Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:Малко случайни мисли…
Печалбата на всеки продукт се мери не в цифра а в проценти от стойността му.
Китайците имат малки печалби защото стойността им е значително по ниска
Стойността на китайците е по- ниска поради следните причини (така- грубо и в случаен ред):
2. Данъците им са значително по ниски
3. Производствените им условия/ процеси/сгради и тн не са несъобразени със … нищо. Това е най- голямото перо според мен
4. Всичко е откраднато и цената им за развойна дейност често е почти нула
5. Нямат почти никакви тарифи никъде по света докато те самите имат значително такива за всеки внос
.
Сигурен съм, че си ходил и там и ги знаеш нещата от първа ръка, но има някакво несъответствие в горните неща.
Ако всичко е "откраднато", как продават в държави, които имат сериозни регулации за интелектуалната собственост

Как така "Производствените им условия/ процеси/сгради и тн не са несъобразени със … нищо." .
Викаш събират се някакви на някаква полянка и викат "да завъртим едно заводче и вътре ще правим , каквото се сетим"
Тея от Дискавъри явно са били китайски агенти, че по "Дискавъри" дадоха други неща.
Как така, данъците им са много ниски, пък
Данъчните приходи се равняват на 21% от брутния вътрешен продукт през 2021 г., в сравнение с около 27% в САЩ.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Е.Димитров написа:alx написа:Малко случайни мисли…
Печалбата на всеки продукт се мери не в цифра а в проценти от стойността му.
Китайците имат малки печалби защото стойността им е значително по ниска
Стойността на китайците е по- ниска поради следните причини (така- грубо и в случаен ред):
2. Данъците им са значително по ниски
3. Производствените им условия/ процеси/сгради и тн не са несъобразени със … нищо. Това е най- голямото перо според мен
4. Всичко е откраднато и цената им за развойна дейност често е почти нула
5. Нямат почти никакви тарифи никъде по света докато те самите имат значително такива за всеки внос
.
Сигурен съм, че си ходил и там и ги знаеш нещата от първа ръка, но има някакво несъответствие в горните неща.
Ако всичко е "откраднато", как продават в държави, които имат сериозни регулации за интелектуалната собственост![]()
Как така "Производствените им условия/ процеси/сгради и тн не са несъобразени със … нищо." .
Викаш събират се някакви на някаква полянка и викат "да завъртим едно заводче и вътре ще правим , каквото се сетим"
Тея от Дискавъри явно са били китайски агенти, че по "Дискавъри" дадоха други неща.
Как така, данъците им са много ниски, пъкДанъчните приходи се равняват на 21% от брутния вътрешен продукт през 2021 г., в сравнение с около 27% в САЩ.
Да. Бил съм няколко пъти и имам директни производствени наблюдения в индустриални условия.
Интелектуалната собственост е изключително трудно да бъде доказана и още по- трудно да бъде въдворена. Причината е всички кражби на такава са със “затворените очи” (благословията) на властта - просперитета на нацията чрез всички позволени (и непозволени) средства. Властта на КПП се крепи на задоволството на народа все пак и те го знаят (щото все пак са научили нещо от всичките фалоси на деугите соц общества)….Също китайците играят изключително грубо- лобизъм, подкупи комбинирани със ниските им цени ги правят трудни за отказване като бизнес партньори.
За завода на полянката- китайците тепърва започват да имат екологични регулации за ново строителство (никой не бара текущите производствени мощности). При един модерен завод много голяма част от цената му като се строи и още по- голяма по време на употребата му е влизане в някакви екологични норми- отпадъчни газове, течности, мерки за сигурност, наблюдение- ако ти покажа регулациите в Америка или в Холандия- ще ти се завърти главата от глупости. Цената на строителството и експлоатацията може да е едно 33% нагоре.
Тия от Дискавъри са снимали каквото са им казали (и позволили) да снимат. Всичко в Китай за правата на човека, природата, демокрацията и други характеристики на напредналия свят е поза дирижирана от КПП. Реално зиро фъкс ар гивън он доуз събжектс.
Данъците на хартия и теория са съвместими със тези в Америка. Ама и това е пунт и пластика. Корпоративния данък е на практика нула на фирмите във стратегическите отрасли защото КПП ги дотира докато ги изкара на нула че и отгоре.
И така. Китай е страшна държава защото са абсолютно безкрупулни и имат само една цел- напред и нагоре със -всички- и -всякакви- средства
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Всичко за електрическите автомобили
Китай са добри в индустриалното производство, износа и търговията - това никой не може да им го отрече.
Обаче само с производство има лимит на развитието на една държава, който Китай вече достигнаха.
За да минат на следващото ниво, трябва да измислят нещо, което другите нямат (подобно на интернета). Аз съм скептичен, че това може да стане в държава, дето като направиш голяма фирма и от партията ти я взимат.
За момента при тях партията субсидира производителите и износителите, които са свои хора.
И да напомня, че последната им голяма иновация, която дадоха на света, беше covid 19
Обаче само с производство има лимит на развитието на една държава, който Китай вече достигнаха.
За да минат на следващото ниво, трябва да измислят нещо, което другите нямат (подобно на интернета). Аз съм скептичен, че това може да стане в държава, дето като направиш голяма фирма и от партията ти я взимат.
За момента при тях партията субсидира производителите и износителите, които са свои хора.
И да напомня, че последната им голяма иновация, която дадоха на света, беше covid 19

I love the sound of V8 in the morning...
Re: Всичко за електрическите автомобили
msi200 написа:Китай са добри в индустриалното производство, износа и търговията - това никой не може да им го отрече.
Обаче само с производство има лимит на развитието на една държава, който Китай вече достигнаха.
За да минат на следващото ниво, трябва да измислят нещо, което другите нямат (подобно на интернета). Аз съм скептичен, че това може да стане в държава, дето като направиш голяма фирма и от партията ти я взимат.
За момента при тях партията субсидира производителите и износителите, които са свои хора.
И да напомня, че последната им голяма иновация, която дадоха на света, беше covid 19
Имат капацитета, но нямат манталитета да измислят ново… и го знаят че в развойната дейност не стават за чеп за зеле…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:Данъците на хартия и теория са съвместими със тези в Америка. Ама и това е пунт и пластика. Корпоративния данък е на практика нула на фирмите във стратегическите отрасли защото КПП ги дотира докато ги изкара на нула че и отгоре.
И така. Китай е страшна държава защото са абсолютно безкрупулни и имат само една цел- напред и нагоре със -всички- и -всякакви- средства
И все пак, как ги дотира, от къде се взимат парите, че да ги дотира?
Миля, че малко това си е чиста пропаганда , дето ги нямало в развойната дейност, че са толкова зле, че направо да се чуди човек, защо всички се стремят да продават на китайският пазар

Освен замърсеният въздух в Пекин, реките им са чисти, нямат боклуци на всякъде, чистота, ред и ако емблематичният ни колега отиде там да живее , ще е супер доволен.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Всичко за електрическите автомобили
Дотира ги с юани/ремнинби, които сами си печатат (юанът е неконвертируема валута, ама това е друга тема). Аз мисля, че разходите на местните производители са голяма част в юани - заплатите, данъци и т.н..
А имат и много кеш в чуждестранна валута от износа.
Идеята на тяхното БКП беше да създадат огромно вътрешно търсене, което да компенсира неизбежния застой в износа. Само че, за тази работа трябваше масовият китаец да забогатее, което не стана. И затова сега си субсидират само производителите. И затова в другите държани им наслагаха мита.
А имат и много кеш в чуждестранна валута от износа.
Идеята на тяхното БКП беше да създадат огромно вътрешно търсене, което да компенсира неизбежния застой в износа. Само че, за тази работа трябваше масовият китаец да забогатее, което не стана. И затова сега си субсидират само производителите. И затова в другите държани им наслагаха мита.
I love the sound of V8 in the morning...
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Всичко за електрическите автомобили
немо написа:За европейски/американски копия на китайски нововъдедения не се сещам. Което не значи , че евентуално няма такива...
Но за китайски копия на европейски/амеикански работи май има доста примери...
Достатъчно е само че китайците са измислили барута, а Америка без барут щеше да е още индианска.

Е.Димитров написа:Да, особено е интересно, когато кажат, че примерно за разработката на новият гоУф са дали 1.8 милиарда евро...
Какво толкова струва в тоя гоУф, какво толкова ново, развойно и супер?
Влагат пари, за да разработват planned obsolescence и да си увеличат още повече печалбите от ремонти и резервни части.

Върл антикомунист съм, но колкото повече се замислям, толкова повече грешки в капитализма виждам...
Re: Всичко за електрическите автомобили
dhtj написа:немо написа:За европейски/американски копия на китайски нововъдедения не се сещам. Което не значи , че евентуално няма такива...
Но за китайски копия на европейски/амеикански работи май има доста примери...
Достатъчно е само че китайците са измислили барута, а Америка без барут щеше да е още индианска.Е.Димитров написа:Да, особено е интересно, когато кажат, че примерно за разработката на новият гоУф са дали 1.8 милиарда евро...
Какво толкова струва в тоя гоУф, какво толкова ново, развойно и супер?
Влагат пари, за да разработват planned obsolescence и да си увеличат още повече печалбите от ремонти и резервни части.
Върл антикомунист съм, но колкото повече се замислям, толкова повече грешки в капитализма виждам...
Мисли го така- капитализма е работещ модел с недостатъци докато социализма/ комунизма е неработещ модел с преимущества

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Всичко за електрическите автомобили
dhtj написа:немо написа:За европейски/американски копия на китайски нововъдедения не се сещам. Което не значи , че евентуално няма такива...
Но за китайски копия на европейски/амеикански работи май има доста примери...
Достатъчно е само че китайците са измислили барута, а Америка без барут щеше да е още индианска.
От Тай-пан на Джеймс Клавел помня един цитат (цитирам по памет) : Главният герой Дърк Струан казава на сина си: когато преговаряш с китайци не забравяй, че те са с 5000 години повече опит....нещо такова беше.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Всичко за електрическите автомобили
Не мисля, че на китайците им е проблем иновирането към днешна дата, но са толкова далеч и различни със запада, като култура и философия, че това влияе много на дизайна и използвателността? на продуктите и услугите им навън. Запада ги научи, как да правят продукти за света, тяхното население ги възприе и сега се възползват максимално с огромен вътрешен и външен пазар. Не им трябва да иновират, а правят точно това, през което минаха Япония и Корея.
Re: Всичко за електрическите автомобили
Spunky написа:Не мисля, че на китайците им е проблем иновирането към днешна дата, но са толкова далеч и различни със запада, като култура и философия, че това влияе много на дизайна и използвателността? на продуктите и услугите им навън. Запада ги научи, как да правят продукти за света, тяхното население ги възприе и сега се възползват максимално с огромен вътрешен и външен пазар. Не им трябва да иновират, а правят точно това, през което минаха Япония и Корея.
“Минаха”? Че там иновации няма. Никога не е имало. Да доизкусурят и подобрят нещо са царе… ако си бил в Япония и си пил бира с техните мозъци ще ти е ясно, че цялото им възприятие на света е такова, че новаторското мислене “out of the box” без да има база (съществуваща технология примерно) им е абсолютно непонятно…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- sssssl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi / Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: Всичко за електрическите автомобили
СОФИЯ, 13.11.2024 г. – Електрохолд стартира най-голямата верига зарядни станции за електромобили - Electrocharge. Те са разположени близо до клиентите, на стратегически места в цялата страна. Първите устройства са монтирани в 17 града, включително София, Варна, Плевен, Благоевград и др., като плановете са броят им да достигне 500. Станциите са оборудвани с най-новите технологии за бързо и ефективно зареждане, осигурявайки удобство и надеждност за собствениците на електромобили.
Услугата стартира при атрактивна цена от само 38 стотинки на киловатчас без първоначална такса и минимална сума за зареждане.
https://electrocharge.bg/bg/novini-elec ... ivni-ceni/
Услугата стартира при атрактивна цена от само 38 стотинки на киловатчас без първоначална такса и минимална сума за зареждане.
https://electrocharge.bg/bg/novini-elec ... ivni-ceni/
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Всичко за електрическите автомобили
Пак са се изсипали една камара глупости на нашия гуру от Америка.
Значи Япония, Корея, за Китай да не говорим, са галоши, само могат да подобряват и нищо друго…
Затова ли по брой патенти на година за последните няколко години са
1. Китай
2.Америка
3. Япония
4. Корея
Немците имат в много пъти по-малко от японци или корейци на годишна база, на едно с бразилци, руснаци и индийци…
Бил ходил в Китай, в заводите, ама кога? Че ти от толкова ходене кога спиш, няма страна и индустрия с която да не контактуваш с мозъците..а и си пиеш бира с тях.
Българският Мъск!
Все се надявах да се усетиш един ден, ама ти явно си опериран от това чувство.
Значи Япония, Корея, за Китай да не говорим, са галоши, само могат да подобряват и нищо друго…
Затова ли по брой патенти на година за последните няколко години са
1. Китай
2.Америка
3. Япония
4. Корея
Немците имат в много пъти по-малко от японци или корейци на годишна база, на едно с бразилци, руснаци и индийци…
Бил ходил в Китай, в заводите, ама кога? Че ти от толкова ходене кога спиш, няма страна и индустрия с която да не контактуваш с мозъците..а и си пиеш бира с тях.
Българският Мъск!
Все се надявах да се усетиш един ден, ама ти явно си опериран от това чувство.
Re: Всичко за електрическите автомобили
alekangg написа:Пак са се изсипали една камара глупости на нашия гуру от Америка.
Значи Япония, Корея, за Китай да не говорим, са галоши, само могат да подобряват и нищо друго…
Затова ли по брой патенти на година за последните няколко години са
1. Китай
2.Америка
3. Япония
4. Корея
Немците имат в много пъти по-малко от японци или корейци на годишна база, на едно с бразилци, руснаци и индийци…
Бил ходил в Китай, в заводите, ама кога? Че ти от толкова ходене кога спиш, няма страна и индустрия с която да не контактуваш с мозъците..а и си пиеш бира с тях.
Българският Мъск!
Все се надявах да се усетиш един ден, ама ти явно си опериран от това чувство.
… ти правиш ли разлика между новаторски технологии/ открития и патенти? Жокер- нямат почти нищо общо в съвременния свят. Едното е “какво” а другото е “как”. Новаторските технологии са концепции често с неуточнено практическо реализиране/ изпълнение. Патента пък е начина на изпълнение. Патентите са “децата” на новите технологии. Нормално е Китай да има най- много патенти защото като им кажеш кое как те са царе на да ти кажат как всъщност ще стане и да го скейл-нат на практика. Пример- новаторска идея е “да се използват гумени ленти да се чисти предното стъкло на колата при дъжд/ сняг”. Патента е да се ползва ръчка със система от лостове която да придвижва рамо напред назад на което има гумена лента която се движи наляво надясно и чисти стъклото”. Разбираш ли разликата. На жълтия няма да му дойде на ум да чисто стъклото ама като му кажеш ще направи механизъма … давам елементарен пример.
За усещането- приеми просто, че има хора които нямат нищо общо с тебе и твоето светоусещане, приоритети и… каквото там се сетиш.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Всичко за електрическите автомобили
Аз от иновации много не разбирам, но съм чувал, че поне 90% от патентите са талаш.
Всякакви лумпени патентоват глупости, евентуално да “завземат” някоя ниша.

enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ