Бутала фор дъмийс?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Яну 2004, 12:38

Мое лично наблюдение е че БМВ буталата държат много - моля Турбо Маниак да не почва пак познатата тема след като прочете моя пост - така или иначе нама на стигнем до консенсус ( може само ако ми докаже а не изразява само собствено мнение ) .
Буталата на М20Б25 издържат до налягане над 1.5 бар . Много е важно числото на Ефективна степен на сгастяване (ECR) . Аз лично не бих надул повече от 1 бар на моя мотор с оригиналните бутала ( толкова съм пробвал на 2.5 мотор-а ) а и 1 бар ме отвежда към 100 % повишаване на мощнста а не мен не ми трявва толкова - мисля че като начало 0.35 бар ( 440коня ) и след време 0.5 ( 550-570коня ) е добре .
Значи като гледам 90% от тунинг фирмите разработващи БМВ и ВР6 мотори под налягане ползват гарнитури ( стигащи до 5 мм ) за да смъкнат степента и надуват до безбожие с гаранция или ползват оригиналната степен с ниско налягане 0.3-0.6 като разчкитат на горивото за загасяне на детонациите - е щом дават по 50 000 мили гаранция значи имат нещо в предвид .
Така че буталата са хубаво нещо но скъпо и може да се направи компромис но в някви норми ( ECR = или < 16.5:1 )
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 03 Яну 2004, 12:59

КАМИКАДЗЕ, виждам че търсиш инфо в БиммерФорумс, ама там май рядко постват тези дето знаят. Прочети статиите от Project M3 от този адрес, пичовете бая са си поиграли да го направят като хората:

http://europeancarweb.com/projectcars/

А конкретно за буталата, аз мисля че не е чак толкова скъпо (като % от общата цена на подобна конверсия) и си струва човек да инвестира в по-леки и здрави такива :)

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Яну 2004, 13:12

Американците са доста далече от истината ( тези които знаят пишат само на лично съобщение ) - в бимерфорумс търся снимки на колектор за Е36 защото Шведите си падат повече по Е30 . А буталата струват точно колкото целия ми турбо кит :lol:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 03 Яну 2004, 13:29

Значи или си докопал евтин кит, или буталата са ковани JE ;) Видях ти въпроса, ама не мога да помогна с нищо - имам предвид някого който може би знае повече, но с него има само F2F връзка :) Човека произвежда собствен патентован турбо колектор за М5x/S5x двигатели.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Яну 2004, 13:36

То аз иам мноо снимки на колектори но при Е36 турбина(еите) стоят до блока под главата - е аз там не мога да вкарам ГТ42 например - трябва ми колектор при който турбото стой отпред на равнището на главата - ех имаше една фирма ама а де сеа не моа я намеря :cry:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 03 Яну 2004, 15:47

Едно време говорих за една турбина,американска.Дето я слагахме на моята кола.Оказа се,че с нея вървели и колекторите.Била е точно кит за БМВ.Но не знам точно за кой модел.Да разпитам ли подробно за какво става въпрос?Мисля че още не са я разкарали.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Яну 2004, 16:01

Ами питай дано да е голяма :lol:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Направи си сам

Мнение от Postman » 03 Яну 2004, 16:34

KAMIKADZE написа:...трябва ми колектор при който турбото стой отпред на равнището на главата...

Защо не опиташ сам да си направиш такъв колектор. Фланците откъм главата и откъм турбокомпресора могат да се направят от примерно 8 мм INOX ламарина с лазерно рязане. Тръбите пак от INOX с дебелина примерно 3 или повече мм, като формата им ще се получи с отделни парчета с радиус на закръгление какъвто ти трябва. Огъването може да стане на тръбоогъваща машина, а заваряването с ВИГ. Предполагам че си мислил по този въпрос, но сигурно нещо те спира щом търсиш готово решение :roll: ?!?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Re: Просто си говорим ;-Р

Мнение от kelesha » 03 Яну 2004, 16:44

Postman написа:Аз си мисля и го споделих с TURBO Maniak-a, че според мен е възможно проблема да се реши и без смяна на буталата - зависи каква е цената на конструктивните промени. Напълно е възможно да е по-евтино, но си е чисто Бай Ганьовска работа. Аз също предпочитам и смятам че е редно да се сложат ковани бутала, но това не значи че няма друго решение :wink: . Така че, TURBO Maniak-a си е напълно прав за forged piston rulz :wink: , но все пак задачата има и друго решение (инженеро-занаятчийско-Ганьовско) :D , например покритие на челото и други знайни и незнайни методи.

Значи абсолютно съгласен съм че може да се кара на голям надув и със оригинални бутала, но обработени по съответния начин :lol: . Разбира се всяко правило си има изключения и към тези изключения се причисляват примерно петцилиндровия турбо мотор на Ауди, мотора на Тойота Супра Турбо и може би още няколко. Тези мотори доказано държат надув от 1.8-2 бара и не се чупят :lol:, но все пак има фирми и собственици които предпочитат като ще правят нещо да го направят един път и да стане със сигурност както трябва :lol: и за това слагат ковани бутала и стоманени биели(в повечето случай и колянов вал) и си решават повечето проблеми със здравината на мотора :wink:. Така че аз в никакъв случай не казвам че НЕ НЕ СТАВА БЕЗ КОВАНИ БУТАЛА, но в 99% от случаите става така че ефтиното винаги излиза по скъпо. В крайна сметка всеки сам решава как ще спасява положението и ако даден мотор държи 400м драг без проблем и останалата част от времето се кара на ниски обороти да тогава може би може да се рискува със лети бутала, но никой не може да ме убеди че в 40 градуса жега един надут на 1.5 да кажем мотор(който преди това е бил NA) със колкото и голям интерколер да е и със водно метанолна инжекция даже ще издържи на натоварването....просто детонациите ще го пръснат за броени секунди.....но това едва ли ще е повод за похвала във нета така че именно за това според мен не сме свидетели на такива случаи. Именно това е най голямото приемущество на кованите бутала че са дуракоустойчиви и имат много по голяма поносимост към детонации които са просто неизбежно явление при всеки един турбо мотор.

Postman написа:И хайде моля ви сега да запазим добрия тон и да не спорим :wink: .
respect

Естественно че ще го запазим, никой нема намерение да се кара, просто си говорим :wink:

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Яну 2004, 16:54

Постман - правенето е лесно - искам да видя дали се сабира :)
Е намерих един дето то го е сложил така но и мотора и турбота са му мънички :
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Яну 2004, 18:49

Сега има един турски проект 1000+ коня М3 чакам да ми пратят снимки с малко по малкия Гт40 - ама тва БМВ не го очаква голямо бъдеще защото си правят прекалено големи експрерименти и накрая решили и 400коня Н.О.С да му тикнат
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 04 Яну 2004, 14:36

Турбо маняк имаш ли представа на какво налягане издуржа двигатела на Тоиота селика турбо. Щото има един такъв мотор за тънки пари да пробваме да направим някво извращение с него.
Но все пак не искам да го пръсна на първите 400м.
И горе долу колко пари струва по твоя преценка тоя мотор със скорости ,полуоски, дифове и всичко друго.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 04 Яну 2004, 15:40

BESSNIA написа:Турбо маняк имаш ли представа на какво налягане издуржа двигатела на Тоиота селика турбо. Щото има един такъв мотор за тънки пари да пробваме да направим някво извращение с него.

Честно казано нямам никва представа щото не съм се интересувал :)
Все някъде в нета има инфо, просто требе малко да се потърси :D
BESSNIA написа:Но все пак не искам да го пръсна на първите 400м.

Това е божа работа мене ако питаш, дали на първите или на петите се едно и също....въпроса е да не се пръсне въобще :wink:
BESSNIA написа:И горе долу колко пари струва по твоя преценка тоя мотор със скорости ,полуоски, дифове и всичко друго.

Никва идея немам :(

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 04 Яну 2004, 16:04

Мисля, че когато двигатела струва за 200 евро няма да ми е много зор кога точно ще гръмне. Ще видим ако го взема скоро време ще ти кажа до колко е издържал и ще е съвсем точно, просто ще го провера експериментално. :D :twisted: :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 04 Яну 2004, 16:11

BESSNIA написа:Мисля, че когато двигатела струва за 200 евро няма да ми е много зор кога точно ще гръмне. Ще видим ако го взема скоро време ще ти кажа до колко е издържал и ще е съвсем точно, просто ще го провера експериментално. :D :twisted: :twisted:

Хухухухухухуууууууу ужас....тоз двигател ако знаи ко го чака ше блокира още преди да си го запалил :D :D :D

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook