Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
Re: Всичко за електрическите автомобили
… ти се смееш, ама с новия ъпдейт от вчера днеска в задръстването забелязах, че автопилота е нахитрял- преди си седеше в лентата и се движеше с трафика… ама от днеска гледа другите ленти и ако прецени че друга де движи по- бързо- мигач и се престроява. Има също и да го нагласиш на chill, normal или assertive… аз го сложих на assertive и стана много нагъл- леко засича другите, бута се… представям си ако има няколко тесли с автопилот сложен на assertive ква драма ще правят в задръстване с 3-4 ленти 

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- sssssl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi / Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: Всичко за електрическите автомобили
adovet написа:И пак от мен малко статистика: ходихме с приятели на Октобер феста в Мюнхен. 2960км минахме и разхода за гориво беше 142евро. Каране навсякъде 5 км над ограниченията като в германско карах доста време с над 200 (222макс, на толкова е ограничена). На този трип ми изтече и първата гаранция на колата на 80к км. Единственото което съм похарчил до сега по колата са 45лв. за едни чистачки, 1400лв за един комплект гуми и обичайните неща като каско, гражданска и винетка. Няма ходения и подръжка до оторизиран сервиз за да ти важи гаранцията. На запад забелязвам вече че в kойто и хотел да резервираме има зарядна за EV. Все повече коли се забелязват по пъищата, но никъде не видях да има опашка по зарядните. Като цяло съм супер доволен от EVто и не мога да си предтавя да трябва да се върна на кола с ДВГ. В момента електричките всеки месец ми спестват около 1500лв за гориво.
![]()
Колко ти е средния градски и съответно извънградски разход?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
sssssl написа:adovet написа:И пак от мен малко статистика: ходихме с приятели на Октобер феста в Мюнхен. 2960км минахме и разхода за гориво беше 142евро. Каране навсякъде 5 км над ограниченията като в германско карах доста време с над 200 (222макс, на толкова е ограничена). На този трип ми изтече и първата гаранция на колата на 80к км. Единственото което съм похарчил до сега по колата са 45лв. за едни чистачки, 1400лв за един комплект гуми и обичайните неща като каско, гражданска и винетка. Няма ходения и подръжка до оторизиран сервиз за да ти важи гаранцията. На запад забелязвам вече че в kойто и хотел да резервираме има зарядна за EV. Все повече коли се забелязват по пъищата, но никъде не видях да има опашка по зарядните. Като цяло съм супер доволен от EVто и не мога да си предтавя да трябва да се върна на кола с ДВГ. В момента електричките всеки месец ми спестват около 1500лв за гориво.
![]()
Колко ти е средния градски и съответно извънградски разход?
за последните 40к. км. средния разход е 17,8. Повечето е извънградско. За градско ползвам повече другата електричка.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили



- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Всичко за електрическите автомобили
adovet написа:И пак от мен малко статистика: ходихме с приятели на Октобер феста в Мюнхен. 2960км минахме и разхода за гориво беше 142евро. Каране навсякъде 5 км над ограниченията като в германско карах доста време с над 200 (222макс, на толкова е ограничена)
Доста, доста.... колко да е доста? През Бад Райхентал по А8-цата до самия Мюнхен си има ограничение на магистралата с тия баири там, докато излезеш на равното и после почват баущелета-та...
През обиколния маршрут през Пассау А3


"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа::cop: Не знам дали са разбрали повечето потребители на VsichkoTok, но ще преминават изцяло на web платформа и поетапно спират приложенията. Вече го няма в App Store на Apple. Хубавото е, че ако го имате вече инсталирано ще продължи да работи. При мен като смених телефона и ми беше невъзможно да го ползвам и така разбрах за промяната. Доколкото видях никъде не са информирали за предстоящата промяна, дано поне го направят като всичко е готово![]()
.
ползвай plugshare, мисля че е по удобно
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
enigma написа:Къде видя да казвам нещо за симулации ?![]()
И пак препрочетох мненията и не разбрах как може да ти хрумне такова нещо. Аз говоря за математическо формулиране и SP, ти симулации… виж Никълбека ме разбра прекрасно какво казвам. Забелязвам, че си започнал като Джордана да си измисляш някакви тези и сам да си ги оборваш. Явно е заразно, но от тебе не съм го очаквал…
Без данни, колкото и както да обработваш сигнали, все тая. Единственият начин без real world данни да обучваш е със симулирани данни. Колко трудно да ми хрумне?
Останалото... забелязвам, че Мъск те дразни нещо и се чудиш какво да кажеш без да кажеш нищо. Разбрах те още първият път. Whatever. Нито ти, нито аз ще сме арбитърите на крайният резултат.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:enigma написа:Къде видя да казвам нещо за симулации ?![]()
И пак препрочетох мненията и не разбрах как може да ти хрумне такова нещо. Аз говоря за математическо формулиране и SP, ти симулации… виж Никълбека ме разбра прекрасно какво казвам. Забелязвам, че си започнал като Джордана да си измисляш някакви тези и сам да си ги оборваш. Явно е заразно, но от тебе не съм го очаквал…
Без данни, колкото и да обработваш сигнали, все тая. Единственият начин без real world данни да обучваш е със симулирани данни.
Това не мисля, че някой го оспорва

Просто Енигмата има предвид, че колкото и "перфектен" да ти е модела, с колкото и милиони ситуации да е обучен, ако не е филтиран входа му, докато работи, почва output-a му, най-малкото, да е далеч от точен


Може да си най-перфектния шофьор, ама ако си сериозно късоглед, без очилата няма да минеш и две преки без да закачиш някой бордюр





"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Той се фокусира върху модела (явно и ти), не аз. Аз написах буквално
Може би да четем малко повече?
На този етап всеки AI продукт е толкова добър, колкото са добри данните, с които е обучен.
Може би да четем малко повече?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Всичко за електрическите автомобили
adovet написа:Don_Diego написа::cop: Не знам дали са разбрали повечето потребители на VsichkoTok, но ще преминават изцяло на web платформа и поетапно спират приложенията. Вече го няма в App Store на Apple. Хубавото е, че ако го имате вече инсталирано ще продължи да работи. При мен като смених телефона и ми беше невъзможно да го ползвам и така разбрах за промяната. Доколкото видях никъде не са информирали за предстоящата промяна, дано поне го направят като всичко е готово![]()
.
ползвай plugshare, мисля че е по удобно
От Plugshare как да включа станция управляване от VsichkoTok или друг оператор?

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:На този етап всеки AI продукт е толкова добър, колкото са добри данните, с които е обучен.
Аз не разбирам толкова от ML, но ми се струва, че дори и да имаме "всички възможни данни на света", касаещи шофирането, сме твърде далеч от имплементирането на подходящ модел (откъм слоеве, йерархия, сложност като цяло, а и откъм (надеждна) машина, върху която да върви той). Но може и да не съм прав - лично светоусещане към текущия момента ми е

Затова и стигаме да се налага да се прави това:
enigma написа:Модели, които работят “задоволително”, но се провалят при условия, където няма причини за това. Когато полисито ти може да избере действия, които да убият човек трябва да разбираш в детайли какво се случва във вътрешните слоеве на модела, чисто математически.
Просто ти (@steeN) говориш абсолютно (wishful thinking сега, бавно еволюиращо към реалност някога), а ние сме малко "по-земни" още и гледаме в по-кратък timeframe напред, та оттам идват неразбирателствата, смятам

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Аз мисля, че екстраполираш неща, които не съм казал задълбавайки в безсмислени детайли. Общо взето пропускаш гората и се фокусираш в дърветата
Ако прочетеш внимателно съм започнал с това, че Мъск прави много смел залог (отново буквален цитат) като разчита само на RGB (предполагам, може и да има някакъв near IR) камери, което намаля цената на хардуера в порядъци от това нa Waymo, която има лидари, радари и повече камери от колкото стадион финала на световното по футбол. Къде е тоя wishful thinking по-точно?
Ако трябва да спекулирам как работи тяхната система в контекста на RL специално... първоначално е обучена в симулация, след това с имитация (милиони км)... и отгоре на това има RL, който върви в реално време докато колата се шофира от определени шофьори, които те са решили че са добри. Добрият шофьор е reward function на решенията, които RL моделът взема докато шофьора кара (милиони км). Като този модел върви дори и да е спрян автопилота без да контролира колата. Когато атопилотът е пуснат reward function е човешка намеса, която води до изкл. Очевидно има и някаква ръчна намеса да се идентифицират някакви проблеми сценарии и да се обучава специфично за тях отгоре на генерализацията.
п.с. няма човек, който може да разбере как точно се е взело конкретно решение в съвременен AI модел защото има толкова параметри, че е нужда невероятно голяма computational power само дори да се изчисли какво е решението... това е тотално загубена кауза. Чисто заяждане.

Ако прочетеш внимателно съм започнал с това, че Мъск прави много смел залог (отново буквален цитат) като разчита само на RGB (предполагам, може и да има някакъв near IR) камери, което намаля цената на хардуера в порядъци от това нa Waymo, която има лидари, радари и повече камери от колкото стадион финала на световното по футбол. Къде е тоя wishful thinking по-точно?
Ако трябва да спекулирам как работи тяхната система в контекста на RL специално... първоначално е обучена в симулация, след това с имитация (милиони км)... и отгоре на това има RL, който върви в реално време докато колата се шофира от определени шофьори, които те са решили че са добри. Добрият шофьор е reward function на решенията, които RL моделът взема докато шофьора кара (милиони км). Като този модел върви дори и да е спрян автопилота без да контролира колата. Когато атопилотът е пуснат reward function е човешка намеса, която води до изкл. Очевидно има и някаква ръчна намеса да се идентифицират някакви проблеми сценарии и да се обучава специфично за тях отгоре на генерализацията.
п.с. няма човек, който може да разбере как точно се е взело конкретно решение в съвременен AI модел защото има толкова параметри, че е нужда невероятно голяма computational power само дори да се изчисли какво е решението... това е тотално загубена кауза. Чисто заяждане.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:...Ако прочетеш внимателно съм започнал с това, че Мъск прави много смел залог (отново буквален цитат) като разчита само на RGB (предполагам, може и да има някакъв near IR) камери, което намаля цената на хардуера в порядъци от това нa Waymo, която има лидари, радари и повече камери от колкото стадион финала на световното по футбол. Къде е тоя wishful thinking по-точно?...
Това сме го коментирали преди повече от 5 години като го изсипа той това, и моето лично мнение остава непроменено


Не че оттогава колата не може да кара (по-добре) - определено да - може. Но тя нито може да кара така навсякъде по света, нито някой ще ѝ даде Level 5 тапия, нито пък някой ще разчита безпрекословно на "уменията" ѝ, и ще е спокоен за себе си и семейството си


И не, нямам цел да се заяждам - просто регулации

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Event камерите сме ги обсъждали и преди мисля, в момента си остават единствено интересна теоретична постановка извън аерокосмически приложения, където обектите се движат с км/с, а не в км/ч.
Някой ден, като докарат разделителна способност по-голяма от тази на осветил се заварчик и също и цвят... и най-вече цена, която не е сравнима с цената на цялата кола може и да се говори за реално масово приложение в цивилни неща.
Асболютно са незначителни, защото някакви тривиални параметри на задачата, която се решава. За един добър професионалист, това не е някаква висока летва за прескачане. Въпреки това нямам нищо против да коментираме такива детайли.
Не мисля, че нещо кой знае какво се е променило мнението ми. Просто в някои случаи... "fake it until you make it"... работи
Междувременно той разкара и ултразвуковите сензори дори. Стандартите се пишат от победителите (както и други неща)
п.с. за сметка на това смятам, че от РАдарите ще има голяма полза в ситуации, в които видимостта е намалена като мъгла.

Някой ден, като докарат разделителна способност по-голяма от тази на осветил се заварчик и също и цвят... и най-вече цена, която не е сравнима с цената на цялата кола може и да се говори за реално масово приложение в цивилни неща.
Nickelback написа:Това, разбира се, вероятно пак са незначителни детайли за теб, но такива са изискванията.
Асболютно са незначителни, защото някакви тривиални параметри на задачата, която се решава. За един добър професионалист, това не е някаква висока летва за прескачане. Въпреки това нямам нищо против да коментираме такива детайли.
от steeN » Сря, 22/Май/2019, 21:33
Аз не мисля, че проблема е в липсата на ЛИДАР-и. Все пак камерите много много отдавна превъзхождат човешкото око. Освен това Тесла има ултразвукови сензори по обиколката на цялата кола.
Просто има практически безброй кофти крайни случаи, които няма как да ги научи изкуствения интелектбез да е минал през тях множество и множество пъти.
Трябва много време/километри и лошото, което той прави е, че се опитва да го спести като ползва клиентите си като пилоти изпитатели.
Т.е. не че невронната мрежа, не може да разпознае, че това е камион. Тя не може да разпознае нещо, което не е виждала преди, вероятно си "мисли", че това е мост или нещо такова.
Аз лично много силно се съмнявам, че ще видим ЛИДАР на Тесла или на която и да е от големите компании (Ауди, БМВ, Мерцедес, Кадилак или Форд).
Колкото и да го смятам за измамник Мъск е прав, че са задънена улица.
Не мисля, че нещо кой знае какво се е променило мнението ми. Просто в някои случаи... "fake it until you make it"... работи

Междувременно той разкара и ултразвуковите сензори дори. Стандартите се пишат от победителите (както и други неща)

п.с. за сметка на това смятам, че от РАдарите ще има голяма полза в ситуации, в които видимостта е намалена като мъгла.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:Event камерите сме ги обсъждали и преди мисля, в момента си остават единствено интересна теоретична постановка извън аерокосмически приложения, където обектите се движат с км/с, а не в км/ч.![]()
Някой ден, като докарат разделителна способност по-голяма от тази на осветил се заварчик и също и цвят... и най-вече цена, която не е сравнима с цената на цялата кола може и да се говори за реално масово приложение в цивилни неща.Nickelback написа:Това, разбира се, вероятно пак са незначителни детайли за теб, но такива са изискванията.
Асболютно са незначителни, защото някакви тривиални параметри на задачата, която се решава. За един добър професионалист, това не е някаква висока летва за прескачане. Въпреки това нямам нищо против да коментираме такива детайли.от steeN » Сря, 22/Май/2019, 21:33
Аз не мисля, че проблема е в липсата на ЛИДАР-и. Все пак камерите много много отдавна превъзхождат човешкото око. Освен това Тесла има ултразвукови сензори по обиколката на цялата кола.
Просто има практически безброй кофти крайни случаи, които няма как да ги научи изкуствения интелектбез да е минал през тях множество и множество пъти.
Трябва много време/километри и лошото, което той прави е, че се опитва да го спести като ползва клиентите си като пилоти изпитатели.
Т.е. не че невронната мрежа, не може да разпознае, че това е камион. Тя не може да разпознае нещо, което не е виждала преди, вероятно си "мисли", че това е мост или нещо такова.
Аз лично много силно се съмнявам, че ще видим ЛИДАР на Тесла или на която и да е от големите компании (Ауди, БМВ, Мерцедес, Кадилак или Форд).
Колкото и да го смятам за измамник Мъск е прав, че са задънена улица.
Не мисля, че нещо кой знае какво се е променило мнението ми. Просто в някои случаи... "fake it until you make it"... работи
Междувременно той разкара и ултразвуковите сензори дори. Стандартите се пишат от победителите (както и други неща)![]()
п.с. за сметка на това смятам, че от РАдарите ще има голяма полза в ситуации, в които видимостта е намалена като мъгла.
Не всичко е въпрос на техническо решение

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани