Коли от търгове в чужбина

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: По света и у нас
Кара: Купе с 2 врати
Мечтае да кара: Купе с 4 врати
Детайли за колата: Седем напред, две назад

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от ARR_ » 25 Ное 2020, 6:36

По мексиканските бояджийници в нашия район чарджат около $50/ч., за нормален краен клиент, не виждам проблем ако се разберете да им водиш по няколко коли седмично да ти дадът цена доста надоло. Също има и разни вериги в които могат да ти пръснат колата за доста добри цени, ще получиш това за което плащаш, но ако колата ти е за продаване или пък просто е евтина какво ти пука.

https://www.youtube.com/watch?v=cIlLSj5oYw8

Ако ставим боята и дълърските цени на страни, колко е нормата на час в официалните сервизи в Бг на МБ/БМВ/АУДИ за стандартни процедури?

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от K_Ilkov » 25 Ное 2020, 8:49

BMW_POWER написа:
K_Ilkov написа:
alx написа:по $30/час.


alx написа:цената на труда е почти същата,

Замислих се доста ...
Може би не ми е късно да се преквалифицирам ...

6-7к ако прави един бояджия в БГ мисля да се мятам :yes:

Дали пък няма още нещо, което пропускам.
Сигурно пак не съм разбрал ...


Колега Илков, знам че си навътре в нещата. Два въпроса.
Колко струва едно качествено боядисване?
Колко коли може да пръсне един бояджия за месец?

p.s. Мразя да правя сметка на чужди пари :OT:


Колеееега …

Въпроса е прост , недей да усложняваш и да вкарваш някакви емоции :winky:

Цената на труда в БГ като в щатите ли е и взимат ли БГ бояджиите 30 долара на час?

Ако може да гледаме при равни други условия, познати, схеми, обеми, качество, мексиканци, римляни и тн.
За друго не споря.

Надявам се съм бил достатъчно описателен в тезата си :ok:

Ако искате не отговаряйте, ако искаш дай ти отговор или алх, или се стиковайте и отговорете заедно от трети акаунт :ok: whatever :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от BMW_POWER » 25 Ное 2020, 16:22

Колега Илков,
аз наистина нямам идея, колко струва едно качествено боядисване в бг-то. Последно боядисвах там кола около 98-99г. Вкараха ми я в Дару кар и я направиха супер. Беше няй-обикновена бяла боя, без "перли" и т.н. глезотии. Дори не помня колко платих вече. Има колеги тук със сервизи, все някой може да каже. От друга страна това е горната граница на заплащането, нали?

Малко към заглавието. Механикът ми (давам го все за пример, но това съм видял с очите си, а не преразказ N-та ръка) купува от Щатите ML-и от търгове. Прави и кара, понякога и продава. Цялото му семейство са с този модел. Купи един наводнен от урагана Катрина. Тази кола я кара още, защото му излезе златна. Знае наизуст всяка част като име, номер и цена. Нова кола. Има други, които разкара за броени дни. Като виц разправяше за един VW Touareg. Беше чукнал бингото с нея, защото не я искали. Станало убийство в него и нямал ключове. Има само един, но не работел. Каза, че само я измили и това е . Вторият ключ при миенето намерили вътре. Каза само, че са изкарали добри пари.

Ако някой иска ML, ще дам телефона. Възстановени на 100% или по описание в състояние, в което са. Помня, имаше един горял малко зад преден десен фар. Смениха му само инсталацията. Има попадения, ама има и ....

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от alx » 25 Ное 2020, 16:55

K_Ilkov написа:Цената на труда в БГ като в щатите ли е и взимат ли БГ бояджиите 30 долара на час?


не, не е разбира се- цената на труда в америка е по-висока. но крайните цени на авто услугите са много сходни защото в америка имаш страшна конкуренция и просто не можеш да вдигнеш печалбата и затова всеки авто бизнес работи почти на кантар и разчита на обем за печалбите... докато в родината всеки шеф на бизнес иска да кара м-ка или амг ама ако може да не работи по 10-12 часа на ден... и то последните 10тина години се "научихте" в бранша... и не говориме само за тенекеджийство- колко струва монтаж и баланс на гуми? смяна на масло? смяна на антифриз? питам защото знам ще ти кажа- в щатите тези услуги са на същите цени да не кажа понякога по- евтини от колкото в родината. но съм сигурен, че монтьорите дето се занимават взимат 1/3 или по-малко от това което взимат в щатите същите момчета...

разбираш ли разликата? :)

понеже сме бананова държава всеки успешен бизнес (такъв дето без него хората не могат) рано или късно го обръща на печелбарство... примери много... като почнеш със туризъма (най- стария ни самозабравил се бизнес), минеш през медицинските услуги и тн... защото всичко е обръчи на протекция и простия факт, че сме малка свита икономика и малко хора което е противопоказано на една пазарна икономика..

аз ли да ти ги обяснявам тия неща? мисля, че са ти пределно ясни...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от немо » 25 Ное 2020, 22:19

alx написа:
K_Ilkov написа:Цената на труда в БГ като в щатите ли е и взимат ли БГ бояджиите 30 долара на час?


колко струва монтаж и баланс на гуми? смяна на масло? смяна на антифриз? питам защото знам ще ти кажа- в щатите тези услуги са на същите цени да не кажа понякога по- евтини от колкото в родината. но съм сигурен, че монтьорите дето се занимават взимат 1/3 или по-малко от това което взимат в щатите същите момчета...

разбираш ли разликата? :)

Значи го разбирам така:В Бг монтьора взема по-малко от монтьора в САЩ,а шефът в САЩ печели по-малко от шефа в БГ,защото шефа в БГ плаща по-малко на монтьора.Това на база,че цената на идентична услуга в САЩ и БГ е еднаква.Излиза,че в САЩ са построили Социализъма,а в БГ-не са.
alx написа:защото всичко е обръчи на протекция и простия факт, че сме малка свита икономика и малко хора което е противопоказано на една пазарна икономика..

В такъв случай защо сравняваш БГ реалността с тази в УСА?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от alx » 25 Ное 2020, 23:00

немо написа:В такъв случай защо сравняваш БГ реалността с тази в УСА?


в контекста на темата - вече не е рентабилно да купуваш тоталки от америка и да ги пращаш в родината да ги оправят, защото ремонта на територията не е (много) по- евтин... което обезсмисля цялото упражнение като бизнес модел (с много малки изключения)
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от K_Ilkov » 25 Ное 2020, 23:12

alx написа:малка свита икономика и малко хора което е противопоказано на една пазарна икономика..

Това е ... изяснихме къде е заринато кучето.

Все още съм на мнение , че труда и съответно услугите са с по-ниска себестойност в БГ и то осезаемо и за всичко което си описал. Също и качеството е доста ниско тъй като няма стандарти, елементарни понякога.

Само дето ти знаеш къде и как се правят нещата шано в щатите, а ние знаем в БГ.

Самият факт че и Поверката говори за сервиза на Дару е показателен ...

Ииии нека ви кажа според мен защо няма далавера вече в тия коли - то е като нещата дето написа вече ти - конкуренция. Всеки може и вкарва коли , ане като 90те схеми , хора на място и тн и тн.

Сега мога и аз да си викна кола и да я пратя да я ремонтира някой и да я продам от телефона ... та така ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от Bogat-Beden » 25 Ное 2020, 23:23

само хитри риби тука :lol:
Гледам обаче по интернет страниците за автомобили, че не секва този внос?
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от BMW_POWER » 26 Ное 2020, 4:19

K_Ilkov написа:
alx написа:малка свита икономика и малко хора което е противопоказано на една пазарна икономика..

Това е ... изяснихме къде е заринато кучето.

Все още съм на мнение , че труда и съответно услугите са с по-ниска себестойност в БГ и то осезаемо и за всичко което си описал. Също и качеството е доста ниско тъй като няма стандарти, елементарни понякога.

Само дето ти знаеш къде и как се правят нещата шано в щатите, а ние знаем в БГ.

Самият факт че и Поверката говори за сервиза на Дару е показателен ...

Ииии нека ви кажа според мен защо няма далавера вече в тия коли - то е като нещата дето написа вече ти - конкуренция. Всеки може и вкарва коли , ане като 90те схеми , хора на място и тн и тн.

Сега мога и аз да си викна кола и да я пратя да я ремонтира някой и да я продам от телефона ... та така ...


Колега Илков!

Дай поне да сложим паметник на тва псе :OT:

80% от автосервизите у нас - в сивата икономика

Meждy 70 и 80% e дeлът нa сивата икономика при aвтосеpвизите.

Това заяви пpедседaтeлят нa cдружeниe “Cъюз нa автосервизите” Eмил Гермaнoв по време на семинар в Боровец, предаде БГНЕС.

Сдружението от години настоява за приемане на закон за пътните превозни средства, който неколкократно е влизал на обсъждане в парламента.

Поради различни причини обаче така и не стигна до пленарна зала, обясни Германов.

По данни на сдружението в България близо 80% oт aвтoмoбилитe ca нa възраст нaд 15 гoдини. По отношение на сервизите в цялата страна са близо 6000.

Запитан как да разберем дали един сервиз е легален, Германов обясни, чe нелегалните нямaт касови aпарати, нямaт трудoви дoгoвopи зa cлyжитeлитe, нитo пък необходимoтo oборудвaнe.


https://profit.bg/balgariya/80-ot-avtos ... ikonomika/

Линкове бол. Нека всеки забие един пирон и да окачи разрешителното за работа. Да започне да плаща всички данъци, такси, осигуровки, разрешителни. Нека да започне да предава стари масла и консумативи където трябва, а не да ги лее в канала или гори в печката. Нека започне да дава фактури и гаранции, цените същите ли ще останат?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от msi200 » 26 Ное 2020, 8:13

В България има огромни разлики в цените по сервизите между големите и малките градове. Ако бяха високи навсякъде, половината автопарк щеше да остане на трупчета.
I love the sound of V8 in the morning...

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от K_Ilkov » 26 Ное 2020, 8:23

msi200 написа:В България има огромни разлики в цените по сервизите между големите и малките градове. Ако бяха високи навсякъде, половината автопарк щеше да остане на трупчета.

:yes:

BMW_POWER написа:Линкове бол. Нека всеки забие един пирон и да окачи разрешителното за работа. Да започне да плаща всички данъци, такси, осигуровки, разрешителни. Нека да започне да предава стари масла и консумативи където трябва, а не да ги лее в канала или гори в печката. Нека започне да дава фактури и гаранции, цените същите ли ще останат?


E и ?

То ако всичко стане легално тя България ще цъфне и ше вземеш да се върнеш у БГ-то :winky:

Та какво искаш да ми кажеш, че всъщност алх е прав понеже ако се извади от сивия сектор автосектора ще е по-скъпо.

Може и да си прав, но не е така и няма и да стане така скоро … и те така … може да си теоретизираш колкото си искаш :ok:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от Е.Димитров » 26 Ное 2020, 8:35

Ами малко личен опит и разговори с роднини отвъд океана.
Това по повод цените на автомобилите и ремонтите отвъд океана и у нас.
Първо у нас.
Каското на колите ми (личните) са е еди коя си ЗК и там имам избор на сервиз, дали ще е официален представител или друга фирма.
Предпочитам една друга фирма и съм очарован от качеството на извършване на услугата. Това са страхотни специалисти , уникално си вършат работата и колата не мога да я позная след като я взема от сервиза им.
Предпоследно си правих колата там (Нисан Кашкай), имаше разни драскотини и след като си платих последната вноска по каското, реших да я поправя. Имаше на едно място, което беше проблематично и не го хващаше каското, защото си беше проблема преди застраховката. Помолих го собственика да поправи проблема и когато си получих колата, освен , че беше поправена от всякъде, че дори го помолих да смени предните карета , беше полирана , почистена и всичко това, труд, части и тн беше ....много евтино.
Имам и бус, транспоретр т5 , който няма каско, но го купих с една огромна дълбока черта/вдлъбнатина от предната врата , та чак до задният калник. Ламарината е вдлъбната, което налага изчукване , доста манипулации и тн. Собственика на сервиза ми каза за всичко това 400 лева, което си е буквално без пари за цялата страна на буса, и като знам качеството, с което работи, цената е нищожна.
Сега за другата страна.
Имам роднини, които живеят в Индианаполис , единият се занимава само с автомобили, купува от къде ли не, проблематични в двигателите, ударени, на търгове, съответно ги ремонтира и ги продава. Първоначално бил в голяма дилема, защото в Щатите имало закон, според който ако продаваш повече от 3 автомобила на година се води бизнес и трябва да има застраховка, чиято стойност по спомени била за около 2 милиона $, като месечната вноска (защо и викат "премия" нямам представа) е била 2500$. Притеснявал се, че ако поне да плаща застраховка и не му тръгне бизнеса си е проблем.
Обаче, доста му потръгнало и решил да скочи в този бизнес. В момента има огромен гараж, извършва доста ремонти, продължава с търговията с автомобили и то предимно от търгове и проблематични и е доста успешен. Доста е състоятелен, че дори в настоящата криза казва, че бизнеса му лети. Дори се хвали, че в момента за него работят бели американци.
За пребоядисване на цял малък автомобил седан , без някакви по-специални интервенции взима около 6000$
И да, каза, че предпочита да не работи с българи по бизнес, ако трябва да направи на някой сънародник, предпочита да го направи без пари и често го правил. Вярвал в 10% дарения и по тази линия помагал на сънародници.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от toncho83 » 26 Ное 2020, 10:46

Според мен този бизнес в Бг е много печеливш. Имам лични впечатления от хора в бранша. Плащат заплата на тенекеджия и бояджия. Осигуряват им работа и им карат коли с удар като 7-мицата по-горе, че и по-тежки. Каквото не стане на кола, става за продажба на части. Те са си реално и морги. Отделно играят и вкарват коли от търговете на клиенти. Там се печели от такси и от транспорт. Калкулират ти цена за единичен контейнер, а ти вкарват колата в контейнер за 4 и така едната кола им идва "free". Пълнят колите вътре със стоки и багажи - допълнително пари.

Верно е и на късмет работата, но примерно от "impactauto" рядко стават грешки или наредени коли...по-скоро горчивия вкус идва от неправилна преценка.

П.П. Преди да започне търгът (30мин) даже с "account", който може само да гледаш (visitor), може човек да си свали "damage estimates" и там да тазгледа подробна оценка на щетите от застраховател, както и труд и части в Канада примерно.

Скоро гледахме едно глц и го имам записано -
DamageEstimate_stockNumber (1) (1).pdf
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от немо » 26 Ное 2020, 11:37

toncho83 написа:.................

Уф,лекинко ме затрудни,но го разгадах....
Така:69 $ на час + 14к $ за ОЕМ части + други разходи.Това за автомобил на 2 год.,като нямам представа тези 20к $ какъв процент от текущата му стойност са.Защото това е важно.
Също така е важно сервизът ли прави калкулацията?

п.п.Преди години,когато не знаех какво е Audatex идва едно "вещо лице" да прави оглед на автомобил по щета по каско.Вади някакви магнитни линийки и ги лепи по панела,измерва увредената площ.Аз го питам:какво е това?Той се изпъчи и ми казва:А,че ти не знаеш ли?В белите страни в Европа така се работи,а аз го питам:В белите страни в Европа къде има авторепаратурен сервиз със ставка 6 евро на час?Не ми отговори..... :lol:

Друга случка,която показва БГ застрахователите какви подки са:Понеже вече калкулациите няма да се правят по Наредба 24,а се въвежда Audatex заминавам на обучение за работа с програмата в Сф.Така,колеги,това е световно признат метод за калкулация на щети по МПС,изработен със съдействие от производителите и съобразен с техните стандарти.....бла,бла,бла
В един момент,докато правим някаква задача стигаме до това,че трябва да се махнат надписите (на зад.капак ,дето пише 320d например).Опаааа,опция "демонтаж/монтаж" нямааааа.Според BMW този надпис като се махне се заменя с нов.Пичове,какво става?
Абе то програмата така го дава,ама глей сега кво правим,тука цък,там цък и ето.
Добре бе,да ви бера лайката,нали по европейски ще работим,що пак БГ чалъми?За което ви изнася сме по европейски,за което не ви изнася ще минем тънка лайсна..... :ranting:

А другото,което мега ме дразни е когато става въпрос за фабрично НЕ боядисани елементи (много коли имат пластмасови арки по калниците или по прагове,врати и т.н.),та тези елементи са предвидени за подмяна от производителя,щото е така е преценил,обаче нашите застрахователи са тарикати и при щети ги изписват за ремонт и боядисване.Естествено те никога не изглеждат така,както трябва,ама нали е спестен някой лев..... :ranting:

Извинете за отклонението...
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Коли от търгове в чужбина

Мнение от TNT » 26 Ное 2020, 12:24

То затова в анкетата за застрахователите над 30% са недоволни. Затова сме недоволни и колко плащаме - щото знаем какво получаваме.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana

Последни теми
Facebook