нов въпрос за стрелката на температурата

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 4.02.2004
Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
Пол: Мъж
Кара: KIA
Мечтае да кара: E39 M5

нов въпрос за стрелката на температурата

Мнение от THE DUNK MACHINE » 08 Май 2007, 16:48

Имам един малко необичаен въпрос за тази прословута стрелка: знаем че когато стрелката "играе" - трябва да се стегне гайката от задната страна на уреда. Въпросът ми е: Има ли пряка връзка между стрелката и болта с гайката и възможно ли е ако гайката е презатегната стрелката да не се движи нормално (например да не стига средата защото гайката е затегната зверски) ? Един ден свалих таблото и видях че гайката е разхлабена (преди това стрелката подминаваше средата когато колата е в задръстване) и я затегнах доста. В следващите няколко дни стрелката стигаше максимум до 2мм преди средата. След това постепенно започна да я подминава с малко и сега когато колата е студена и дам контакт - стрелката на температурата скача с около 5мм нагоре, а когато гайката беше затегната не го правеше. Кажете ми възможно ли е заради гайката да стават тези мизерии? Ако гайката трябва да е много стегната - ще сложа една от онези зегерки ли бяха и ще я затегна зверски за да не се развива, но ми трябва да знам дали стрелката ще отчита правилно, за да не стане - стрелката да си стои преди средата и да не може да отчете че двигателя се разтапя в този момент :mhihi:

:OT: Намислил съм да сменям радиатор, водна помпа, термостат и датчик за температурата, всички водни съединения, перката (с чисто нови) и да сложа уреди с датчици за налягане и температура на маслото и водата, но до тогава има доста време.
THE ONE & ONLY E30

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 08 Май 2007, 17:54

убии ме, обаче и аз наблюдавам подобна аномалия :shock: :shock: :shock: от няколко дни насам. ще взема да разглобя довечера второто табло, което имам в нас да видя какво се случва точно.

п.с. датчика за темп на таблото ми е чисто нов.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 4.02.2004
Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
Пол: Мъж
Кара: KIA
Мечтае да кара: E39 M5

Мнение от THE DUNK MACHINE » 08 Май 2007, 19:45

На мен не ми се вярваше, но от няколко дни си мисля за това. Когато я затегнах яко - стрелката не стигаше до средата а сега сигурно се е разхлабила (от доста време де) от хубавите пътища и си ходи до където си иска. Единственото което мисля че е като причина - стрелката да е неподвижно свързана за болта, на който се завива гайката и когато е много силно затегната и стрелката отива на дясно и се дозатяга до такъв момент, че не може повече да се върти болта (и стрелката разбира се) НО ако е така (болта и гайката се затягат зверски) стрелката няма да се връща в синьото когато колата изстине а тя си се връщаше :dunno:

Моля всички колеги които имат подобни наблюдения или теории да ги споделят!
THE ONE & ONLY E30

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Мнение от ///MILEN » 08 Май 2007, 20:43

Значи гайката подава маса на уреда и от там може да се получават тези аномалии!!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 08 Май 2007, 21:19

THE DUNK MACHINE, гайката трябва да прави само добър електрически и механичен контакт. Трябва да е стегната, но не да счупи платката! Цялата система на стрелката е доста интересна, но механично няма връзка (директна) с гайката отзад. Естествено, ако изкривиш корпуса, ще се изкривят и "лагерите" на стрелката, или пружинките, които дърпат-бутат стрелката ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 4.02.2004
Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
Пол: Мъж
Кара: KIA
Мечтае да кара: E39 M5

Мнение от THE DUNK MACHINE » 08 Май 2007, 22:10

:yes: Други гледни точки?
THE ONE & ONLY E30

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

!

Мнение от павката » 08 Май 2007, 23:24

и аз съм в тази игра.откакто я имам колата,стрелката стои на чертата преди средата.сменял съм датчика,уреда и пак така.случи се да стига червеното и като свалих таблото с едно стягане се оправи.
скоро мерих с уред темп. на двиг.,по груби сметки се оказа че уреда лъже с около 5 градуса(в -),като стигне средата се включва перката(свалил съм виското)!
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Май 2007, 0:57

абе аз зверски я затегнах също. но сега вечерта като карах пък си седеше точно преди средата. смятам да не се занимавам повече ;) някой слънчев ден ако остана без работа може да припоя инспекшън платката.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 15 Май 2007, 4:27

За гайката незнам ама ми е любопитно защо като си запаля колата и стрелката въобще не зацепва докато не чукна леко с пръст по стъклото на таблото. Това ми е ужасно интересно защо е така .... Ако изгася и пална колата - зацепва си но ако не съм карал няколко часа ... треа интервенцията с чукването :mhihi: Този проблем го имах и на предишната Е30-ка и на тази също. :roll:

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 15 Май 2007, 12:25

Вържи едно реле на жицата към стартера - да чуква с котвата по корпуса на уредите :idea:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook