Избор на първи мотоциклет
Модератор: Общи модератори
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
Съмнява ме да намери вече такъв! Иначе Пламен Шопов от форума имаше такъв уникален екземпляр... Спокойно може да гледа и за F650GS! Повечко пари са, но си заслужават всяка стотинка! Изобщо, всички едноцилиндрови са с по около 39-40к.с и съвсем спокоен нрав! Удобни, икономични, непретенциозни!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Избор на първи мотоциклет
Учебният ми беше Сузуки GS500 - много ми хареса - спокоен двуцилиндров мотор, обаче ми идва малко тежък, успях да падна с него, но не успях да го вдигна сам, а сега имам проблем с корема и предполагам няма шанс да вдигна нещо такова въобще, ако се наложи. Пък и не съм карал мотор от много време и не ми се иска да си насилвам късмета, за мен това си е мощен мотор.
Иначе точно ретро нотката ме влече към мз-то, всъщност като цяло ме влекат ретро машините в последно време, но не мога да си купя ретро автомобил, та да речем умувам как да си начеша ретро крастата, a точно 251-то си ми е на сърце от доста време. Имам и симсон с51, който тази година започнах да реставрирам из основи и много се увлякох в процеса.
SLR-а го погледнах, не изглежда лош мотор, но някак не ме грабва. Като цяло не съм планирал покупка, нито ми е наложителна по каквото и да е причина, та подхождам по-скоро емоционално, от колкото разумно. Но съм си наумил да се кача на едно 251 просто да усетя дали освен визуално, ще ме грабне и за каране.
Иначе точно ретро нотката ме влече към мз-то, всъщност като цяло ме влекат ретро машините в последно време, но не мога да си купя ретро автомобил, та да речем умувам как да си начеша ретро крастата, a точно 251-то си ми е на сърце от доста време. Имам и симсон с51, който тази година започнах да реставрирам из основи и много се увлякох в процеса.
SLR-а го погледнах, не изглежда лош мотор, но някак не ме грабва. Като цяло не съм планирал покупка, нито ми е наложителна по каквото и да е причина, та подхождам по-скоро емоционално, от колкото разумно. Но съм си наумил да се кача на едно 251 просто да усетя дали освен визуално, ще ме грабне и за каране.

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
Ами...Хонда! Как да те грабне
? Нищо, че и аз имам една червена в гаража... Иначе покупката на мотор си е изцяло емоционална! Нищо разумно няма в нея! Това просто си е едно средство за 'фън', което е добре, ако върши и някаква 'работа', но дори и да не върши, удоволствието е достатъчна причина за притежание! Така си мисля аз....

Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Избор на първи мотоциклет
Аз преди време се бях навил много да си купувам етз 150 и добре че покарах на един приятел 

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Избор на първи мотоциклет
seimo написа:Аз преди време се бях навил много да си купувам етз 150 и добре че покарах на един приятел
Сподели де, аз нямам поглед от каране на такива мотори, само симсонката съм карал, но много малко за жалост :Д

- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Избор на първи мотоциклет
Като ученик карах етз150 и не беше чак толкова зле особено като си на 16 и много глупав и прескачах 4 тактови ендурота по гората 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на първи мотоциклет
Слабо и лагаво е . Максималната е около 130 с попътен вятър . Той симсона е същия , малко баир и само пърпори докато посинее буталцето 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Избор на първи мотоциклет
На 150 максималната е 110 с оригинален пиньон и венец, 251 е 130. Оригинално 150 е с пиньон 15 зъба като се сложи 13 става по-палав
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на първи мотоциклет
115 на равното . С попътен вятър дига малко повече . Имал съм симсон s50 такова етз 150 и мз250 полицейско гедерейско . За 250като мога да разкажа доста , не е 130 макса гарантирано 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Избор на първи мотоциклет
drifty написа:seimo написа:Аз преди време се бях навил много да си купувам етз 150 и добре че покарах на един приятел
Сподели де, аз нямам поглед от каране на такива мотори, само симсонката съм карал, но много малко за жалост :Д
Ами най-стария японски мотор който съм карал е 35+ годишен, но в сравнение с етз си е космически кораб. В смисъл не че има разлика, а е магаре и космос направо

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Избор на първи мотоциклет
drifty написа:seimo написа:Аз преди време се бях навил много да си купувам етз 150 и добре че покарах на един приятел
Сподели де, аз нямам поглед от каране на такива мотори, само симсонката съм карал, но много малко за жалост :Д
К'во да ти сподели,




Ubi dubium, ibi libertas
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
МЗ не бяха лоши, просто трябва да ги сравняваме с другите соц.машини по това време! Тогава си бяха доста добре... Със западните/източните няма какво да ги сравняваме! Ява Калифорния си беше мечта за тогава... А и ние бяхме по на 15г тогава, какво да говорим
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Избор на първи мотоциклет
Имах такова МЗ 251 за 3 сезона преди повече от 25 г. За тогава ефекта беше "уау", особено когато слизаш току-що от Симсонче с педали.
Сега ми е трудно да направя неемоционална оценка, но някак си горните колеги са прави. Сравнено с останалите соц машини си беше доста пъргав, взимаше старта на Яви и ЧЗ-та, но заради късото междуосие и висок център на тежестта лесно се падаше. Затова не пести от задна гума на този мотор, че на оригиналната ми Barum като ѝ се показаха конците, нямаше намиране в провинцията и един "шапшал" в Мототехника ми пробута тогава Russinov. С нея успях да падна с 3 км/ч.
Сега избора е лесен, не прави компромис ако вземеш.
Други недостатъци - отпред е с барабан, за разлика от дисковата на 150, много вибрации, които за млад организъм не са проблем, но вечно нещо скърца.
Ремонтите, които съм правил - бобина за запалване, счупена пружина на манивелата и разни жила и ръкохватки от по-безобидните проблеми.
Последно, смаза биелен лагер на 27 хил.км, оправих го, но така и си замина към следващия ентусиаст.
Лично аз, след дълго отсъствие, този сезон бях на косъм да яхна ето това:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... _40th.html
Но, докато не се изяснят нещата с тези крокодилски сертификати... ще си натискам пижамата.

Сега ми е трудно да направя неемоционална оценка, но някак си горните колеги са прави. Сравнено с останалите соц машини си беше доста пъргав, взимаше старта на Яви и ЧЗ-та, но заради късото междуосие и висок център на тежестта лесно се падаше. Затова не пести от задна гума на този мотор, че на оригиналната ми Barum като ѝ се показаха конците, нямаше намиране в провинцията и един "шапшал" в Мототехника ми пробута тогава Russinov. С нея успях да падна с 3 км/ч.

Други недостатъци - отпред е с барабан, за разлика от дисковата на 150, много вибрации, които за млад организъм не са проблем, но вечно нещо скърца.
Ремонтите, които съм правил - бобина за запалване, счупена пружина на манивелата и разни жила и ръкохватки от по-безобидните проблеми.
Последно, смаза биелен лагер на 27 хил.км, оправих го, но така и си замина към следващия ентусиаст.
Лично аз, след дълго отсъствие, този сезон бях на косъм да яхна ето това:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... _40th.html
Но, докато не се изяснят нещата с тези крокодилски сертификати... ще си натискам пижамата.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на първи мотоциклет
Какъв биелен лагер тия мотори са без втулка на буталния болт и долу със иглен лагер на вала . Обаче вала е запресован и неразглобяем практически в любителски условия . 30к километра толко им е живота по книга , после ремонт . За съжаление повечето са с убит лагер на вала и там луфти яко . Причината е че се карани масово с двигателно масло , с отработено двигателно масло или ако собственика е селски олигарх със лайняно двутактово масло диона или приста . В ония години нямаше много голям избор
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Избор на първи мотоциклет
Мисля, че Диона и Приста за онези години и машини си бяха много добре.
При редовно обслужване мотора си живееше и светеше като се отвори.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
При редовно обслужване мотора си живееше и светеше като се отвори.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Двигателист