Бутала фор дъмийс?
Модератор: bum_bum
Мое лично наблюдение е че БМВ буталата държат много - моля Турбо Маниак да не почва пак познатата тема след като прочете моя пост - така или иначе нама на стигнем до консенсус ( може само ако ми докаже а не изразява само собствено мнение ) .
Буталата на М20Б25 издържат до налягане над 1.5 бар . Много е важно числото на Ефективна степен на сгастяване (ECR) . Аз лично не бих надул повече от 1 бар на моя мотор с оригиналните бутала ( толкова съм пробвал на 2.5 мотор-а ) а и 1 бар ме отвежда към 100 % повишаване на мощнста а не мен не ми трявва толкова - мисля че като начало 0.35 бар ( 440коня ) и след време 0.5 ( 550-570коня ) е добре .
Значи като гледам 90% от тунинг фирмите разработващи БМВ и ВР6 мотори под налягане ползват гарнитури ( стигащи до 5 мм ) за да смъкнат степента и надуват до безбожие с гаранция или ползват оригиналната степен с ниско налягане 0.3-0.6 като разчкитат на горивото за загасяне на детонациите - е щом дават по 50 000 мили гаранция значи имат нещо в предвид .
Така че буталата са хубаво нещо но скъпо и може да се направи компромис но в някви норми ( ECR = или < 16.5:1 )
Буталата на М20Б25 издържат до налягане над 1.5 бар . Много е важно числото на Ефективна степен на сгастяване (ECR) . Аз лично не бих надул повече от 1 бар на моя мотор с оригиналните бутала ( толкова съм пробвал на 2.5 мотор-а ) а и 1 бар ме отвежда към 100 % повишаване на мощнста а не мен не ми трявва толкова - мисля че като начало 0.35 бар ( 440коня ) и след време 0.5 ( 550-570коня ) е добре .
Значи като гледам 90% от тунинг фирмите разработващи БМВ и ВР6 мотори под налягане ползват гарнитури ( стигащи до 5 мм ) за да смъкнат степента и надуват до безбожие с гаранция или ползват оригиналната степен с ниско налягане 0.3-0.6 като разчкитат на горивото за загасяне на детонациите - е щом дават по 50 000 мили гаранция значи имат нещо в предвид .
Така че буталата са хубаво нещо но скъпо и може да се направи компромис но в някви норми ( ECR = или < 16.5:1 )
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
КАМИКАДЗЕ, виждам че търсиш инфо в БиммерФорумс, ама там май рядко постват тези дето знаят. Прочети статиите от Project M3 от този адрес, пичовете бая са си поиграли да го направят като хората:
http://europeancarweb.com/projectcars/
А конкретно за буталата, аз мисля че не е чак толкова скъпо (като % от общата цена на подобна конверсия) и си струва човек да инвестира в по-леки и здрави такива
http://europeancarweb.com/projectcars/
А конкретно за буталата, аз мисля че не е чак толкова скъпо (като % от общата цена на подобна конверсия) и си струва човек да инвестира в по-леки и здрави такива

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Значи или си докопал евтин кит, или буталата са ковани JE
Видях ти въпроса, ама не мога да помогна с нищо - имам предвид някого който може би знае повече, но с него има само F2F връзка
Човека произвежда собствен патентован турбо колектор за М5x/S5x двигатели.


То аз иам мноо снимки на колектори но при Е36 турбина(еите) стоят до блока под главата - е аз там не мога да вкарам ГТ42 например - трябва ми колектор при който турбото стой отпред на равнището на главата - ех имаше една фирма ама а де сеа не моа я намеря 

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
Направи си сам
KAMIKADZE написа:...трябва ми колектор при който турбото стой отпред на равнището на главата...
Защо не опиташ сам да си направиш такъв колектор. Фланците откъм главата и откъм турбокомпресора могат да се направят от примерно 8 мм INOX ламарина с лазерно рязане. Тръбите пак от INOX с дебелина примерно 3 или повече мм, като формата им ще се получи с отделни парчета с радиус на закръгление какъвто ти трябва. Огъването може да стане на тръбоогъваща машина, а заваряването с ВИГ. Предполагам че си мислил по този въпрос, но сигурно нещо те спира щом търсиш готово решение

Re: Просто си говорим ;-Р
Postman написа:Аз си мисля и го споделих с TURBO Maniak-a, че според мен е възможно проблема да се реши и без смяна на буталата - зависи каква е цената на конструктивните промени. Напълно е възможно да е по-евтино, но си е чисто Бай Ганьовска работа. Аз също предпочитам и смятам че е редно да се сложат ковани бутала, но това не значи че няма друго решение. Така че, TURBO Maniak-a си е напълно прав за forged piston rulz
, но все пак задачата има и друго решение (инженеро-занаятчийско-Ганьовско)
, например покритие на челото и други знайни и незнайни методи.
Значи абсолютно съгласен съм че може да се кара на голям надув и със оригинални бутала, но обработени по съответния начин




Postman написа:И хайде моля ви сега да запазим добрия тон и да не спорим.
respect
Естественно че ще го запазим, никой нема намерение да се кара, просто си говорим

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Турбо маняк имаш ли представа на какво налягане издуржа двигатела на Тоиота селика турбо. Щото има един такъв мотор за тънки пари да пробваме да направим някво извращение с него.
Но все пак не искам да го пръсна на първите 400м.
И горе долу колко пари струва по твоя преценка тоя мотор със скорости ,полуоски, дифове и всичко друго.
Но все пак не искам да го пръсна на първите 400м.
И горе долу колко пари струва по твоя преценка тоя мотор със скорости ,полуоски, дифове и всичко друго.
BESSNIA написа:Турбо маняк имаш ли представа на какво налягане издуржа двигатела на Тоиота селика турбо. Щото има един такъв мотор за тънки пари да пробваме да направим някво извращение с него.
Честно казано нямам никва представа щото не съм се интересувал

Все някъде в нета има инфо, просто требе малко да се потърси

BESSNIA написа:Но все пак не искам да го пръсна на първите 400м.
Това е божа работа мене ако питаш, дали на първите или на петите се едно и също....въпроса е да не се пръсне въобще

BESSNIA написа:И горе долу колко пари струва по твоя преценка тоя мотор със скорости ,полуоски, дифове и всичко друго.
Никва идея немам

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Мисля, че когато двигатела струва за 200 евро няма да ми е много зор кога точно ще гръмне. Ще видим ако го взема скоро време ще ти кажа до колко е издържал и ще е съвсем точно, просто ще го провера експериментално.




BESSNIA написа:Мисля, че когато двигатела струва за 200 евро няма да ми е много зор кога точно ще гръмне. Ще видим ако го взема скоро време ще ти кажа до колко е издържал и ще е съвсем точно, просто ще го провера експериментално.![]()
![]()
Хухухухухухуууууууу ужас....тоз двигател ако знаи ко го чака ше блокира още преди да си го запалил



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани