дали инжекторите ти 6те насмогнат в турбо режим? разпр валове...
абе луда работа , изглежда лудите все о6те не са на из4езване


ни6то ло6о ама тука иска мноого добро регулиране на запалването ина4е дупкиии


тоя мегаскуирт и аз съм го гледал зву4и доста интересно ама горивни калкулации на база математи4ески еквиваленти и физи4ески формули
ми зву4и мноо сухо и теорети4но и доста ме пла6и

няма проблем ако намери6 някои които го е накарал да проработи добре на конфигурация близка до твоята, и да го накара6 да ти даде настройки и инсталиране....
MSD модулите съм 4увал 4е са доста добри а JACOBS били пълен та6ак
вземи провери WOLF3D не са мноо скъпи и имат добър съпорт...питай ги за базов кит за твоята кола...
дали инжекторите ти 6те насмогнат в турбо режим? разпр валове...
абе луда работа , изглежда лудите все о6те не са на из4езване


" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
хмм аве луда работа 1 бар на 1:9 компресия пак луда работа
абе има и по-луди, като този например (този линк и преди съм го пускал тук) http://www.mbautowerks.com/performance/00005/00005.html . Това МБ е с компресия 9.7:1 и кара на 1 бар с електроника на Electromotive TEC3.
ни6то ло6о ама тука иска мноого добро регулиране на запалването ина4е дупкиии
аз затова ще сменям CIS-E както и EZL(игнишъна системата). За игнишън ще ползвам EDIS от форд който също може да се програмира с лаптоп, тук има пове4е инфо (и програмата за тази цел)-> http://www.jsm-net.demon.co.uk/megasqui ... index.html
няма проблем ако намери6 някои които го е накарал да проработи добре на конфигурация близка до твоята, и да го накара6 да ти даде настройки и инсталиране....
вече съм намерил


абе луда работа , изглежда лудите все о6те не са на из4езване
не са то даже само в този форум има много (KAMIKADZE, ludiagsm, i много други)


W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Жоре, добре дошъл в клуб 400+ НР
V_G_Z написа:хмм аве луда работа1 бар на 1:9 компресия пак луда работа
Е след като е правено с 9,7:1 със същото налягане, значи може. Все пак този двигател е с въртящ момент във високите обороти, което е предимство по отношение на борбата с детонацията.
V_G_Z написа:тоя мегаскуирт и аз съм го гледал зву4и доста интересно ама горивни калкулации на база математи4ески еквиваленти и физи4ески формули
ми зву4и мноо сухо и теорети4но и доста ме пла6и
Е каква е разликата дали компютъра ще ги смята в реално време по формули (базирани на физическите закони) или предварително ще са му сметнати (на Excell примерно) и заложени в таблицата (МАР-а), а той да апроксимира между стойностите? Въпроса е в конкретния хардуер и алгоритъма, с който работи. Дали го изчислява или го избира от таблицата след сравнение с минимално количество логически операции според мен е все едно, стига накрая числото да е точно толкова, колкото трябва. Това се отнася за горивото естествено. За искрата няма нито един алгоритъм, по който да се изчислява с висока точност и затова искрата никога не може да стане от първия път когато се настройва системата. Тя винаги се избира след експериментална проверка, защото всеки има някаква представа колко трябва да бъде, но никога не може да е сигурен. Точно решение тук по изчислителен път няма





Жоре, нема да се плашиш, ние сме с теб и ще ти помагаме да достигнеш до точното решение с минимален брой опити



Postman
. KAMIKADZE 280 euro за бутала не са много пари, почвам да се чудя дали направо да не взема и бутала и да го направя както трябва. ALX не е чак толкова страшно колкото го изкарвате знам го от опит. По едно време миналата година бях качил турбина на МБ-то тя работеше на 0.5 бара. Колата работеше пърфектно без никава допълнителна електроника и без да пипам игнишъна. Много хора разправяха че двигателя ще се разлети на пар4ета пък аз го карах 2-3 месеца без никакви проблеми (и все още върви)
П.С. KAMIKADZE, това цена само за буталата ли е или бутала комплект с буталени болтве и сегменти ?


П.С. KAMIKADZE, това цена само за буталата ли е или бутала комплект с буталени болтве и сегменти ?
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Ми де да знам аз - учим се още
alx написа:"минимален брой опити" е неустройващо решениещото след първия неуспешен опит буталата и за пепелници няма да стаат...
тряя заучени положения (maps де) и малко само да се пипне тук и там...
Ми ако си навит да го направиш ор първия път, да говоря с Жорето да ти го прати до Бостън в контейнер МВ-то и ти да го върнеш след тва в perfect condition. Шипингът ще си е за сметка на Жорето, предполагам че той няма да има нищо против, тъй като колата все пак ще се прави не къде да е, ами на Дино-стенд и то в Страната на неограничените възможности. Незнам там как ги правят колите, но по това което казваш излиза, че след като се разработи една турбосистема и се направи чипа за нея (говоря за индивидуални проекти, не за типови) той се слага и ако не стане, буталата стичат надолу. Ако пък стане (което очевидно ще се познае по това, че буталата не са стекли и биха ставали за пепелници след 100 000 км), значи чипа не се пипа повече, защото явно е добър. Много се съмнявам да е така и никой не може да ме убеди, че при индивидуални проекти всичко става от първия път, защото всеки нов двигател, който прави дори най-опитния тунер, проявява характер различен от останалите. Мога да посоча един пример - настройката на knock-контрола - тя е специфична за всеки двигател, тъй като прецизното разпознаване на този аномален режим силно зависи от конструкцията на самия двигател.
Така че винаги при индивидуалните проекти първото палене на двигателя е с тестови данни, които се оптимизират след това от няколко опита. Тези няколко опита са поне по един в "+" и "-" за горивото и пак така за запалването, както и комбинацията от тях - значи стават поне 4 опита. Ако има wide-band O2 sensor, сместа ще се оптимизира много по-лесно, защото през цялото време човек ще знае къде се намира, но за тайминга ще се ползва предполагам (Жорето ще ме поправи ако греша) база данни от друг такъв двигател, която ще бъде адаптирана към конкретния двигател поради различията които има - турбокомпресор, интеркулер, пълнителен колектор и др.


хмм като гледам JORETO добре се е подготвил с информация така 4е знае какво прави
MAHLE тата на тези цени мисля 4е са компекти
за мегаскуирт преди един месец писах на един приятел австралиец за него и доста ме разубеди!ама като има6 в предвид 4е австралия е меката на after market EMS-тата то ни6то 4удно, за О2 сондата той съ6то ми каза да се сменя!!!(на фолсваген някъв модел бе6е е широрко бандова)фабри4но на ламдатие им дават не много над 100к км поради при4ината 4е нагарите от изг газове и масло след време я увреждат и недава адекватни сигнали на екуто+това при пълна газ нормално екуто игнорира ламбда сигнала....по4ти съ6тото се отнася и
за knock сензорите които при по 6умни двигатели на високи обороти
бъркат екуто 4е двигателя детонира и връ6тат изпревараването назад
(даже и при електромотив ТЕК-3)
ЖОРЕ разгледах сайта оня с МБ-то и като гледам дооста добре се е подготвил пи4а, да му имам интеркулера само
айиде успех и ни дръжте в те4ение

за мегаскуирт преди един месец писах на един приятел австралиец за него и доста ме разубеди!ама като има6 в предвид 4е австралия е меката на after market EMS-тата то ни6то 4удно, за О2 сондата той съ6то ми каза да се сменя!!!(на фолсваген някъв модел бе6е е широрко бандова)фабри4но на ламдатие им дават не много над 100к км поради при4ината 4е нагарите от изг газове и масло след време я увреждат и недава адекватни сигнали на екуто+това при пълна газ нормално екуто игнорира ламбда сигнала....по4ти съ6тото се отнася и
за knock сензорите които при по 6умни двигатели на високи обороти
бъркат екуто 4е двигателя детонира и връ6тат изпревараването назад

ЖОРЕ разгледах сайта оня с МБ-то и като гледам дооста добре се е подготвил пи4а, да му имам интеркулера само

айиде успех и ни дръжте в те4ение

" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
Re: Ми де да знам аз - учим се още
Postman написа:Незнам там как ги правят колите, но по това което казваш излиза, че след като се разработи една турбосистема и се направи чипа за нея (говоря за индивидуални проекти, не за типови) той се слага и ако не стане, буталата стичат надолу. Ако пък стане (което очевидно ще се познае по това, че буталата не са стекли и биха ставали за пепелници след 100 000 км), значи чипа не се пипа повече, защото явно е добър.
Ами не е точно така понеже тези така наречени индивидуални проекти ако се правят със чип, то самия чип първо се прави задължително на дино със ЕПРОМ емулатор на мястото на самия чип и данните на софтуера се променят постоянно според поведението на колата и то по време на теста на самия стенд. Един вид макар и колата да е със оригиналното си ЕКУ то с приложена към него техника за наистина мноо пари(ЕПРОМ емулатор и софтуер за реал тайм мапинг) оригиналното ЕКУ се ползва като стенд алоун и след като се настои софтуера се прави чип със този същия софтуер и всичко приключва благополучно


Postman написа:Мога да посоча един пример - настройката на knock-контрола - тя е специфична за всеки двигател, тъй като прецизното разпознаване на този аномален режим силно зависи от конструкцията на самия двигател.Така че винаги при индивидуалните проекти първото палене на двигателя е с тестови данни, които се оптимизират след това от няколко опита. Тези няколко опита са поне по един в "+" и "-" за горивото и пак така за запалването, както и комбинацията от тях - значи стават поне 4 опита.
Само с 4 опита съм убеден че нищо не може да се постигне. Вярно колата може би ще върви но за да се изцеди максимума на желязото с което разполага мотора и то без риск да се строши(бързо) опитите требе да са наистина мнооо и не само това ами требе и измервателна апаратура която също не е ефтина но един път почнал да правиш настойки просто се убеждаваш че без уреди не може и не става
Postman написа:Ако има wide-band O2 sensor, сместа ще се оптимизира много по-лесно, защото през цялото време човек ще знае къде се намира,
Ако има добре



Postman написа:но за тайминга ще се ползва предполагам (Жорето ще ме поправи ако греша) база данни от друг такъв двигател, която ще бъде адаптирана към конкретния двигател поради различията които има - турбокомпресор, интеркулер, пълнителен колектор и др.
Ако Жорето иска да кара на 1 бар на 6000-6500 оборота, нема да му е трудно да настрои тайминга предполагам, труден за настройка тайминг е такъв който требе да работи при екстремно висок надув(според мен над 1.5бара холд бууст), но нема да е зле ако все пак си вземе един монитор на температурата на изходящите газове по който мноо добре може да се ориентира за това дали е настоен добре игнишън тайминга и при необходимост бързо да коригира.
Все пак аз съм на мение че настойката на електрониката не един мотор при такива огромни интервенции по него, като поставяне на турбо на атмосферен мотор, въобще не е лесна работа и също така съм убеден че кола със стрийт настойки ако се качи след това на дино ще се добават още кончета и нютонметри отгоре и овсен това режимът на работа ще бъде и по сейф. Според мен настойката на електрониката е второто по важност нещо във такъв проект след осигуряването на парите за него и това нещо въобще не е толкова просто колкото и на мен даже ми се иска да бъде

V_G_Z написа:+това при пълна газ нормално екуто игнорира ламбда сигнала....по4ти съ6тото се отнася и за knock сензорите които при по 6умни двигатели на високи обороти бъркат екуто 4е двигателя детонира и връ6тат изпревараването назад![]()
Ами аз да ти кажа не съм на това мнение....според мен всеки турбо мотор(сериен) със сериина електроника, на високи обороти си следи ламбда сигнала(макар и да не е wide band sensor) и ако сместа обеднее мноо поради некакав проблем със хардуера, ЕКУто се намесва за да предотврати механични увреждания, като намаля надува или връща аванса или и двете. Същото се отнася и за кнок сензора.....защо ще да е той след като нема да може да следи за детонации на високи обороти след като според мен там те са най опасни. Лично при мен на Опела на високи обороти ЕКУто слуша обороти, ТПС, МАП, ламбда и кнок сензор и игнорира дебитомера на въздуха, това го казват хора които се занимават професионално със тунинг на този мотор и които ползват оригиналното ЕКУ като платформа за проектите си.
Re: Ми де да знам аз - учим се още
TURBO Maniak написа:...
Oпaaaaaaa, и ти се обади лекичко в стил "ко стаа тука вееее, аз що не са ми казали?!?" все едно че и на теб ако ти предстои същата процедура ще ходиш на Дино, вместо на тестовата отсечка. KAMIKADZE пък ми каза преди няколко дни, че шведите МАР-вали на улицата, което много ме учуди. Това значи ли, че всеки троши бутала на поразия? Аре стига бе, лекичко не ми се вярва на мене човек който знае какво търси и как да го постигне да се изпусне и да свали буталата долу. Освен това всеки знае, че нищо не може да замени Диното, но докато тук няма Дино, единствената възможност да го замениме е ясна на желаещите да участват в разпределението на джакпота от конски сили.
Жоре, аз съм с теб и ще ти стискам палци, а ако се налага и ще помагам с каквото мога



аа маняк за ламдата имах в предвид не за виоките оборти а за мо6тно натискане на газта при ускорение,тогава параметрите на работа на двигателя се променят много бързо за единица време както и състава на изгорелите газове при кето е за предпо4итане е екуто да не слу6а мноо мноо ламдата за да не се обърка(тва е при мо6тно ускорение)
за кнок сенсора не 4е не работи просто при някои двигатели които са доста 6умни(алфа ромео например) то при много високи обороти сенсора запо4ва да мисли 4е двигателя детонира и леко връ6та ценровката(става въпрос за афтър маркет системи, а не фабри4ни)
то ина4е много ясно 4е двигателя си слу6а и ламдата и кнока, ина4е закво 6те ги слагат,и то ъпгрейдват на WIDE BAND
btw камикадзе на WOLF3D не6то не мога да намера цените ама 6том
на MICROTECH базовия FUEL+IGNITION моул е към 1000 австралйиски долара(1$=1.36австрл.$) то wolfa маи бяха по евтини, ама трбва да провера
във връзка с темата
за кнок сенсора не 4е не работи просто при някои двигатели които са доста 6умни(алфа ромео например) то при много високи обороти сенсора запо4ва да мисли 4е двигателя детонира и леко връ6та ценровката(става въпрос за афтър маркет системи, а не фабри4ни)
то ина4е много ясно 4е двигателя си слу6а и ламдата и кнока, ина4е закво 6те ги слагат,и то ъпгрейдват на WIDE BAND

btw камикадзе на WOLF3D не6то не мога да намера цените ама 6том
на MICROTECH базовия FUEL+IGNITION моул е към 1000 австралйиски долара(1$=1.36австрл.$) то wolfa маи бяха по евтини, ама трбва да провера

във връзка с темата

" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
Re: Ми де да знам аз - учим се още
Postman написа:все едно че и на теб ако ти предстои същата процедура ще ходиш на Дино, вместо на тестовата отсечка.

Postman написа:KAMIKADZE пък ми каза преди няколко дни, че шведите МАР-вали на улицата, което много ме учуди. Това значи ли, че всеки троши бутала на поразия?
Аз мноо се чудя на тез шведи понеже те правят некви неща които аз лично не бих направил с колата си


Postman написа:Аре стига бе, лекичко не ми се вярва на мене човек който знае какво търси и как да го постигне да се изпусне и да свали буталата долу.
И аз съм почти сигурен че е така не ме разбирай погрешно, но точно това ЗНАЕ КАК ДА ГО ПОСТИГНЕ и нещото което бърка картинката


V_G_Z написа:аа маняк за ламдата имах в предвид не за виоките оборти а за мо6тно натискане на газта при ускорение,тогава параметрите на работа на двигателя се променят много бързо за единица време както и състава на изгорелите газове при кето е за предпо4итане е екуто да не слу6а мноо мноо ламдата за да не се обърка(тва е при мо6тно ускорение)
Аааа с това съм абсолютно съгласен, че при преходните режими ламбда сондата се игнорира

V_G_Z написа:за кнок сенсора не 4е не работи просто при някои двигатели които са доста 6умни(алфа ромео например) то при много високи обороти сенсора запо4ва да мисли 4е двигателя детонира и леко връ6та ценровката(става въпрос за афтър маркет системи, а не фабри4ни)
Не знам може и така да е, но до колкото аз съм чел по форуми, МАПерите казват че самия звук на детонацията които се улавя от кнока е доста различен и това че е шумен мотора не може да попречи на сензора да работи правилно......нооо дали това е така не мога да твърдя със сигурност, просто споделям мнение

Просто изказвам мнение, нищо повече!
TURBO Maniak написа:Postman написа:Аре стига бе, лекичко не ми се вярва на мене човек който знае какво търси и как да го постигне да се изпусне и да свали буталата долу.
И аз съм почти сигурен че е така не ме разбирай погрешно, но точно това ЗНАЕ КАК ДА ГО ПОСТИГНЕ и нещото което бърка картинкатаВсе пак мнооо мнооо по трудно е да МАПнеш мотор който е бил преди атмосферен а ся е турбо, като тръгнеш от мапа на атмосферния мотор и съвсем друго е да мапнеш турбо мотор който си ъпгрейднал, просто във втория случай нещата със сигурност са мноо по лесни.....така поне си мисля аз
.
В случая Жорето мисля че има базови данни, които му ги е пратил някакъв пич с подобно направена кола и никак, ама никак не се почва от нула. Горивото предполагам че ще бъде преизчислено, защото турбокомпресора който Жорето може би ще ползва не е същия като на пича в Щатите, което променя доста неща и точно поради това ще се преизчисли вероятно. Таймингът вероятно пак няма да е същият като на Щатския МВ, защото индивидуалния подход тук е неизбежен и целия ignition map ще се преосмисли и модифицира целенасочено, а не сляпо. Надявам се разбираш, че случая за който говориш не е случая на Жорето. Освен това предполагам, че докато дойде време за МАП-ване на meqascuirt-a Жорето вече ще има wide band O2 sensor, който лично аз ще се постарая да му намеря.
Моето мнение за Диното е следното: който може да го направи това на Дино, ще може и без Дино, а който не може без Дино, едва ли ще може и на Дино. Следователно, поради това че Дино в България няма, остава всеизвестното схващане че който го може го може, а който не го може - по-добре и да не опитва. Предполагам че точно ти ще си съгласен с мен.
Ако все пак не се справи Жорето сам и разлее бутална сплав в катрера, за втория опит предполагам че на теб ще се обади




55 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани