България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сериозно или несериозно, казвам, че при идентични условия в две различни години поведението на колата е коренно различно. Същото важи и за двете различни части на пътя, на едната държи, на другата се пързаля.
А да не говорим, че за последните два - три месеца има редица катастрофи на същата отсечка.
Иначе пропуски в шофирането не е като да нямам, не съм на пътя от 20 години. Но там има две причини да караш на втора. Едната е, че районът се посещава от туристи, които не познават пътя и карат бавно, което така и трябва да бъде и като ги настигна и карат с 35-40, за мен това значи втора. А когато няма трафик обичам да спра музиката и да слушам мотора, съответно ръчкам често втора и трета, без по принцип да е необходимо да връщам до втора, но ми доставя голямо удоволствие. Съответно ми направи впечатление, че приплъзва прекалено лесно при такъв наклон и не толкова мощна кола, което преди го нямаше.
Знам, че караш по-сериозни коли и на писта и със сигурност имаш много повече опит от мен, така че е разбираемо личното ми и напълно субективно мнение да няма стойност за теб, но по този път карат всякакви хора и инцидентите са много чести, което лично за мен не се дължи изцяло на шофьорите, а в някаква част и на пътя. Поне аз не се сещам за инциденти от другата страна на склона до момента, а обикновено там е по-студено и мъгливо като застуди.
П.С - втората ми приключва някъде около 110.
А да не говорим, че за последните два - три месеца има редица катастрофи на същата отсечка.
Иначе пропуски в шофирането не е като да нямам, не съм на пътя от 20 години. Но там има две причини да караш на втора. Едната е, че районът се посещава от туристи, които не познават пътя и карат бавно, което така и трябва да бъде и като ги настигна и карат с 35-40, за мен това значи втора. А когато няма трафик обичам да спра музиката и да слушам мотора, съответно ръчкам често втора и трета, без по принцип да е необходимо да връщам до втора, но ми доставя голямо удоволствие. Съответно ми направи впечатление, че приплъзва прекалено лесно при такъв наклон и не толкова мощна кола, което преди го нямаше.
Знам, че караш по-сериозни коли и на писта и със сигурност имаш много повече опит от мен, така че е разбираемо личното ми и напълно субективно мнение да няма стойност за теб, но по този път карат всякакви хора и инцидентите са много чести, което лично за мен не се дължи изцяло на шофьорите, а в някаква част и на пътя. Поне аз не се сещам за инциденти от другата страна на склона до момента, а обикновено там е по-студено и мъгливо като застуди.
П.С - втората ми приключва някъде около 110.

- randity
- Photographer
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Наскоро ми се случи следната ситуация.
Прибирах се от Княжево по околовръстното, посока Люлин около 22:30. Натоварен с ~100 кила вода в багажника и невероятните 105 коня под капака си кретам бавничко. На светофара за Овча Купел (след City Car) пред мен кара един Пасат, доста неадеквато. Искаше ми се още преди това да го изпреваря, но поради горните причини - нЕма шанс. Та наближаваме светофара и сме грубо на около 10 метра от него, когато виждам през прозореца на Пасата, как някакви ксенони се въртят. В този момент приятелката ми казва "Удариха се". Пасата спира, аз се измествам до него и виждам едно А6 комби седи настрани на нашето платно, а първа кола на светофара, едно Q5. Слизам и отивам към Q5-цата, понеже едно от момчетата от Пасата тръгна към Ауди-то. От "джипа" слезе мъж на видима възраст около 35 години и взе да псува по мене. Обясних му, че просто идвам да помогна, ако се налага и той се успокои. В този момент слезе и съпругата му от шофьорското място, и тя ме подпука.
Обясни ѝ човека, че не съм аз състезателя, бяха ОК, колата беше ударена в задната лява врата, калник, а задната гума беше завила като на мотокар. Слава богу, всички бяха добре, детенцето в Кю-то също беше добре. Тръгнах да си ходя и ме пресреща един, може би 18 годишен, дебел колкото малкият ми пръст и ме пита "Вас ли ударих". Погледнах го и му отговорих, че е ударил ето онези хора. Жената го запсува яко (беше набрала още от мене), мъжът ѝ я успокои, и като го подгони
Ония тича, момчето с 2 крачки го настъп'а по петите и го псува. Мислих да ги разтървавам, после се отказах. Заслужаваше си плесниците.
Оказва се, че дришльо натоварил още 3-ма такива в колата + п**** и решил да се прави на дрифтър, ама явно квадрото му провали ситуацията и право във вратите на Кю-то. Чист късмет, че детето беше сложено от другата страна в седалка и всички бяха добре.
Та в този ред на мисли, много от ситуациите възникват точно от "Гле'й к'во прави на втора" и "Не бе, ей така се прави".
Прибирах се от Княжево по околовръстното, посока Люлин около 22:30. Натоварен с ~100 кила вода в багажника и невероятните 105 коня под капака си кретам бавничко. На светофара за Овча Купел (след City Car) пред мен кара един Пасат, доста неадеквато. Искаше ми се още преди това да го изпреваря, но поради горните причини - нЕма шанс. Та наближаваме светофара и сме грубо на около 10 метра от него, когато виждам през прозореца на Пасата, как някакви ксенони се въртят. В този момент приятелката ми казва "Удариха се". Пасата спира, аз се измествам до него и виждам едно А6 комби седи настрани на нашето платно, а първа кола на светофара, едно Q5. Слизам и отивам към Q5-цата, понеже едно от момчетата от Пасата тръгна към Ауди-то. От "джипа" слезе мъж на видима възраст около 35 години и взе да псува по мене. Обясних му, че просто идвам да помогна, ако се налага и той се успокои. В този момент слезе и съпругата му от шофьорското място, и тя ме подпука.


Оказва се, че дришльо натоварил още 3-ма такива в колата + п**** и решил да се прави на дрифтър, ама явно квадрото му провали ситуацията и право във вратите на Кю-то. Чист късмет, че детето беше сложено от другата страна в седалка и всички бяха добре.
Та в този ред на мисли, много от ситуациите възникват точно от "Гле'й к'во прави на втора" и "Не бе, ей така се прави".
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..


- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И мен така след дрифт едно лайно 20 годишно с 30 годишна 318- ка ме намери ама челно младежа бе дебил , от кв “Дружба”.И като казвам дебил не преувеличавам

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пияна в Пловдив
https://m.dir.bg/dnes/intsidenti/piyana ... div-snimki
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://m.dir.bg/dnes/intsidenti/piyana ... div-snimki
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
гола вода сме - ето така се прави отвъд голямата вода
https://www.foxnews.com/us/new-jersey-p ... ead-police
ако беше 911 щеше да излезе сигурно от другата страна на сградата

https://www.foxnews.com/us/new-jersey-p ... ead-police
ако беше 911 щеше да излезе сигурно от другата страна на сградата

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това как литна там бе?
Иначе пияната в Пловдив бива с 1.8 да се нахака хубаво в магазина.
https://dariknews.bg/regioni/stara-zago ... mu-2196577
Тука преди няколко дни изтърва козите шофьора, ром е, няма кой да кара защото не дават пари, а не дават защото от селата масово карат курници за под 1000 лв. които оставят на моргата често. Изкараха книжки и на жените си от малцинствата. Любопитното е, че го знаят как има операция на сърцето и му става лошо, дори миналия ден на автогарата управителя му казал като му станало лошо(дни преди инцидента)"добре, че не караше рейса като ти прилоша".

Иначе пияната в Пловдив бива с 1.8 да се нахака хубаво в магазина.
https://dariknews.bg/regioni/stara-zago ... mu-2196577
Тука преди няколко дни изтърва козите шофьора, ром е, няма кой да кара защото не дават пари, а не дават защото от селата масово карат курници за под 1000 лв. които оставят на моргата често. Изкараха книжки и на жените си от малцинствата. Любопитното е, че го знаят как има операция на сърцето и му става лошо, дори миналия ден на автогарата управителя му казал като му станало лошо(дни преди инцидента)"добре, че не караше рейса като ти прилоша".
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не е зле, но ефект няма да има, просто ще се събират повече пари за курс.
Аз поне изключително рядко съм чувал, някой да е научил нещо от курса, общо взето има два варианта.
1. Дават ти книжка и след това се учиш или пък си и оставаш зле.
2. Можеш да караш от преди това.
Изключенията извън тези варианти са единици
Аз поне изключително рядко съм чувал, някой да е научил нещо от курса, общо взето има два варианта.
1. Дават ти книжка и след това се учиш или пък си и оставаш зле.
2. Можеш да караш от преди това.
Изключенията извън тези варианти са единици
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Колко ще е ефективно не се знае, но е много добра стъпка. Подкрепям с две ръце.

- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
DaGa написа:И що да е дивотия ?
Щото ако кара курса през август ще кормува в мъгла..ама как? Нощно кормуване и сега има..извън градско също. Разбираш ли защо е дивотия? Да се увеличат часовете по шофиране -ДА, но ако не върнат полигон е загубена кауза. На теорията също трябва да се наблегне, когато аз изкарах КАТ.В учехме устройство на автомобила. Днешните един бушон не могат да сменят.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Venelin1111 написа:Щото ако кара курса през август ще кормува в мъгла..ама как? Нощно кормуване и сега има..извън градско също. Разбираш ли защо е дивотия? Да се увеличат часовете по шофиране -ДА, но ако не върнат полигон е загубена кауза. На теорията също трябва да се наблегне, когато аз изкарах КАТ.В учехме устройство на автомобила. Днешните един бушон не могат да сменят.
ти , чиче, кога оди на лекции по шофиране, че аз ходих преди половин година (по желание, а не защото ми трябва) и си ми учил да не казвам кое...
сега се учи, а ние учехме пак да не казвам кое

ае, по-лекинко с изказванията кой какво може и не може...


You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:Venelin1111 написа:Щото ако кара курса през август ще кормува в мъгла..ама как? Нощно кормуване и сега има..извън градско също. Разбираш ли защо е дивотия? Да се увеличат часовете по шофиране -ДА, но ако не върнат полигон е загубена кауза. На теорията също трябва да се наблегне, когато аз изкарах КАТ.В учехме устройство на автомобила. Днешните един бушон не могат да сменят.
ти , чиче, кога оди на лекции по шофиране, че аз ходих преди половин година (по желание, а не защото ми трябва) и си ми учил да не казвам кое...
сега се учи, а ние учехме пак да не казвам кое![]()
ае, по-лекинко с изказванията кой какво може и не може...![]()
Желая ти чичовото безаварийно шофиране, може пък да не си от големия % самонадеяни и агресивни млади водачи на МПС ...?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Venelin1111 написа:DaGa написа:И що да е дивотия ?
Щото ако кара курса през август ще кормува в мъгла..ама как? Нощно кормуване и сега има..извън градско също. Разбираш ли защо е дивотия? Да се увеличат часовете по шофиране -ДА, но ако не върнат полигон е загубена кауза. На теорията също трябва да се наблегне, когато аз изкарах КАТ.В учехме устройство на автомобила. Днешните един бушон не могат да сменят.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Тва с мъглата ми се вижда журналистическа дивотия...хванали са се за една думичка да си направят статията. До колкото знам в момента няма регламентирани минимални часове за нощно и извън градско, по преценка на инструктура е. Познай на колко инструктури им се работи в 10 вечерта? А и двата елемента са много важни, особено извънградското. То трябва да е поне 10 часа според мен, сигурно поне 90% от жертвите са при извънградски условия. На тъмно също всичко се променя тотално, така че и без това не може. Като цяло звучи като към по-добро да отиват курсовете, пък не знам

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Колеги, знам че някой от Вас ползват услугата на Спарк.
Вярно ли е това, че те поемат част от удара в случай на записано нарушение, а ти получаваш "черни" точки в приложението им?
Вече от двама души чувам, че си взимат Спарк само, за да карат като отвързани и не им пукало къде, с колко, как ще ги запишат.
Вече няколко подобни индивида (основно с Хюндая Кона
) засичам в час пик - карат си през бус лентите пред камерите, на камерата при телевизионната кула си летеше с около 100 пича + стандартните неща с засичания, предреждане, минаване на черено и т.н. 
Вярно ли е това, че те поемат част от удара в случай на записано нарушение, а ти получаваш "черни" точки в приложението им?

Вече от двама души чувам, че си взимат Спарк само, за да карат като отвързани и не им пукало къде, с колко, как ще ги запишат.

Вече няколко подобни индивида (основно с Хюндая Кона


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Exclusive89