България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
А когато си на двупосочен път, караш със 80 и пак ти е на задната броня, какво правиш, пак ли пречиш на космонавта?
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
peshehodetz написа:Как ще е негова вината и защо въобще да е негова. Или викаш този отзад дето не спазва дистанция, кара над ограничението и те притиска (tailgating) той е света вода ненапита.
Защо не попитате някой полицай там в Тексас, дали е ОК да брейк чекнеш някого? Дали отговорът няма да бъде "two wrongs don't make a right". А откъде започна всичко:
BMW_POWER написа:Когато ми присвяткват и особенно на фарове вечер и нощем, обикновенно скачам на спирачките. Мога да се похваля, че никой не ме е ударил, но двама се качиха в тревата през годините. Защото скочих на спирачките истински. Не само колкото да присветнат стоповете.
Аз не виждам превишена скорост. Да в Америка, вероятно и в Канада имате многолентови пътища и няма ограничение в коя лента да се движите. Но в България движението по подразбиране извън населени места винаги е в най-дясната лента! Лява или левите се използват само за изпреварване. И никой тук не мига или притиска колите вдясно. Притискат се по-бавно движещи се в ляво, при свободна дясна лента. Чат пат може и да има бързаци, просто им освобождаваш пътя при първа възможност. А не биеш спирачки или да им правиш сечено км наред.
Случвало ми се е на двупосочен път с по една лента, да застигна претоварена кола с 30. Следващия, като ме настигна, реши че аз нещо го бъзикам. И съответно мигачи, дълги, клаксони... Леко се отместих вдясно и той видя какво е пред мене. Мигна още веднъж с дългите и пусна 3 пъти аварийките. И въпреки, че беше много по-бърз от мене, ме остави на първото възможно място да го изпреваря, след което изпреавари и двама ни. Защо трябват нерви? Защо трябва да се разправяте с хората? Защо трябва да силите на правите и да пълзите в завоите? Настигне ли ви някой, той е по-бърз! Оттук или го пропускате или започвате да карате с по-голяма средна скорост от него, така че да изостане. А не да силите, докато ви изпреварва!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ivanski_2 написа:Да освободиш платното при първа възможност!
Ето къде е ключа от бараката.
ПРИ ПЪРВА ВЪЗМОЖНОСТ
Останалото е жалък опит за заяждане. От 2004г насам имам само един инцидент по моя вина. Последните пет години карам ежедневно поне 100км градско и повЕрвай ми, знам какво говоря. За твое инфо, най-високата ми регистрирана скорост по GPS отсам водата е 126км/ч. Имам и два тикета за неправилно паркиране отпреди 2010г.
Нещо друго да ме учиш как да карам?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
в щатите да набиеш спирачки на някой е "опит за предизвикване на катастрофа" и за това се лежи.
... но пък да следваш някой отблизо и да го притискаш щото кара по- бавно от тебе е най- лесния начин да бъдеш застрелян или най- малкото след 10тина минути или по- малко да бъдеш спрян от полицията и разпитан аджеба защо така с лошо?
за мене това да присветваш веднага е селяния особено ако човека пред тебе кара с максималната или близо до максималната разрешена скорост. ако си зад него примерно 15-тина секунди и той не се отмести и има къде- тогава може да му примигнеш ама преди това или ако няма къде да отиде (изпреварва колона)- седиш си на безопасна дистанция след него (2 секунди) и си чакаш.
и да - почти никога в родината не карам с максималната скорост на магистрала- 110-120 е оптимално за мене. не карам в лявата, отмествам се след като съм изпреварил, но нито си давам зор нито натискам да се отместя по- бързо. карам по правилника и се съобразявам с другите които карат по правилника. останалите (неспазващите)... ако имат проблем той е техен.
... но пък да следваш някой отблизо и да го притискаш щото кара по- бавно от тебе е най- лесния начин да бъдеш застрелян или най- малкото след 10тина минути или по- малко да бъдеш спрян от полицията и разпитан аджеба защо така с лошо?
за мене това да присветваш веднага е селяния особено ако човека пред тебе кара с максималната или близо до максималната разрешена скорост. ако си зад него примерно 15-тина секунди и той не се отмести и има къде- тогава може да му примигнеш ама преди това или ако няма къде да отиде (изпреварва колона)- седиш си на безопасна дистанция след него (2 секунди) и си чакаш.
и да - почти никога в родината не карам с максималната скорост на магистрала- 110-120 е оптимално за мене. не карам в лявата, отмествам се след като съм изпреварил, но нито си давам зор нито натискам да се отместя по- бързо. карам по правилника и се съобразявам с другите които карат по правилника. останалите (неспазващите)... ако имат проблем той е техен.
Последна промяна alx на 31 Авг 2021, 16:40, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:...
Ти ме подсети нещо. Тук само веднъж съм спирал рязко. Пред мен при скорост около 60-65км/ч от храстите на платното излезе семейство скунксове. Задния наду клаксона, изравни с мен и ... спря. Заден бампър ще ми излезе 200 кинта. Миризмата от това добиче няма измиване, да не говоря, че колата става неизползваема за месеци напред...
Тогава бяхме с големия син и той ги снима с телефона.
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
За мен мигащите са идиоти особено нощем. Наскоро по Хемус, застигам тир който изпреварва джип който отзад тегли лодка върху платформа. Заставам зад тира в ляво и си чакам да довърши маневрата. Зад мен се лепва румънска бяла шкода която ми направи тен на челото от мигане. В конкретната ситуация така и не проумявам какво се очакваше да направя. Накрая шибаняка ми наби дълги и така докато тира не се прибра и аз също след като го изпреварих. Относно лепенето на багажника имам гнусна ситуация от преди 3 години на прибиране от бмв фестивала в Пловдив. Карам по Тракия посока София и колона от тирове. Нареждам се зад някакъв човек в ляво изпреварвайки колоната. Както зад мен нямаше никого, секунди по късно поглеждам в огледалото и не броня и не капак, а само глава със слънчеви очила виждам. Смачквам печката за да дръпна по бързо и да се прибера в дясно, обаче поради големия трафик варианта беше да се навра между тирове и коли или да излитам. Когато успях да достигна подходяща пролука за да се прибера в средна лента вече се движех със 200, а главата беше все така в огледалото. Едвам ме дочака да дам десен мигач и вече беше готов да ме изблъска от пътя. В момента в който се свих ме задмина като че ли съм набил спирачки. Колата беше черно М5 Е60.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Дразнят присветкащите в БГ, но ги игнорирам напълно, карам с около лимита и ще се прибера, когато изпреваря, който съм решил да изпреварвам.
Това да брейкчекваш, в каквато и да е ситуация, е висша форма на идиотизъм, но е присъщо за такива, като колегата, които натопяват и се опитват да уволнят свои колеги, докато той се скатава на работа. Обяснил съм го в друга тема.
Това да брейкчекваш, в каквато и да е ситуация, е висша форма на идиотизъм, но е присъщо за такива, като колегата, които натопяват и се опитват да уволнят свои колеги, докато той се скатава на работа. Обяснил съм го в друга тема.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
VladiE написа:...
Аналогична ситуация и при мен с тогавашния президент на форума. Но той почна да светка от 1км поне. Очакваше се аз да се навра между тировете и останалите каращи с далеч по-ниска от мен скорост за да му освободя пътя.
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:Защо не попитате някой полицай там в Тексас, дали е ОК да брейк чекнеш някого? Дали отговорът няма да бъде "two wrongs don't make a right". А откъде започна всичко:
Е какво да питам, аз много добре знам как е и не отричам че и тук също има road rage, но винаги е предизвикан от двете страни. Тук по магистралите масово се кара от ляво, но е разрешено изпреварване от дясно и масово се прави, но в аварийната никой дори не посмява да изпревари колкото и да се влачи трафика. А дори когато някои изпреварват, много по от рано хващат лявата лента та докато настигнат изпреварваната кола поне двама-трима него го изпрварват от дясно, е има капути макар и рядко дето точно в такъв момент натиснат газта и те затварят от дясно и ето ти предпоставка за road rage, аз лично като ги видя такива върна газта ако стане произшествие да съм по далече. Много пъти съм изпреварвал тир с и доста над ограничението и точно когато съм по средата му ме настига някой с много по мощна кола от моята щото тук има такива колкото щеш, ми вижда ме че давам газ не се овъртам, изчаква ме да излеза напред, минава ме и всеки по пътя си. Сега, ако точно в такъв един момент някой почне да се прави на разсеян било настройвайки радиото си или гледайки телефона си, задържа, че и леко отнема газта и да задържа трафика ето ти една сериозна предпоставка за лепене отзад, присветкане и други подобни изпълнения, ма така безпричинно такова явление почти не се среща. Направи ми впечатление обаче че някои пичове много лошо се засегнаха като стана въпрос за лепене и после удряне на спирачките, явно някои го правят много редовно, та бих искал да да ги попитам вие зад какви коли точно се лепите и присветкате, колко от вас биха го направили зад някоя от по новите 7-ма серии, S/G класи или стиска ли ви да се лепнете зад някоя Секуоя или Шеви Силверадо макар и по рядко срещани по нашите ширини.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз не се лепя на никой, ама веднъж светнах на AMG GTS, щото със 120 си стоеше и не ми отразяваше мигача. Изглежда не го беше видял, щото на първото светкане кикдаун и ме остави на място 


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
peshehodetz написа:е има капути макар и рядко дето точно в такъв момент натиснат газта и те затварят от дясно и ето ти предпоставка за road rage
внимавай- много често като съм в лявата лента и спазвам дистанция зад този когото следвам някой зад мене решава да ме задмине отдясно и да се вмъкне пред мене. тогава натискам и го затварям. това според тебе е неколегиално? сигурната дистанция (2- 2.5 секунди) е доста по-дълга от тази на която карат американците в лявата... и дава повод на разни състезатели да решат, че в това място има място за тях. е, няма... и после сърдити?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мързи ме да пиша какви лайна срещнах по пътищата тази година, докато бях в България.
Накратко, един паляк с Порше по ''АМ Тракия''посока София.. карам със 150-160км/ч, пред мен има 3-4 коли и те са в лява лента и изпреварват, клоуна с Порша не спря да светка, разбира не му направих път на галоша. Реши да изпреварва от дясна лента и за малко да отнесе колата пред него
Продължи да се прави на вървежен, ляво-дясно, ляво-дясно и накрая заедно бяхме стигнали до първите светофари на София 
Накратко, един паляк с Порше по ''АМ Тракия''посока София.. карам със 150-160км/ч, пред мен има 3-4 коли и те са в лява лента и изпреварват, клоуна с Порша не спря да светка, разбира не му направих път на галоша. Реши да изпреварва от дясна лента и за малко да отнесе колата пред него


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:peshehodetz написа:е има капути макар и рядко дето точно в такъв момент натиснат газта и те затварят от дясно и ето ти предпоставка за road rage
внимавай- много често като съм в лявата лента и спазвам дистанция зад този когото следвам някой зад мене решава да ме задмине отдясно и да се вмъкне пред мене. тогава натискам и го затварям. това според тебе е неколегиално? сигурната дистанция (2- 2.5 секунди) е доста по-дълга от тази на която карат американците в лявата... и дава повод на разни състезатели да решат, че в това място има място за тях. е, няма... и после сърдити?
Тези дето така агресивно се врат в буферното пространство вляво и мен често ме изнервяха. Ама в Калифорния като ги блокираш често ескалират тия ситуации, та се прекалибрирах да ги пускам, най-много да ги обадя на 911 за опасно шофиране

А иначе еталон за безопасност и колегиалност по магистралите ми е Швейцария

enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ма ние говорим за коренно различни ситуации. Аз имам предвид не градско с 5-6 ленти, а магистрала извън града с две и някой заковал на круз контрол около лимита и тръгва да изпреварва 300-500 метра преди да е настигнал по бавната кола хваща лява лента и така си седи. Е трафика тръгва да го изпреварва от дясната му страна и се връща обратно в ляво, което между впрочем е разрешено, но оня в един момент решава да натисне газта и затваря част от изпреварващите го. Иначе в градските зони с по 5-6 ленти аз лично никога не карам в най-лява и най-дясна ленти понеже и двете въобще не са безопасни, първата заради такива завиращи се дето Алекс описва, а другата понеже или може да ме изхвърли неочаквано на някой екзит или някой от съседна лента да реши в последния момент да хване такъв и пресича много рязко трафика. Затова предпочитам някоя от средните. Освен това приятел полицай ми е казвал, че когато целия трафик в такива ситуации движи с 15-20 мили над лимита и са решили да спират някои произволни, обикновено избират такива от лентите които са им най-удобни да ги изтеглят, а това са най-лява или дясна в зависимост от коя страна са спряли патрулката. То не че съм тръгнал да нарушавам из градски условия ма по някога трафика увлича без човек да си гледа километража с колко кара. Единствено гоня солидно до 15-20 м/ч когато пътувам от или за някой обект ма става въпрос за над 600 мили разстояние както съм в момента и трябва да ги карам отново в други ден. Иначе когато съм със семейството ми повече от 5-6 мили нагоре не вдигам.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Щатите са си Щатите. Там има понятие impeding traffic и ще отнесеш глоба дори и да се движиш в ограничението, ако скоростта ти е по-ниска от скоростта на трафика и предизвикваш задръстване. Там изпреварване отдясно може и да е разрешено, тук в България не е. Тук е категорично забранено изпреварване отдясно, но се прави, защото няма кой да глоби заседналите в лявата лента. Карам много и от години единствените полицаи извън града, които съм виждал са тези, които снимат. Освен ако не е акция, но и тогава е пълна пародия спирането и чисто губене на време.
Но както и да го въртим, накрая всичко опира до уважението към другите. Или уважаваш околните и не им влизаш отзад (как звучи само), не им присветкаш и не им правиш мръсно, във всичките му форми или не. Коментирал съм и преди, че тук масово мерят по колата и нормални хора се държат агресивно към малки и/или стари коли и същите те са по- ниски от тревата пред някой премиум автомобил.
Но както и да го въртим, накрая всичко опира до уважението към другите. Или уважаваш околните и не им влизаш отзад (как звучи само), не им присветкаш и не им правиш мръсно, във всичките му форми или не. Коментирал съм и преди, че тук масово мерят по колата и нормални хора се държат агресивно към малки и/или стари коли и същите те са по- ниски от тревата пред някой премиум автомобил.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани