Бутала фор дъмийс?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 25.05.2003
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual

Мнение от savo_ » 07 Яну 2004, 22:57

landikar написа:Ааааа,само за да ти стане интересно няма да са напъвам да пиша глупости и да ми се смеят после всички. :wink:


Кефиш ме :lol: :yes: (да не земеш пак да се обидиш) :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 08 Яну 2004, 3:03

абе като става вапрос за бутала се натъкнах не6то което ме хварли в тъча:http://www.iropistons.com/index2.html наи леките рейсинг бутала в света се правели в българия :shock: :shock: :shock:
хах и таз добра :shock: някои слу4аино да знае за кво става вапрос :?:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 08 Яну 2004, 12:55

Абе тва с допълнителната дюза не ми се вижда много ефективно. По-добре да се даде повече време на дюзите през което да пускат горво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 08 Яну 2004, 15:02

PARADOX_sf написа:Абе тва с допълнителната дюза не ми се вижда много ефективно. По-добре да се даде повече време на дюзите през което да пускат горво.


Ами то хуу ама ако дюзите се натоварят над 90% duty cycle, мноо често блокират и ако това се случи когато мотора е в надув......кво да ти кажа :lol: . За това се най често се слагат дюзи с по голям дебит, като предвартително требе да се изчисли колко гориво е нужно на мотора който се прави. Като се сложат големи дюзи обаче задължително се прави ремап на ЕКУто за да се нагодят наново таймингите според дебита на новите дюзи. Другия начин за да не се сменят дузите е както казва ландикар да се сложат допълнителни дюзи и с тях да се подаде необходимото гориво което трябва да се впръсне в повече за да е в ред сместа. Това обаче наистина не е мноо проста задача......ако се следи само ламбда сондата не става, следят се обороти следи се налягане на турбината, и тайминга на допълнителните инжектори се определя като функция от няколко фактора е не само от един. Тази ситема наистина работи самостоятелно и независимо от оригиналния компютър на колата, но нейната работа е до толкова слята с работата на другото ЕКУ че след като нормалното ЕКУ стигне своя лимимт, допълнителното се включва но това остава незабележимо от водача, понеже процеса е изчислен точно и прецизно както казах вече по няколко фактора. Българската разработка която е направена мен лично ме съмнява дори да подава импулси към дюзата :lol: най вероятно се подава един инпулс за отваряне и толкова....дюзата пръска постоянно :lol: . Както и да е това наистина е решение на проблема с допълнителния бензин но ако не се направи както си му е реда естественно последиците що се отнася до двигателя са потресаващи...или по скоро разрушителни :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 08 Яну 2004, 16:22

Ето една система която не е много скъпа но управлява само подаването на гориво.
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

.

Мнение от Postman » 08 Яну 2004, 19:26

Част от новопроизвежданите автомбили излизат с т.нар. wide band oxygen sensor, който има линейна и доста полегата характеристика на напрежението и следи сместа в много по-широк обхват. С тях съставът на сместа може да се регулира доста по-прецизно (от нормалните сонди само) по техния сигнал. Тогава според мен може да се мине без корекция по налягане и температура. Това обаче може да стане само ако сондата има достатъчно бързодействие (приемаме че електрониката, която следи сигнала, го има) и успява да реагира на промяната в състава на сместа в рамките на максимум 10...20 ms. А дали това е така - нямам представа за сега. Ако сондата реагира по-бавно и инертно, управляващото въздействие винаги ще догонва и ако налягаето се променя много бързо (при ускоряване на 1-ва и 2-ра например) сондата пак може да не успява да "ориентира" електрониката ако не е предвидена специална корекция за този режим. Така че, пак стигаме до старата истина, която казва че сместа трябва да се управлява по обороти, налягане и температура на въздуха в колектора. Може да се измислят и още корекции, но само ако е оправдано.
С нормалната ламбда сонда според мен този процес винаги се оказва доста приблизителен, и съставът на сместа се колебае в доста широки граници в крайна сметка. Става все пак и е едно евтино решение, но с още малко, може да се постигне далеч повече.
Мое мнение.
respect

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 08 Яну 2004, 20:32

чакаи и аз да фърля нещо в кюпа ;)

ако очакваш да си смяташ сместа базирано на ламбда сондата- отпиши го двигателя. системата е бавно-реагираща и неточна. а при много надув и високи обороти ако ти обеднее сместа белята стаа мигновено- компютъра докато разбере за ко стаа въпрос и няма да има какво да контролира повече :mrgreen:

това е известно на повечето хора които тунинговат коли на динамометри- никои не слуша ламбда-сондата. както каза човека по-горе- истински резултати в реално време се получават само ако имаш wide-band ламбда сонди. проблема е че аз не знам да има кола със фабрично такива (може и да има де)- затова и като се тунингова на дино хората закачат външни ламбда-сонди барем добият по-вярна представа за горивната смес.

идеята на надеждния надув е студен входящ въздух, достатъчно искра, не много аванс, пре-достатъчно гориво (инжекторите на 66% duty-cycle- след това почват да стават нелинейни като дебит)...

та така ...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 08 Яну 2004, 21:40

TURBO Maniak написа:Българската разработка която е направена мен лично ме съмнява дори да подава импулси към дюзата :lol: най вероятно се подава един инпулс за отваряне и толкова....дюзата пръска постоянно :lol: . Както и да е това наистина е решение на проблема с допълнителния бензин но ако не се направи както си му е реда естественно последиците що се отнася до двигателя са потресаващи...или по скоро разрушителни :D

Аааааа,не е така. :nono: Електрониката е свръъъъъъъъъхсекретна и не работи толкоз баламската. :tong: Управлява дюзите с импулси.Проблемът е,че като се осигури богатата смес,не се знае колко точно е богата,демек има преразход,и то голям.Обаче кълнем се,тоз проблем ше го решим,ако требе кран ше турим вътре на местото на бибитката.Ама пак до пари опира работата.Иначе целта на тази електроника не е толкова само заради осигуряване на нужното гориво.Има и визуална индикация на качеството на сместа.И индикация за работата на дюзите.Ако някоя дюза откаже,светка червена лампичка и дрифта се прекратява до отстраняване на проблема. (Ако бъде открит,разбира се. ) В основни линии целта е да не се строши мотора по изброени вече от вас причини.Щот нов са ни ми съ купува.Пък и на тоз ни съм му са нарадвал ощи.
Аве маниашка работа,кво да ви разправям.Светкат едни лампички.Сини,жълти,червени.Дискотека. :D Преди да сложим електрониката управлението беше с копче,което суперпилот-тестдрайвера ми държеше в ръка.Като го натиснеше в обороти,ефекта беше все едно пускаш нитро на колата.Голям кеф.И после суперсекретната електроника замести човека.Той почна да си почива повече,ама почна да се троши и колата . Смазаа са саединители маединители,фърчаа некакви клапани по вакуумите.Стана мазало.Щото ний умниците бехме надумкали турбото на 2 бара,щото сме си пичове.:smoke: Чекай и азе да палнем една,чи кат са сета,лошо ми става........Така.Добре,че не гръмна моторетката.Издържа,мамка и кочина.Електрониката спаси положението.И за си избием разходите смятахме да врътнем алъш вериш с таз електроника :D .Проблемът е ,че специалистът,нает от нашия сплотен екип да работи по случая,предвидливо е изтрил всиииииииички данни по чипченцата и ние сме с пръст в устата. :(.А проблемът с ламбда сондите не е толкова страшен.Можеш да си набучкаш колкото искаш и където си искаш.Ний поне така си правиме. :D
P.S.поне така си правихме де,щото сега си мислим повечко за водка,шоколадче и мом.....Да,де :DЗима е все пак.Треа да са мисли за топло и сладко.Стиа с теа железа малко. ;-)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 08 Яну 2004, 23:46

Мдаа, доста турбоманиаци се сьбрахме. Абе само сьс 4удене "как да стане? евтино Щестане ли? ама дали няма да се с4упи? ама аз искам по голямо турбо и 10 бара надналягане, ама електрониката е много скьпа, откьде да намеря готов колектор ама без пари и т.н. Така НЕ става. Ако някой НАИСТИНА иска да създаде турбо автомобил Ще намери на4ин да го направи. Да, може да се направи НО ка4ествено и без пари и умения не става. ПАРИ. Наистина трябват, не хиляди, но до хиляда Ще трябват. На мен ми стигнаха и по малко. По въпроса с инжекцията, наистина много е сложно, но хи4 не е невъзможно. Не бях с електронна инжекция, ина4е Щях да дам подробности. Накратко--- купих си М10Б18 4КА със степен на сгъстявяне 8,2, турбо от ауди 1.8Т, интеркоолер с подходяЩа форма, маслен охладител компл. от Фиат уно т. , инжекция KUGELFISCHER от 520 Е12 1973г.
Колекторите сам си ги правих (за тези които търсят готови - JOKER- в ДАРУ има, един съвет - преди да попитате за цената седнете на някой стол.) . Така направен, М10 работи без детонации с налягане до 0,5 0,6 бара на бензин, и дърпа страхотно от 2500 до около 5400. Изминах 28 000 км само с кастрол RS. Никакви издухани гарнитури бутала и тем подобни. Вси4ки километри и пове4ето стартове съм правил на ГАЗ.
ПС. Това с гарн. и буталата важи само при липса на детонации , а появата на детонациите , и състоянието на изгорелите газове може следи постоянно и ..... скъпо.
Ако на някой това не е достатъ4но - пътя е ясен.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 09 Яну 2004, 10:34

Я каква темичка сте си спретнали :shock:
аз какво пуснах то какво излезе :):)

V_G_Z написа:абе като става вапрос за бутала се натъкнах не6то което ме хварли в тъча:http://www.iropistons.com/index2.html наи леките рейсинг бутала в света се правели в българия :shock: :shock: :shock:
хах и таз добра :shock: някои слу4аино да знае за кво става вапрос :?:


ааа набархте ли го Иро :):)
ами аз съвсем случайно знам за какво става въпрос
кажи какво те интересува :? :?: :?:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Разкажи малко повече щом знаеш

Мнение от Postman » 09 Яну 2004, 12:34

naskoksan написа:...ааа набархте ли го Иро :):)
ами аз съвсем случайно знам за какво става въпрос
кажи какво те интересува...

Разкажи малко повече щом знаеш. Например история на фирмата, какво точно и за какви цели произвежда, продава ли добре на Запад, произвежда ли по поръчка, къде правят заготовките, къде правят механичната обработка, профила на буталата техен патентован ли е, къде им е лабораторията за анализ на качеството и най-накрая цени :D . Дано не съм те затруднил :D .
respect

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 09 Яну 2004, 13:03

Postman изобшо няма да ме затрудниш
значи фирмата е българска и се състои от... 2 човека :shock: :lol:
не нека това не то прозвучи несериозно
аз лично на този човек отдавам един супер голям RESPECT :):)
значи той се занимава с такива неща от близо 20 а може и повече години
повечето неща се произвеждат по поръчка, малко са серийните елементи, защото просто няма толкова голям пазар, на такива неща в БГ, а навън изнася само по поръчка на някакви луди стреетрейсъри

прави всякакви бутала, но предимно за мотоцикети (в момента работи по тунинга на една R1 :) ) правил е бутала за водната формула1, за джетове, за картинги, за мотокрос, за автомобили разбира се
тази година Румен Дунев стана шампион с така наречената "набързо скалъпена кола" от него. А разликите бяха доста очевадни с останлите състезатели (да не прозвучи нескромно) :):):)
сега за химическата част не мога да дам инфо защото просто не ги разбирам нещата, а и едва ли всичко трябва да се казва :wink:
машините с които работи са много силни и прецизни разбира се има си CNC управление фрези и всичките там щуротии :):)
също така не става въпрос само за бутала, може да се изработят и много други части по двигателя.
цени честно казано са напълно нормални, дори може би под католожните на големите фирми, а качеството е пъти на тяхното.
Просто човека е един от малкото които знаят какво правят в тая държава.
Това е моето непрофесионално инфо :? Съжалявам просто не съм чак толкова светнат, но ако някой иска нещо по специално мога да ви свържа, има какво да се научи от него. Имайте предвид обаче че не говорим за "квартален тунинг на автомобили" става въпрос за сериозни неща.
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 09 Яну 2004, 17:53

Ъъъъъ...таковата...има ли навалица при него :?:
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 10 Яну 2004, 0:36

naskoksan мерси пи4 ЕВАЛА за инфото :D :D еи такива хора ни трябват във форума :yes:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 10 Яну 2004, 9:24

Към Радо - Абе има си хора :arrow: ама на сериозни хора не отказва :wink:

Към VGZ :lol: :lol: ЪЪ мерси пич


А разбрах че вече Postman се е опитал да се свърже с него :wink:
Човека малко е затруднен с нета така че отговора може и да се позабави :( сорката
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook