Малко размисли относно чип-тунинга...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 15 Дек 2003, 20:38

Ееее най сетне alx се намеси и то респектиращо :D . Добре тогава, значи можем малко да променим замисъла на начинанието. Пипваме малко датчика за въздуха, слагаме 98 октана за да избегнем малко детонациите, пипваме малко и ламбдата да пусне ECU-то малко повече бензин и се нещо ще трябва да стане :D . Ако не поне ще видим как ще се отразят тия гъбаркания с компютъра и друг път вече няма да правим така 8) .
Между другото тоя чип тунинг нещо ме амбицира (повече с учебен характер отколкото с коне) та голямата ми молба е ако някой разполага с HEX файлове на нормален и тунингован чип за един и същи компютър (без значение за какъв двигател са) ще съм му много благодарен ако ми ги иапрати за да се заровим малко в тях и да видим къде и какво точно пипат.
Тия дни като се рових по темата из нета попаднах на един проект, където бяха направили една платка с няколко (в случая два) чипа (програми), които могат да се превключват в зависимост от нуждите в момента. Та ми се струва доста добра идея това нещо. Като изключим програмите в чиповете (тъй като нямам все още никакво инфо за тях) бих се нагърбил да разработя една такава платка, на която да се сложат няколко чипа, които да могат да се превключват.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 15 Дек 2003, 22:41

Аз продължавам да твърдя,че чиптунингът си е измишльотина.Сори ако някой се обиди,да не ми обръща внимание.Дори само свещи да си сложиш добри и колата си тръгва.Управлението на горивният процес се прави най-накрая според нуждите.Не се започва с него.Има ефективен чиптунинг на турбомоторите.Там програмата променя турбонадува и резултатът е повече от очевиден.И си е доста пари.При атмосферните двигатели резултатите са твърде посредствени,за да се занимава човек.Който има чип и колата му върви,задължително е направил и някоя друга магария.Това си е мое мнение.Не искам да предизвиквам полемика.

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 15 Дек 2003, 22:49

Най-малко печелиш от липсата на ограничител а за другите работи зависи от чипа може верно да няма ефект.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 15 Дек 2003, 23:00

М/у другото не съм съгласен със схемата на Митко.Според мен не е правилна.Ламбдата ти е отрицателна обратна връзка.Тука изобщо няма обратна връзка.Трябва ти последователна верига.Компютър,двигател(в смисъл всичко дето става в цилиндрите),и накрая ламбдата.От нея сигналът се връща обратно в компютъра.Преди компютъра слагаш горивоподаването и въздуха като величини.Да минават през блок,който се управлява от компютъра.На изхода сложи величина изгорели газове, производна на въздуха,горивото и горивния процес.Направи така схемата и ще видиш,че като пипаш показанията на ламбдата,които са производна на процесите в двигателя,ще предизвикаш нестабилна система.В смисъл колата ще се държи твърде странно.Но няма да върви повече в никакъв случай.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 16 Дек 2003, 0:10

Абе що да се печели от оборотите??? Като вкарваш колата в 7000+ ти отиваш далеч от максималния въртящ момент и какво печелиш...?
Малко ми е тъмна таз индия :arrow: все си мисля че колата по добре ускорява от максималния въртящ момент нагоре но не много...или не е така?!?
Имам в на предвид че от 4500 примерно до 6500 ускорява по бързо отколкото от 5500 до 7200 или не е така?
Ако греша обеснете ми щото ми е много интересно :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 16 Дек 2003, 0:49

landikar написа:М/у другото не съм съгласен със схемата на Митко.Според мен не е правилна.Ламбдата ти е отрицателна обратна връзка.Тука изобщо няма обратна връзка.


Извинявай landikar ама схемата не съм си я измислил аз, а е от описание на Motronic ML1.2 от Порше 944. Как да няма обратна връзка (на лявата схема наистина няма - ама там няма и ламбда). Компютъра е кръгчето 8) . Между другото alx почти ме отказа да пипам само датчиците. Сега съм се насочил към самите програми и усилено търся HEX файлове. До сега съм успял да намеря около 20 за Е34 и Е36, но всичките са си оригиналните 8) 8) 8) Намерил съм и няколко PC програми за индивидуален тунинг на чиповете, но лошото е, че нестават за BMW.

А що се отнася до какво се печели от махането на ограничителя на оборотите (според мен де 8) ) - ами помага ти скоростите ти да станат малко по дълги и да ги превключваш по-нарядко и може би малко ще ти вдигне максималната скорост.

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 16 Дек 2003, 10:42

Значи ,а ти се включи изключватела ,а си забил нос в асвалта и доде превключиш вече си OFFline.
Не вярвам да сменяш предавка на 5000 :wink:.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 16 Дек 2003, 14:15

Абе има ефект от чипването. ПОне при Хондичката...
Аз се чудех що тия Муген са изключили един куп сензори в тоя чип...
А те пречат на компира да види кво става със сместа...

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.12.2003
Местоположение: Sofia

:)

Мнение от Kalio » 17 Дек 2003, 16:31

Но ако не искаме да се ръсим за такъв чип, трябва да свалим таблиците от оригиналния, да разберем кое къде е и как трябва да го променим и след това да запишем новите таблици.

За да разбереш тези неща ще ти трябва доста време, още повече, че на всеки различен модел се намират на различно място. Не си мисли че чиптунинга = увеличаване на горивото. Основно е промяната на момента на запалване. А дозата на горивото, понякога е даже по-малка. Добре, с ламбда сондата (можеш да постигнеш 2-3 коня отгоре моментно) ами тези които нямат такава??? Те не подлежат на чиптун... тоест на ламбдатунинг:)
На всички им изглежда много лесно. Вече и малките деца знаят, че EPROM - а, на който се съхранява информацията за работата на двигателя струва 10 лв. И всеки може да си отвори ECU - то и да си го смени.
ДА ама не. Тази нова програма е плод на месеци тестове и настройки, за да може да се изстискат още 10-ина %. А за увеличаване дозата на горивото има доста по-лесни начини:)

Айде отивайте да тунинговате:)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

Re: :)

Мнение от Любо Мегов » 17 Дек 2003, 17:25

Kalio написа:На всички им изглежда много лесно. Вече и малките деца знаят, че EPROM - а, на който се съхранява информацията за работата на двигателя струва 10 лв. И всеки може да си отвори ECU - то и да си го смени.
ДА ама не. Тази нова програма е плод на месеци тестове и настройки, за да може да се изстискат още 10-ина %. А за увеличаване дозата на горивото има доста по-лесни начини:)

Айде отивайте да тунинговате:)))


не е 10 лева, а е 12 стотинки, а тоя чип дето е на твойта кола е доизкусуряван активно в продължение на 5 години: 1994-1999 г. :lol: :lol: 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 18 Дек 2003, 0:08

Kalio написа:.....

:yes: С най-добри чувства Kalio.
Почти бях убеден, че когато се включиш в темата, ще е с мнение с подобен дух. Искам да припомня, че целта на начинанието е с "образователен" характер. Това, че ще направя мотора си от 116 к.с. на 130 к.с. или пък, че 0-100 км.ч от 11 с. ще стане 10 с. въобще не ме вълнува. По-важното е да разберем как точно стават нещата. Дето има една дума - от спортна злоба. Не съм си мислил никога, че е лесно или, че ще стане за 2 дена. Който иска веднага и не го интерисува как стават нещата и какво се случва в двигателя - може да дойде при тебе, да си плати и за 30 мин. да му смениш чипа 8) .
С това нещо се занимавам в свободното си време, така че - когато стане (ако въобще стане :D ). Поради тази причина първоначалния замисъл беше да се бъзикам с датчиците.
Пуснах тази тема с целта ако има други ентусиасти, всеки да помогне с каквото може. А то какво излезе - повечето хора взеха да разправят как това е безмислено, трудно, невъзможно и т.н. (то това май е национална черта 8) ). Сигурно и аз бих казал на някой лаик дето е тръгнал да се занимава с нещата, дето аз ги правя от 10 години, че е трудно, невъзможно, бавно, че не разполага с развойните системи, с техника и т.н., но пък всеки си е "башка луд" и може да си прави каквото си иска. Имам един приятел, дето в такива случаи казва - "Не ми обяснявай как едно нещо няма да стане, а ми помогни да го направим.", а и както се казва в едно мое любимо предаване - "Няма невъзможни неща!" 8) .
Както споменах вече, целта ми е да направя платка с два чипа, които да могат да се превключват - единия с оригиналната програма, а другия с тунингованата. Даже още по добре би изглеждало - на тази платка да има и микроконтролер, така че с негова помощ и един лаптоп с PC програма за индивидуален тунинг, да може по всяко време да се сменя програмата в тунингования чип.
Така че, ако някои може и иска да помогне с инфо или каквото и да е друго е добре дошъл и ще му бъда много благодарен за това. А иначе аз продължавам да събирам каквото намеря по темата, а пък някой ден може и "... да идем да потунинговаме...".
Ами т'ва е засега 8) 8) 8) .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 18 Дек 2003, 10:58

Имам такава платка. Ще ти струва към 30лв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 18 Дек 2003, 12:22

Хора сложни4ко сте го намислили :) , много по елементарен и ефикасен на4ин е,поставяне на електромехани4ния клапан за обратното гориво извежда се на коп4е и когато някой ви предизвика и колите ви са горе долу на кантар с коп4ето му давате ластик две три коли :)

идеята е да се вдигне налягането на дюзите, стандартното е 2,5 бара

с клапана отиваме на максимума 5 бара ( тавана на мойта помпа )оригинално е за 316Е36!!!
без 4ипа само с клапана свялям 1,5 секунди от 0-100

ина4е може да си поиграе6 и с терморезистора на дебитомера :)), в пове4ето слу4аи допълнителното гориво ,в коплект с пове4е аванс от 4ипа(ако сте се набутали поне малко :) ) и естествено студен въздух докаран към филтъра пък дори да е оригинален и последно ауспуха :) дори да е менте от симеон ,малко освободеност няма да е изли6на :), след като се пипнат , пра6тате много поздрави на конкуренцията :))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 18 Дек 2003, 13:21

Начи на 5 бара ти набиваш около 2 пъти повече гориво. Има опасност да думнеш и помпата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 18 Дек 2003, 13:29

по принцип "възможно е дори и гръм да те удари" :) ,избира6 си или 6те се кара или 6те се ядат семки :)

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook