С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не е толкова много - Малко над mid-saps.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Това масло е с конски дози ZDDP утре като ти се опикаят дюзите ще виеш на линейка.Вие да не мислите че тези mid saps масла са само с цел екология
?Освен всичко друго пазят и инжекторите защото всички масла имат определена изпаряемост и в процеса на експлоатация количеството намалява ,изгарянето на металсъдържащите присадки спомага за намаляването на живота на дюзите .За това и за бензинови двигатели с директно впръскване също се препоръчва mid saps масла .А за колегите дето верват че BMW Longlife -01 или като цяло full saps маслата ,че са по-добри ще вметна следния факт .........всички approved /официално одобрени/ масла с допуск BMW LL-04/MB 229.51 и VW 504/507 преминават на специализирани стендове за износ тестове в продължение на 650 часа ,а тези по MB 229.3 /VW 502/505 и BMW Longlife -01 само 150 часа .
Колега моля те не чети между редовете! Прочети за какви мотори ползваме LL01 масла от висок клас , става въпрос за чугунения М57-218кс и колегата с М47-163кс, Изпитано и изпробвано е че няма да прецакаме абсолютно нищо, защото и двата мотора са зачислени към>> LL04 по-принуда заради монтирането на DPF филтъра. Виж за LCI моделите с пиезо дюзи има някакъв теоретичен риск. Колкото за тестовете от 650 часа, аз лично не им вярвам, защото точно този тест трябва да оправдае смяната на масло на 30К и ще се аргументирам защо? Ами защото маса народ смени биелни лагери на по 200-250К , точно поради сляпото доверие, че маслото е тествано с въпросния часови интервал по заръка на производителя на конкретна марка

Последна промяна Mirco на 25 Сеп 2023, 17:57, променена общо 1 път
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:M.MARKOV написа:На какъв двигател използвш това масло?SpeedyMan написа:MOBIL1 FS X1 5W-50
Може ли да кажете каква е разликата между сериите FS и ESP?
Навярно генералната разлика е, че ESP трябва да използва при наличието на DPF.
Ако вземем предвид отсъствието на всякакви екологични карантии FS имат ли по-добри смазочни качества от ESP?
Sent from my iPhone using Tapatalk
... или пък щях да се спра на ROWE 5W-50, имат вариант LL-04.
Някой пробвал ли го е това масло на М57 как се държи? Аз също съм с разход в рамките на 1 до 2 литра на 10к, в зависимост колко карам по магистралите. Досега пробвах Кастрол 0w30, Фукс 5w30 и Бардал xtec 5w40, като най-добре беше работата с Титана. Към момента подозирам турбината, че два пъти я правиха в Турбос Хют и между другото не препоръчвам на никой да се занимава с тези тарикати... Скоро съм за смяна и се оглеждам за Valvoline Synpower MST 5w40, но ако някой има отзиви за този вариант на Rowe, бих опитал и аз...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
То M57 е същата техника като M47, с 2 цилиндъра повече.
Ако вече имаш разход, маслото няма да го спре.
Пробвай го с зелен CASTROL 5W-40 дали няма да намали разхода, недей разчита на . Аз сипах 5W-50, поради 2 причини:
1. Колата е на почти 500 000 км.
2. карам сериозно на магистрала и почти само на магистрала.
Ако вече имаш разход, маслото няма да го спре.
Пробвай го с зелен CASTROL 5W-40 дали няма да намали разхода, недей разчита на . Аз сипах 5W-50, поради 2 причини:
1. Колата е на почти 500 000 км.
2. карам сериозно на магистрала и почти само на магистрала.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:То M57 е същата техника като M47, с 2 цилиндъра повече.
Ако вече имаш разход, маслото няма да го спре.
Пробвай го с зелен CASTROL 5W-40 дали няма да намали разхода, недей разчита на . Аз сипах 5W-50, поради 2 причини:
1. Колата е на почти 500 000 км.
2. карам сериозно на магистрала и почти само на магистрала.
Ми по книги се води в норма тоя разход, но на е39 не съм се занимавал да доливам и да купувам допълнително, та това ме нервира... Инак от 10к пробег 2/3 и моето е на магистрала. Ще й мерна компресия скоро, за да се ориентирам, но съдейки по корекциите на студено едва ли е там проблемът... По-скоро Хют, дето ми монтираха това инженерно постижение среда Jrone, което впоследствие се наложи да плащам два пъти въпреки гаранцията...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Какво е това Хют?
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Z3Ro.......Кога забелязваш ,че започва да го гори маслото ?Ако е след първите 500-1000 км тоя разход със смяна на марката и класа масло няма да го оправиш ,може да намалее но няма да изчезне .Ако започва да го хапва след 3-4000 км виж тогава има смисъл да се замислиш ,дали това което си налял се справя със задачите си в конкретния двигател .
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
И аз съм на същото мнение.
Ако колата не гори изобщо до 8к километра и след това започне, е от маслото.
Ако колата не гори изобщо до 8к километра и след това започне, е от маслото.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Z3Ro.......Кога забелязваш ,че започва да го гори маслото ?Ако е след първите 500-1000 км тоя разход със смяна на марката и класа масло няма да го оправиш ,може да намалее но няма да изчезне .Ако започва да го хапва след 3-4000 км виж тогава има смисъл да се замислиш ,дали това което си налял се справя със задачите си в конкретния двигател .
Затова ги въртя марките - щото разход осезаем се проявява след около 5к пробег. Ще пробвам Валволина, ще опитам и с оемско как са нещата. Може би са комплексни нещата в крайна сметка, но още търкалям изправен дпф и не ми се ще да се наложи да го махам заради разход на масло - засега 40к държи де...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
След като си пробвал много марки масла, със зелен Кастрол как е?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:След като си пробвал много марки масла, със зелен Кастрол как е?
Него не съм го карал, но пробвах Едж 0w30 и нещата са горе-долу същите. На магистралата си го похарчва, ако карам междуградско - не го пипа. Сега съм за смяна и точно след смяната ще пътувам по турско, та ше видя дали като е прясно маслото пак ще го пипа по магистралите...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Тва 0W30 е бая чорбесто. Аз бих пробвал зелен Кастрол 5W40.
Щом го гори само на магистрала, вероятно си за сегменти.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Щом го гори само на магистрала, вероятно си за сегменти.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Тва 0W30 е бая чорбесто. Аз бих пробвал зелен Кастрол 5W40.
Щом го гори само на магистрала, вероятно си за сегменти.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Аз ше й премеря компресията, но ми се струва, че ако е за сегменти, би трябвало да виждам завишени корекции по е на някои цилиндри - моите са в рамките на +-0.5 всички... Все пак ще премеря компресията и ще видим.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не вярвам да имаш драстично спадане на компресията, понеже гори масло само на магистрала - т.е. когато е на повечко обороти дълго време.
Това, което се случва най-вероятно - заради сегментите, предполагам имаш повишено налягане картерните газове. В градска среда и нормално каране извънгрдско, клапан-сепараторът на картерните газове все още се справя и връща маслото в двигателя. Когато излезеш на магистралата и караш дълго време си на повечко обороти, клапан-сепараторът на картерните газове не може да смогне и изхвърля масло, защото налягането картерните газове вече е над възможностите му..
Това, което се случва най-вероятно - заради сегментите, предполагам имаш повишено налягане картерните газове. В градска среда и нормално каране извънгрдско, клапан-сепараторът на картерните газове все още се справя и връща маслото в двигателя. Когато излезеш на магистралата и караш дълго време си на повечко обороти, клапан-сепараторът на картерните газове не може да смогне и изхвърля масло, защото налягането картерните газове вече е над възможностите му..
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Не вярвам да имаш драстично спадане на компресията, понеже гори масло само на магистрала - т.е. когато е на повечко обороти дълго време.
Това, което се случва най-вероятно - заради сегментите, предполагам имаш повишено налягане картерните газове. В градска среда и нормално каране извънгрдско, клапан-сепараторът на картерните газове все още се справя и връща маслото в двигателя. Когато излезеш на магистралата и караш дълго време си на повечко обороти, клапан-сепараторът на картерните газове не може да смогне и изхвърля масло, защото налягането картерните газове вече е над възможностите му..
На първо четене едва ли е такъв случаят - на място отварям капачката и вадя леко щеката, при което на празен ход и загрял мотор се забелязва и усеща движение на газове. Като подам и задържа педала на около 3000 оборота, духане навън от отворите практически няма, без значение колко държа така. Което за мен значи, че налягане в картера при това не се създава, поне не вследствие на проблем с вентилацията или сегментите. Търсих инфо от сервизен бюлетин и на моторите от това поколение нормата им е 250 милилитра на 750 мили, което е около 200 грама на 1000км - това се приема за нормален разход, когато се кара с масла според предписанията. Сега колко е нормално, не знам, но моята р на 300к близо и към момента дпф няма ядове, няма и задръстени егр и колектор - при мен разходът си е все такъв, а откога е така не знам...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани