Чисто нова или стара кола?
Модератор: Общи модератори
Re: Чисто нова или стара кола?
Годишен доход за кола е груба грешка. Макс 4-6 месечен доход поне според мен.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Чисто нова или стара кола?
seimo написа:Годишен доход за кола е груба грешка. Макс 4-6 месечен доход поне според мен.
Като цяло да.
Нова кола се взима ако:
1. Смяташ да я съдереш от каране и да не слизаш от нея.
2. Ако не можеш да намериш втора ръка такава на добра цена.
3. Ако от нея или с нея изкарваш пари, демек е работна кола.
4. Ако си безумно богат и така или иначе не си правиш никакви сметки.
Аз взех чисто нова преди година заради т. 1, 2 и 3
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Чисто нова или стара кола?
madafaka_donkele написа: Пък 1.5 150 коня ми се струва малко за кола, като октавия или карок.
Октавия 1.4 150 коня ще върви наравно с Е39-тката, ако не и по-добре. Един приятел има такава, та съм се пробвал, срещу тоя миксер - IS-а изостава, а Е46-цата е на кантар. Под 40 000 лв май излезе с прилично оборудване (не беше на склад, даже още нямаше фейслифтови в БГ) , ама преди 3-4 години, не знам сега как вървят.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Чисто нова или стара кола?
Е.Димитров написа:alx написа:Е.Димитров написа:То иначе виж формула 1 , там милиони и милиони дават за разработки и всякакви неща, хиляда инженера и още толкова механици се грижат, материали за колата вероятно от космоса, масла с невиждани характеристики и накрая един мотор понякога не може да издържи за едно състезание.
всъщност екипите на ф1 са по спомени около 80-100 човека на всяко състезание а във "фабриката" са около още 200-300 човека - говориме за големи екипи като мерцедес примерно
Семантика.
Нямам представа, колко точно е целият екип, нямах в предвид хората, които са на терен и които сглобяват самите болиди.
Имах в предвид лабораториите, които изучават структурите на метали и кой знае още какви неща са вложени в тези автомобили, други, които произвеждат частите, изпитатели на самите части. Убеден съм, че имат договори със всякакви инженерни лаборатории, които правят някакви открития и ги влагат в тези автомобили . Та така числото на хората може да нарасне доста.
F1 е една от тези индустрии/бизнеси/спортове в която чистото наличие на средства, човешки ресурси и технологии не могат да заменят "простото" наличие на опит и технологично време на даден компонент или цяла концепция (пример когато Ходна влязоха по времето на Нандо и след него). По същия начин китайците все още нямат или едва сега започнаха да правят нещо, което може да е един вид заместител на гражданска и военна авиация в сравнение с наложените производители незавимо от горе посочените наличности, т.е. няма универсално правило за ново или не, а както го написа - да си вземе каквото душа му сака, после времето ще покаже, но докато дойде този момент, ще е смирено задоволство

Виждам идеята на темата по следния начин - Нова (мозък) кола vs Стара (сърце) кола, т.е. вътрешен конфликт, чието решение би било неистинско, ако търсещия отговора послуша чуждия светоглед вместо собственият си. Или - какво вие бихте си взели, ако не съществуваше интернет или приятел за съвет?

- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
streetz написа:madafaka_donkele написа: Пък 1.5 150 коня ми се струва малко за кола, като октавия или карок.
Октавия 1.4 150 коня ще върви наравно с Е39-тката, ако не и по-добре. Един приятел има такава, та съм се пробвал, срещу тоя миксер - IS-а изостава, а Е46-цата е на кантар. Под 40 000 лв май излезе с прилично оборудване (не беше на склад, даже още нямаше фейслифтови в БГ) , ама преди 3-4 години, не знам сега как вървят.
То не всичко в една кола е вървене. e46-цата като усещане и екстри е доста по-кола от тоя кошер, да не кажа и че IS-а така, ама ще е твърде сектантско


- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Чисто нова или стара кола?
За вървежа ми беше думата, понеже колегата явно го притесняват малките кубици. Иначе всяко БМВ е по-кола от чешкия голф 

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Re: Чисто нова или стара кола?
madafaka_donkele написа:Иначе ходих до рено/дачия на цариградско, седнах във всичко, което може да се седне, но не карах нищо, само взех примерни оферти да си смятам вкъщи.
Е, аз направих "грешката" да карам. Каптура ме впечатли много. Егати дизайна са барнали франсетата вътре. И ми пробутаха плъгин хибрида - няма да си кривя душата, докато караш на ток вътре муха да бръмне, ще се чуе. Обаче я няма тръпката. С пежака 2008 същата история - "инструктора" през цялото време ми хвалеше електрониката и как колата сама карала. Скука. А като го настъпих, 130-те коня бяха малко като катъри. Обаче във Форд ти дават ключ и се оправяш сам, няма кой да ти казва къде и как да караш и каква екстра да включиш. И веднага возилата бяха изпробвани подобаващо




Какво да кажа иначе... новата кола откъм пари си е мега набутвация. Много скъпи са станали колите, а каското е егати рекета


It's not who You are, it's who You know...
- kikko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Чисто нова или стара кола?
Много хора,които не разбират от коли,а и нямат желание да разбират си купуват чисто нови коли защото:
1. В повечето случаи 5 години само карат и обслужват.
2. Не се занимават със сервизи и не ги лъжат(като не разбираш е лесно да те излъжат).
3. Планират си по-лесно бюджета защото на новата кола макар и скъпо е предвидимо и можеш добре да си направиш сметката.
Останалите си купуваме,каквото искаме и после караме,стягаме,караме,стягаме и така.
1. В повечето случаи 5 години само карат и обслужват.
2. Не се занимават със сервизи и не ги лъжат(като не разбираш е лесно да те излъжат).
3. Планират си по-лесно бюджета защото на новата кола макар и скъпо е предвидимо и можеш добре да си направиш сметката.
Останалите си купуваме,каквото искаме и после караме,стягаме,караме,стягаме и така.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
Re: Чисто нова или стара кола?
Е да де ама както писа по-рано Зак - къде е 740хд 2014 натупано с екстри, къде е форд фокус или там к'вото има за тия пари.
И неразбиращите от коли могат да оценят някои неща
Ако се колебаете по темата - питайте жените, те са чудесен ориентир кое се възприема като ''старо бмв'', ''някакво бмв, ама не ги разбирам'' или ''едно ново бмвенце''
И неразбиращите от коли могат да оценят някои неща

Ако се колебаете по темата - питайте жените, те са чудесен ориентир кое се възприема като ''старо бмв'', ''някакво бмв, ама не ги разбирам'' или ''едно ново бмвенце''

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
kikko написа:Много хора,които не разбират от коли,а и нямат желание да разбират си купуват чисто нови коли защото:
1. В повечето случаи 5 години само карат и обслужват.
2. Не се занимават със сервизи и не ги лъжат(като не разбираш е лесно да те излъжат).
3. Планират си по-лесно бюджета защото на новата кола макар и скъпо е предвидимо и можеш добре да си направиш сметката.
Останалите си купуваме,каквото искаме и после караме,стягаме,караме,стягаме и така.
На теория е така, ама на практика е малко по-различно.
1 и 2 не са верни, може да видиш в официалните сервизите какви коли има, в повечето случаи са гаранционни, не 10 или повече годишни. Какво като уж има гаранция, ама седи по 1 месец в годината по сервизи, доста често срещано.
Обикновено новите модели не ги разбират много, нямат налични части и т.н.
Да не казвам и колко неща не се покриват от гаранцията и се спасяваш и плащаш.
Като се сложи огромната загуба на пари, ако реши някой да я продава след 5-8 години и каското става страшно.
3. Пак не може да планира точно, поради това което написах в т.1 и 2.
За инфо работил съм в официален сервиз който беше официален на 3 различни марки и отделно имам поглед и над съседни пак официални.
- kikko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Чисто нова или стара кола?
alekangg написа:kikko написа:Много хора,които не разбират от коли,а и нямат желание да разбират си купуват чисто нови коли защото:
1. В повечето случаи 5 години само карат и обслужват.
2. Не се занимават със сервизи и не ги лъжат(като не разбираш е лесно да те излъжат).
3. Планират си по-лесно бюджета защото на новата кола макар и скъпо е предвидимо и можеш добре да си направиш сметката.
Останалите си купуваме,каквото искаме и после караме,стягаме,караме,стягаме и така.
На теория е така, ама на практика е малко по-различно.
1 и 2 не са верни, може да видиш в официалните сервизите какви коли има, в повечето случаи са гаранционни, не 10 или повече годишни. Какво като уж има гаранция, ама седи по 1 месец в годината по сервизи, доста често срещано.
Обикновено новите модели не ги разбират много, нямат налични части и т.н.
Да не казвам и колко неща не се покриват от гаранцията и се спасяваш и плащаш.
Като се сложи огромната загуба на пари, ако реши някой да я продава след 5-8 години и каското става страшно.
3. Пак не може да планира точно, поради това което написах в т.1 и 2.
За инфо работил съм в официален сервиз който беше официален на 3 различни марки и отделно имам поглед и над съседни пак официални.
Аз от опит говоря, а не какво съм чул.

E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Супер, значи опитите ни са различни, при теб е едно, при мен друго, при трети трето. Не знам защо реши, че някой е чул нещо
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Чисто нова или стара кола?
Значи какво предлагаш - да си купиш 15г кола за 4к лева, защото тя почти е спряла да се обезценява и да не и плащаш каско, че като теглиш чертатата накрая каското да не излезе по-скъпо от покупната цена на колата.alekangg написа:Като се сложи огромната загуба на пари, ако реши някой да я продава след 5-8 години и каското става страшно.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Чисто нова или стара кола?
Къде ги тея 15 годишни по 4к лева
Просто на една ~60k лева кола и на една 10-15к кола, разликата за 4 години е 10 бона каско само. 3к лева vs 500-600лв на година. 10 бона са си много много ремонти по една стара кола. Всичко се върти около парата
В България масово се кара под 10к км годишно. В горния пример, за 4 години ще се навъртят 40к км. За 40к км къв кош за 15к ще си взел, че да ти глътне 10 бона
При малък пробег също я няма "далаверата" от ниския разход на по-новите автомобили.




- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Dextuar написа:Значи какво предлагаш - да си купиш 15г кола за 4к лева, защото тя почти е спряла да се обезценява и да не и плащаш каско, че като теглиш чертатата накрая каското да не излезе по-скъпо от покупната цена на колата.alekangg написа:Като се сложи огромната загуба на пари, ако реши някой да я продава след 5-8 години и каското става страшно.
Нищо не предлагам, защо реши, че трябва да предложа нещо, още повече за кола на х2 години, от тези които ме цитираш.
По-горе се обясни, каква черта дърпаш не знам, но при 10-на к км на година и купуване не на най-големия кош от Горубляне, няма как и на половина да има загуба в парите за 5 години спрямо новата.
Сега, че е най-добре нова и да не те интересува колко пари даваш и се радваш, че миришела на ново, че си пръднал първи-редовен лаф е това и т.н. е друг въпрос. Ако говорим чисто кое е по-евтино е ясно кое е, особено в България.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: mr_petroff