Чисто нова или стара кола?
Модератор: Общи модератори
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Чисто нова или стара кола?
madafaka_donkele написа:Абе 30 човека са цъкнали друго па не са писали кво е тва другото
Цъкнах "друго" щото нямаше Е36

Сигурно е хубаво нещо новата кола, но не ми е приоритет годината на производство. Старите се чупят, вярно е, ама при 1/5 до 1/10 от цената на нова аналогичен клас (демек нова и 15 годишна тройка) мога да си позволя да хвърлям по 2-3 хилки на година за ремонт и пак ще излезе по-евтино. И ще върши същата работа - от точка А до точка Б. Накрая след 5-6 години ще я продам на половин цена, а не както при новата на -80%. Но пък ако насмогна достатъчно някой ден бих взел нещо ново, ей така за кеф - да му сваля найлоните и да съм първия пръцкал на седалката, както спомена един колега по-нагоре

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Чисто нова или стара кола?
немо написа:Binev_OuT написа:В Германия е точно така.Като не си покриеш нормата , те пращат да си правиш сондите и катализаторите.
Сенаторът дойде със зелен стикер и имаше някакви документи от Декра за измерване на изгорелите газове.Един познат,който работи в сервиз в Германия каза,че с тоя стикер влизаш навсякъде.Колата е 1985,НО е с катализатори и ламбда.И май тези замервания се правят на 2 години.
Някой по-запознат да каже така ли е?
Аз съм си взимал зелена плакета законно за бг автомобил.За бензинов автомобил няма проблем.Поне в провинцията в която бях аз.За дизел не е така.
Иначе тия плакети се продават и в техния продавалник струват 5 евро.Пишеш си номера на ръка и газ,или си я ръчаш напечатана с твоя номер.Много правят така.
Но за твоя сенатор , явно е правен както трябва , защото можеш да си легализираш подобрения по колата.
В същото време е пълно с лачени е30ки и голф 1чки със зелена плакета , едва ли всички са ги осъвременявали.
Със зелена плакета на бенз автомобил ходиш на всякъде.С дизел да ходиш на всякъде си трябва да е поне 5ца.Но то тва ограчение е само парлама.В щутгарт ограничиха 4 улици реално.А самия контрол как става не ми е ясен.

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Чисто нова или стара кола?
Жалко само е, че на нашата територия няма понятие "Олд таймер" в закона.
То вероятно щото 30-40% от автомобилният парк ще влезе в тая категория.
Може би след години, когато се обнови авто парка в България, да вкарат подобен термин, въпреки, че съм сигурен, че милата ни държава никога няма да се лиши от доход.
То вероятно щото 30-40% от автомобилният парк ще влезе в тая категория.
Може би след години, когато се обнови авто парка в България, да вкарат подобен термин, въпреки, че съм сигурен, че милата ни държава никога няма да се лиши от доход.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Чисто нова или стара кола?
Има, европейски закон е. Исторически автомобил се води. Ма някоя 15-20 годишна гробница не е исторически автомобил просто. Доста повече години трябват, ама не знам колко.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Чисто нова или стара кола?
Зависи от страната, в Англия е 40 години. Имат и за класическа ако е над 15 години, но и над 15 000 паунда цена, а тука няма много хора с коли над 15 години и над 33 000 лева.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Чисто нова или стара кола?
steeN написа:Има, европейски закон е. Исторически автомобил се води. Ма някоя 15-20 годишна гробница не е исторически автомобил просто. Доста повече години трябват, ама не знам колко.
Ти като не знаеш Джорданката ще знае

Има си международна организация,която ги определя тези неща.
https://fiva.org/en/
Как обаче в отделните страни се третират т.нар. "исторически автомобили" по отношение на данъци,застраховки и прегледи е индивидуално за всяка страна.
В БГ единствено има/имаше възможност за преференциална ГО при определени условия,но това бе по инициатива на една ЗК,която намери някаква ниша в пазара и реши да рискува.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Чисто нова или стара кола?
немо написа:steeN написа:Има, европейски закон е. Исторически автомобил се води. Ма някоя 15-20 годишна гробница не е исторически автомобил просто. Доста повече години трябват, ама не знам колко.
Ти като не знаеш Джорданката ще знае![]()
Има си международна организация,която ги определя тези неща.
https://fiva.org/en/
Как обаче в отделните страни се третират т.нар. "исторически автомобили" по отношение на данъци,застраховки и прегледи е индивидуално за всяка страна.
В БГ единствено има/имаше възможност за преференциална ГО при определени условия,но това бе по инициатива на една ЗК,която намери някаква ниша в пазара и реши да рискува.
Аз мога да кажа опит от Белгия.
Олдтаймер е всеки автомобил по-стар от 30 години (до скоро беше 25, но го промениха), всички номера започват с 0-XXX-XXX (нормалните са 1-XXX-XXX). Данъкът ти е 40 евро, застраховката ти е 100-120 Евро. Което е нищожно в сравнение със стандартните такива (примерно за същия автомобил преди да стане олд-таймер ~750 евро данък и ~500 евро гражданска (зависи и от стажа и историята на шофьора)). Уловката е че олд-таймера не може да ти е основна кола, тоест трябва задължително да имаш друг нормален автомобил на който плащаш нормалните данъци и застраховка, не можеш и да го използваш за нищо др освен кеф. Тоест на паркинга на работа ако те спипат с такъв номер си цъфнал и вързал, солени глоби и възпрепятстване на същия автомобил да е олд-таймер за напред... Преди имаше и закон който можеш да караш олд-таймера само събота и неделя, но слава че го махнаха

Олд-таймерите между 30 и 50 годишни минават техн. преглед всеки 2 години, а тези над 50 години всеки 5 години мисля (не ме питайте за логика в това). Като техн. преглед е доста по-освободен. Примерно тунинг и някои афтърмаркет части са позволени, или поне никой не прави проблем (на стандартните автомобили примерно конусовиден филтър е дори забранен и те оставят без преглед). Идеята е че колкото по-стар става толкова по-трудно се намират оригинални части, още повече в добро състояние, та се минава между капките...
Цаката с олд-таймера е че няма значение какъв е двигателя и колко цо2 произвежда, което може да има разлика в данъка 100 пъти. 540и данъка му е над 4к евро, като стане на 30 години репективно става 40 Евро като вземеш 0-ХХХ-ХХХ номера. А напоследък доста интересни коли започват да влизат под графата олд-таймер

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Чисто нова или стара кола?
това за "чисто нова" или "стара" кола ме кефи как винаги е в двете положения - гласувах за е39, няма по-проста, по-комфортна и по-евтина за поддръжка кола по мое, последните 5г ... остават и още 2-3г и отива в проблемни
е34ка натупана ... е30ка натупана ... ама всеки ден да пали и на +40 и на -20, да не ми хъркат скоростите, дифа да държи, да няма ръжда, да няма нищо гумено за сменяне, предния джам да не е надран/начукан, стъклата стр да се дигат свалят ок, да има клима (! - помните ли преди да падне акциза какво беше да имаш клима, и 150+), парното да ми топи кеца като го пусна, АБС-а да работи да не завлича на страна при аварийно спиране, дренажите на врати, калници, купе да са ок, всичко ел (ако има) да работи
та така и аз ша карам ама надали под 20-25хил ще да е ... щото купето цялото трябва да е перфектно (италинката имагинерна която е чакала бай джамбаз да ми я докара и никога не е удряна) ама пък мотора не е каран от гелчето в италия, ами е някав мега запазен 30г струг и нищо му не трябва щото е оригинално западна германия (спец смешка на кой му е смешно, на кой не)
_____________________
така и така мисля че темата е просто спам, не ми се сърдете
реалното ми мнение е че предпочитам да имам всичко което ми е кеф
а ако нямам $ предпочитам да не давам пари за нищо
типичен източно европеец
(тука е момента да се сложи оная картинка дето някакво бНв те гледа челно и пише "гледам си взел заплата")
е34ка натупана ... е30ка натупана ... ама всеки ден да пали и на +40 и на -20, да не ми хъркат скоростите, дифа да държи, да няма ръжда, да няма нищо гумено за сменяне, предния джам да не е надран/начукан, стъклата стр да се дигат свалят ок, да има клима (! - помните ли преди да падне акциза какво беше да имаш клима, и 150+), парното да ми топи кеца като го пусна, АБС-а да работи да не завлича на страна при аварийно спиране, дренажите на врати, калници, купе да са ок, всичко ел (ако има) да работи
та така и аз ша карам ама надали под 20-25хил ще да е ... щото купето цялото трябва да е перфектно (италинката имагинерна която е чакала бай джамбаз да ми я докара и никога не е удряна) ама пък мотора не е каран от гелчето в италия, ами е някав мега запазен 30г струг и нищо му не трябва щото е оригинално западна германия (спец смешка на кой му е смешно, на кой не)
_____________________
така и така мисля че темата е просто спам, не ми се сърдете
реалното ми мнение е че предпочитам да имам всичко което ми е кеф




(тука е момента да се сложи оная картинка дето някакво бНв те гледа челно и пише "гледам си взел заплата")
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Чисто нова или стара кола?
Готово
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Чисто нова или стара кола?
немо написа:steeN написа:Има, европейски закон е. Исторически автомобил се води. Ма някоя 15-20 годишна гробница не е исторически автомобил просто. Доста повече години трябват, ама не знам колко.
Ти като не знаеш Джорданката ще знае![]()
Много ли си отворен? Понятието съществува в нашия закон, точно заради европейския закон.
Дали има специално третиране или не какво общо има... изобщо не съм писал за това.
Ако имах достатъчно стара кола щях да се интересувам повече.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Чисто нова или стара кола?
TheDriver написа:Моджо написа:Аз си мисля, че каквото и да си купиш вече си се минал. Дай да видим коя е тая сметка дето не излиза и как би излязла? Не се заяждам, интересно ми стана.
Ето как изглеждат за мен нещата при плащане кеш, за да е в максимално добра позиция новата кола:
Нова Октавия 2.0ТДИ с нормални екстри е около 45000лв. , след 5 години ще струва около 17000лв. Приемам, че за тези 5 години разходите за поддръжка ще са нулеви, което не е така по принцип, но отново играем в полза на новата кола. Грубата сметка показва, че за 5 години сме назад с 28000лв.
Е39 в максимално добро състояние и доказани километри ще излезе около 15000лв(да, добре ме разбрахте Е39 за 15000лв) нещо такова - https://autohan.nl/aanbod/bmw-530d-touring-m-pakket/
Разходите за ремонти за 5 години ще са максимум 10000лв. Трудно е да се определи с колко ще се обезцени, но аз приемам, че ако се поддържа както за 2к на година тази кола под 10000лв няма да падне.
Грубата сметка показва, че за 5 години Е39ката ще ни струва 15000лв.
До тук 13000лв преднина за БМВто
Разходът на гориво приемам, че е 1литър на 100км в полза на Шкодата. 80000км за 5 години са 800литра или 1600лв.
Т.е Е39ката за 5 години е с около 11400лв по-изгодна.
Ако сме реалистични и добавим лизинг, Каско, както и разходи по поддръжка паралелно с гаранционното обслужване нещата стават още по-зле.![]()
П.С. Пия качествено уиски, и си купувам максимално качествена храна( не е на нивото на bum_bum).
сметката ти е малко грешна, няма читава октавия на 5 години за 17 000 лева
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=in9zqg&f1=2
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Чисто нова или стара кола?
Petrolhead написа:сметката ти е малко грешна, няма читава октавия на 5 години за 17 000 лева
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=in9zqg&f1=2
Напротив, сметката на колегата с малки изключения си е напълно реалистична. А читава октавия за 17к е много разтегливо понятие. На хартия всички искат запазена кола на под 100к км. с яко екстри и т.н., но са единици тези, които ще извадят парите. Реалността е, че масово не се минава 1-вата страница с обяви подредени само по нарастваща цена. Другата реалност е да си калитко и да ти върже с някаква супер изгодна оферта, но това е изключение и не е масово. Мой познат преди 2г. си взе пасат 2016(т.е. кола на 2г. по него време), хайлайн, на 20 и малко хил. км. за 10к лв., ама от негов познат на зор. Е не върви да претендирам, че запазен пасат 2016-а сега трябва да е 5-6к.
Re: Чисто нова или стара кола?
Бах тоя зор кола с пазарна цена 40к лв да я дадеш за 10к. В кентавър щяха да му дадат 30...
Нещо друго се изпуска в оная сделка, защото иначе влиза в графа фантастика.
Нещо друго се изпуска в оная сделка, защото иначе влиза в графа фантастика.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Чисто нова или стара кола?
+1, ти авторе не леж на та'а кълка...pampo написа:Бах тоя зор кола с пазарна цена 40к лв да я дадеш за 10к. В кентавър щяха да му дадат 30...
Нещо друго се изпуска в оная сделка, защото иначе влиза в графа фантастика.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: немо