Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Модератор: Общи модератори
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Гудиър мисля даваха 6 години експлоатационен срок на гумите, Мишелин до 10 дори. Но новите гуми сякаш като много други неща не са каквото бяха. Един приятел преди известно време купи едно Е21 с гуми от 2003г ако не се лъжа, май бяха и те Конти, но може и да бъркам. Зимни. Тия гуми бяха Меки, ама толкова меки, все едно буташ чисто нов Кордиант, а са били на 15тина години. Колко са държали вече, не знам, но помня, че се возихме на сняг и дори с леката задница на Е21 си беше сравнително проходима.
Моите Нокиани тая зима им беше 7ми сезон и се усети, че съм изтървал с една година да ги подменя. До 5ти сезон бяха супер във всякакви условия. 5ти и 6ти сезон се усети вече затруднение при потегляне, но при спиране и управление - перфектни. На 7мия сезон вече се усети, че си губят доста свойствата, започна да се усеща и при спиране.
Моите Нокиани тая зима им беше 7ми сезон и се усети, че съм изтървал с една година да ги подменя. До 5ти сезон бяха супер във всякакви условия. 5ти и 6ти сезон се усети вече затруднение при потегляне, но при спиране и управление - перфектни. На 7мия сезон вече се усети, че си губят доста свойствата, започна да се усеща и при спиране.

- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Toва което съм установил аз, е че зимните гуми не трябва да се изпичат. Малко да закъснееш със смяната смяната с месец, да покараш в майските жеги на 30+ градуса по магистралата за гергьовден до гърция и вече си ги евал у мамата и няма как да са меки и да хапят снега и леда както преди.
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
dhtj написа:Toва което съм установил аз, е че зимните гуми не трябва да се изпичат. Малко да закъснееш със смяната смяната с месец, да покараш в майските жеги на 30+ градуса по магистралата за гергьовден до гърция и вече си ги евал у мамата и няма как да са меки и да хапят снега и леда както преди.
Също наблюдение, гумите като парното, 1 седмица над 10 градуса да се задържи и се маха

Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Е да, ама тва не е приложимо, защото март може да е над 10 градуса и след това април сняг, както се случи при мен тази година.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Направих към 1300км с 'нова' за мен кола и реших да напиша впечатления по темата... Колата е с гуми Sailun Atrezo, като е спорт-пакет. Сега им е втори сезон - т.е. на една година и 2-3 месеца са и към 10хил.км. Колата се води 'по-спортна' и я понатискам, където мога... Валял ме е и дъжд/порой и по магистрала и планинско... Гумите държат чудесно и на сухо и на мокро! Спирам и завивам с много голяма увереност, като мисля, че аз съм възпиращия фактор, а не гумите или колата. Мислех да ги сменям, но сега поразмислих - ще ги карам, докато държат така добре. Ще видим колко време/пробег ще е това впечатление...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
ildivvy написа:Направих към 1300км с 'нова' за мен кола и реших да напиша впечатления по темата... Колата е с гуми Sailun Atrezo, като е спорт-пакет. Сега им е втори сезон - т.е. на една година и 2-3 месеца са и към 10хил.км. Колата се води 'по-спортна' и я понатискам, където мога... Валял ме е и дъжд/порой и по магистрала и планинско... Гумите държат чудесно и на сухо и на мокро! Спирам и завивам с много голяма увереност, като мисля, че аз съм възпиращия фактор, а не гумите или колата. Мислех да ги сменям, но сега поразмислих - ще ги карам, докато държат така добре. Ще видим колко време/пробег ще е това впечатление...
И аз съм със същите гуми.
Не мога да сравня с нови Мишелин, защото не съм карал такива, но каквото и да си говорим, на български асфалт трябва да се внимава с каквито и гуми да си.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Щом сега им е втори сезон, догодина вече ще усетиш разлика.

Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Някой с впечатления от всесезонен Нексен?
Дилемата е всесезонен мишлен за 4 години или всесезонен нексен за 3 години?
Дилемата е всесезонен мишлен за 4 години или всесезонен нексен за 3 години?
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Ако не въртиш голям километраж с Мишлена ще изкараш повече от 4 години 

- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
+1
Освен това, като други качества са несравними...
Освен това, като други качества са несравними...
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
driver69 написа:Някой с впечатления от всесезонен Нексен?
Дилемата е всесезонен мишлен за 4 години или всесезонен нексен за 3 години?
За Nexen не мога да кажа нищо, но ето лични впечатления от Michelin CrossClimatе 2, които са от Март тази година. Иначе вече са на почти 60000 км. Разбира се, вече има нов модел CrossClimate 3 и там вече може да са подобрили някои слабости.
Двигателист написа: Да актуализирам.
Повтарям, но това е за да не се рови назад в темата, че е доста обемна вече. Michelin CrossClimate 2 SUV, 225/65/17, произведени в Сърбия. Дот 3922, монтирани на колата Юли 2023. Вече на почти 50000 км. С този темп на износване, живот и здраве, може би ще издържат още толкова. Но вече съм ги преквалифицирал като летни, тоест оттук насетне, няма да ги карам зимата, а само лятото (ако трябва да съм по-точен, обикновено това означава от Март-Април до Ноември).
Някой спомена по-назад за заявеното от Мишлен, че гумата има еднакво поведение от нова до 1.6 мм остатъчна дълбочина на грайфера. Вероятно има някакъв ситен шрифт към това, защото, поне аз не мога да го потвърдя по никакъв начин. Да, вероятно, ако навъртите едни 100000 км за 6 месеца, може би гумата би се държала аналогично на нова, изключая аквапланинга, защото там нещата са ясни. Но в моя случай, деградацията в качествата, която субективно усещам е налице. Отначало, брутално сцепление на сухо и мокро, няма присвирване. Първата зима – доста добре, много малка разлика в сравнение със зимна гума и тук не говоря за каране в града, а в планината. Примерно, който е от София- пътят към х.Боерица. Второто лято – всичко е ок, но вече се чува скърцане/присвирване при маневри. Втората зима (настоящата, по-точно вече току-що отминалата) - осезаемо по-зле в планински зимни условия (гумата към този момент е на 40000 км), а и в условията, които тарартор описа с неговата драма. Потеглянето -лесно (4х4), но завиване и спиране... Вече се затопли – определено свирят и скърцат осезаемо. Малко да загреят и започват да свирят. На мокро нямам забележки. Може би, при температури под 5 градуса усещам, че се пързалят по-лесно.
Поради финансови съображения ще си ги карам колкото лета издържат вбъдеще до маркер, стига да не се изкривят, което би ме накарало да ги изхвърля, но изхождайки от двупластовата им, за щастие страница, се надявам това да не се случи.
Лудия.
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Става въпрос за 6 до 9 хиляди на година, 80% в София, включая "планинско" до Банско и хижа Септември евентуално веднъж на година.
В случая нексен са по-изгодни (при цена за използване 3 години срещу Мишлен за 4), защото не става въпрос за основен автомобил, но покрай мненията вероятно ще се придъжраме към "Мишлен на всички автомобили".
В случая нексен са по-изгодни (при цена за използване 3 години срещу Мишлен за 4), защото не става въпрос за основен автомобил, но покрай мненията вероятно ще се придъжраме към "Мишлен на всички автомобили".
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Същия сценарии и при мен: не основна кола с малък километраж на година. Взех Континентал с идеята да е дългосрочно решение и поне 4-5 години да не мисля за гуми и смяна 
