С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Няма такъв Castrol ,не и след средата на 90--те не и според разбирането в Германия за full sint .Гледал съм им MSDS на почти всички вискозитети ,количеството 4-та група в 0W20 ,0W30,5W30 -long life масла е 10-20% С Motul е същата работа ,специално се регистрирах на сайта им ,за да мога да тегля MSDS ,нямат PAO или ако имат е на боб зърно -хомеопатия.Специално за прословутата им 300V ester core серия ,коята има загуба на течливост на -48 ° .Едно от предимствата на 4-та група е течливостта при много ниски температури ,няма как да има 30-40-50% PAO база +ester-и и маслото да има нискотемпературни характеристики на GTL или VHVI.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, ето паспорта за безопасност на Мотула. Както се вижда в него ПАОто е между 25 и 50%. Също слагам и паспорта на версията Castrol Professional, която дефакто е същото масло, само, че предназначено за сервизите, в момента тя е първото което ми попада при търсенето. В нея ПАОто е 50-75%. Когато пиша тук, не си измислям, а споделям неща които съм прочел някъде.
Слагам също данни и за Motul Competition който замести Trophy. В него ПАОто е още повече от последния.
Не знам какво си гледал и какво си разбрал, очевидно си се заблудил нещо.
Слагам също данни и за Motul Competition който замести Trophy. В него ПАОто е още повече от последния.
Не знам какво си гледал и какво си разбрал, очевидно си се заблудил нещо.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна zaharia на 13 Ное 2024, 13:05, променена общо 1 път
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Това е от Castrol -REACH #: 01-0000000547-72 CAS: 1000172 тва не е чиста пао база
Въпросното масло в Германия не се води vollysintetische ,предполагам знаеш защо.А за Мотул 25 % не като 50%<,знаем витиеватите методи на почти всички производители за опредрляне на химичния състав 


- Burnar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 13.11.2011
- Местоположение: Schweiz
- Пол: Мъж
- Кара: F11 M550D LCI
- Детайли за колата: Champagner quarz metallic
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ще пробвам и аз Ravenola в такъв случай, а лятото ще минавам на 0в40 Кастрол или Мобил, евентуално заглеждам Ravenol rup 5w40 за лятото, ако ми хареса зимния сетъп.
Благодаря за насоките!
Gesendet von meinem VOG-L29 mit Tapatalk
Благодаря за насоките!
Gesendet von meinem VOG-L29 mit Tapatalk
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте колеги!
Искам да те попитам какво масло бихте ми препоръчали за двигател M54B30 в БМВ Е60? Двигателя е на 300 000 км, нямам оплаквания от него и гори масло около 3 литра на 10 000 км в зависимост от силата на десния крак
. До сега с него съм изминал 70 000 км и сипвах Repsol Evolution C3 10W40 препоръчано ми от ТЕХКО Видин. Последните 2 смени му сипах някакъв по-обикновен Шампион LL2 10W40 препоръчан ми от колега(уж за почистващ ефект), но не забелязах никаква промяна в работата на двигателя и разхода на масло.
Искам да те попитам какво масло бихте ми препоръчали за двигател M54B30 в БМВ Е60? Двигателя е на 300 000 км, нямам оплаквания от него и гори масло около 3 литра на 10 000 км в зависимост от силата на десния крак

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Вискозитета не трябва ли да е по-нисък, като начало..? 5/40 примерно?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, можеш разбира се да слагаш каквото ти харесва(аз например така правя на моя н52), но искам да използвам момента и да препоръчам новия Mobil1 FS 0w40, който след промяната в пакета с добавки е станал перфектно масло на ниска цена. В Германия може да се намери за 43е туба 5л. Много хора се ориентират например към Равенол, наистина навремето и аз ги рекламирах, когато бяха на нормални цени. Главно заради това, че в тях ползваха базови масла PAO, естери и молибденови и волфрамови добавки срещу триене и износване. Всичко това добре, не работата е там, че на такива масла на руския форум за маслата им казват масла конструктори. Тук се слагат различни качествени стставки, но сериозна научно-изседователска работа не се води. Т.е. не е ясно как се държат те в различните режими и условия на експлоатация на двигателя. Това е така, защото подобни изследвания са изключително скъпи и само най-големите могат да си ги позволят. Именно затова през последните години предпочитам да препоръчвам масла от техните премиум серии. Горното Mobil1 FS 0w40 по думите на един специалист който се беше появил в руския форум за маслата е именно един шедьовър по отношение на реологията, която касае вече физическите и механически свойства на маслото. Т.е. Различните комбинации от базови масла, вискозитетен подобрител и други добавки, могат коренно да се различават една от друга по своите физически свойства и поведение в различни режими на работа на двигателя. Разбира се подобни разлики ние няма как да ги отчетем или забележим, но за учените те са добре видими и известни. Затова ако преди в отговор на подобен въпрос съм препоръчвал Ravenol VST, SSL или аналозите им на Rowe, то сега вече фаворитите са Mobil FS и ESP x4.
В случай, че нямаш необходимост да слагаш премиум масла в двигателя си, то има бюджетни варианти на Тотал, Фукс, Петронас, Ени или дори Репсол. За съжаление в България тези масла или поне една част от тях се продават на завишени цени. В Германия могат да се намерят за около 35е за туба 5л. Виждаме обаче, че разликата с Мобил не е толкова голяма и ако имаш една смяна на година тия 15-20лв, не са кой знае каква икономия. Вярно като има разход на масло те почти се удвояват.
В случай, че нямаш необходимост да слагаш премиум масла в двигателя си, то има бюджетни варианти на Тотал, Фукс, Петронас, Ени или дори Репсол. За съжаление в България тези масла или поне една част от тях се продават на завишени цени. В Германия могат да се намерят за около 35е за туба 5л. Виждаме обаче, че разликата с Мобил не е толкова голяма и ако имаш една смяна на година тия 15-20лв, не са кой знае каква икономия. Вярно като има разход на масло те почти се удвояват.
Последна промяна zaharia на 14 Ное 2024, 12:07, променена общо 3 пъти
- Burnar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 13.11.2011
- Местоположение: Schweiz
- Пол: Мъж
- Кара: F11 M550D LCI
- Детайли за колата: Champagner quarz metallic
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Благодаря за разяснението. Виждам, че си много добре запознат с маслата и ще питам направо. Кое е най-доброто 0в30 и 0в40 с лл04, за да мога да си слагам от него? Цената не е критерии, дали е 10 или 15 - 20 евро литъра съм готов да го оставя на страна.zaharia написа:Колега, можеш разбира се да слагаш каквото ти харесва(аз например така правя на моя н52), но искам да използвам момента и да препоръчам новия Mobil1 FS 0w40, който след промяната в пакета с добавки е станал перфектно масло на ниска цена. В Германия може да се намери за 43е туба 5л. Много хора се ориентират например към Равенол, наистина навремето и аз ги рекламирах, когато бяха на нормални цени. Главно заради това, че в тях ползваха базови масла PAO, естери и молибденови и волфрамови добавки срещу триене и износване. Всичко това добре, не работата е там, че на такива масла на руския форум за маслата им казват масла конструктори. Тук се слагат различни качествени стставки, но сериозна научно-изседователска работа не се води. Т.е. не е ясно как се държат те в различните режими и условия на експлоатация на двигателя. Това е така, защото подобни изследвания са изключително скъпи и само най-големите могат да си ги позволят. Именно затова през последните години предпочитам да препоръчвам масла от техните премиум серии. Горното Mobil1 FS 0w40 по думите на един специалист който се беше появил в руския форум за маслата е именно един шедьовър по отношение на реологията, която касае вече физическите и механически свойства на маслото. Т.е. Различните комбинации от базови масла, вискозитетен подобрител и други добавки, могат коренно да се различават една от друга по своите физически свойства и поведение в различни режими на работа на двигателя. Разбира се подобни разлики ние няма как да ги отчетем или забележим, но за учените те са добре видими и известни. Затова ако преди в отговор на подобен въпрос съм препоръчвал Ravenol VST, SSL или аналозите им на Rowe, то сега вече фаворитите са Mobil FS и ESP x4.
Gesendet von meinem VOG-L29 mit Tapatalk
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Те много малко блендери водят конструкторска дейност,това адски скъпо начинание .Когато вдигащ рецепта от нулата и искаш маслото в последствие да бъде одобрено от API и автопроизводителите трябва да вложиш милиони в изследователска дейност и последващо тестване и изпитания.Малцина са компаните които могат да си позволят такива разходи ,всеки един вискозитет и различните одобрения се тестват отделно
.Не знам дали има блендер в света ,който може да си го позволи.За това и ползват чужд опит,чужди рецепти и си плащат за едногодишно лицензиране,в краткосрочен и дългосрочен план това е по-изгодно финансово .
А при тоя разход 3 литра на 10 000 ,бих сипвал най-достъпното 5W40 от типа Total,Elf ,Cyclon ,Wolf ,Comma.Не виждам смисъл във високия клас синтетики с PAO и естери,разбира се винаги може да опита една смяна с подобно масло ,за да сравни рахода.

А при тоя разход 3 литра на 10 000 ,бих сипвал най-достъпното 5W40 от типа Total,Elf ,Cyclon ,Wolf ,Comma.Не виждам смисъл във високия клас синтетики с PAO и естери,разбира се винаги може да опита една смяна с подобно масло ,за да сравни рахода.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Грешката е вярна във вискозитета. И двете масла дето съм ползвал са 5W40. Явно ще си продължа към по нискобюджетните масла за тоя мотор макар, че успях да намаля разхода до 1.5 литра на 10 000, чрез повишаване вакуума в картера с маркуче от клапана на картерната вентилация. Благодаря за отговорите! 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Само дето TOTAL и ELF изобщо къде ги писа при блендерите??! Не ми е ясно просто.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Чети с рзбиране бре,кой ги е писал при блендерите
.Коментира се достъпни масла на база цена-качество .Въпреки че Тотал са от голямата седморка не могат да се мерят с Shell и Exxon Mobil просто защото последните две са собственици на Infinium и разполагат със значителен потенциал от учени и финанси .Тотал също разработват свои рецептури ,имат съвместно предприятие с Chevron за производство на присадки за антифриз .Казва се Arteco и завода се намира в Белгия ,убеден съм че Chevron Orinite споделят опит и за масла с Total .А Chevron са изобщо първите в света създали пакет присадки за масла
.Обсъжда се и факта ,че обикновен блендерен производител няма финансова изгода да създава нови масла ,щото е скъпо и финансово нерентабилно -което не означава,че маслата им са кофти .Даже напротив някои блендери като Amsoil,Ravenol ,Red Line правят топ продукти ,каквито практически никой от супер мейджърите не предлага .Следващия си пост мое ти обясня защо 



Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Маслата общо взето ги правят големите производители на добавки - Infineum, Lubrizol, Oronite, Afton, Evonik и някои други по-дребни такива. Ако на някого му притрябва масло с определени свойства, той се обръща към тях да му направят. Блендерите просто купват от тях пакет добавки(тук влизат около 10 различни вида), които вървят заедно с определена рецептура, в която пише какви базови масла, в какви количества могат да се сложат в тях, за да може крайния продукт да отговаря на допуските и спецификациите за която е предвидена тя. От блендерите се иска само да си закупят нужните базови масла и да си организират процеса на варене на готовото масло. Има много фирми. които дори нямат подобни мощности и поръчват производството масла на такива каквито имат, като си плащат, и си слагат тяхната марка на готовия продукт.
ПП Искам да добавя и следното пояснение. Със собствени разработки на масла се занимават също почти всичи от най-големите - Мобил, Шел, BP, Шеврон, Фукс, Петронас, Тотал, Ени, ..., големите корейски и японски производители и някои европейски компании.
ПП Искам да добавя и следното пояснение. Със собствени разработки на масла се занимават също почти всичи от най-големите - Мобил, Шел, BP, Шеврон, Фукс, Петронас, Тотал, Ени, ..., големите корейски и японски производители и някои европейски компании.
Последна промяна zaharia на 17 Ное 2024, 1:43, променена общо 1 път
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Burnar написа:Кое е най-доброто 0в30 и 0в40 с лл04, за да мога да си слагам от него?
Много е трудно да се отговори на подобен въпрос, най-простия и верен отговор е всички премиум масла на големите и известни производители притежават нужното качество.
Ще напиша няколко масла които на мен лично ми харесват, те са избрани измежду горните.
Mobil1 ESP 0w30, 5w30, x4 0w40
Castrol Edge 0w30 LL, Edge 0w30, Edge 0w40, Edge 5w30 M
Aral Super Tronic 0W-40, SuperTronic LongLife III 0W-30, SuperTronic K 5W-30
Shell Helix Ultra ECT 0w30, BMW Twin Power Turbo LL04 5W-30, 0W-30
Petronas Syntium 7000 LL 0W-30, Syntium 7000 DM 0W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30, TITAN GT1 FLEX C3 SAE 0W-30, TITAN GT1 LONGLIFE III SAE 0W-30, TITAN RACE SAE 5W-30
TotalEnergies QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30, QUARTZ INEO LONG LIFE 0W-30, QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
MOTUL 8100 X-CLEAN+ EFE 0W-30, 8100 X-CLEAN+ 5W-30, 300V POWER 5W-30, 300V POWER 0W-30
Rowe HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 0W-30, HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30
RAVENOL VSW SAE 0W-30, VMP SAE 5W-30, ALS SAE 0W-30, REP SAE 5W-30
и т.н.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз това се опитвам да обяснявам
..Блендери,етикетници,преопаковчици -това са сигурно 90% от маслата на пазара ,няма смисъл да се влагат огромни средства в разработки ,които в последствие нямат възвръщаемост когато само продаваш масла и автохимия.Онези големите акули вадят парите си от горива ,маслата при тях са повече имидж ,маркетинг,традиции.
Най - доброто масло е свежото и наличието му в картера .

Най - доброто масло е свежото и наличието му в картера .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани