Умната...
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- PeBuLs
- T.N.T. for the brain
-
- Мнения: 997
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Слънцето да се мръщи!!!
- Fenka85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Жена
PeBaLs написа::++ тва е ужасно....катастрофа ли е или "супа"
Направо манджа с грозде ако питаш мен е станало.Ужас


"Бейби кажи ми къде ти е сърцето? ... Да не го забрави в на ония BMW-то?"
- TheBlame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше e34 520
- Мечтае да кара: E34 535
тоя как се е ударил само той си знае като гледам дори бъбреците са здрави
жалко за човека който е починал.мир на праха му 



За да станеш хищник трябва опонента ти да е хищник !
Когато има колебание,няма решение !
Няма лека война!
Целта винаги е да унищожиш врагът!
НИКОГА НЕ ЗАБРАВЯЙ
Алчността убива всички !
Когато има колебание,няма решение !
Няма лека война!
Целта винаги е да унищожиш врагът!
НИКОГА НЕ ЗАБРАВЯЙ
Алчността убива всички !
- Enslaving_Lecher
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI, Е60
- Мечтае да кара: BmW F06 M
- Richmond
- ентусиаст
-
- Мнения: 1308
- Регистриран на: 12.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: харабийската
- Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
- Детайли за колата: Пълно шукаритети!
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
SKISABMW написа:BMWALPINA написа:Много ми е интересно гледал съм няколко снимки от жестоки катастрофи с БМВта и ми направи впе4чтление че винаги двигателя е откуснат от купето. Тва заради силата на удара ли е или неква измислици в завода
По повод късането на двигателя - хич не е измислица!При челен удар е направено да се скъсат тампоните на двигателя и да тръгне по едни "лапи" по релси под купето,а не вътре в него!Лично изпробвано с едно Е30-323!Не знам сега дали така ги правят,но тва е замисъла!А иначе съм виждала Жигулетки с шофера гушнал двигателя вътре в купето!Явно хората са го мислили....
Не съвсем. Поне при Е30-няма такива релси, както и при Е36. При тези коли просто стената под предния прозорец е много удебелена, което създава сериозни проблеми при трансплантацията на М30 и опит да се запази статичния баланс на купето, защото освен друго на тази част от каросерията се крепи голяма част от купето (тя през рамките на прозореца държи единия край на покрива), а при М30 се иска двигателя в Е30 да влезе още 8 см навътре в купето.
А-класата на Мерцедес беше първия автомобил, проектиран при челен удар да "смъква" двигателя си под купето - не само със здрава преграда към пасажерското отделение, а със специално извит профил, за който ти говориш.
Другия аспект, който трябва да се има предвид откъснатите двигатели е точно обратната тенденция, сравнение с 70-те и 80-те години. Тези от Вас, които са малко по-възрастни ще си спомнят огромните за наше време луфтове между радиатора и двигателя, нерядко и между радиатора и предната решетка. Говорим за просвет от по повече от 20 см, което в днешно време не е срещано. Представители на тези огромни просвети са първата S класа на Мерцедес, както и Волво 740. Тогава се е смятало, че здравата и "одървена" каросерия ще спаси човешки живот. Има резон в това, защото тогавашни тестове показват, че при челен удар в недеформируема бариера със скорост 80 км/ч (за сведение в момента най-страшният тест, на който биват подлагани автомобилите е така наречения offset crash, който е челен удар с частично препокриване (40 процента) на предницата и скорост 64 км/ч), че пътниците ще останат живи в колата. Но още при скорости от около 30 км/ч натоварването в областта на гръдния кош са толкова големи, че биха значили счупвания на ребра. Затова през средата на 90-те започнаха да правят автомобилите (правилно е да се каже европейските, част от американските и реномираните азиатски) на принципа - мека обвивка, твърдо ядро.
Ламарините и конструкцията на автомобила до предното стъкло е много мека с цел да "обере" максимално кинетичната енергия, която се освобождава при един удар. Геометрията на самото шаси е двойно диагнолна - тоест удар отпред в дясно се поема от цялата предница и отзад в ляво(единия диагонал е напречен на колата, другия надлъжен). Затова при едно Е39 (което е най-добрия пример за тази технология) ударено от ляво може да се види, как и дясната страна е изкочила "навън", а задния десен панел има лека, външнозабележима чупка. Именно заради това при страничен удар, който разсича купето се случва двигателя да си тръгне заедно с част от трансмисията - защото там конструкцията нарочно е мека. И ако се загледате в такива удари ще забележете, че често дори предното стъкло не е пукнато, въпреки разкъсването. А всички сте виждали стари коли, буквално увити около дърво, но без да се разкъсат - това е здравото и удървено купе.
Не случайно след удар при скорост 40 км/ч заможните хора изхвърлят колата - защото усукуването е в две посоки - надлъжно и напречно. Мека ламарина не може да бъде изпъната в правилна геометрия за разлика от здрава и солидна.
По повод на това,което каза Роската - за съжаление тенденцията винаги е била такава. Днешно време дори най-малките дизели спринтират за около 10 секунди до 100 км/ч и вдигат без проблем скорости около 180 км/ч. Но спирането на суха настилка дори от 100 км/ч все още е в катастрофални размери, от 180 на не говорим. И то при идеално суха, добре поддържана и без коловози настилка, която почти никъде не се среща, освен по пистите за тестване на автомобили. И то с чисто нови гуми и консумативи.
Научи се да ходиш, преди да бягаш са казали хората. За съжаление в автомобилостроенето, което е подчинено на пазарния принцип, че една стока за да се купува трябва да се търси, а никой не търси кола, която вдига максимум 60 км/ч и спира добре, и която би вършила работа на 80 процента от населението.
И затова отгвороността въпреки всичките електронни системи, които са повече реклама, отколкото нещо наистина смислено, си остава у нас.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
ati написа:Не съвсем. Поне при Е30-няма такива релси, както и при Е36. При тези коли просто стената под предния прозорец е много удебелена
Ати
не съм много съгласен тук с теб,ела в гаража на сони да видиш колко е здрава тази стена и после пак ще си говорим



40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana