Тресене във волана

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Тресене във волана

Мнение от koko29 » 12 Май 2007, 19:44

Колеги, помагайте. От една седмица се появи едно тресене във волана, при намаляне, между 80 и 60 км. После се успокоява. Мислех че са криви дисковете, и реших да ги сменям, по гаранция, че съм ги метнал заедно с накладки преди 1000 км, но се оказа, че не е от тях. Горе-долу по същото време се появи един досаден шум в предно дясно колело. При движение по паваж се чува едно звънтене на ламарина, което го има и като ударя с длан по джантата, но само при пусната от крик кола. Като я вдигна на крика, няма звънтене. Бърках през джантата, за да хващам с ръка, предпазната ламарина, евентуално ако е от нея, да спре, но пак си звънти, при удар. :roll: А нали се сещате, че не може да караш БМВ и хора по улиците да се обръщат за да видят, коя Жигулка дрънчи така :mhihi: Помагайте :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 20.07.2006
Местоположение: Детройт, Плевен

Мнение от Scouser » 12 Май 2007, 21:30

Тресенето на волана е най-вероятно от Trust Arm bushings ама как е на български не знам.
Изображение

Номер 4 на диаграмата обаче там бушинга не е показан. Ако намериш от къде да си го купиш и някой да ти го пресира в самата щанга, ще ти е по евтино. А за звънтенето вдигаш колата хващаш гумата и почваш да клатиш нагоре надолу, наляво надясно и слушаш. Ако имаш голям луфт при клатенето значи имаш лагер за смяна.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 12 Май 2007, 23:07

Откога не си сменял носачите с тампоните? .... и четирите предни!
Май е време да се замислиш. При положение, че ще го правиш, препоръчвам спортните тампони на Powerflex,
които са се доказали и на БГ пазара и са любими на почти всички рацери... :mhihi: ... защото са почти вечни.

ПП. Ня кутията им пише, "Работят най-добре под напрежение". 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 14 Май 2007, 0:30

Звънтенето е проблем и при мен, но на предна лява. Според механиците в оторизирания сервиз на БМВ не е от ламаринките на спирачките, което явно е една от причините, а от рейката.
'02 BMW 525d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Мнение от koko29 » 14 Май 2007, 18:13

Абе хора кви носачи, кви тампони бре. Тая кола се поддържа в "М Кар" Пловдив. Всичко е сменено по нея освен рейката. Но едва ли е от нея, щото и като ударя леко с юмрук по гумата пак звънти. Нали се сещате, че няма как да не се поддържа колата, все пак там работя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 20.07.2006
Местоположение: Детройт, Плевен

Мнение от Scouser » 14 Май 2007, 22:52

koko29 написа:Абе хора кви носачи, кви тампони бре. Тая кола се поддържа в "М Кар" Пловдив. Всичко е сменено по нея освен рейката. Но едва ли е от нея, щото и като ударя леко с юмрук по гумата пак звънти. Нали се сещате, че няма как да не се поддържа колата, все пак там работя.


Ok ти като работиш там това да не значи че не ти се износват частите? Кога са сменяни тампоните? Друго което може да са неравномерно износени накладки, не добре балансирани гуми, гуми които са неравномерно износени или не кръгли.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Мнение от koko29 » 15 Май 2007, 10:20

И моите части се износват, но преди 3000 км, правих на колата пълен преглед със смяна на дискове, накладки, нови гуми и изправяне на две джанти. През дупки не съм минавал и тампоните си бяха здрави. За толкова кратко време не вярвам да заминат, но ще ги видя все пак. Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 15 Май 2007, 16:34

Айде, стига, бе, през нито една дупка не си минал? :mhihi:

Относно звънтенето откри ли нещо?
'02 BMW 525d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 15 Май 2007, 17:14

ICE написа:Откога не си сменял носачите с тампоните? .... и четирите предни!
Май е време да се замислиш. При положение, че ще го правиш, препоръчвам спортните тампони на Powerflex,
които са се доказали и на БГ пазара и са любими на почти всички рацери... :mhihi: ... защото са почти вечни.

ПП. Ня кутията им пише, "Работят най-добре под напрежение". 8)


Айси, колко струват тез неща дето ги препоръчваш?
Дай някакви ориентировъчни стойности.
Touring & windsurf club

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 15 Май 2007, 17:33

Не питай боли

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Hex Пуснато на: 15 Май 2007, 16:34 Заглавие:

Мнение от koko29 » 15 Май 2007, 17:40

Нищо не видях, като се вдигне на подемник и изчезва, а нямам канал :evil:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 15 Май 2007, 18:09

Същия проблем имам и аз, не могат да го открият какво е като го вдигнат. Айде пиши ако откриеш нещо, ще се черпим :)
'02 BMW 525d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 15 Май 2007, 21:53

Проблема със звъненето го има и при мен от двете страни. Като си отворя прозорците докато сам в движение и звънти точно на ламарина.Явно е слабост на модела и трябва да има някакво решение ,но проблема май идва от това че никой не може да разбере от къде точно идва звънтене.
Доста кончета в един обор.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Мнение от koko29 » 16 Май 2007, 9:22

Между-другото вижте си предпазните ламарини на дисковете. Те са закрепени за шенкела със зегер-шайби дето лесно се разхлабват /най-често тази отдолу/. И аз имах от двете страни звънтене, но от дясно се оказа че една зегерка се е разхлабила леко и ламарината мърда нагоре-надолу, при дупка колелото я засилва и звъни зверски. Махайте зегерките и слагайте болтове 6 мм. Отляво още не мога да намеря проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 16 Май 2007, 17:54

Абе, четох някъде, че имало две други причини, едната е в някаква щанга (sway bar) или в някакъв държач на тази щанга, а другата възможна причина била заклещването на камъчета, които тракали, но не разбрах точно къде по самия апарат.
'02 BMW 525d

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook