Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръсна

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2002 E46 2.2

Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръсна

Мнение от Psysky » 10 Окт 2025, 23:59

Здравейте пичове, не съм се вяскал отдавна, защото нещата бяха добре до скоро с моя старец, обаче както при всеки старец и той го закъса със здравето. Е46 бензин, М54б22. Та накратко, преди няколко месеца реших да отида да видим защо от време на време ми светваше лампата на радиатора, въпреки че си доливах антифриз. Веднага се установи, че надува маркучите и най-вероятно гарнитурата е чао. Тогава в сервиза видях как излизаха малки мехурчета от отворената капачка на разширителния съд. Прибрах я на село и там я оправи мой човек. Сменихме гарнитурата, както му е реда, тестваха и главата за пукнатини, напълно здрава. Покарах я около 2000 км, като ходих и до морето и обратно до София, стабилни преходи в жегите. През цялото време си имах филм в главата и пипах как е твърдостта на маркуча който излиза от разширителния да видя колко е мек. Винаги нещата са били ок с него - никога не е на камък (както преди надуваше), нормално на вид налягане (като не добре надута гума на колело, поддава с по 2 см примерно като го пипам след дълго каране на загрял двигател). Само че започна да се се появява една миризма и усетих, че виждам следи от антифриз по казанчето. Напълно спорадично - като загрееше по едно време замирисваше и знаех, че е излезнал антифриз, а по някое време по време на карането по-натам си спираше и можеше и да не излиза повече. Ходих на сервиз тук в София да видим кво става, тествахме за изгорели газове - нямаше, работи дълго време с отворена капачка - няма мехурчета (преди ремонта имаше). Майстора вика от капачката може да е. Сменяме я и ще покараш така и ще гледаш нивото, ще долееш утре колкото трябва и така няколко дни. Очевидната грешка, обаче беше, че беше вече късно миналия петък и не сложихме оригинална капачка. Казах му слагай която имаш, аз ще си купя оригинална съвсем скоро. Минах около 10-15 километри в града тази седмица, нямаше проблем, долях 100-150гр антифриз на студено на другия ден и не съм карал. Наложи ми се тази вечер да скоча малко до Войняговци, викам взимам БМВто и на околовръстното хоп - лампата на антифриза светва. Спирам колата, гледам пуши яко, отвярям - от разширителния съд цепнатина и тече яко. Колата не е прегрявала, изгасих навремеи викнах пътна помощ и я паркирах на сервиза да чака понеделник.

Та така, тъй като цял уикенд ще го мисля, искам да споделя и да видим какво мислят колегите. Очевидния въпрос - ако не надува системата (отрицателен тест за изгорели газове, нямаше балончета, маркучи нормално твърди и т.н), какво може да повиши налягането, че да пръсне казанчето като най-слабо място? Напълно е възможно старата капачка да е освобождавала това напрежение и за това да не е имало поражение, и сега да сме сложили друга капачка, налягането да е станало прекалено голямо и да му е дошло време на казанчето. Може и да е случайност, но когато колата надуваше преди ремонта на гарнитурата казанчето е издържало, пък сега дето не надува се пръсна. И последно - при нормална работа на системата, клапана на капачката налага ли му се да освобождава или по-скоро само при проблем с охладителната система се налага да си освобождава налягане от там. Примерно при нормална работа на двигателя може ли да качи над 2 бара в някой момент и после да си се върне в нормаата, без това да е проблем с охладителната система.

Дайте идеи докато чакам работните дни. Мерси!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 528
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: B48B20А

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от streetz » 11 Окт 2025, 0:14

Е46-ците пукат казанчето редовно, кофти пластмаса. Сменя се превантивно, за да не се случват сакатлъци.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Biogame » 11 Окт 2025, 8:54

Тва казанче слабост на тия Е46-ци
Моята М54В30 миналата година го сцепи, свалих оригиналното казанче.
Предвид че си правил ремонт,най вероятно си мислиш че е надула и го е сцепила.
Надали е така, просто смени казанчето, долей антифриз,обезвъздуши и газ то ще си покаже.
:driving: :dunno: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2002 E46 2.2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Psysky » 11 Окт 2025, 9:34

Мерси колеги, обнадеждаващо е просто да му е дошло времето, просто голямо съвпадение е, че точно сега се предаде, когато смених капачката с такава, която не тече. Все пак дълго време съм карал с надуваща се система и тогава издържа. Но да, ще направя точно това и ще покарам пак да видим дали някъде другаде има слабо място. Абе важното е да има филм :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ceco_kd » 11 Окт 2025, 13:03

Принципно ако не е сменяно никога си е на едно 20 години. Изкарало е предостатъчно време. Същата работа е и с тройниците. Идва им след 20 години служба време за пенсия явно. Има в ютуб един Ахмет. Принципно човека се занимава с Тойота и Лексус и там положението е същото с това дето прилича на текстолит на цвят. При мен има тройници от такъв материал. Та човека даде мнение, че това се сменя превантивно понеже не се знае колко още ще изкара. И аз след смяна на една тръба дето беше над 200 лв за около 40-50 см от този материал, след месец сцепи един фланец(тройника) на главата, се замислям дали да не сменя и казанчето преди да се е разцепило някой ден без предупреждение.......пусто обаче оригинално цената му е над 300 пари. Иначе, при теб сигурно като го смениш всичко ще си дойде на място според мен. Успех и със здраве!

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 11 Окт 2025, 14:14

Аз също 'залагам', че просто му е дошло времето! Когато всичко е нормално по охлаждането, налягането в системата е около 1,3-1,4бара. Иначе, на колко километра е колата?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Ивайло Димов » 11 Окт 2025, 15:41

ОЕМ капачката е на 1.4 бара но доста афттърмаркет ширпотреба са до 2 бара. Но пък щом колегите твърдят, че самия казан е проблемен, явно трябва да се сменя превантивно- като консуматив на определен пробег

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2002 E46 2.2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Psysky » 11 Окт 2025, 16:51

Мерси колеги, оказа се, че сервиза и събота работи и ми го смениха вече. Ето го старото:

https://www.youtube.com/shorts/WrRg0scMNkk

Тъй като само гадаем дали има проблем със самата система или не, защото напръв поглед всичко е ок, неговото съмнение е, че понякога когато системата се натоварва повече и може би има пикови налягания, които може да докарат до проблеми някъде в слаби места, но на този етап само може да карам и да следя какво се случва и да се молим. Следващия път като тръгна на дълъг път не ми се мисли колко ще съм във филма и колко пъти ще слизам да гледам, стискам маркучи, светя за течове и така нататък :) Така сме ние с ветераните.
Последна промяна Psysky на 11 Окт 2025, 17:47, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2002 E46 2.2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Psysky » 11 Окт 2025, 17:02

ildivvy написа:Аз също 'залагам', че просто му е дошло времето! Когато всичко е нормално по охлаждането, налягането в системата е около 1,3-1,4бара. Иначе, на колко километра е колата?


Колата толкова отдавна си я карам и стягам, че ме е срам да ти кажа какъв юбилей празнувахме скоро, ама почва с 4 и има много нули :mhihi: За това и сантиментално съм се привързал и още кърпим, а като ги няма тези проблеми всичко си е наред, просто сега малко леко се е разболяла, ще мине и това!

И още в понеделник съм до Дару за оригинална капачка, няма да се заиграваме с баровете, само ще пием в тях...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 11 Окт 2025, 20:37

Бензинките са на 2 бара и затова на капачката пише 200. На дизелите е 1,4 бара и на капачката пише 140. Има и други хубави капачки, не само ОЕ... Пикови натоварвания в тази система едва ли има. Процесите не са толкова бързи, особено ако всичко е изрядно по системата. Лесна ли беше смяната на това казанче?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 7.08.2015
Пол: Мъж

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от feldo » 11 Окт 2025, 22:12

Моята спука казанчето без никакви симптоми, при тръгване в едно кръстовище. Това може би е най разпространената детска болест

ентусиаст
Аватар
Мнения: 992
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от SpeedyMan » 11 Окт 2025, 22:29

В капачката има клапан, който като остарее започва да държи по-високо налягане. Сменя се капачката превантивно. Казанчето е последица.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2002 E46 2.2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Psysky » 12 Окт 2025, 0:51

ildivvy написа:Лесна ли беше смяната на това казанче?


Не я сменях аз, но в сервиза за нула време станаха нещата. от както я оставих до взимането на колата бяха 4 часа, а все пак трябваше да се поръча и казанчето и да дойде, а и всичко това в събота.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от Biogame » 12 Окт 2025, 9:10

ildivvy написа:... Лесна ли беше смяната на това казанче?

Лесно се сменя, нищо сложно няма особено ако е ръчка колата.
За автомата има още един термостат и самото казанче влиза в охладителя на скоростната кутия.Абе и там не е нищо сложно.
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1712
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система - идеи защо разширителния съд се пръ

Мнение от ildivvy » 12 Окт 2025, 10:48

SpeedyMan написа:В капачката има клапан, който като остарее започва да държи по-високо налягане. Сменя се капачката превантивно. Казанчето е последица.


Значи е добре да се 'проверява' налягането периодично (стискайки маркучите, примерно), за да няма изненади...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook