България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пътувах по Тракия Сф-Ямбол, не видях някой с над 150/160, беше културно сравнително, може да е било, щото е сряда.. 

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:Пътувах по Тракия Сф-Ямбол, не видях някой с над 150/160, беше културно сравнително, може да е било, щото е сряда..
Ниско летящи има основно петък вечер посока морето и неделя за връщане. През седмицата рядко някой кара толкова бързо.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ясно 

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:ivoaudi написа:alx написа:ivoaudi написа:pampo написа:Тировете са основната причина. Неможачите са навсчкъде, но там все пак има концентрация на ПТП.
Отделно после Бяла - Плевен пътяят става по-прав, с по-добра видимост и възможност за изпреварване, както и по-широк и позволяващ по-лесни тройни изпреварвания.
Само да вметна към колегата, който постоянно обяснява, че лошата статистика е такава най-вече заради неуверените и бавните, не заради големите карачи. Правилникът за движение е създаден, за да даде шанс на всички хора, които са изкарали курс, да могат да се придвижват с автомобил. Така че за голямо съжаление карачите ще трябва да се съобразяват с този факт, ако имат малко акъл в главата. Иначе могат и много да бързат, но никой още не е успял да победи времето, така че е все тая. Даже всеки ден да пътуваш по 200+км в посока трябва да се съобразиш със слабите, бавни и неуверени шофьори, не с пилотите, които винаги много бързат за някъде... Огромният процент рискови изпреварвания впрочем се прави точно от големи карачи и можачи...
Много естроген в писаниците ти, много нещо. Ако поискаш специално за теб ще направя разбор на многото излишни дрънканици, които си сътворил. Това само при желание от твоя страна.
Чел си Евангелието, ма както ти оттърва и само повтаряш като папагал, което си чул тук, таме.
браво. аз пък не видях едно сбъркано изречение в пост-а му....
Нищо. В твоя с две изречения имаш три грешки. Личи защо не виждаш.
И един съвет - толерантност и мъжественост не са антиподи. Дори едното много често върви със другото. Ще пораснеш- ще разбереш
Точно така, преди да даваш съвети обаче трябваше да можеш сам да се сетиш как и казват на прекалената толерантност.
Та се замисли, колко ти трябва да ме учиш да правя деца. А то аз производството го обожавам.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И един съвет - толерантност и мъжественост не са антиподи. Дори едното много често върви със другото. Ще пораснеш- ще разбереш
Точно така, преди да даваш съвети обаче трябваше да можеш сам да се сетиш как и казват на прекалената толерантност.
Та се замисли, колко ти трябва да ме учиш да правя деца. А то аз производството го обожавам.
Аз съвети давам а дали ще слушаш си е твоя работа

За толерантноста- прекалена толерантност на пътя не може да има защото всеки си има инстинкт за самосъхранение и в моментна в които толерантноста ти ще доведе до сгънати ламарини и болка- там сам си теглиш чертата. Така че това за прекалената толерантност на пътя го забрави.
Говориме за уважение към другите по- бавни, по- лоши шофьори със често по- слаби коли. Правилника е писан за тях- не е писан за разни състезатели със способности да те направят на препятствие на пътя защото си 300 коня надолу и една влакова композиция талант назад…. Разбираш ли? Винаги има някой по- бърз, по талантлив и с по- мощна кола а понякога и трите на куп на пътя… та къде теглиме чертата на закона? Как ще се почувстваш в твоя кашон като някой с 3 тона джип си кара все едно те няма? Или както си караш като пич със 200 по магистралата и си мислиш че си хванал Господ за шлифера отзаде ти се залепи някое дебело амг дето е било на 300 преди да му се покажеш на хоризонта? Капитализма на пътя е зле за 99% от участниците - затова на пътя е социализъм. И понеже най- вероятно не си от силните на пътя- бъди доволен че е социализъм

Това за децата не го разбрах.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
@alx За огромно съжаление, тук е точно обратното. Колкото повече нарушения правиш, толкова по-голям "карач" си. Колкото по-премиум ти е колата, толкова по-високо си в йерархията на пътя. И съвсем нормално се появяват и хора, които искат да им е гадно на другите и им правят сечено. Като да блокираш лявата лента със 110 и да коментираш защо те изпреварват отдясно. Или да решиш, че по-бавен и с по-скапана кола няма да те изпреварва и ще му "покажеш", като настъпиш газта... Даже и тук един се хвали с подобна постъпка преди страница две. И какво? Като му покажеш пак те изпреварва. Защото кара по-бързо, а демонстрацията на мускули рязко е повишила риска за всички наоколо. Основната причина за касапницата на пътя е липсата на уважение към другите.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:....Говориме за уважение към другите по- бавни, по- лоши шофьори със често по- слаби коли....

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мога да споделя отличен опит, че самата кола, със съотвените си технически характеристики, донякъде предопределя какъв "карач" си. Откак подкарах Сузи, видях нещата "от другата страна". На шосето Сузи е пълна скръб - 1,3 моторче 80 коня (но все пак вади някакъв въртящ момент, трябва да му се признае), къс и висок, с дървено окачване и трагична аеродинамика... С газта до тенекията, гуми на 3 бара и прибрани огледала успява да направи 125 и дотам. Има някакво ускорение, заради късите скорости, но това е някъде до 50 - 60. Нагоре... трудна работа. Много рядко съм имал възможност да демонстрирам някакво превъзходство пред другите участници - например да се кача на някой бордюр или да мина през кална локва, което другите не могат (или не смеят).
Та искам да кажа - такава кола те учи на смирение и толерантност. Като започнат да те изпреварват Корси и Фиести, и то някак нервно, рацерски така - преглъщаш си амбициите, приемаш фактите и след време престава да ти пука. В края на крайщата няма нищо осъдително да караш в ограничението на скоростта и да спазваш правилника...

Та искам да кажа - такава кола те учи на смирение и толерантност. Като започнат да те изпреварват Корси и Фиести, и то някак нервно, рацерски така - преглъщаш си амбициите, приемаш фактите и след време престава да ти пука. В края на крайщата няма нищо осъдително да караш в ограничението на скоростта и да спазваш правилника...


Excellent! Steven is my name!
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Онзи ден гледам, какво се случва, когато един малоумник се засече с други малоумници.
Единият малоумник караше мотор и на булевард с движение реши да покаже как може да кара на задна гума.
Другите малоумници бяха пешеходци, които тръгват да пресичат без да се огледат дори малко и съответно за мъничко щеше да стане меле.
Тоя с мотора мина, ония махаха с ръце и те така.
Защо посочвам и пешеходците като малоумни.
Това, че си пешеходец не те прави с предимство.
Масово виждам ситуацията, караш си нормално, да кажем с 30-40 км/ч и приближаваш пешеходна пътека.
Там негово величество пешеходеца си мисли, че дори и тротоара без да е стъпил на платното има предимство. А то не е така.
Преди да се стъпи на платното на пешеходна пътека, пешеходеца е ДЛЪЖЕН да се огледа, а не един вид да се "затича" от тротоара и да маха с ръце, че някой му бил взел предимството.
Единият малоумник караше мотор и на булевард с движение реши да покаже как може да кара на задна гума.
Другите малоумници бяха пешеходци, които тръгват да пресичат без да се огледат дори малко и съответно за мъничко щеше да стане меле.
Тоя с мотора мина, ония махаха с ръце и те така.
Защо посочвам и пешеходците като малоумни.
Това, че си пешеходец не те прави с предимство.
Масово виждам ситуацията, караш си нормално, да кажем с 30-40 км/ч и приближаваш пешеходна пътека.
Там негово величество пешеходеца си мисли, че дори и тротоара без да е стъпил на платното има предимство. А то не е така.
Преди да се стъпи на платното на пешеходна пътека, пешеходеца е ДЛЪЖЕН да се огледа, а не един вид да се "затича" от тротоара и да маха с ръце, че някой му бил взел предимството.
- randity
- Photographer
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И ходят като на Витошка 
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk

Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..


- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
За втори път ми се случва някой пешеходец да ми се "скрие" в предната колона на колата. Вчера приближавам пътека, видях, че хора се гласят да свият и да пресекат та си спрях, наистина свиха както очаквах и си пресякоха. Гледам вече чисто пред мен, потеглям и вече минавайки през пътеката, иззад лявата колона се появи една баба и ми се скара. От престоя си в САЩ забелязах, че там спират доста преди пътеката и винаги се опитвам да постъпвам по същия начин, но в натоварен градски трафик е по-трудно да спреш безопасно и да оставиш голяма дистанция преди пътеката, за по-добра видимост.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абе ти си длъжен да намалиш ,като наближиш пешеходна . Какви са тия 40км преди нея ?Е.Димитров написа:Онзи ден гледам, какво се случва, когато един малоумник се засече с други малоумници.
Единият малоумник караше мотор и на булевард с движение реши да покаже как може да кара на задна гума.
Другите малоумници бяха пешеходци, които тръгват да пресичат без да се огледат дори малко и съответно за мъничко щеше да стане меле.
Тоя с мотора мина, ония махаха с ръце и те така.
Защо посочвам и пешеходците като малоумни.
Това, че си пешеходец не те прави с предимство.
Масово виждам ситуацията, караш си нормално, да кажем с 30-40 км/ч и приближаваш пешеходна пътека.
Там негово величество пешеходеца си мисли, че дори и тротоара без да е стъпил на платното има предимство. А то не е така.
Преди да се стъпи на платното на пешеходна пътека, пешеходеца е ДЛЪЖЕН да се огледа, а не един вид да се "затича" от тротоара и да маха с ръце, че някой му бил взел предимството.
Sent from my M2007J17G using Tapatalk
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:..., иззад лявата колона се появи една баба и ми се скара. От престоя си в САЩ забелязах, че там спират доста преди пътеката и винаги се опитвам да постъпвам по същия начин, но в натоварен градски трафик е по-трудно да спреш безопасно и да оставиш голяма дистанция преди пътеката, за по-добра видимост.
Така е, влиза ти в сляпата зона и не се вижда. В завой, няма как да спреш далеч,в някои случаи.
Съвет от мой опит, преди да тръгнеш си се местиш на ляво и на дясно и гледаш около колоните, за да избегнеш слепите зони.
Това ме е спасявало много пъти.
За пътниците в колата е смешно какво правиш


- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
carmanf1 написа:drifty написа:..., иззад лявата колона се появи една баба и ми се скара. От престоя си в САЩ забелязах, че там спират доста преди пътеката и винаги се опитвам да постъпвам по същия начин, но в натоварен градски трафик е по-трудно да спреш безопасно и да оставиш голяма дистанция преди пътеката, за по-добра видимост.
Така е, влиза ти в сляпата зона и не се вижда. В завой, няма как да спреш далеч,в някои случаи.
Съвет от мой опит, преди да тръгнеш си се местиш на ляво и на дясно и гледаш около колоните, за да избегнеш слепите зони.
Това ме е спасявало много пъти.
За пътниците в колата е смешно какво правиш, но безопастността преди всичко
И аз се кривя така, на доста пъти се хващам, че го правя, ама си прав..


- sssssl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi / Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И що тъй мислиш? Нещо закон , правилник алабала?DaGa написа:Абе ти си длъжен да намалиш ,като наближиш пешеходна . Какви са тия 40км преди нея ?Е.Димитров написа:Онзи ден гледам, какво се случва, когато един малоумник се засече с други малоумници.
Единият малоумник караше мотор и на булевард с движение реши да покаже как може да кара на задна гума.
Другите малоумници бяха пешеходци, които тръгват да пресичат без да се огледат дори малко и съответно за мъничко щеше да стане меле.
Тоя с мотора мина, ония махаха с ръце и те така.
Защо посочвам и пешеходците като малоумни.
Това, че си пешеходец не те прави с предимство.
Масово виждам ситуацията, караш си нормално, да кажем с 30-40 км/ч и приближаваш пешеходна пътека.
Там негово величество пешеходеца си мисли, че дори и тротоара без да е стъпил на платното има предимство. А то не е така.
Преди да се стъпи на платното на пешеходна пътека, пешеходеца е ДЛЪЖЕН да се огледа, а не един вид да се "затича" от тротоара и да маха с ръце, че някой му бил взел предимството.
Sent from my M2007J17G using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick