Смяна на Ecu DME м54б30
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Смяна на Ecu DME м54б30
Колеги става въпрос за м54б30 на газ. Понеже имам нерешим проблем с колата който се задълбочава, а именно гасне в движение загрялаи на двете горива, търся човек в района на Пловдив който може да ми клонира компютъра на колата за да го сменя.
На inpa след като ми изгасне дава само грешка 28B2 която в доста чуждестранни форуми прочетох че е грешка в рам паметта на компа и трябва да се смени.
За това търся човек който може да свърши тази операция качествено и после всичко да си работи както трябва.
По колата са сменени датчиците колянов и разпределителен вал с нови оригинални, дросел клапа, стъпков мотор и диса клапа понеже всеки майстор ми казваше все различно нещо да сменям, но проблема си оставаше.
На inpa след като ми изгасне дава само грешка 28B2 която в доста чуждестранни форуми прочетох че е грешка в рам паметта на компа и трябва да се смени.
За това търся човек който може да свърши тази операция качествено и после всичко да си работи както трябва.
По колата са сменени датчиците колянов и разпределителен вал с нови оригинални, дросел клапа, стъпков мотор и диса клапа понеже всеки майстор ми казваше все различно нещо да сменям, но проблема си оставаше.
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
По- скоро да презапише с оригиналния софтуер. Потърси колега Атсалов, от Пловдив е.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
NoMoreRules написа:Колеги става въпрос за м54б30 на газ. Понеже имам нерешим проблем с колата който се задълбочава, а именно гасне в движение загрялаи на двете горива, търся човек в района на Пловдив който може да ми клонира компютъра на колата за да го сменя.
На inpa след като ми изгасне дава само грешка 28B2 която в доста чуждестранни форуми прочетох че е грешка в рам паметта на компа и трябва да се смени.
За това търся човек който може да свърши тази операция качествено и после всичко да си работи както трябва.
По колата са сменени датчиците колянов и разпределителен вал с нови оригинални, дросел клапа, стъпков мотор и диса клапа понеже всеки майстор ми казваше все различно нещо да сменям, но проблема си оставаше.
До вчера и аз търсех да сменям компютър, колега. Може да ти е полезно да прочетеш това:
viewtopic.php?f=34&t=232131&p=4613851#p4613851
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
zvetiko написа:По- скоро да презапише с оригиналния софтуер. Потърси колега Атсалов, от Пловдив е.
Ще звънна днес на Атсалов.
Колега искаш да кажеш да не търся друг комп втора ръка и да се презапише моя ли?
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
ivoaudi написа:До вчера и аз търсех да сменям компютър, колега. Може да ти е полезно да прочетеш това:
viewtopic.php?f=34&t=232131&p=4613851#p4613851
Колега и аз минах през доста перипети и нерви с това гаснене.
Отворих миналия ден кутията на компа без да го вадя , само да видя дали няма вода вътре.
И се изумих.
Вътре беше всичко чисто ново като от завода.
Даже прашинка нямаше.
Може би просто си му е дошло времето на някой компонент да изгори.
А ти намери ли кой да ти го смени?
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Само го почистих. Моя имаше масло в една от буксите.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
ivoaudi написа:Само го почистих. Моя имаше масло в една от буксите.
Мен малко ме е страх да го извадя от буксите да не се олашави нещо колата че както е в гаража да не си остане там завинаги хаха
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Няма какво да му стане, просто не го вади бидейки колата на контакт. Всъщност повече от задължително е да го извадиш и отвориш, може да има окиси вътре, изгоряла писта, лоши спойки и др. Неща, които се лекуват лесно, а ти бързаш да го сменяш. Има безброй набедени за изгорели ЕКУ-та из кофите по сервизите, а всичките до едно са поправими! Нищо не пречи поне да отвориш и разгледаш.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
ivoaudi написа:Няма какво да му стане, просто не го вади бидейки колата на контакт. Всъщност повече от задължително е да го извадиш и отвориш, може да има окиси вътре, изгоряла писта, лоши спойки и др. Неща, които се лекуват лесно, а ти бързаш да го сменяш. Има безброй набедени за изгорели ЕКУ-та из кофите по сервизите, а всичките до едно са поправими! Нищо не пречи поне да отвориш и разгледаш.
Е супер щом няма дертове така.
Ще откача акумулатора и ще го извадя да го разгледам
Благодаря колега.
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Като го вадиш разгледай отново и букрите вътре все пак. Конекторите на кабелите също, подърпай кабелите, поразмести.....много рядко има проблеми из кабелите и конекторите, но има. Виж за снадки и интервенции. Видиш ли изолирбанд размотавай! Има ли газово колата? Ако да, аз бих изключил физически газовото ЕКУ и бих покарал така за проба. Афтърмаркет аларма или имобилайзер? Ако да, хич не е малка вероятността проблема да е в тях!
Всъщност като ти загасне колата светва ли ти акумулатора? Оборотомера продължава ли да отчита? Като изключиш контакта запалва ли отново или трябва време? Други някакви грешки отчита ли?
Всъщност като ти загасне колата светва ли ти акумулатора? Оборотомера продължава ли да отчита? Като изключиш контакта запалва ли отново или трябва време? Други някакви грешки отчита ли?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Няма аларма и имобилайзер.
Газовия комп е изключван за проба.
При мен проблема е че както си карам и не винаги много рядко гасне или при спиране или в движение.
След това спирам и си паля и няма спомен от гасненето.
До сега два пъти ми е светкал чек енджина заедно със една лампа голяма като чека но наполовина пълна с жълто и ми пише проблем с мотора на навигацията но си пали и играеха оборотите.
Повечето пъти освен тези двата случая си гасне без да светне нищо и си пали без проблем.
Газовия комп е изключван за проба.
При мен проблема е че както си карам и не винаги много рядко гасне или при спиране или в движение.
След това спирам и си паля и няма спомен от гасненето.
До сега два пъти ми е светкал чек енджина заедно със една лампа голяма като чека но наполовина пълна с жълто и ми пише проблем с мотора на навигацията но си пали и играеха оборотите.
Повечето пъти освен тези двата случая си гасне без да светне нищо и си пали без проблем.
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Някой път когато загасне ми светва и Dsc с жълта кръгла стрелка на таблото, но никога не записва грешка.
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Ами....в интерес на истината с автомобилна електроника съм спрял отдавна да се занимавам и от тук нататък мненията ми можеш да ги игнорираш, може би наистина си за ЕКУ, но:
Моторната електроника има вътрешни шини за обмен на данни(вероятно някакъвc CAN, а има и шини към автомобила, които в някои случаи могат сериозно да бъгнат системата, та до пълен отказ. При всички случаи с абсолютна сигурност ти го казвам, че при теб е повече от нужно да си покараш колата за тест с изключени ВСИЧКИ модули без които колата си върви. Не е малка вероятността някой модул да ти подпира на маса някоя шина с утечка и да смениш напразно ДМЕ. Аз поне определено бих сторил това. Ето например навигацията ти, нямам идея каква е архитектурата на шините и както ти казах отдавна се занимавам с друг вид техники, но принципа навсякъде е сходен. Просто помисли.
Моторната електроника има вътрешни шини за обмен на данни(вероятно някакъвc CAN, а има и шини към автомобила, които в някои случаи могат сериозно да бъгнат системата, та до пълен отказ. При всички случаи с абсолютна сигурност ти го казвам, че при теб е повече от нужно да си покараш колата за тест с изключени ВСИЧКИ модули без които колата си върви. Не е малка вероятността някой модул да ти подпира на маса някоя шина с утечка и да смениш напразно ДМЕ. Аз поне определено бих сторил това. Ето например навигацията ти, нямам идея каква е архитектурата на шините и както ти казах отдавна се занимавам с друг вид техники, но принципа навсякъде е сходен. Просто помисли.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Колега май ще се окажеш прав.
При мен излиза грешка за датчика на нивото на маслото и все си вика нали си имам щека ще го сме я все някога а то гледай кво пишат хората
https://mhhauto.com/Thread-e60-ms45-eng ... -when-warm
Само не можах да си преведа много правилно дали му е изкарал буксата или някав кабел е барал.
При мен излиза грешка за датчика на нивото на маслото и все си вика нали си имам щека ще го сме я все някога а то гледай кво пишат хората
https://mhhauto.com/Thread-e60-ms45-eng ... -when-warm
Само не можах да си преведа много правилно дали му е изкарал буксата или някав кабел е барал.
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Смяна на Ecu DME м54б30
Пише, че според него датчика прави утечка плюс към шината за обмен на данни, а той е отрязал някакъв кабел близо до ДМЕ буксата.
Има логика, но не знам да е често срещан проблем. Хубавото е, че можеш лесно да откачиш датчика и да покараш.
Има логика, но не знам да е често срещан проблем. Хубавото е, че можеш лесно да откачиш датчика и да покараш.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани