Е30 318ис (М42Б18) - Добавяне на кнок сензор?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Е30 318ис (М42Б18) - Добавяне на кнок сензор?
Въпросът ми е дали може да се добави кнок сензор на Е30 ИС от Е36 ИС? За тези, които си мислят, че Е30 М42Б18 има такъв сензор - не няма. Та според мен би трябвало да стане. Блокът е един и същ. Реално за да се ползва със сток електрониката би трябвало да се добави кабел и да се ползва ЕКУ от Е36-ца.
При мен обаче ми трябва само кнок сигнал към МС-а. Идеята ми е да си монтирам Кнок от Е36 и да взема сигнала. От там нататъка Скуърта си има изход за лапмичка и т.н.
При мен обаче ми трябва само кнок сигнал към МС-а. Идеята ми е да си монтирам Кнок от Е36 и да взема сигнала. От там нататъка Скуърта си има изход за лапмичка и т.н.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
Re: Е30 318ис (М42Б18) - Добавяне на кнок сензор?
AlibiTu написа:Реално за да се ползва със сток електрониката би трябвало да се добави кабел и да се ползва ЕКУ от Е36-ца.
Реално, не седят точно така нещата, но това е друга тема на разговор...
За твоите цели, търсиш два отвора на блока около ГМТ : единия между
1 и 2 цилиндър, другия - между 3 и 4 цилиндър , обвити в ръжда и с резба М8.

Driver's Racing Team
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
За начало ще използвам само един сензор. Иначе ще го монтирам точно там къде казваш ти. Да видя как ще потръгнат нещата. Ще направя снимчици за да е по-ясно. Доста колеги има с Е30 ИС.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
micasa написа:кнок сензор. kakво е това
Кнока е ето това на снимката горе http://www.viatrack.ca/.
Има и интересни неща за четене долу.
Megasquirt & Megaview user
AlibiTu написа:За начало ще използвам само един сензор. Иначе ще го монтирам точно там къде казваш ти. Да видя как ще потръгнат нещата. Ще направя снимчици за да е по-ясно. Доста колеги има с Е30 ИС.
ама не са със МегаСкурити




- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Това което валентино е пуснал, го гледах скоро и аз и хора от други форуми с турбо бмв-та и т.н. казват, че за тия пари си върши отлична работа. Като цяло е един от най-ефтините варианти за монтаж на кнок сензор.
lowdriver Относно ползването на оригиналния кнок от Е36 на Е30, в едно форумче пишат, че за да се монтира на Е30 с нормално еку, трябва:
Да се монтират кнок сензори от Е36. Не съм сигурен дали на М42Б18 са 2 или 1. На М44Б18 са със сигурност 2. От там вече трябва да се допълни главната ел система точно както е при Е36. И Е30 М42 е с Мотроник 1.7, а Е36 М42 е с 1.7.2 или нещо от сорта. Сток Мотроника на М42 100% неможе да управлява Кнок и отделно на главния щекер 100% няма изходящ пин за кнок.
Ех да имаше .. колко по-лесно щеше да ми е
А й интересно ще е някой по-знаещ да каже какъв точно е ефекта при сток ЕКУ на Е36. Чел съм различни мнения. Едни казват че променя горивото, други че променя предварението. Според мен би трябвало да променя предварението. При МС прави точно това. При първия кнок връща градуси (колкото сам си настроиш), при повторно и т.н. ... абе забавно е, но трябва да знаеш, че кнок-а ти работи коректно и че не лови други шумове.
Като цяло без дино вариант да си настроиш предварението коректно е с кнок сензор. Знаещите казват, вдигаш градусите докато се появи кнок сигнал, после връщаш 2-3 градуса и пак тестваш. Накрая проверяваш и свещите за взриворе.
lowdriver Относно ползването на оригиналния кнок от Е36 на Е30, в едно форумче пишат, че за да се монтира на Е30 с нормално еку, трябва:
Да се монтират кнок сензори от Е36. Не съм сигурен дали на М42Б18 са 2 или 1. На М44Б18 са със сигурност 2. От там вече трябва да се допълни главната ел система точно както е при Е36. И Е30 М42 е с Мотроник 1.7, а Е36 М42 е с 1.7.2 или нещо от сорта. Сток Мотроника на М42 100% неможе да управлява Кнок и отделно на главния щекер 100% няма изходящ пин за кнок.
Ех да имаше .. колко по-лесно щеше да ми е

А й интересно ще е някой по-знаещ да каже какъв точно е ефекта при сток ЕКУ на Е36. Чел съм различни мнения. Едни казват че променя горивото, други че променя предварението. Според мен би трябвало да променя предварението. При МС прави точно това. При първия кнок връща градуси (колкото сам си настроиш), при повторно и т.н. ... абе забавно е, но трябва да знаеш, че кнок-а ти работи коректно и че не лови други шумове.
Като цяло без дино вариант да си настроиш предварението коректно е с кнок сензор. Знаещите казват, вдигаш градусите докато се появи кнок сигнал, после връщаш 2-3 градуса и пак тестваш. Накрая проверяваш и свещите за взриворе.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Някъде в форума на Мегаскуирта четох за лесен начин без кнок.Сплескваш една тръбичка и я закрепваш откъм сплесканото към главата на двигателя.Откъм несплесканата част се удължава с маркуч и маркуча се вкарва в купето.Така получаваш един вид микрофон и слушаш двигателя.Най-добрата мощност се получава точно преди да почне да чука аванса.
Megasquirt & Megaview user
AlibiTu написа:lowdriver Относно ползването на оригиналния кнок от Е36 на Е30, в едно форумче пишат, че за да се монтира на Е30 с нормално еку, трябва:
Да се монтират кнок сензори от Е36. Не съм сигурен дали на М42Б18 са 2 или 1. На М44Б18 са със сигурност 2. От там вече трябва да се допълни главната ел система точно както е при Е36. И Е30 М42 е с Мотроник 1.7, а Е36 М42 е с 1.7.2 или нещо от сорта. Сток Мотроника на М42 100% неможе да управлява Кнок и отделно на главния щекер 100% няма изходящ пин за кнок.
Ех да имаше .. колко по-лесно щеше да ми е
2 са датчиците. Управляващата система и при е36 до 09.93 е 1.7. След това е 1.7.2
Съществената разлика, при евентуална замяна на управляващите блокове, не
идва толкова от наличието на нок сензори/контрол (с което , всъщност, се добавя
още един корекционен коефициент към основната формула за определяне на
ъгъла на изпреварване на запалването), колкото от наличието на DISA система
(променлива дължина на пълнителните канали) при М42 двигателя в е36. Оттам
идва и разлика в основните таблици за определяне на "гориво" и "аванс"
(сравнявайки програмите за управление на М42 в е30 и е36). От което, най-вероятно,
ще последва неефективна работа на двигателя, на който не е монтиран
всмукателен колектор с подобна система.
Колкото до електрическата инсталация,то не виждам причина да се подменя, след
като нужните интервенции се свеждат до свързване на няколко кабела (2
от детонационните сензори и този/тези към изпълнителния механизъм на DISA-та)
към определените позиции на щекера на ЕКУ-то и замяната на старото с такова от е36.
AlibiTu написа:А й интересно ще е някой по-знаещ да каже какъв точно е ефекта при сток ЕКУ на Е36.
Анализира само данните от сензора , намиращ се най-близко до цилиндъра , в
който се извършва горене. Отчете ли стойност, която "разпознава" като детонационно
горене за дадения режим, намалява ъгъла на запалването със зададена
начална стойност (3-5*) за съответния цилиндър. И така, докато горивния процес
се нормализира. След което започва постепенно увеличаване на ъгъла.

Driver's Racing Team
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани