Търся схема за реглаж на клапани - М10
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Търся схема за реглаж на клапани - М10
Първо много благодаря за всичките упътвания за ремонт, които намирам на сайта, намерих доста полезна информация, но сега имам дефицит на информация, която ми трябва. А именно схеми за реглаж на клапаните на мотор М10Б18 - има схеми как се разглабя целият мотор, как се свалят клапаните, какъв трябва да е луфта (0.20мм студен и 0.25мм топъл мотор), но не се виждат белезите, по които да се регулират тези клапани. Имам в предвид това, че като е угасен мотора буталата, клапаните, коляновият и разпределителният вал са в определена позиция и трябва да се регулират клапаните в определен ред - примерно 1 и 4-ти цилиндър първо, после другите и така. Няма ли някакви картинки да се видят някакви белези по които да се работи? Да уточним, че аз така ги разбирам нещата и така са ми обяснени, но иначе ремонтът го извършва баща ми. Готова е центровката и смяната на свещите, само ей такава схемичка не мога да му намря, иначе другото му е абсолютно ясно. Благодаря на отзовалите се!
BMW only!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
трябва ти луфтомер, ключе 10 и много малък шестограм или дебела тел.
далечен план
малко по-близък
реглажа се прави когато буталото в цилиндъра, на който искаш да регулираш е в горна мъртва точка. тогава и двата клапана са затворени напълно. с ключето разхлабваш болта отстрани на кобилицата, който стяга ексцентрика (това е колелце с изместен център на въртене, т.е. като го въртиш го приближаваш или отдалечаваш от стеблото на клапана и по този начин регулираш хлабината). слагаш луфтомера между ексцентрика и клапана и със шестограмата завърташ докато луфтомера затегне. тук е въпрос на усет, не трябва да се движи много свободно, трябва да има съпротивление, но не и да задереш с него или въобще да не можеш да го измъкнеш от там. след това внимателно затягаш с ключето и правиш и другия клапан. изисква си се известна доза сръчност може и да не стане от първия път
това е единия ключов момент, другия е да уцелиш точно горна мъртва точка. тъй като си нямах доверие да определя на око ГМТ като гледам разпределителния вал.....
има един белег по периферията на шайбата на коляновия вал (като я разгледаш няма начин да го пропуснеш), която като съвпадне с един шиш, който стъчи от блока точно над нея и палеца на делкото сочи към първи цилиндър, тогава първи цилиндър е в ГМТ. от там нататък може да използваш броя на зъбите на колелото на разпределителния вал за да разбереш къде точно е ГМТ на останалите три цилиндъра... имам смътен спомен че бяха 36?, т.е. на всеки 9 зъба (разпределителния вал се върти два пъти по-бавно от коляновия).
е ми да, това е което се сещам за сега... надявам се че не съм допуснал някакиви неточности.
искам да благодаря на ivantchog за доста подробните обяснения преди около година, благодарение на които + горните картники си направих клапаните
далечен план

малко по-близък

реглажа се прави когато буталото в цилиндъра, на който искаш да регулираш е в горна мъртва точка. тогава и двата клапана са затворени напълно. с ключето разхлабваш болта отстрани на кобилицата, който стяга ексцентрика (това е колелце с изместен център на въртене, т.е. като го въртиш го приближаваш или отдалечаваш от стеблото на клапана и по този начин регулираш хлабината). слагаш луфтомера между ексцентрика и клапана и със шестограмата завърташ докато луфтомера затегне. тук е въпрос на усет, не трябва да се движи много свободно, трябва да има съпротивление, но не и да задереш с него или въобще да не можеш да го измъкнеш от там. след това внимателно затягаш с ключето и правиш и другия клапан. изисква си се известна доза сръчност може и да не стане от първия път

това е единия ключов момент, другия е да уцелиш точно горна мъртва точка. тъй като си нямах доверие да определя на око ГМТ като гледам разпределителния вал.....
има един белег по периферията на шайбата на коляновия вал (като я разгледаш няма начин да го пропуснеш), която като съвпадне с един шиш, който стъчи от блока точно над нея и палеца на делкото сочи към първи цилиндър, тогава първи цилиндър е в ГМТ. от там нататък може да използваш броя на зъбите на колелото на разпределителния вал за да разбереш къде точно е ГМТ на останалите три цилиндъра... имам смътен спомен че бяха 36?, т.е. на всеки 9 зъба (разпределителния вал се върти два пъти по-бавно от коляновия).
е ми да, това е което се сещам за сега... надявам се че не съм допуснал някакиви неточности.
искам да благодаря на ivantchog за доста подробните обяснения преди около година, благодарение на които + горните картники си направих клапаните

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
колегата го обясни прикаррваш гърбиците на първи цилиндър да сочат надолу, мериш с луфтомера отхлабваш с клуче 10 въртиш ексцентрика дето е в гърбицата докато обереш луфта така че при вадене и слагане на луфтомера лекода задържа да има съпротивление ,но и да се движи. та ка и на двта клапанана първи цилиндър,после ги караш по реда на запалване 1-3-4-2
мажеш със илокон ръба затвараш капака и почваш да даваш газ.
мажеш със илокон ръба затвараш капака и почваш да даваш газ.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
:welcome:[steeN] написа:...искам да ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Благодаря ви много, страхотна информация и като я прочетох едва ли не аз се мотивирах да ремонтирам
Пратих я на мейла на баща ми, че днес е решил да регулира - все пак аз не съм пипал по ремонт (като изключим "монтирането" на ароматизатор и тапицерия
), а той има доста опит от преди. Ще споделя какво се е получило. Вече има положителен ефект от новите свещи NGK и от добрата центровка, дано и от реглажа се усети ефект. Имаме съмнения и за маслената помпа, защото лампата на маслото гасне бавничко, а пък при по-високи обороти мотора изчиства работата си, трака чуваемо само на ниски. Друг вариант е и скапано масло, но преди да се смени ще се правят гореописаните работи.


BMW only!
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
amd написа:... лампата на маслото гасне бавничко...
Преди да пипа помпата, баща ти нека смени филтъра.
В него (трябва да) има (работещ) възвратен клапан. Дори с вода да е пълна системата, лампата трябва да изгасне почти веднага. Като не работи тоя клапан, маслото се стича обратно в картера през филтъра и на помпата и трябва време да напълни каналите и да качи налягането.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Да, ще го имам в предвид този съвет, не сме сигурно в качеството на маслото и филтъра, защото така взехме колата и не сме ги пипали (на вид изглежда ОК маслото, но знае ли човек). То като се замисля има ли значение какъв е масленият филтър или не чак толкова? Защото има модели едни примерно 8 лева, други 16?
BMW only!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
новини нещо
?

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Да, наистина беше прав - във Видин съм си, 2 дена не слизам от колата вече
До Монтана ходихме и обратно днес с нея - беше филтъра, 3 филтъра пробахме докато улучим някакъв, който да става нещо от него!!! Сега лампата въобще не светва, само сутрин като се прави студен старт, но много за кратко (демек нормално е). Сипахме и Мобил масло, пооправи се малко, но си потраква мотора - оказа се, че са чупили кобилица (не знам как се чупи това?) и са сложили някакви кобилици "сбирщайн", което ни отказа от реглаж. За сега ще карамае така, пък по-натам ще го мислим - нови кобилици са си парички
Отделно не се знае в какво състояние е вала. Колата отлично влиза в завои, върви много добре, но мощността и не е завидна - като я сравня с предината Е30-ка - тази е карбуратор + газ и не се знае този изпарител дали захранва този мотор, ще трябва да опитам на бензин дали няма да тръгне по-добре, друго на ръка износения газо-разределителен механизъм, друго 3.64 диференциал (предишния беше 3.91 и по-вървеше), друго постоянно зацепеното виско. Та е нормално да няма много пауър. Но ми харесва колата, държи се отлично на пътя, имам много хубав вид, рекарце, сравнително стегната е, имаме голям мерак да я стягаме докато стане кукла. Накрая обаче като напреавим един списък ще бъде доста страници
Аз имах предложение от Sonny за цяла глава, но не се знае и неговата глава дали е толкова читава. Втора ръка частите са си риск! Ето иначе какво остана : кобилици, лагер главина дясно точило (откъде да намеря само лагер?!? и какъв му е серийния номер
) , десен амортисьор (търся си изпуснал пълнител, моля на ЛС, който има:) ), тампони задни носачи и диференциал, виско съединител (поне да е здрава ос, може и да не зацепва добре), смяна на арматурното табло със здраво, претапициране на РЕКАРО-то, смяна на втулката на скоростния лост (има страшно много свободен ход), лек ремонт на задните вежди (избила ръжда), ремонт броните (леко криви и леко ръждясали, поне са цели), предната престилка пластмасата и е леко пукната в дясно. Друго не се сещам за Е30-ката 





BMW only!
- cargo22
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Добре един тъп въпрос, как става нагласянето (превъртането ) двигателя за да дойде на следващ цилиндър , с бутане ли?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
леле това обяснение аз ли съм го писал
мда, просто буташ колата на скорост

мда, просто буташ колата на скорост

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
cargo22 написа:... на 1ва ...
4-та

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани