България на първо място по смъртност на пътя - причини?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Коя е главната причина?

Манталитетът на хората
147
47%
Лошите пътища
19
6%
Контролът на пътя и налагането(плюс събирането)на глобите
22
7%
Старите автомобили и лошите технически прегледи
1
0%
Липсата на ефективни присъди за пияните и убийците на пътя
12
4%
Всички тези неща
115
36%
 
Общо гласове : 316

Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Bogat-Beden » 31 Авг 2021, 16:16

А когато си на двупосочен път, караш със 80 и пак ти е на задната броня, какво правиш, пак ли пречиш на космонавта?
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от ID A » 31 Авг 2021, 16:24

peshehodetz написа:Как ще е негова вината и защо въобще да е негова. Или викаш този отзад дето не спазва дистанция, кара над ограничението и те притиска (tailgating) той е света вода ненапита.

Защо не попитате някой полицай там в Тексас, дали е ОК да брейк чекнеш някого? Дали отговорът няма да бъде "two wrongs don't make a right". А откъде започна всичко:

BMW_POWER написа:Когато ми присвяткват и особенно на фарове вечер и нощем, обикновенно скачам на спирачките. Мога да се похваля, че никой не ме е ударил, но двама се качиха в тревата през годините. Защото скочих на спирачките истински. Не само колкото да присветнат стоповете.


Аз не виждам превишена скорост. Да в Америка, вероятно и в Канада имате многолентови пътища и няма ограничение в коя лента да се движите. Но в България движението по подразбиране извън населени места винаги е в най-дясната лента! Лява или левите се използват само за изпреварване. И никой тук не мига или притиска колите вдясно. Притискат се по-бавно движещи се в ляво, при свободна дясна лента. Чат пат може и да има бързаци, просто им освобождаваш пътя при първа възможност. А не биеш спирачки или да им правиш сечено км наред.
Случвало ми се е на двупосочен път с по една лента, да застигна претоварена кола с 30. Следващия, като ме настигна, реши че аз нещо го бъзикам. И съответно мигачи, дълги, клаксони... Леко се отместих вдясно и той видя какво е пред мене. Мигна още веднъж с дългите и пусна 3 пъти аварийките. И въпреки, че беше много по-бърз от мене, ме остави на първото възможно място да го изпреваря, след което изпреавари и двама ни. Защо трябват нерви? Защо трябва да се разправяте с хората? Защо трябва да силите на правите и да пълзите в завоите? Настигне ли ви някой, той е по-бърз! Оттук или го пропускате или започвате да карате с по-голяма средна скорост от него, така че да изостане. А не да силите, докато ви изпреварва!

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1823
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от BMW_POWER » 31 Авг 2021, 16:32

ivanski_2 написа:Да освободиш платното при първа възможност!


Ето къде е ключа от бараката.

ПРИ ПЪРВА ВЪЗМОЖНОСТ

Останалото е жалък опит за заяждане. От 2004г насам имам само един инцидент по моя вина. Последните пет години карам ежедневно поне 100км градско и повЕрвай ми, знам какво говоря. За твое инфо, най-високата ми регистрирана скорост по GPS отсам водата е 126км/ч. Имам и два тикета за неправилно паркиране отпреди 2010г.

Нещо друго да ме учиш как да карам?

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от alx » 31 Авг 2021, 16:37

в щатите да набиеш спирачки на някой е "опит за предизвикване на катастрофа" и за това се лежи.

... но пък да следваш някой отблизо и да го притискаш щото кара по- бавно от тебе е най- лесния начин да бъдеш застрелян или най- малкото след 10тина минути или по- малко да бъдеш спрян от полицията и разпитан аджеба защо така с лошо?

за мене това да присветваш веднага е селяния особено ако човека пред тебе кара с максималната или близо до максималната разрешена скорост. ако си зад него примерно 15-тина секунди и той не се отмести и има къде- тогава може да му примигнеш ама преди това или ако няма къде да отиде (изпреварва колона)- седиш си на безопасна дистанция след него (2 секунди) и си чакаш.

и да - почти никога в родината не карам с максималната скорост на магистрала- 110-120 е оптимално за мене. не карам в лявата, отмествам се след като съм изпреварил, но нито си давам зор нито натискам да се отместя по- бързо. карам по правилника и се съобразявам с другите които карат по правилника. останалите (неспазващите)... ако имат проблем той е техен.
Последна промяна alx на 31 Авг 2021, 16:40, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1823
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от BMW_POWER » 31 Авг 2021, 16:39

ID A написа:...


Ти ме подсети нещо. Тук само веднъж съм спирал рязко. Пред мен при скорост около 60-65км/ч от храстите на платното излезе семейство скунксове. Задния наду клаксона, изравни с мен и ... спря. Заден бампър ще ми излезе 200 кинта. Миризмата от това добиче няма измиване, да не говоря, че колата става неизползваема за месеци напред...

Тогава бяхме с големия син и той ги снима с телефона.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от VladiE » 31 Авг 2021, 16:51

За мен мигащите са идиоти особено нощем. Наскоро по Хемус, застигам тир който изпреварва джип който отзад тегли лодка върху платформа. Заставам зад тира в ляво и си чакам да довърши маневрата. Зад мен се лепва румънска бяла шкода която ми направи тен на челото от мигане. В конкретната ситуация така и не проумявам какво се очакваше да направя. Накрая шибаняка ми наби дълги и така докато тира не се прибра и аз също след като го изпреварих. Относно лепенето на багажника имам гнусна ситуация от преди 3 години на прибиране от бмв фестивала в Пловдив. Карам по Тракия посока София и колона от тирове. Нареждам се зад някакъв човек в ляво изпреварвайки колоната. Както зад мен нямаше никого, секунди по късно поглеждам в огледалото и не броня и не капак, а само глава със слънчеви очила виждам. Смачквам печката за да дръпна по бързо и да се прибера в дясно, обаче поради големия трафик варианта беше да се навра между тирове и коли или да излитам. Когато успях да достигна подходяща пролука за да се прибера в средна лента вече се движех със 200, а главата беше все така в огледалото. Едвам ме дочака да дам десен мигач и вече беше готов да ме изблъска от пътя. В момента в който се свих ме задмина като че ли съм набил спирачки. Колата беше черно М5 Е60.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 30.11.2007
Кара: F90
Мечтае да кара: 507

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Spunky » 31 Авг 2021, 16:56

Дразнят присветкащите в БГ, но ги игнорирам напълно, карам с около лимита и ще се прибера, когато изпреваря, който съм решил да изпреварвам.

Това да брейкчекваш, в каквато и да е ситуация, е висша форма на идиотизъм, но е присъщо за такива, като колегата, които натопяват и се опитват да уволнят свои колеги, докато той се скатава на работа. Обяснил съм го в друга тема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от bum_bum » 31 Авг 2021, 17:15

VladiE написа:...


Аналогична ситуация и при мен с тогавашния президент на форума. Но той почна да светка от 1км поне. Очакваше се аз да се навра между тировете и останалите каращи с далеч по-ниска от мен скорост за да му освободя пътя.
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: Lexus

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от peshehodetz » 31 Авг 2021, 17:32

ID A написа:Защо не попитате някой полицай там в Тексас, дали е ОК да брейк чекнеш някого? Дали отговорът няма да бъде "two wrongs don't make a right". А откъде започна всичко:



Е какво да питам, аз много добре знам как е и не отричам че и тук също има road rage, но винаги е предизвикан от двете страни. Тук по магистралите масово се кара от ляво, но е разрешено изпреварване от дясно и масово се прави, но в аварийната никой дори не посмява да изпревари колкото и да се влачи трафика. А дори когато някои изпреварват, много по от рано хващат лявата лента та докато настигнат изпреварваната кола поне двама-трима него го изпрварват от дясно, е има капути макар и рядко дето точно в такъв момент натиснат газта и те затварят от дясно и ето ти предпоставка за road rage, аз лично като ги видя такива върна газта ако стане произшествие да съм по далече. Много пъти съм изпреварвал тир с и доста над ограничението и точно когато съм по средата му ме настига някой с много по мощна кола от моята щото тук има такива колкото щеш, ми вижда ме че давам газ не се овъртам, изчаква ме да излеза напред, минава ме и всеки по пътя си. Сега, ако точно в такъв един момент някой почне да се прави на разсеян било настройвайки радиото си или гледайки телефона си, задържа, че и леко отнема газта и да задържа трафика ето ти една сериозна предпоставка за лепене отзад, присветкане и други подобни изпълнения, ма така безпричинно такова явление почти не се среща. Направи ми впечатление обаче че някои пичове много лошо се засегнаха като стана въпрос за лепене и после удряне на спирачките, явно някои го правят много редовно, та бих искал да да ги попитам вие зад какви коли точно се лепите и присветкате, колко от вас биха го направили зад някоя от по новите 7-ма серии, S/G класи или стиска ли ви да се лепнете зад някоя Секуоя или Шеви Силверадо макар и по рядко срещани по нашите ширини.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от TNT » 31 Авг 2021, 17:40

Аз не се лепя на никой, ама веднъж светнах на AMG GTS, щото със 120 си стоеше и не ми отразяваше мигача. Изглежда не го беше видял, щото на първото светкане кикдаун и ме остави на място :mhihi:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от alx » 31 Авг 2021, 17:50

peshehodetz написа:е има капути макар и рядко дето точно в такъв момент натиснат газта и те затварят от дясно и ето ти предпоставка за road rage


внимавай- много често като съм в лявата лента и спазвам дистанция зад този когото следвам някой зад мене решава да ме задмине отдясно и да се вмъкне пред мене. тогава натискам и го затварям. това според тебе е неколегиално? сигурната дистанция (2- 2.5 секунди) е доста по-дълга от тази на която карат американците в лявата... и дава повод на разни състезатели да решат, че в това място има място за тях. е, няма... и после сърдити?
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Exclusive89 » 31 Авг 2021, 17:52

Мързи ме да пиша какви лайна срещнах по пътищата тази година, докато бях в България.
Накратко, един паляк с Порше по ''АМ Тракия''посока София.. карам със 150-160км/ч, пред мен има 3-4 коли и те са в лява лента и изпреварват, клоуна с Порша не спря да светка, разбира не му направих път на галоша. Реши да изпреварва от дясна лента и за малко да отнесе колата пред него :dummy: Продължи да се прави на вървежен, ляво-дясно, ляво-дясно и накрая заедно бяхме стигнали до първите светофари на София :mrgreen:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 5.01.2005

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от enigma » 01 Сеп 2021, 2:38

alx написа:
peshehodetz написа:е има капути макар и рядко дето точно в такъв момент натиснат газта и те затварят от дясно и ето ти предпоставка за road rage


внимавай- много често като съм в лявата лента и спазвам дистанция зад този когото следвам някой зад мене решава да ме задмине отдясно и да се вмъкне пред мене. тогава натискам и го затварям. това според тебе е неколегиално? сигурната дистанция (2- 2.5 секунди) е доста по-дълга от тази на която карат американците в лявата... и дава повод на разни състезатели да решат, че в това място има място за тях. е, няма... и после сърдити?


Тези дето така агресивно се врат в буферното пространство вляво и мен често ме изнервяха. Ама в Калифорния като ги блокираш често ескалират тия ситуации, та се прекалибрирах да ги пускам, най-много да ги обадя на 911 за опасно шофиране :mhihi:

А иначе еталон за безопасност и колегиалност по магистралите ми е Швейцария :). Почти никой не кара с повече от 130, заради камерите навсякъде. И никой не кара бавно в лявата лента, изпреварват и се прибират веднага.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: Lexus

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от peshehodetz » 01 Сеп 2021, 6:35

Ма ние говорим за коренно различни ситуации. Аз имам предвид не градско с 5-6 ленти, а магистрала извън града с две и някой заковал на круз контрол около лимита и тръгва да изпреварва 300-500 метра преди да е настигнал по бавната кола хваща лява лента и така си седи. Е трафика тръгва да го изпреварва от дясната му страна и се връща обратно в ляво, което между впрочем е разрешено, но оня в един момент решава да натисне газта и затваря част от изпреварващите го. Иначе в градските зони с по 5-6 ленти аз лично никога не карам в най-лява и най-дясна ленти понеже и двете въобще не са безопасни, първата заради такива завиращи се дето Алекс описва, а другата понеже или може да ме изхвърли неочаквано на някой екзит или някой от съседна лента да реши в последния момент да хване такъв и пресича много рязко трафика. Затова предпочитам някоя от средните. Освен това приятел полицай ми е казвал, че когато целия трафик в такива ситуации движи с 15-20 мили над лимита и са решили да спират някои произволни, обикновено избират такива от лентите които са им най-удобни да ги изтеглят, а това са най-лява или дясна в зависимост от коя страна са спряли патрулката. То не че съм тръгнал да нарушавам из градски условия ма по някога трафика увлича без човек да си гледа километража с колко кара. Единствено гоня солидно до 15-20 м/ч когато пътувам от или за някой обект ма става въпрос за над 600 мили разстояние както съм в момента и трябва да ги карам отново в други ден. Иначе когато съм със семейството ми повече от 5-6 мили нагоре не вдигам.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от ID A » 01 Сеп 2021, 7:34

Щатите са си Щатите. Там има понятие impeding traffic и ще отнесеш глоба дори и да се движиш в ограничението, ако скоростта ти е по-ниска от скоростта на трафика и предизвикваш задръстване. Там изпреварване отдясно може и да е разрешено, тук в България не е. Тук е категорично забранено изпреварване отдясно, но се прави, защото няма кой да глоби заседналите в лявата лента. Карам много и от години единствените полицаи извън града, които съм виждал са тези, които снимат. Освен ако не е акция, но и тогава е пълна пародия спирането и чисто губене на време.
Но както и да го въртим, накрая всичко опира до уважението към другите. Или уважаваш околните и не им влизаш отзад (как звучи само), не им присветкаш и не им правиш мръсно, във всичките му форми или не. Коментирал съм и преди, че тук масово мерят по колата и нормални хора се държат агресивно към малки и/или стари коли и същите те са по- ниски от тревата пред някой премиум автомобил.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook