Бутала фор дъмийс?
Модератор: bum_bum
- savo_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 25.05.2003
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual
landikar написа:Ааааа,само за да ти стане интересно няма да са напъвам да пиша глупости и да ми се смеят после всички.
Кефиш ме



абе като става вапрос за бутала се натъкнах не6то което ме хварли в тъча:http://www.iropistons.com/index2.html наи леките рейсинг бутала в света се правели в българия
хах и таз добра
някои слу4аино да знае за кво става вапрос 



хах и таз добра


" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Абе тва с допълнителната дюза не ми се вижда много ефективно. По-добре да се даде повече време на дюзите през което да пускат горво.
PARADOX_sf написа:Абе тва с допълнителната дюза не ми се вижда много ефективно. По-добре да се даде повече време на дюзите през което да пускат горво.
Ами то хуу ама ако дюзите се натоварят над 90% duty cycle, мноо често блокират и ако това се случи когато мотора е в надув......кво да ти кажа




Ето една система която не е много скъпа но управлява само подаването на гориво.
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
.
Част от новопроизвежданите автомбили излизат с т.нар. wide band oxygen sensor, който има линейна и доста полегата характеристика на напрежението и следи сместа в много по-широк обхват. С тях съставът на сместа може да се регулира доста по-прецизно (от нормалните сонди само) по техния сигнал. Тогава според мен може да се мине без корекция по налягане и температура. Това обаче може да стане само ако сондата има достатъчно бързодействие (приемаме че електрониката, която следи сигнала, го има) и успява да реагира на промяната в състава на сместа в рамките на максимум 10...20 ms. А дали това е така - нямам представа за сега. Ако сондата реагира по-бавно и инертно, управляващото въздействие винаги ще догонва и ако налягаето се променя много бързо (при ускоряване на 1-ва и 2-ра например) сондата пак може да не успява да "ориентира" електрониката ако не е предвидена специална корекция за този режим. Така че, пак стигаме до старата истина, която казва че сместа трябва да се управлява по обороти, налягане и температура на въздуха в колектора. Може да се измислят и още корекции, но само ако е оправдано.
С нормалната ламбда сонда според мен този процес винаги се оказва доста приблизителен, и съставът на сместа се колебае в доста широки граници в крайна сметка. Става все пак и е едно евтино решение, но с още малко, може да се постигне далеч повече.
Мое мнение.
respect
С нормалната ламбда сонда според мен този процес винаги се оказва доста приблизителен, и съставът на сместа се колебае в доста широки граници в крайна сметка. Става все пак и е едно евтино решение, но с още малко, може да се постигне далеч повече.
Мое мнение.
respect
чакаи и аз да фърля нещо в кюпа
ако очакваш да си смяташ сместа базирано на ламбда сондата- отпиши го двигателя. системата е бавно-реагираща и неточна. а при много надув и високи обороти ако ти обеднее сместа белята стаа мигновено- компютъра докато разбере за ко стаа въпрос и няма да има какво да контролира повече
това е известно на повечето хора които тунинговат коли на динамометри- никои не слуша ламбда-сондата. както каза човека по-горе- истински резултати в реално време се получават само ако имаш wide-band ламбда сонди. проблема е че аз не знам да има кола със фабрично такива (може и да има де)- затова и като се тунингова на дино хората закачат външни ламбда-сонди барем добият по-вярна представа за горивната смес.
идеята на надеждния надув е студен входящ въздух, достатъчно искра, не много аванс, пре-достатъчно гориво (инжекторите на 66% duty-cycle- след това почват да стават нелинейни като дебит)...
та така ...

ако очакваш да си смяташ сместа базирано на ламбда сондата- отпиши го двигателя. системата е бавно-реагираща и неточна. а при много надув и високи обороти ако ти обеднее сместа белята стаа мигновено- компютъра докато разбере за ко стаа въпрос и няма да има какво да контролира повече

това е известно на повечето хора които тунинговат коли на динамометри- никои не слуша ламбда-сондата. както каза човека по-горе- истински резултати в реално време се получават само ако имаш wide-band ламбда сонди. проблема е че аз не знам да има кола със фабрично такива (може и да има де)- затова и като се тунингова на дино хората закачат външни ламбда-сонди барем добият по-вярна представа за горивната смес.
идеята на надеждния надув е студен входящ въздух, достатъчно искра, не много аванс, пре-достатъчно гориво (инжекторите на 66% duty-cycle- след това почват да стават нелинейни като дебит)...
та така ...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
TURBO Maniak написа:Българската разработка която е направена мен лично ме съмнява дори да подава импулси към дюзатанай вероятно се подава един инпулс за отваряне и толкова....дюзата пръска постоянно
. Както и да е това наистина е решение на проблема с допълнителния бензин но ако не се направи както си му е реда естественно последиците що се отнася до двигателя са потресаващи...или по скоро разрушителни
Аааааа,не е така.

Аве маниашка работа,кво да ви разправям.Светкат едни лампички.Сини,жълти,червени.Дискотека.





P.S.поне така си правихме де,щото сега си мислим повечко за водка,шоколадче и мом.....Да,де


Мдаа, доста турбоманиаци се сьбрахме. Абе само сьс 4удене "как да стане? евтино Щестане ли? ама дали няма да се с4упи? ама аз искам по голямо турбо и 10 бара надналягане, ама електрониката е много скьпа, откьде да намеря готов колектор ама без пари и т.н. Така НЕ става. Ако някой НАИСТИНА иска да създаде турбо автомобил Ще намери на4ин да го направи. Да, може да се направи НО ка4ествено и без пари и умения не става. ПАРИ. Наистина трябват, не хиляди, но до хиляда Ще трябват. На мен ми стигнаха и по малко. По въпроса с инжекцията, наистина много е сложно, но хи4 не е невъзможно. Не бях с електронна инжекция, ина4е Щях да дам подробности. Накратко--- купих си М10Б18 4КА със степен на сгъстявяне 8,2, турбо от ауди 1.8Т, интеркоолер с подходяЩа форма, маслен охладител компл. от Фиат уно т. , инжекция KUGELFISCHER от 520 Е12 1973г.
Колекторите сам си ги правих (за тези които търсят готови - JOKER- в ДАРУ има, един съвет - преди да попитате за цената седнете на някой стол.) . Така направен, М10 работи без детонации с налягане до 0,5 0,6 бара на бензин, и дърпа страхотно от 2500 до около 5400. Изминах 28 000 км само с кастрол RS. Никакви издухани гарнитури бутала и тем подобни. Вси4ки километри и пове4ето стартове съм правил на ГАЗ.
ПС. Това с гарн. и буталата важи само при липса на детонации , а появата на детонациите , и състоянието на изгорелите газове може следи постоянно и ..... скъпо.
Ако на някой това не е достатъ4но - пътя е ясен.
Колекторите сам си ги правих (за тези които търсят готови - JOKER- в ДАРУ има, един съвет - преди да попитате за цената седнете на някой стол.) . Така направен, М10 работи без детонации с налягане до 0,5 0,6 бара на бензин, и дърпа страхотно от 2500 до около 5400. Изминах 28 000 км само с кастрол RS. Никакви издухани гарнитури бутала и тем подобни. Вси4ки километри и пове4ето стартове съм правил на ГАЗ.
ПС. Това с гарн. и буталата важи само при липса на детонации , а появата на детонациите , и състоянието на изгорелите газове може следи постоянно и ..... скъпо.
Ако на някой това не е достатъ4но - пътя е ясен.
е21 345 0-402м 12.18


Я каква темичка сте си спретнали
аз какво пуснах то какво излезе
:)
ааа набархте ли го Иро
:)
ами аз съвсем случайно знам за какво става въпрос
кажи какво те интересува


аз какво пуснах то какво излезе

V_G_Z написа:абе като става вапрос за бутала се натъкнах не6то което ме хварли в тъча:http://www.iropistons.com/index2.html наи леките рейсинг бутала в света се правели в българия![]()
![]()
![]()
хах и таз добранякои слу4аино да знае за кво става вапрос
ааа набархте ли го Иро

ами аз съвсем случайно знам за какво става въпрос
кажи какво те интересува



Разкажи малко повече щом знаеш
naskoksan написа:...ааа набархте ли го Иро:)
ами аз съвсем случайно знам за какво става въпрос
кажи какво те интересува...
Разкажи малко повече щом знаеш. Например история на фирмата, какво точно и за какви цели произвежда, продава ли добре на Запад, произвежда ли по поръчка, къде правят заготовките, къде правят механичната обработка, профила на буталата техен патентован ли е, къде им е лабораторията за анализ на качеството и най-накрая цени


respect
Postman изобшо няма да ме затрудниш
значи фирмата е българска и се състои от... 2 човека
не нека това не то прозвучи несериозно
аз лично на този човек отдавам един супер голям RESPECT
:)
значи той се занимава с такива неща от близо 20 а може и повече години
повечето неща се произвеждат по поръчка, малко са серийните елементи, защото просто няма толкова голям пазар, на такива неща в БГ, а навън изнася само по поръчка на някакви луди стреетрейсъри
прави всякакви бутала, но предимно за мотоцикети (в момента работи по тунинга на една R1
) правил е бутала за водната формула1, за джетове, за картинги, за мотокрос, за автомобили разбира се
тази година Румен Дунев стана шампион с така наречената "набързо скалъпена кола" от него. А разликите бяха доста очевадни с останлите състезатели (да не прозвучи нескромно)
:):)
сега за химическата част не мога да дам инфо защото просто не ги разбирам нещата, а и едва ли всичко трябва да се казва
машините с които работи са много силни и прецизни разбира се има си CNC управление фрези и всичките там щуротии
:)
също така не става въпрос само за бутала, може да се изработят и много други части по двигателя.
цени честно казано са напълно нормални, дори може би под католожните на големите фирми, а качеството е пъти на тяхното.
Просто човека е един от малкото които знаят какво правят в тая държава.
Това е моето непрофесионално инфо
Съжалявам просто не съм чак толкова светнат, но ако някой иска нещо по специално мога да ви свържа, има какво да се научи от него. Имайте предвид обаче че не говорим за "квартален тунинг на автомобили" става въпрос за сериозни неща.
значи фирмата е българска и се състои от... 2 човека


не нека това не то прозвучи несериозно
аз лично на този човек отдавам един супер голям RESPECT

значи той се занимава с такива неща от близо 20 а може и повече години
повечето неща се произвеждат по поръчка, малко са серийните елементи, защото просто няма толкова голям пазар, на такива неща в БГ, а навън изнася само по поръчка на някакви луди стреетрейсъри
прави всякакви бутала, но предимно за мотоцикети (в момента работи по тунинга на една R1

тази година Румен Дунев стана шампион с така наречената "набързо скалъпена кола" от него. А разликите бяха доста очевадни с останлите състезатели (да не прозвучи нескромно)

сега за химическата част не мога да дам инфо защото просто не ги разбирам нещата, а и едва ли всичко трябва да се казва

машините с които работи са много силни и прецизни разбира се има си CNC управление фрези и всичките там щуротии

също така не става въпрос само за бутала, може да се изработят и много други части по двигателя.
цени честно казано са напълно нормални, дори може би под католожните на големите фирми, а качеството е пъти на тяхното.
Просто човека е един от малкото които знаят какво правят в тая държава.
Това е моето непрофесионално инфо

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани