С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа::driving: Абе не се филмирайте. Като намалее - доливаш и толкоз
Аз съм далече от това да се филмирам, понеже е61 грам не ми е на сърце, сравнена с е39-ката преди нея. Но набих сериозна пара за обслужвания и сега ще трябва да я покарам поне година-две. ДПФ си ми е изправен и не ми се ще да го хвърля заради сажди от разход на масло, така че я следя доста изкъсо какво я мъчи... Махна ли ДПФ, директно скачам на Петронас 0w40, както на 39-ката.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ти ако с дпф-а имаш разход на масло без него представям си какво ще е.... Явно имаш някакъв по сериозен проблем.Z3Ro* написа:SpeedyMan написа::driving: Абе не се филмирайте. Като намалее - доливаш и толкоз
Аз съм далече от това да се филмирам, понеже е61 грам не ми е на сърце, сравнена с е39-ката преди нея. Но набих сериозна пара за обслужвания и сега ще трябва да я покарам поне година-две. ДПФ си ми е изправен и не ми се ще да го хвърля заради сажди от разход на масло, така че я следя доста изкъсо какво я мъчи... Махна ли ДПФ, директно скачам на Петронас 0w40, както на 39-ката.
На какъв пробег е тази кола?
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
След махането на ДПФ би трябвало да падне разхода на масло, понеже ще падне налягането на картерните газове. Това, че ще сложиш малайзийски смазочен продукт, дето си доволен на Е39ката с него, няма да оправи разхода на масло, понеже ДПФчето вече ти е прецакало сегментите.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да да и един мармот сменя сегментите за да оправи картерното налягане...SpeedyMan написа:След махането на ДПФ би трябвало да падне разхода на масло, понеже ще падне налягането на картерните газове. Това, че ще сложиш малайзийски смазочен продукт, дето си доволен на Е39ката с него, няма да оправи разхода на масло, понеже ДПФчето вече ти е прецакало сегментите.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
При махане на дпф обикновено се наблюдава завишаване на разход на масло при проблемни мотори, ако мотора е здрав не се наблюдава. И това е породено от факта че при регенерация част от горивото впръскано от инжекторите попада в маслото. При проблемен дпф и чести регенерации се наблюдава повишено ниво на маслото по точно тази причина.
Та така, няма абсолютно никакъв шанс при махане на дпф да спане картерното налягане просто защото няма отношение. От там и разхода на масло няма шанс да се промени в положителна посока.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Говориш за частен случай и мотор тоталка. И няма как да не спадне налягането на картерните газове след махането на запушен дпф
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Би ли обяснил, как точно ще спадне картерното налягане премахвайки запушен дпф?SpeedyMan написа:Говориш за частен случай и мотор тоталка. И няма как да не спадне налягането на картерните газове след махането на запушен дпф
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Да кажеш че ще спадне диференциалното налягане в изпускателя да, ама как точно това ще повлияе на картерното налягане?
Опиши процеса може пък да научим нещо ново.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
При мен стана така.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- Bogdan_Nikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: Darmstadt,Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525 tds 94
- Мечтае да кара: M5
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
И при мен след махането на dpf, падна разхода на масло, но и минах на 5w40, преди това бях с 5w30. По карах без dpf около 20к,но не ми хареса, защото много мирише колата и малко пишеше особено като седи дълго време на празен ход и нощем на фаровете се виждаше мараня. После си купих dpf на по-малко километри (понеже моя го махнах на 380к)и сега вече от го карам 30к километра няма особен разход на масло. При мен пада една чертичка на 5к километра и интересното е, че гори само, когато карам с над 170-180 км/ч. Живея в Германия и колата се кара 80% на магистралата. Засега съм най-доволен от Revanol 5w40.
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колата е на около 300к реален пробег. Сегменти едва ли - вече минах 2к с новото масло и не е мръднало нивото. Освен това ДПФ ми е с доста добри показатели на тест за обратното, така че едва ли той е причината за нещо нередно. Това с впръсканото гориво в маслото е нещо, което може да се случи на пълен лаик, без да го забележи - аз си следя колата доста сериозно, следя и няколко други, та имам представа от тия мотори.
А това за падането на картерното налягане е някакво съчинение по картинка може би - защото е доста далече от реалността... Моята също има разход при магистрално каране и високи скорости - инак не пипа въобще. И то разход се появява след 5к пробег примерно.
А сериозен проблем - колко да е сериозен? В книгата пише допустим разход 250 грама на 800 мили пробег, а аз не съм драматично далече от това в нито един момент.
А това за падането на картерното налягане е някакво съчинение по картинка може би - защото е доста далече от реалността... Моята също има разход при магистрално каране и високи скорости - инак не пипа въобще. И то разход се появява след 5к пробег примерно.
А сериозен проблем - колко да е сериозен? В книгата пише допустим разход 250 грама на 800 мили пробег, а аз не съм драматично далече от това в нито един момент.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Само за протокола, здрав мотор харчи не повече от 0.5л на 10 000км.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Само за протокол - колко да е здрав на 300к? А и такъв разход има предимно по форумите... Освен това всичко е относително, като в уравнението участват доста фактори + самото масло.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ами на 300к си е в отлично здраве по принцип. Виж на 300х2 вече е друга работа.
Виж сега не се заяждам имал съм три мои коли с М57 до болка му познавам всичко, включително е един проблемен с надрани цилиндри и висок разход на масло. Всичко което ти пиша е от опит и лични наблюдения, както на моите коли така и на една камара други. Така че просто няма смисъл от подобен тип заяждане и въобще спорове. Този двигател не е ракетна технология има няколко неща от които може да харчи масло и те са споменати вече няколко пъти, ако искаш се вслушай ако искаш недей и откривай сам топлата вода....
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Виж сега не се заяждам имал съм три мои коли с М57 до болка му познавам всичко, включително е един проблемен с надрани цилиндри и висок разход на масло. Всичко което ти пиша е от опит и лични наблюдения, както на моите коли така и на една камара други. Така че просто няма смисъл от подобен тип заяждане и въобще спорове. Този двигател не е ракетна технология има няколко неща от които може да харчи масло и те са споменати вече няколко пъти, ако искаш се вслушай ако искаш недей и откривай сам топлата вода....
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
vld написа:Ами на 300к си е в отлично здраве по принцип. Виж на 300х2 вече е друга работа.
Виж сега не се заяждам имал съм три мои коли с М57 до болка му познавам всичко, включително е един проблемен с надрани цилиндри и висок разход на масло. Всичко което ти пиша е от опит и лични наблюдения, както на моите коли така и на една камара други. Така че просто няма смисъл от подобен тип заяждане и въобще спорове. Този двигател не е ракетна технология има няколко неща от които може да харчи масло и те са споменати вече няколко пъти, ако искаш се вслушай ако искаш недей и откривай сам топлата вода....
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Аз също не искам да влизам в полемики, но ако прочетеш назад, ще видиш, че доста неща съм препипал по мотора. Запознат съм и със системите и болежките му. Също ще видиш, че точно този не е на 300Х2, защото е от човек и с проверена история, поддържана и карана до последно е в чужбина. Това не значи, че не е за сегменти, но предвид липсата на подобни признаци за момента ме съмнява тази опция. Колата когато дойде не пипаше масло и й смених масло за пръв път. След това обслужих ангренаж, вериги, турбини, кутия и де що има по мотора, като смених и оем клапан вентилация. Тогава започна да пипа маслото, като първоначално сложих 0w30 Кастрол. Опитах с 5w30 Фукс, Бардал и 5w40 Бардал, и двата Xtec. Междувременно се оказа, че вентилацията оем е дефектен - сложих каквото намерих в събота - Вайко, и разходът се подобри, но не знам в каква степен това се дължи на самия клапан, щото тогава смених и масло. Общо взето досега маслото не мърда при градско/междуградско. Пипа го при магистрала - последно до Кушадасъ и обратно долях към 400 грама, 2500 километра са, само магистрала. И разходът започва след 4-5 к пробег. Затова сега съм сефте с оем масло - за момента не е мръднало, защото го следя на програмата, не само на черти и щека, и си е същото ниво, както когато го налях... Освен това всеки кара различно, да не говорим, че междувременно Турбос Хют ме прекараха и плащах 2 пъти за пълен ребилд - боднали са ми Jrone, а знам, че тия среди си хвърлят масълце - следя и в пътищата какво става и има ли масла, за момента там е сухо. Ще видим след 2-3 к км. как ще е с това масло. За да има проблеми с компресия, ще има и кофти корекции някъде - моите са си доста добри и на студено, и на топъл мотор... Моят пък опит точно с тия алуминиеви блокове е, че всеки твърди, че колата му не пипа масло, но в един момент се оказва, че има някакъв разход и тайно си се бори с него, щото е прочел, че трябва да гори 0,5 на 10к, докато в един момент не го оповести така да се каже... Пак казвам, че има писано по чуждите сайтове и там инфото е, че точно за този мотор нормата от производителя е грубо 2 литра - 250 грама на 800 мили, което е около 1250 км.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Човек, имам такъв мотор в момента в е46, до преди няколко месеца и в е60, и ти казвам ( нямам никаква причина да лъжа наистина), че нито един от двата не пипа масло, как ли не съм ги карал 100 грама на 10 000 да има, но и толкова не вярвам ...
Масло от няколко години само ОЕМ от лавиатан.
Може би има значение, че при покупката всичко на земята, и не само клапан ОЕМ ами всичко(вериги маслени помпи всичко), та колкото и да не ти се иска имаш проблем, искам ми се да ти кажа че и при мен гори толкова за да се чувстваш по-добре, но мамка му не пипа
Масло от няколко години само ОЕМ от лавиатан.
Може би има значение, че при покупката всичко на земята, и не само клапан ОЕМ ами всичко(вериги маслени помпи всичко), та колкото и да не ти се иска имаш проблем, искам ми се да ти кажа че и при мен гори толкова за да се чувстваш по-добре, но мамка му не пипа

Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
ivanski_2 написа:Човек, имам такъв мотор в момента в е46, до преди няколко месеца и в е60, и ти казвам ( нямам никаква причина да лъжа наистина), че нито един от двата не пипа масло, как ли не съм ги карал 100 грама на 10 000 да има, но и толкова не вярвам ...
Масло от няколко години само ОЕМ от лавиатан.
Може би има значение, че при покупката всичко на земята, и не само клапан ОЕМ ами всичко(вериги маслени помпи всичко), та колкото и да не ти се иска имаш проблем, искам ми се да ти кажа че и при мен гори толкова за да се чувстваш по-добре, но мамка му не пипа
И при мен е така, но аз съм със 184 к.с. мотора и затова не се обаждах до сега.
С какви ли не масла съм го карал и не пипа изобщо.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани