Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Модератор: Общи модератори
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Е.Димитров написа:Е , с тая разлика, че ако нещо има "авария" зимата някъде и два метра сняг, с дизела мога да се топля поне над 20 часа
Сигурен съм че собствениците на EV конкретно тук в България всяка зима карат поне по 2-3 месеца в метър-два сняг и минусови температури от сорта на -20 , -30 градуса.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
don_gori написа:Е.Димитров написа:Е , с тая разлика, че ако нещо има "авария" зимата някъде и два метра сняг, с дизела мога да се топля поне над 20 часа
Сигурен съм че собствениците на EV конкретно тук в България всяка зима карат поне по 2-3 месеца в метър-два сняг и минусови температури от сорта на -20 , -30 градуса.
Факт!
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
По местата, където има 1-2 метра сняг, често спира и тока. И буркани с ток не може да си запазиш, ама две туби с бензин/дизел не е драматично.

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко








- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
-30 даже не знам дали става в България
Но 1-2 метра сняг си става в бая региони. И няма нужда да е -20 или -30, за да има нужда от здраво отопление. Който живее по такива места, няма да заложи нито на дизел, нито на електричка.
Газта е за готвене, нафтата за топлене, тока за крушката в тоалетната
То новите дизели загряват доста по-бързичко. Тази екстра е по-готина лятото за климатика

Газта е за готвене, нафтата за топлене, тока за крушката в тоалетната

don_gori написа:Да с разликата че всяка електричка я има тази екстра, а колите на дизел сигурно под 20% я имат и сигурно 5% от тях работят
То новите дизели загряват доста по-бързичко. Тази екстра е по-готина лятото за климатика


- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Да, преспи по 1-2 метра едва ли ще има , но има доста положения, които са проблемни.
Примерно караш зимата по магистралата и бам, някакви несретници запушили магистралата и вземи тея 4 часа в студа , чакайки на опашка някъде.
Или пък лятото, 40 градуса жега и някаква сериозна тапа.
Та такива ми ти работи.
Ясно е, че с електричка няма да се катериш в планината при кофти прогноза за времето, ама явно ще трябва да гледаш и какво се случва на пътя , дали няма да има някаква тапа някъде и какви са температурите от вън, за да не ползваш излишно електричество...или пък един генератор в багажника и нямаш никакви проблеми при всякакви положения
Примерно караш зимата по магистралата и бам, някакви несретници запушили магистралата и вземи тея 4 часа в студа , чакайки на опашка някъде.
Или пък лятото, 40 градуса жега и някаква сериозна тапа.
Та такива ми ти работи.
Ясно е, че с електричка няма да се катериш в планината при кофти прогноза за времето, ама явно ще трябва да гледаш и какво се случва на пътя , дали няма да има някаква тапа някъде и какви са температурите от вън, за да не ползваш излишно електричество...или пък един генератор в багажника и нямаш никакви проблеми при всякакви положения

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Е.Димитров написа:Да, преспи по 1-2 метра едва ли ще има , но има доста положения, които са проблемни.
Примерно караш зимата по магистралата и бам, някакви несретници запушили магистралата и вземи тея 4 часа в студа , чакайки на опашка някъде.
Или пък лятото, 40 градуса жега и някаква сериозна тапа.
Та такива ми ти работи.
Ясно е, че с електричка няма да се катериш в планината при кофти прогноза за времето, ама явно ще трябва да гледаш и какво се случва на пътя , дали няма да има някаква тапа някъде и какви са температурите от вън, за да не ползваш излишно електричество...или пък един генератор в багажника и нямаш никакви проблеми при всякакви положения
и като има тапа на магистралата и чакаш 4 часа ( на мен до сега през живота ми такова чакане не съм имал освен на влизане в Гърция лятото) през зимата в най големия студ електричката на място ще харчи не повече от 2кв/ч. х 4ч. са 8кв. което е 1/10 от батерията, горе долу същата работа и при ДВГ. Та не знам къде е драмата и да знаете " БМВто не е кола за зимата"



- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
В студа обаче колко пада пробега на електричката и колко на ДВГ ? Особено при по-евтините електрички без термопомпи и т.н. За Опел Корса знам за 80км пробег зимата
Тоя мит за БМВ-тата и зимата не изчезна. Миналата година като си качвах едно стори с як сняг от Пампорово/Чепеларе, един приятел чак ми писа "ама с БМВ-то ли си"
Сигурно в Германия нямат сняг, та са измислили коли на задно.

Тоя мит за БМВ-тата и зимата не изчезна. Миналата година като си качвах едно стори с як сняг от Пампорово/Чепеларе, един приятел чак ми писа "ама с БМВ-то ли си"



- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Пак ли обсъждате градските колички на ток, ясно е че за извънграда е неудобно и винаги ще е компромис.
За градско и с гараж според мен са много добра алтернатива в момента. изкарваш за 3-5-15 км и прибираш на зареждачката, колата е в гаража на топло и се зарежда.
В тоя ред на мисли голяма електричка изобщо не трябва да съществува, поне в мойте представи, безмислена кола. Малка градска кола и толкова
Дет се вика - скъпо удоволствие
За градско и с гараж според мен са много добра алтернатива в момента. изкарваш за 3-5-15 км и прибираш на зареждачката, колата е в гаража на топло и се зарежда.
В тоя ред на мисли голяма електричка изобщо не трябва да съществува, поне в мойте представи, безмислена кола. Малка градска кола и толкова

Дет се вика - скъпо удоволствие

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Гледам топ10 най-продавани коли в Европа за 2023 и виждам Дачия Сандеро, VW T-roc, Рено Клио, Пежо 208, Опел Корса, Голф, Тойота Ярис, Фиат 500. Мисля е очевидно кой клас коли се купуват най-много и не виждам причината защо трябва да се обяснява как големите коли ще завземат пазара и ДВГ няма бъдеще 


- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Тая приказка за БМВ и зимата спрямо електричката не е аналогична , че да се превърне в мантра 

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
TNT написа:В студа обаче колко пада пробега на електричката и колко на ДВГ ? Особено при по-евтините електрички без термопомпи и т.н. За Опел Корса знам за 80км пробег зимата![]()
Тоя мит за БМВ-тата и зимата не изчезна. Миналата година като си качвах едно стори с як сняг от Пампорово/Чепеларе, един приятел чак ми писа "ама с БМВ-то ли си"![]()
Сигурно в Германия нямат сняг, та са измислили коли на задно.
Нисана ми зимно време вдига разхода с около 40%, съответно и с толкова намалява пробега, но основните причини са че колата не седи в гараж и всяка сутрин се подгрява купето до 22С и се кара на кратки разстояния - тамън загрее купето и почне да хари за термопомпата по 0,5кв и стигам където съм тръгнал. После пак като тръгна почва с 4кв като е истинало купето и така. Иначе съм го пробвал и на по дълъг път зимно време и вече разликата е около 20%
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
TNT написа:Гледам топ10 най-продавани коли в Европа за 2023 и виждам Дачия Сандеро, VW T-roc, Рено Клио, Пежо 208, Опел Корса, Голф, Тойота Ярис, Фиат 500. Мисля е очевидно кой клас коли се купуват най-много и не виждам причината защо трябва да се обяснява как големите коли ще завземат пазара и ДВГ няма бъдеще
Е мани я Европа, там са бедняци. В България са БМВ Х7 и Х5

- hotblooded
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 30.08.2023
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530i
- Мечтае да кара: E31 850 CSi
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Накрая ще стигнем и до "яйцето или кокошката".... Дееба, защо някой хора не могат да осъзнаят че всеки тип задвижване си има + и - и съответно, в зависимост от начина и средата на употреба, едно задвижване може да бъде подходящо, приемливо, компромис, или да не става....
Нека да напомня, че 80те години АГУ бяха оплювани за високата цена, малкото зарядни станции, малкото сервизи, бяха смятани за пожароопасни, взривоопасни... Постепенно нещата "си дойдоха на мястото"....
После на прицела на "всичколозите" дойдоха двигателите с впръскване на бензин - "ми ако се повреди", "колко струва това", "не става на газ...." и този апокалипсис преживяхме..
После беше ред на дизляците - "много трака", "зимата не пали"....
Е, някой от тези горива/ двигатели да изчезна? Не! Постепенно си набраха фенове, показаха си силни и слаби страни, потребителите (някой от тях) се научиха да си правят сметката, на база на собствените си нужди.... Е, и с" тролейките " (ще) е така. Към момента не са за мен, но това не значи че не стават... Кумеца от години е електрички, мина през Mii, Zoe, сега е с EQE (пълна хуйня сравнена с Е-класа, като кола, не заради електрическата си част), на работа искаха да ни електрифицират (че 4 от 5 коли се карат само градско, по 70-80 км дневно), обаче се оказа че трябва да чакаме доставка 9 месеца, а имаше газеняци на склад и така сега (и още три години) сме на "пърдел"...
Нека да напомня, че 80те години АГУ бяха оплювани за високата цена, малкото зарядни станции, малкото сервизи, бяха смятани за пожароопасни, взривоопасни... Постепенно нещата "си дойдоха на мястото"....
После на прицела на "всичколозите" дойдоха двигателите с впръскване на бензин - "ми ако се повреди", "колко струва това", "не става на газ...." и този апокалипсис преживяхме..
После беше ред на дизляците - "много трака", "зимата не пали"....
Е, някой от тези горива/ двигатели да изчезна? Не! Постепенно си набраха фенове, показаха си силни и слаби страни, потребителите (някой от тях) се научиха да си правят сметката, на база на собствените си нужди.... Е, и с" тролейките " (ще) е така. Към момента не са за мен, но това не значи че не стават... Кумеца от години е електрички, мина през Mii, Zoe, сега е с EQE (пълна хуйня сравнена с Е-класа, като кола, не заради електрическата си част), на работа искаха да ни електрифицират (че 4 от 5 коли се карат само градско, по 70-80 км дневно), обаче се оказа че трябва да чакаме доставка 9 месеца, а имаше газеняци на склад и така сега (и още три години) сме на "пърдел"...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Никакви яйца и пилета няма в тая рабоата с електрокарчетата . Всичко описано по горе са ДВГ ...има искра запалване експлозия горене , класическия вариант когато човек е покорил огъня . А жицата стои вече 100 и кусур години гузно в ъгъла щото за чеп за зеле не става , крета си там отзад и се срамува като грозното патенце . И сега като получи малко власт силово наложена , електрокарчето иска да унищожи всичко друго различно от него самото . Иска да дерибейства над ДВГ , да си отмъсти че е пренебрегнато един век все едно някой друг му е виновен че жицата е недъгава и мъртва технология ...! 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Rainbow