Оборотите!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Оборотите!

Мнение от magareto_yori » 01 Апр 2007, 4:45

Здравейте колеги. Тука ми попадна един матриял за прословутите обороти и понеже през има няма два деня се някой пита "що тъй тея обороти играят" :mhihi: , реших да постна един превод на една статийка. Първо да кажа че не претендирам че написаното е вярно в действителност,но смятам че има истина в него и може да е полезно,затова го превеждам,като искам да отбележа,че може да има неточности в техническия превод. Превеждам статия на Джаред Фентън от ПеликанПартс.Ком. Статията е за Е30 '87-'91 година, 6 цилиндрови модели, като вероятно в много е вярно и за останалите модели. Превода на моменти е малко като за малоумни, ама където можах спестих излишните подробности;). Надявам се е от полза за някой отчаян БМВ ентусиаст със свободно време.

Неравномерни обороти на празен ход-откриване на проблема

За да започнем с диагностиката на проблема, първо ще трябва да погледнем вакуумните маркучи (vacuum hoses). Сега погледнете от страната на пасажерската част на мотора на капака на клапаните (valve cover). Разхлабете скобата, която държи маркуча който излиза от капака на клапаните, после проследете маркуча до мястото, където се свързва с тротъл бодито(туй не го знам на БГ). Разхлабете скобата и махнете маркуча. Този маркуч играе ролята на отдушник, част от системата за вредни емисии. През него минават маслените изпарения като се връщат обратно за повторно изгаряне, вместо да излизат навън и да замърсяват атмосферата. Маркуча е с различнии по размер краища (14мм-22мм) и е нагънат, така че ако ще се сменя е най-добре да се смени с оригинален такъв. Като сте убедени че маркуча е ок го сложете обратно, но на този етап го стегнете само за капака на клапаните.
Сега погледнете над капака на клапаните където са всмукателните колектори(intake manifold). Ще видите малко 3,5мм вакуумно маркучле:). То свързва всмукателниите колектори и регулатора за налягането на горивото (fuel pressure regulator). Ако го сменяте отрежете новия маркуч със същата дължина като стария.
След като вече сте сложили и този маркуч трябва да се насочите към големия гумен маншон(intake air boot), който свързва тротъл бодито с кутията на въздушния филтър. Към маншона от ляво е свързано също така и стъпковото моторче(idle speed control valve), а от дясно са вакуум маркучите на спирачките. След като го освободите от всички скоби и го демонтирате го огледайте добре за пукнатини и дупчици, и ако има такива го заменете с нов. След като сте премахнали маншона погледнете под тротъл бодито. Там ще видите малко маркуче, част от системата за вредни емисии. То свързва тротъл бодито с една малка черна конусовидна кутийка, което всъщност е клапанче. Маркуча би трябвало да излезне с издърпване. Заменете го с нов със същата дължина и му сложете скоби.
Сега, преди да почнем сглобяването, първо трябва да проверим дали ключето на дросела работи(throttle position switch). Това ключе е закрепено с две болчета от долу на тротъл бодито. То контролира стъпковото моторче и ако не е изправно следва стъпковото моторче да не работи както трябва. За да пробвате ключето първо извадете буксата която влиза в него. Ще видите,че на ключето има 3 терминала. Те са номерирани последователно-2,18,3. Сега е момента да си намерите мултицет(мисля че това е думата. Оная джаджа дет мери волтове,съпротивления и тям подобни). Свържете мултицета първо между терминали 2 и 18. Сега отворете дросела на половина и бавно го затваряйте. Когато е между 20мм-60мм от пълното си затваряне,следете за верига ("късо", continuity) между терминалите. Сега свържете терминали 3 и 18. Отваряйте дросела бавно. Следете за верига ("късо", continuity) между терминалите,когато дросела е на около 10 градуса от пълното си отваряне. Ако уреда не отчита нищо разхлабете болтчетата на ключето и го преместете докато уреда почне да отчита. Ако пак не засичате нищо,значи имате неработещо ключе и съответно трябва да го замените с ново. Ако всичко е ОК свържете буксата. Следващата стъпка е да се тества стъпковото моторче. Това моторче контролира количеството въздух който влиза в смукателните колектори. То работи по следния начин:
при напълно затворен дросел,ключето на дросела изпраща сигнал (волтаж) до стъпковото моторче. Този волтаж отваря клапата на стъпковото моторче и позволява навлизането на въздух и така увеличава оборотите.
Сега свържете двата външни терминала на моторчето. Трябва да имате съпротивление от около 40 ома. Сега замерете централния терминал с всеки един от краините терминали. Трябва да има около 20 ома съпротивление между тях. Ако не засичате тези съпротивления,значи моторчето е за смяна.
Като сме сигурни, че имаме работещо в границите стъпково моторче и ключе на дросела,събираме сички остнали чаркалъци, палим ДВГ-то и се радваме на оборотите:)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 01 Апр 2007, 11:28

това си струва да се види и на други места, че бая хора страдат... :mhihi:
иначе throttle body е тялото на въздушната клапа, макар че и без превод си е ясно... ;)

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook