България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Какъв е тоя лимит на Тирове - 110



You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Бе откъде да знам какъв е да не съм тираджия , всичките карат с толкова явно се самолимитират 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
pampo написа:Тировете са основната причина. Неможачите са навсчкъде, но там все пак има концентрация на ПТП.
Отделно после Бяла - Плевен пътяят става по-прав, с по-добра видимост и възможност за изпреварване, както и по-широк и позволяващ по-лесни тройни изпреварвания.
Само да вметна към колегата, който постоянно обяснява, че лошата статистика е такава най-вече заради неуверените и бавните, не заради големите карачи. Правилникът за движение е създаден, за да даде шанс на всички хора, които са изкарали курс, да могат да се придвижват с автомобил. Така че за голямо съжаление карачите ще трябва да се съобразяват с този факт, ако имат малко акъл в главата. Иначе могат и много да бързат, но никой още не е успял да победи времето, така че е все тая. Даже всеки ден да пътуваш по 200+км в посока трябва да се съобразиш със слабите, бавни и неуверени шофьори, не с пилотите, които винаги много бързат за някъде... Огромният процент рискови изпреварвания впрочем се прави точно от големи карачи и можачи...
Много естроген в писаниците ти, много нещо. Ако поискаш специално за теб ще направя разбор на многото излишни дрънканици, които си сътворил. Това само при желание от твоя страна.
Чел си Евангелието, ма както ти оттърва и само повтаряш като папагал, което си чул тук, таме.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Манталитетът навсякъде е относително еднакъв, навсякъде се правят рискови изпреварвания и виждаме глупави изпълнения, но само на определени пътища има такава висока концентрация на загинали.
Аз съм си определил следните фактори
1. Каране/състояние на автомобили по-лошо от обичайното - тук слагам карането на турските тираджий, изнервени водачи, наличие на много неподържани коли по този път и т.н.
2. Трафик - количество и качество.
3. Път - всичко от настилка, през наклони на виражите, до ритъм на завоите.
4. Обичайна средна скорост и усещане за нея.
В Кресненското дефиле според мен са налични всички 4 - Преминаването от темпо на магистрала към двулентов път изнервя и предполага предприемане на риск за изпреварване. Трафикът очевидно е много и както вие споменахте не липсват камиони. Пътят има една неприятна особеност - има прави отсечки които подхранват опитите за изпреварване, но те не са достатъчно дълги, за да стане безопастно при обичайната средна скорост с която се движи трафикът.
От друга страна място като Пазарджик-Пловдив на което се правят шокиращи изпреварвания постоянно, не генерира толкова загинали.
Там за мен присъстват само лошото каране и високата средна скорост, но практически липсва тежкотоварен трафик, а характерът на пътя по-скоро помага, а не пречи.
Аз съм си определил следните фактори
1. Каране/състояние на автомобили по-лошо от обичайното - тук слагам карането на турските тираджий, изнервени водачи, наличие на много неподържани коли по този път и т.н.
2. Трафик - количество и качество.
3. Път - всичко от настилка, през наклони на виражите, до ритъм на завоите.
4. Обичайна средна скорост и усещане за нея.
В Кресненското дефиле според мен са налични всички 4 - Преминаването от темпо на магистрала към двулентов път изнервя и предполага предприемане на риск за изпреварване. Трафикът очевидно е много и както вие споменахте не липсват камиони. Пътят има една неприятна особеност - има прави отсечки които подхранват опитите за изпреварване, но те не са достатъчно дълги, за да стане безопастно при обичайната средна скорост с която се движи трафикът.
От друга страна място като Пазарджик-Пловдив на което се правят шокиращи изпреварвания постоянно, не генерира толкова загинали.
Там за мен присъстват само лошото каране и високата средна скорост, но практически липсва тежкотоварен трафик, а характерът на пътя по-скоро помага, а не пречи.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:В Кресненското дефиле според мен са налични всички 4 - Преминаването от темпо на магистрала към двулентов път изнервя и предполага предприемане на риск за изпреварване. Трафикът очевидно е много и както вие споменахте не липсват камиони. Пътят има една неприятна особеност - има прави отсечки които подхранват опитите за изпреварване, но те не са достатъчно дълги, за да стане безопастно при обичайната средна скорост с която се движи трафикът.
И още по-готиното е, че на доста недостатъчно дълги участъци, маркировката позволява изпреварване. Това, че закона позволява... хич не значи, че е умно.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ivoaudi написа:pampo написа:Тировете са основната причина. Неможачите са навсчкъде, но там все пак има концентрация на ПТП.
Отделно после Бяла - Плевен пътяят става по-прав, с по-добра видимост и възможност за изпреварване, както и по-широк и позволяващ по-лесни тройни изпреварвания.
Само да вметна към колегата, който постоянно обяснява, че лошата статистика е такава най-вече заради неуверените и бавните, не заради големите карачи. Правилникът за движение е създаден, за да даде шанс на всички хора, които са изкарали курс, да могат да се придвижват с автомобил. Така че за голямо съжаление карачите ще трябва да се съобразяват с този факт, ако имат малко акъл в главата. Иначе могат и много да бързат, но никой още не е успял да победи времето, така че е все тая. Даже всеки ден да пътуваш по 200+км в посока трябва да се съобразиш със слабите, бавни и неуверени шофьори, не с пилотите, които винаги много бързат за някъде... Огромният процент рискови изпреварвания впрочем се прави точно от големи карачи и можачи...
Много естроген в писаниците ти, много нещо. Ако поискаш специално за теб ще направя разбор на многото излишни дрънканици, които си сътворил. Това само при желание от твоя страна.
Чел си Евангелието, ма както ти оттърва и само повтаряш като папагал, което си чул тук, таме.
браво. аз пък не видях едно сбъркано изречение в пост-а му....
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 815
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:В Германия няма ограничения на много места , няма и винетка - запишете си го с големи букви НЯМА ВИНЕТКА
Ама има култура на шофиране като никъде другаде по света и полиция да следи за спазването. Не се седи в лява лента щото карал с максимално позволената скорост


А това за винетката не знам какво общо има - там пътните такси са начислени в цената на горивото (разлика от 20-30 евроцента между еднакви бензиностанции и горива в града и на магистралата). Колкото повече караш - толкова повече плащаш...simple as that

И една от най-големите икономики в Европа няма как да се остави с кофти пътища

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:ivoaudi написа:pampo написа:Тировете са основната причина. Неможачите са навсчкъде, но там все пак има концентрация на ПТП.
Отделно после Бяла - Плевен пътяят става по-прав, с по-добра видимост и възможност за изпреварване, както и по-широк и позволяващ по-лесни тройни изпреварвания.
Само да вметна към колегата, който постоянно обяснява, че лошата статистика е такава най-вече заради неуверените и бавните, не заради големите карачи. Правилникът за движение е създаден, за да даде шанс на всички хора, които са изкарали курс, да могат да се придвижват с автомобил. Така че за голямо съжаление карачите ще трябва да се съобразяват с този факт, ако имат малко акъл в главата. Иначе могат и много да бързат, но никой още не е успял да победи времето, така че е все тая. Даже всеки ден да пътуваш по 200+км в посока трябва да се съобразиш със слабите, бавни и неуверени шофьори, не с пилотите, които винаги много бързат за някъде... Огромният процент рискови изпреварвания впрочем се прави точно от големи карачи и можачи...
Много естроген в писаниците ти, много нещо. Ако поискаш специално за теб ще направя разбор на многото излишни дрънканици, които си сътворил. Това само при желание от твоя страна.
Чел си Евангелието, ма както ти оттърва и само повтаряш като папагал, което си чул тук, таме.
браво. аз пък не видях едно сбъркано изречение в пост-а му....
Нищо. В твоя с две изречения имаш три грешки. Личи защо не виждаш.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
[youtube]https://youtu.be/pNZo0P_1hio[/youtube]
Лудия.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ivoaudi написа:alx написа:ivoaudi написа:pampo написа:Тировете са основната причина. Неможачите са навсчкъде, но там все пак има концентрация на ПТП.
Отделно после Бяла - Плевен пътяят става по-прав, с по-добра видимост и възможност за изпреварване, както и по-широк и позволяващ по-лесни тройни изпреварвания.
Само да вметна към колегата, който постоянно обяснява, че лошата статистика е такава най-вече заради неуверените и бавните, не заради големите карачи. Правилникът за движение е създаден, за да даде шанс на всички хора, които са изкарали курс, да могат да се придвижват с автомобил. Така че за голямо съжаление карачите ще трябва да се съобразяват с този факт, ако имат малко акъл в главата. Иначе могат и много да бързат, но никой още не е успял да победи времето, така че е все тая. Даже всеки ден да пътуваш по 200+км в посока трябва да се съобразиш със слабите, бавни и неуверени шофьори, не с пилотите, които винаги много бързат за някъде... Огромният процент рискови изпреварвания впрочем се прави точно от големи карачи и можачи...
Много естроген в писаниците ти, много нещо. Ако поискаш специално за теб ще направя разбор на многото излишни дрънканици, които си сътворил. Това само при желание от твоя страна.
Чел си Евангелието, ма както ти оттърва и само повтаряш като папагал, което си чул тук, таме.
браво. аз пък не видях едно сбъркано изречение в пост-а му....
Нищо. В твоя с две изречения имаш три грешки. Личи защо не виждаш.
нали знаеш на интернета като някой се хване за граматиката какво означава?

И един съвет - толерантност и мъжественост не са антиподи. Дори едното много често върви със другото. Ще пораснеш- ще разбереш

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да мъцнем и аз нещо за Германия, като шофирал доста там..
-винетки има само за камионите
-изпреварването на камиони от други камиони не е забранено на всички двулентови магистрали, а само в някои участъци от тях
-цените на горивата сутрин са по-скъпи отколкото късния следобед, на магистралните бензиностанции са перманентно 20-30 цента нагоре. През нощта цените и на градските бензиностанции са нагоре поне 10-20 цента.
-на магистралите полицаите основно мерят за дистанция, кибичат си на пешеходните мостове над магистралите, но някой път слагат триноги на ограничение 120 примерно
-триноги се поставят постоянно по националите и в населените места. Говорим за места с ограничние 50, 60, 70, 100 км. Като знаци за радар има само пред стационарните такива, т.е правят си засади като стой та гледай... В градовете мерят и с лазер в жилищните квартали с ограничение 30 км и "софорт кассе"- т.е. плащаш на момента.
Хубавото е, че ги поставят на едни и същи конкретни места и веднъж като ги научиш си имаш едно на ум (говоря за триногите) А, и по принцип като видят къде има тринога, звънят в местната радиостанция и ония ги изпяват на момента
Случвало ми се е и да ми присветкат
Нощно време из града бръмчат много патрули и цивилки, като шанса да те спрат за проверка, ако ти си единствена кола на улицата е доста голям. Цивилките могат да варират от Голф 4-ка комби до последен модел Х6-ца....
Патрулите най-често са мъж и жена (да не се бърка със съпруг и съпруга
) като от жените има доста добри попадения понякога... Поне на външен вид...
На няколко пъти съм виждал полицаи да бутат (на ръка) закъсали коли на магистралата към най-близката отбивка, 300-500 м примерно
Често явление в Германия са т.н шофьори-призраци (geister-fahrer), т.е тези, които по погрешка се качват в насрещното на магистралата... Под чести имам предвид всяка седмица. Самия аз съм виждал такъв шофьор, беше с е46
Доста често стават и катастрофи и се получават километрични тапи по магистралите...
Ае стига толкова.....
-винетки има само за камионите
-изпреварването на камиони от други камиони не е забранено на всички двулентови магистрали, а само в някои участъци от тях
-цените на горивата сутрин са по-скъпи отколкото късния следобед, на магистралните бензиностанции са перманентно 20-30 цента нагоре. През нощта цените и на градските бензиностанции са нагоре поне 10-20 цента.
-на магистралите полицаите основно мерят за дистанция, кибичат си на пешеходните мостове над магистралите, но някой път слагат триноги на ограничение 120 примерно
-триноги се поставят постоянно по националите и в населените места. Говорим за места с ограничние 50, 60, 70, 100 км. Като знаци за радар има само пред стационарните такива, т.е правят си засади като стой та гледай... В градовете мерят и с лазер в жилищните квартали с ограничение 30 км и "софорт кассе"- т.е. плащаш на момента.
Хубавото е, че ги поставят на едни и същи конкретни места и веднъж като ги научиш си имаш едно на ум (говоря за триногите) А, и по принцип като видят къде има тринога, звънят в местната радиостанция и ония ги изпяват на момента


Нощно време из града бръмчат много патрули и цивилки, като шанса да те спрат за проверка, ако ти си единствена кола на улицата е доста голям. Цивилките могат да варират от Голф 4-ка комби до последен модел Х6-ца....
Патрулите най-често са мъж и жена (да не се бърка със съпруг и съпруга

На няколко пъти съм виждал полицаи да бутат (на ръка) закъсали коли на магистралата към най-близката отбивка, 300-500 м примерно
Често явление в Германия са т.н шофьори-призраци (geister-fahrer), т.е тези, които по погрешка се качват в насрещното на магистралата... Под чести имам предвид всяка седмица. Самия аз съм виждал такъв шофьор, беше с е46

Ае стига толкова.....
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
carmanf1 написа: за мантилетата ни на шофиране.
Човек, не че нещо, ама как успя да го напишеш така?

"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
като от жените има доста добри попадения понякога.
Това направо не е за вярване , тъй като 99% от германките са едри грозни йетита не вярвам останалия 1% които имат женски черти да работят в полицията но всичко е възможно

На няколко пъти съм виждал полицаи да бутат (на ръка) закъсали коли на магистралата към най-близката отбивка, 300-500 м примерно
Това е вероятно защото ако остане да стои в аварийната катастрофата е сигурна , просто вземат мерки за да няма по лошо не че са толкова услужливи . Полицейските патрули ходят нагоре надолу по магистралата като призраци , два пъти се е слувало да ми се залепи отзад вероятно проверява номера и после отстрани да види какво става вътре . Колана е 80 евро , телефона и той затова се свиква бързо с тези неща .

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:В Кресненското дефиле според мен са налични всички 4 - Преминаването от темпо на магистрала към двулентов път изнервя и предполага предприемане на риск за изпреварване. Трафикът очевидно е много и както вие споменахте не липсват камиони. Пътят има една неприятна особеност - има прави отсечки които подхранват опитите за изпреварване, но те не са достатъчно дълги, за да стане безопастно при обичайната средна скорост с която се движи трафикът.
Само да кажа че в дефилето винаги си е било мазало, още преди да има магистрала, опашки за Гърция и всички фактори които сега виждате. Част от тунелите даже са направени на места (преди се е заобикаляла скалата примерно) където още преди 90-те са ставали тежки катастрофи.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:като от жените има доста добри попадения понякога.
Това направо не е за вярване , тъй като 99% от германките са едри грозни йетита не вярвам останалия 1% които имат женски черти да работят в полицията но всичко е възможно
На няколко пъти съм виждал полицаи да бутат (на ръка) закъсали коли на магистралата към най-близката отбивка, 300-500 м примерно
Това е вероятно защото ако остане да стои в аварийната катастрофата е сигурна , просто вземат мерки за да няма по лошо не че са толкова услужливи . Полицейските патрули ходят нагоре надолу по магистралата като призраци , два пъти се е слувало да ми се залепи отзад вероятно проверява номера и после отстрани да види какво става вътре . Колана е 80 евро , телефона и той затова се свиква бързо с тези неща .
Би било странно да извадя телефона и да ги снимам, не мислиш ли? Иначе стройни момичета, блондинки, със сини очи.... с униформа.....


Бутаха, понеже отбивката беше близо, иначе обикновено застават с пуснати буркани зад закъсалия докато дойде пътна помощ.
Имал съм и куриозни ситуации, като например талона на работната кола беше пресниман на един лист А4 и листа беше скъсан накриво наполовина

Пожарогасителя в Германия също не е задължителен. Ако се запалиш, си гориш докато дойде пожарната.

"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани