Помощ!! Проблеми 320d 136hp

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 26 Апр 2020, 12:00

Здравейте, колата ми 320d 136hp 99г. собственик съм от близо 3 години и ще спестя парите за ремонт който съм вложил по нея... Преди година ми е рецеклирана турбината след това се обади и дебитомера, заменил съм го с чисто нов и до сега всичко точно.. изби ме да и сложа чип и го направих колата тръгна супер но, като и смачкам хубаво газта на високите скорости набира малко на пресечки както и да е.. близките 3 диагностики ми казаха че проблема е от гнп то.... колата е с изкормен катализатор или преди няколко дена на егр маркуча го
извадих и го затапих с тапичка и също металната трабичка от егр и нея съм затапил колата тръгна супер в ниските и малко качили изчезна това набираме на пресечки но, след 15-20 Мин каране при натискане на педала не реагира колата или както обикновено да набира както трябва и не знам проблема от къде да го търся вече... Ще съм ви благодарен да ми помогнете!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от AvoyzeN » 26 Апр 2020, 20:54

При затапването/премахването на ЕГР клапана, трябва да се изключи софтуерно, защото сместа е друга, може и да влезе в авариен режим, поне при 150 конски сили е така, но не мисля че при 136 конски сили ще е по различно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 26 Апр 2020, 22:16

Значи само да отбележа колата набираше така примерно от 3 или 4 скорост буквално на тласъци, след затапването на егр качили спряха , и набира нормално но след каране 30 Мин в градско почва малко странно да се държи като натисна газта, а относно това софтуерно спиране на егр как става като се изтрие грешката или друго се прави да знам с кои майстор да се свържа да попитам?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от AvoyzeN » 27 Апр 2020, 22:09

Тези които правят ремап ги спират софтуерно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 28 Апр 2020, 0:11

Еми едно момче от пловдив ми прави ремапа на колата понеже съм от първомай, има ли значение дали ще е същия, щото има и един друг майстор тука в града който работи с адлера ще се свържа с него да го питам ако може да ми го спре софтуерно и като цена също ще ме интересува надявам се да не е много скъпичко... :lol: :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от Simbazz » 28 Апр 2020, 12:21

AvoyzeN написа:При затапването/премахването на ЕГР клапана, трябва да се изключи софтуерно, защото сместа е друга, може и да влезе в авариен режим, поне при 150 конски сили е така, но не мисля че при 136 конски сили ще е по различно.


При изключване на ЕГР софтуерно сместа си е същата, просто не свети лампата на таблото...При 150 к.с. при затапване на ЕГР светва лампата на таблото и не мисля, че влиза в авариен режим, защото не ограничава горивото или вървежа на колата по никакъв начин. Ако спирането на егр е свързан и с ремап тогава нещата имат смисъл, ако самия ремап е свързан и с промяна на горивните карти към работа без ЕГР. Явно при колегата при "слагането на чип" това не са го направили..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от VladiE » 28 Апр 2020, 15:04

Simbazz написа:
AvoyzeN написа:При затапването/премахването на ЕГР клапана, трябва да се изключи софтуерно, защото сместа е друга, може и да влезе в авариен режим, поне при 150 конски сили е така, но не мисля че при 136 конски сили ще е по различно.


При изключване на ЕГР софтуерно сместа си е същата, просто не свети лампата на таблото...При 150 к.с. при затапване на ЕГР светва лампата на таблото и не мисля, че влиза в авариен режим, защото не ограничава горивото или вървежа на колата по никакъв начин. Ако спирането на егр е свързан и с ремап тогава нещата имат смисъл, ако самия ремап е свързан и с промяна на горивните карти към работа без ЕГР. Явно при колегата при "слагането на чип" това не са го направили..
При блокиран механично само ЕГР, сместа няма как да е същата, защото изчислява по малко въздух, понеже би трябвало да има и отработени газове. Съответно вкарва по-малко гориво от нужното и сместа е бедна. Аз съм с ремап на горивните и премахнати ЕГР карти и не ми свети лампата, а сместа е правилна.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от Simbazz » 28 Апр 2020, 17:25

VladiE написа:
Simbazz написа:
AvoyzeN написа:При затапването/премахването на ЕГР клапана, трябва да се изключи софтуерно, защото сместа е друга, може и да влезе в авариен режим, поне при 150 конски сили е така, но не мисля че при 136 конски сили ще е по различно.


При изключване на ЕГР софтуерно сместа си е същата, просто не свети лампата на таблото...При 150 к.с. при затапване на ЕГР светва лампата на таблото и не мисля, че влиза в авариен режим, защото не ограничава горивото или вървежа на колата по никакъв начин. Ако спирането на егр е свързан и с ремап тогава нещата имат смисъл, ако самия ремап е свързан и с промяна на горивните карти към работа без ЕГР. Явно при колегата при "слагането на чип" това не са го направили..
При блокиран механично само ЕГР, сместа няма как да е същата, защото изчислява по малко въздух, понеже би трябвало да има и отработени газове. Съответно вкарва по-малко гориво от нужното и сместа е бедна. Аз съм с ремап на горивните и премахнати ЕГР карти и не ми свети лампата, а сместа е правилна.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk



Не се изразих правилно - Ако се изолира ЕГР сместа се нарушава и ако просто се изключи софтуерно то сместа продължава да си остава същата неправилна - просто няма да свети лампата. След ремап нещата са различни и ако картите са пипнати правилно нещата са супер. Извинявам се за не доброто изказване в началото :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 04 Май 2020, 18:04

Хора искам да ви съобщя от днешната диагностика какво стана... Излезнаха грешки свързано с гнп-то мисля че въжеше нещо и за аванса 1.от колегите и съветите проверих вакумните маркучи имаше спукани на две места, подмениха се 2.даваше хубаво налягане на турбината 3. Дюзите също бяха наред 4.вече продължителност на 30 минути ръчкане в движение диагностика на колата се държеше адекватно 5. след час явно от "много натискане на педала" колата стана пълен мъртвец натискам газта няма никои, връщам педала натискам пак и почва леко да опъва и се отпушва на определени обороти... Моля ви помогнете ми проблема мисля че ми е от помпата заслужава ли си да се прави и защо по дяволите след много каране и ръчкане колата става пълен гроб.... Помагайте колеги!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от stefan_suny » 04 Май 2020, 22:20

При тези помпи VP44 след хххх-хиляди километра започват да се проявяват симптоми на износване. Едното нещо е че започва да задира буталото за аванса, симптомите са точно като твоите, настъпваш и няма никой, връщаш настъпваш и тръгва, също и неравномерното ускорение. Самото бутало може да се смени при свалена помпа, някъде 100лв беше само буталото, но трябва да се провери цилиндъра му да не е много надран, защото тогава и с ново бутало ще е зле.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 04 Май 2020, 23:28

stefan_suny написа:При тези помпи VP44 след хххх-хиляди километра започват да се проявяват симптоми на износване. Едното нещо е че започва да задира буталото за аванса, симптомите са точно като твоите, настъпваш и няма никой, връщаш настъпваш и тръгва, също и неравномерното ускорение. Самото бутало може да се смени при свалена помпа, някъде 100лв беше само буталото, но трябва да се провери цилиндъра му да не е много надран, защото тогава и с ново бутало ще е зле.


Колега колата върви просто след много ластици или както обикновено си решил в някой ден да си я настъпваш с кеф и след много опити след това тотално се окучва и спира да върви, говорил съм в сервизи дето се занимават с гнп ии до колкото разбрах рециклирането е от порядъка 600лв и частите дето ги подменят са китайски искам да попитам заслужава ли си, някой ако е патил от същия проблем моля да сподели....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 06 Май 2020, 15:20

Колеги, искам да ми дадете мнение за гнп относно. По принцип тъи че като съм нямал проблеми с паленето, а проблеми с вървежа ту върви на моменти ту не върви проблема къде трябва да се търси в самата помпа, ако е само от авансатора колко излиза като по цена, ще съм благодарен да ви чуя мненията. Скоро ще ходя до един майстор в сервиз за помпи, между пловдив и Асеновград работи въпросния майстор, Юсеин се казва ако е чувал някои за него да пише тука....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 17 Юни 2020, 15:51

Хора от последния месец и диагностиките установих че колата със затапен егр колкото хубаво да върви след 15 минута градско каране влизам в авариен режим, а като върна маркуча в егр по старо му, колата върви ама по слабичко и на високите скорости с леки предърпвания, обаждах се да питам в крайна сметка за софтуерно спиране на егр казаха ми че за моя модел нямало нужда пък други твърдят че трябвало някои по дяволите ще ми каже ли последно какво да правя, със затапен егр колата с чипа върви доста по хубаво иска ли софтуерна намеса или да търся другаде проблема, последния майстор ми каза че нямам проблем с помпата, помогнете ми!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от stefan_suny » 23 Юни 2020, 12:16

Колега първо някъде в предишно мнение казваш че си имал записана грешка за аванса в помпата, а както ти писах симптомите ти до голяма степен отговарят на такъв проблем, така че според мен здравето на помпата ти е под въпрос.
Отделно искам да направя едно разяснение, защото в в по горни мнения на колеги се говори за неправилна смес. При дизела за разлика от бензина такова понятие е бих казал неправилно. През повечето време дизела работи в режим на бедна смес. Когато намачкаш газта само тогава се пуска толкова гориво колкото може да изгори без остатък, което се определя от показанието на дебитомера колко въздух влиза. Затова и при скапан дебитомер колата не върви, показва малко въздух, съответно това ограничава максимума на горивото което ще се пусне. В ненатоварените режими /бедна смес/ част от въздуха ,който няма да изгори така или иначе, се замества с вече изгорели газове основно с цел екология. При затапване на егр особено като при теб с наличие на чип, което предполага повече впръскано гориво, в цилиндрите имаш само свеж въздух и съответно това предполага по пълното и качествено изгаряне на всичкото гориво, от там и малко по голямата мощност. При всички дизела независимо от типа горивна система затапването на егр само по себе си не води до спад в мощността, но е възможно двигателния компютър умишлено да я ограничава заради екологията, което съответно е и причината лампата за грешки да свети/заради екологията/. Друг е въпроса че егр има отношение и към други функции в двигателя, което предполага при затапване да се направят съответните корекции в софтуера/не само години на лампата/ за да е адекватно поведението на двигателя

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.12.2013
Местоположение: Purvomay, Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: BMW 330D E46 204HP
Мечтае да кара: САМАЛИОТ

Re: Помощ!! Проблеми 320d 136hp

Мнение от icko13 » 10 Сеп 2020, 18:09

Пичове забравих да пиша на време, преди 2 месеца оправих проблема по колата!!!
1.Основния проблем при колата е бил изпускателния клапан на турбото, понеже аз бях купил преди време нов вакумен клапан и един майстор от Шишков дизел (Хасково) веднага ми съдейства каза че проблема е от там и ми ги размени клапаните вакумния дойде на мястото до турбото а изпускателния до егр (изолиран) и малко софтуерна намеса имаше щото ми пушеше бял дим колата от първото чипосване и следователно върна ми фабричните настройки и пак си ми дигна налягането на турбината но до 160коня прецени че ще остане.
2. Искам само да отбележа че от некадърни майстори който си мислеха че проблема ми е от гнп, мислех че проблема ми е сериозен по колата и мислех да я продавам... През последните месеци бях направил около 5 диагностики и трима майстори бяха обедени че проблема е в гнп защото колата е пробваха и в движение и всичко се следеше изкъсо, другия майстор ми каза че който се занимаваше само с баварци че нямам проблем в гнп-то а във турбината...... при положение че ми е рецеклирана и така последно стигнах до Шишков дизел и спасиха положението!! Силно препоръчвам сервиза, този човек който ми прави колата е инжинер и си разбира от работата направи ми диагностика с програма за Бош, пробвахме я в движение и ми каза че колата е здрава и че проблема не е бил сериозен и в рамките на 1 час ми оправи колата!! За смяна на соленоиди, фабрична намеса и след това ремап отново и диагностика = 200лв!! Ако има хора патили като мен от смотани майстори, да не бързат да се доверяват или да играят на ванга, имали проблем с хубава диагностика и читав майстор проблема се решава... Темата може да се затвори!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook