Малко размисли относно чип-тунинга...
Модератор: bum_bum
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Ееее най сетне alx се намеси и то респектиращо
. Добре тогава, значи можем малко да променим замисъла на начинанието. Пипваме малко датчика за въздуха, слагаме 98 октана за да избегнем малко детонациите, пипваме малко и ламбдата да пусне ECU-то малко повече бензин и се нещо ще трябва да стане
. Ако не поне ще видим как ще се отразят тия гъбаркания с компютъра и друг път вече няма да правим така
.
Между другото тоя чип тунинг нещо ме амбицира (повече с учебен характер отколкото с коне) та голямата ми молба е ако някой разполага с HEX файлове на нормален и тунингован чип за един и същи компютър (без значение за какъв двигател са) ще съм му много благодарен ако ми ги иапрати за да се заровим малко в тях и да видим къде и какво точно пипат.
Тия дни като се рових по темата из нета попаднах на един проект, където бяха направили една платка с няколко (в случая два) чипа (програми), които могат да се превключват в зависимост от нуждите в момента. Та ми се струва доста добра идея това нещо. Като изключим програмите в чиповете (тъй като нямам все още никакво инфо за тях) бих се нагърбил да разработя една такава платка, на която да се сложат няколко чипа, които да могат да се превключват.



Между другото тоя чип тунинг нещо ме амбицира (повече с учебен характер отколкото с коне) та голямата ми молба е ако някой разполага с HEX файлове на нормален и тунингован чип за един и същи компютър (без значение за какъв двигател са) ще съм му много благодарен ако ми ги иапрати за да се заровим малко в тях и да видим къде и какво точно пипат.
Тия дни като се рових по темата из нета попаднах на един проект, където бяха направили една платка с няколко (в случая два) чипа (програми), които могат да се превключват в зависимост от нуждите в момента. Та ми се струва доста добра идея това нещо. Като изключим програмите в чиповете (тъй като нямам все още никакво инфо за тях) бих се нагърбил да разработя една такава платка, на която да се сложат няколко чипа, които да могат да се превключват.
Аз продължавам да твърдя,че чиптунингът си е измишльотина.Сори ако някой се обиди,да не ми обръща внимание.Дори само свещи да си сложиш добри и колата си тръгва.Управлението на горивният процес се прави най-накрая според нуждите.Не се започва с него.Има ефективен чиптунинг на турбомоторите.Там програмата променя турбонадува и резултатът е повече от очевиден.И си е доста пари.При атмосферните двигатели резултатите са твърде посредствени,за да се занимава човек.Който има чип и колата му върви,задължително е направил и някоя друга магария.Това си е мое мнение.Не искам да предизвиквам полемика.
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Най-малко печелиш от липсата на ограничител а за другите работи зависи от чипа може верно да няма ефект.
М/у другото не съм съгласен със схемата на Митко.Според мен не е правилна.Ламбдата ти е отрицателна обратна връзка.Тука изобщо няма обратна връзка.Трябва ти последователна верига.Компютър,двигател(в смисъл всичко дето става в цилиндрите),и накрая ламбдата.От нея сигналът се връща обратно в компютъра.Преди компютъра слагаш горивоподаването и въздуха като величини.Да минават през блок,който се управлява от компютъра.На изхода сложи величина изгорели газове, производна на въздуха,горивото и горивния процес.Направи така схемата и ще видиш,че като пипаш показанията на ламбдата,които са производна на процесите в двигателя,ще предизвикаш нестабилна система.В смисъл колата ще се държи твърде странно.Но няма да върви повече в никакъв случай.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Абе що да се печели от оборотите??? Като вкарваш колата в 7000+ ти отиваш далеч от максималния въртящ момент и какво печелиш...?
Малко ми е тъмна таз индия
все си мисля че колата по добре ускорява от максималния въртящ момент нагоре но не много...или не е така?!?
Имам в на предвид че от 4500 примерно до 6500 ускорява по бързо отколкото от 5500 до 7200 или не е така?
Ако греша обеснете ми щото ми е много интересно
Малко ми е тъмна таз индия

Имам в на предвид че от 4500 примерно до 6500 ускорява по бързо отколкото от 5500 до 7200 или не е така?
Ако греша обеснете ми щото ми е много интересно

- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
landikar написа:М/у другото не съм съгласен със схемата на Митко.Според мен не е правилна.Ламбдата ти е отрицателна обратна връзка.Тука изобщо няма обратна връзка.
Извинявай landikar ама схемата не съм си я измислил аз, а е от описание на Motronic ML1.2 от Порше 944. Как да няма обратна връзка (на лявата схема наистина няма - ама там няма и ламбда). Компютъра е кръгчето




А що се отнася до какво се печели от махането на ограничителя на оборотите (според мен де

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Значи ,а ти се включи изключватела ,а си забил нос в асвалта и доде превключиш вече си OFFline.
Не вярвам да сменяш предавка на 5000
.
Не вярвам да сменяш предавка на 5000

- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Абе има ефект от чипването. ПОне при Хондичката...
Аз се чудех що тия Муген са изключили един куп сензори в тоя чип...
А те пречат на компира да види кво става със сместа...
Аз се чудех що тия Муген са изключили един куп сензори в тоя чип...
А те пречат на компира да види кво става със сместа...
:)
Но ако не искаме да се ръсим за такъв чип, трябва да свалим таблиците от оригиналния, да разберем кое къде е и как трябва да го променим и след това да запишем новите таблици.
За да разбереш тези неща ще ти трябва доста време, още повече, че на всеки различен модел се намират на различно място. Не си мисли че чиптунинга = увеличаване на горивото. Основно е промяната на момента на запалване. А дозата на горивото, понякога е даже по-малка. Добре, с ламбда сондата (можеш да постигнеш 2-3 коня отгоре моментно) ами тези които нямат такава??? Те не подлежат на чиптун... тоест на ламбдатунинг:)
На всички им изглежда много лесно. Вече и малките деца знаят, че EPROM - а, на който се съхранява информацията за работата на двигателя струва 10 лв. И всеки може да си отвори ECU - то и да си го смени.
ДА ама не. Тази нова програма е плод на месеци тестове и настройки, за да може да се изстискат още 10-ина %. А за увеличаване дозата на горивото има доста по-лесни начини:)
Айде отивайте да тунинговате:)))
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
Re: :)
Kalio написа:На всички им изглежда много лесно. Вече и малките деца знаят, че EPROM - а, на който се съхранява информацията за работата на двигателя струва 10 лв. И всеки може да си отвори ECU - то и да си го смени.
ДА ама не. Тази нова програма е плод на месеци тестове и настройки, за да може да се изстискат още 10-ина %. А за увеличаване дозата на горивото има доста по-лесни начини:)
Айде отивайте да тунинговате:)))
не е 10 лева, а е 12 стотинки, а тоя чип дето е на твойта кола е доизкусуряван активно в продължение на 5 години: 1994-1999 г.



- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Kalio написа:.....

Почти бях убеден, че когато се включиш в темата, ще е с мнение с подобен дух. Искам да припомня, че целта на начинанието е с "образователен" характер. Това, че ще направя мотора си от 116 к.с. на 130 к.с. или пък, че 0-100 км.ч от 11 с. ще стане 10 с. въобще не ме вълнува. По-важното е да разберем как точно стават нещата. Дето има една дума - от спортна злоба. Не съм си мислил никога, че е лесно или, че ще стане за 2 дена. Който иска веднага и не го интерисува как стават нещата и какво се случва в двигателя - може да дойде при тебе, да си плати и за 30 мин. да му смениш чипа

С това нещо се занимавам в свободното си време, така че - когато стане (ако въобще стане

Пуснах тази тема с целта ако има други ентусиасти, всеки да помогне с каквото може. А то какво излезе - повечето хора взеха да разправят как това е безмислено, трудно, невъзможно и т.н. (то това май е национална черта


Както споменах вече, целта ми е да направя платка с два чипа, които да могат да се превключват - единия с оригиналната програма, а другия с тунингованата. Даже още по добре би изглеждало - на тази платка да има и микроконтролер, така че с негова помощ и един лаптоп с PC програма за индивидуален тунинг, да може по всяко време да се сменя програмата в тунингования чип.
Така че, ако някои може и иска да помогне с инфо или каквото и да е друго е добре дошъл и ще му бъда много благодарен за това. А иначе аз продължавам да събирам каквото намеря по темата, а пък някой ден може и "... да идем да потунинговаме...".
Ами т'ва е засега



- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Хора сложни4ко сте го намислили
, много по елементарен и ефикасен на4ин е,поставяне на електромехани4ния клапан за обратното гориво извежда се на коп4е и когато някой ви предизвика и колите ви са горе долу на кантар с коп4ето му давате ластик две три коли
идеята е да се вдигне налягането на дюзите, стандартното е 2,5 бара
с клапана отиваме на максимума 5 бара ( тавана на мойта помпа )оригинално е за 316Е36!!!
без 4ипа само с клапана свялям 1,5 секунди от 0-100
ина4е може да си поиграе6 и с терморезистора на дебитомера
), в пове4ето слу4аи допълнителното гориво ,в коплект с пове4е аванс от 4ипа(ако сте се набутали поне малко
) и естествено студен въздух докаран към филтъра пък дори да е оригинален и последно ауспуха
дори да е менте от симеон ,малко освободеност няма да е изли6на
, след като се пипнат , пра6тате много поздрави на конкуренцията
)


идеята е да се вдигне налягането на дюзите, стандартното е 2,5 бара
с клапана отиваме на максимума 5 бара ( тавана на мойта помпа )оригинално е за 316Е36!!!
без 4ипа само с клапана свялям 1,5 секунди от 0-100
ина4е може да си поиграе6 и с терморезистора на дебитомера





- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани