Всичко за електрическите автомобили

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Да
130
27%
Да - бих си взел
220
46%
Не
36
8%
Не - не бих си взел
92
19%
 
Общо гласове : 478
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от carmanf1 » 16 Фев 2024, 10:43

Nickelback написа:...

Много благодаря :bchug: Научих нови неща. Не знаех, че толкова рязко им падат по очи нютоните :shock:

b_u_b_o написа:Добавяне на скоростна кутия само би ме отблъснало от определен модел. Само добавяш части които изискват поддръжка и се чупят, а практически никаква полза. Над 200 съм вдигал веднъж, да видя че е90ката може да направи 250...порасна ми чурката от тая работа и повече не се е налагало да го правя :mhihi:


И ти си прав. Ама ме бомбардираха с една 'убава оферта за i5 40.

Не че съм тръгнал да купувам, ама знаят че ръцете ме сърбят и правят оферти :mrgreen:

Ама като видях, че тва е по-бавно до 100 от моето и че максималната е 190 - нещо не ме кефи към момента. И за това исках да разбера повече за ел колите.

Не че редовно карам с 200+, ама някакси да знам че 190 е макс, не ми харесва :mrgreen:

И на тайкана му вдигнаха цената, та все още съм пас за електричка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от dhtj » 16 Фев 2024, 11:26

carmanf1 написа:И ти си прав. Ама ме бомбардираха с една 'убава оферта за i5 40.

Не че съм тръгнал да купувам, ама знаят че ръцете ме сърбят и правят оферти :mrgreen:

Ама като видях, че тва е по-бавно до 100 от моето и че максималната е 190 - нещо не ме кефи към момента. И за това исках да разбера повече за ел колите.

Не че редовно карам с 200+, ама някакси да знам че 190 е макс, не ми харесва :mrgreen:

И на тайкана му вдигнаха цената, та все още съм пас за електричка.


Eваси умрелите бмв-та...
https://www.youtube.com/watch?v=tJltMSg4OBo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от steeN » 16 Фев 2024, 11:40

250 според мен е доста ниска максимална скорост. Не стават за ежедневна употреба :mhihi:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от carmanf1 » 16 Фев 2024, 12:28

dhtj написа: ... Eваси умрелите бмв-та...
https://www.youtube.com/watch?v=tJltMSg4OBo

Знам, ама не ми харесват теслИте и тва си му е.

ПП. Както казва един колега - поспи си хубаво и утре може да си на друго мнение :lol:

Та знам ли, може пък и да ми харесат някога :ok:

smamf написа:
Nickelback написа:Ще се опитам да го онагледя :ok:


Да го доонагледим :mhihi:

https://youtu.be/fUjQwlh1mW8?si=0IxhXf0Zp3cSnxRU

Квазимодо и Есмералда - грам не интересува кой е по-икономичен или пък по-бърз :mrgreen:

Взимам Есмералда с 300 :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от empar » 16 Фев 2024, 22:49



Още едно интересно видео от интересните хора за интересния бранд.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от xterminator » 18 Фев 2024, 12:10

carmanf1 написа:
dhtj написа: ... Eваси умрелите бмв-та...
https://www.youtube.com/watch?v=tJltMSg4OBo

Знам, ама не ми харесват теслИте и тва си му е.


Еваси, това е по-бързо до 120 от М5 F10, което е със 100 коня отгоре :D

Все си мисля, че доускорението в диапазона 50-150 е най-важно, времето за реакция от момента на подаване на газ... все дисциплини, в които нищо не може да бие електричките и ще те накарат да изглеждаш смешен дори и с кола 500 коня... докато превключи скоростната кутия, докато вдигнат налягане турбините с електричката вече си направил половината изпреварване... е, после двг като се засили ще те вземе (в случай, че е повече кончета), но на кого му дреме. Дойде време, в което тренда в автомобилния свят се изменят много бързо и за много хора двг все повече започва да изглежда неефективен, непривлекателен и отживелица. Особено идеята да наливаш по 1 торба пари, за да изкарваш к.с., да си постоянно в сервиза за "донастройки" и обслужване вече ми се вижда доста глупаво.
П.С. Преди 1 година бях тотално против електричките, но след като попрочетох това-онова и в главата ми се развенчаха доста митове, вече съм готов да взема :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от In_Memoriam » 18 Фев 2024, 12:21

Най-важно е доускорението, да, точно където ел. колите ги духва вятъра и падат по очи. Най-тъжното е когато батерията ти е под определено ниво и започне да реже от перформънса, както се вижда и в клипа горе - на единия рън 100-200 10 сек, на следващия 11.3, на третия сигурно ще е 14 :mhihi: Ако моята кола прави така бих я засилил в някоя река.
Изображение

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от Моджо » 18 Фев 2024, 17:32

Реже от перформънса , ама зависи от колата /софта/. На някои реже, на други не реже. И аз мисля, че в диапазон 0-150,160 срещу електричка треа да извадиш бая кон. И всъщност какво значение има дали дигала 200 или 300 или "само" 190 ? Кефи те, караш си я и толкова. Не си я взел да се дърпаш с нея по светофари или да одиш на писта. Нито пък тия с двг са си взели колата за това. Повечето поне. Аз не знам някой да кара "педал до метал" нон стоп. Може и да има подобни екземпляри, ама...колко па да са. Даже в интерес на истината ми е странно кво ги правят тия електрички по 400-500 коня...къв е смисъла. Направи я 200-250 , хем ще си върви доволно, хем и рейндж ще има повече.
Хм,хм...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от xterminator » 18 Фев 2024, 17:37

In_Memoriam написа:Най-важно е доускорението, да, точно където ел. колите ги духва вятъра и падат по очи. Най-тъжното е когато батерията ти е под определено ниво и започне да реже от перформънса, както се вижда и в клипа горе - на единия рън 100-200 10 сек, на следващия 11.3, на третия сигурно ще е 14 :mhihi: Ако моята кола прави така бих я засилил в някоя река.


https://www.youtube.com/watch?v=0lOjyEs65rs&t=3309s

Това, за което говориш все пак е модел 3 перформанс отпреди няколко години, нещата все повече се подобряват в тази насока. Да не забравяме и, че М54 в топлото време и с работещо виско ставаше като кола 90 коня...

Модел S Plaid е на цената на 530д с някоя друга екстра, а погребва всичко, без значение, че ще е с reduced performance, а Тайкана благодарение на архитектурата на батерията си ти дава цялата мощ, дори когато си на 1%... Така че и това предстои да бъде оправено.
Не мисля, че някой много го интересува доускорението от 150 до 200 или от 200 до 250, все пак са предназначени за обществените пътища, където от значение е доускорението от 50-150, а там няма какво да ги бие. Относно челното съпротивление - пак електричките са с най-ниско Cd.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от In_Memoriam » 18 Фев 2024, 18:12

M54 не знам, не съм имал, но моята съм си я направил да дава почти константни времена ако ще и 50 ръна да направя един след друг, въпреки ръчната кутия. По света няма дисциплина 50-150 или поне не съм видял някой някога да мери такова нещо, но в крайна сметка всеки си купува кола според неговите си изизквания :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от carmanf1 » 18 Фев 2024, 18:20

Моджо написа:... И аз мисля, че в диапазон 0-150,160 срещу електричка треа да извадиш бая кон...


Оказва се, че не е точно така. Колегата Nickelback, онагледи много хубаво как падат по очи с нютоните.

За сравнение, i5 40 е 340 'коня, ама нютоните само 400, които за сметка на това падат много лошо.

Моята е по-малко 'коня, ама на хартия го пребива тва отвсякъде 0-100, 0-160, макс скорост, каквото се сетим.

Щот има повече нютони, които не падат толкова лошо по очи.

Отделно електричката тежи като слон

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от steeN » 18 Фев 2024, 18:30

Изображение

Падат, падат... колко да падат? :mrgreen: Пак вчерашните новини.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Всичко за електрическите автомобили

Мнение от Anthony_J » 18 Фев 2024, 18:41

Тук се вадят ебаси и безумните аргументи срещу електричките. От 150 до 200, от 200 до 500 и какви ли не щуротии. Колегата правил 50 ръна с неговата кола без да има разлика в пърформънса. Ми супер, аз съм от шофьор от 35 години и не съм направил един рън в живота си, дори не знам какво е това. Сигурно 95% от шофьорите в света са като мен. Говорим си за некви серийни автомобили, а не за суперколи, да му се не види. Верно е, че сме във форума на милионерите-състезатели, дето всяко тръгване от светофара трябва да им е под 3 сек от 0 до 100, ама това за автомобилният пазар е абсолютно ирелевантно. Проблемът на електричките е единствено зареждането и липсата на достатъчно бързи станции. Дори несъвършенствата на батериите не са особено важни. При Тесла пък допълнителния проблем е липсата на сервиз у нас. Убеден съм, че това ще се промени бързо, стига пазарът да го реши.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от alx » 18 Фев 2024, 18:48

In_Memoriam написа:Най-важно е доускорението, да, точно където ел. колите ги духва вятъра и падат по очи. Най-тъжното е когато батерията ти е под определено ниво и започне да реже от перформънса, както се вижда и в клипа горе - на единия рън 100-200 10 сек, на следващия 11.3, на третия сигурно ще е 14 :mhihi: Ако моята кола прави така бих я засилил в някоя река.


до 25% от батерията няма разлика в пърформанса.

за доускорението- нали знаеш че от круйз ако смачкаш рязко газта на двг (който и да е) докато свалиш 4-5 предавки, вдигнеш налягането - електричката ще е толкова далече, че всичко ще е свършило преди да е почнало. казвам ти го като човек дето знае и едното и другото. в реалния свят в който не се кара константн със 240 по магистрала - просто няма кой да я бие практично една супер електричка еле пък за парите си.

и това дето падат по очи- може би по- нормалните да.. след 140 го има тоя момент. но това тайкана турбо, плад-а- не съм съгласен.

между другото това дето никълбек-а го написа за ел моторите - не го знаех. аз всъщност нищо не знам за големите тоци... та попрочетох малко- явно си имат и те некви стъклени тавани дето не си бях давал сметка за тях. благодаря за насоката за четене.
'
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от In_Memoriam » 18 Фев 2024, 18:52

steeN написа:Изображение

Падат, падат... колко да падат? :mrgreen: Пак вчерашните новини.

https://youtu.be/m4uJFpoR6Q0?t=481

На това пък му кипва чайника още на 70% батерия и от 1000 ти остават 200 :mhihi: За 200 бона толкова, важното е да се надъхваме :clap:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Моджо

Последни теми
Facebook