България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
hell's angel написа: ама все пак - циганин в учебна кола аз не съм виждал, едва ли ги пускат да влизат вътре.
Баща ми беше инструктор преди години и имаше и курсисти цигани, които си взеха книжките от първия път, при това без агнета и вино за изпитващия. Може би и той си ги е подбирал и не е взимал всеки мангал, но си спомням, че повечето бяха доста мотивирани да вземат книжка.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Махни тия народни поверия , че циганин се качва в учебна кола.
И докато се прожектира този филм ще има дебили които сеят смърт по пътищата
https://m.fakti.bg/krimi/365550-zatvor- ... negramotni
Sent from my iPhone using Tapatalk
И докато се прожектира този филм ще има дебили които сеят смърт по пътищата
https://m.fakti.bg/krimi/365550-zatvor- ... negramotni
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
streetz написа:hell's angel написа: ама все пак - циганин в учебна кола аз не съм виждал, едва ли ги пускат да влизат вътре.
Баща ми беше инструктор преди години и имаше и курсисти цигани, които си взеха книжките от първия път, при това без агнета и вино за изпитващия. Може би и той си ги е подбирал и не е взимал всеки мангал, но си спомням, че повечето бяха доста мотивирани да вземат книжка.
Добре де, те изключенията само потвърждават правилото



Ubi dubium, ibi libertas
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://nova.bg/news/view/2019/10/15/26 ... %B2%D0%B8/
Днеска тука тия ги гледах как умуваха и мериха ли мериха...какво не се вижда вечерта, мястото е супер широко и освен ако не си със светлинна скорост си виждаш всичко добре. Да не говорим, че всички местни знаят как наблизо има коне на двама човека и редовно някой има изтърван, има знаци за животни, има и знак за повишена концентрация на ПТП от ония огромните жълтите. То даже се вижда тебелата на клипа с нашия Георги Манев докато ги плещи. Сега живеещите в близките села(или поне тези от малцинствата Турци, помаци и цигани), които возя редовно си повтарят пак онова поверие тяхно, че на мястото на новия път(тоест сегашния)имало турски гробища някога, а като бутнали паметниците и така предизвикали съдбата и разни такива. Повечето си казват де, че алкохола, неопитността, дрогата и лудеенето води до това. На самото кръстовище, което е точно 20 метра над тоя параклис, който се вижда на клипа(това е гумаджийница реално и бащата на собствениците си го построи защото си бе обещал така ако се излекува от рака и успя)има множество катастрофи. Преди седмица имаше такава с три коли, има няколко паметника на загинали, но обяснението з амен е много поросто. Пътят, който идва от Шипка е с лек наклон и колите лесно развиват големи скорости(в случая Мерцедеса си идва тъкмо от там)понеже преди това 5-6 километра имат идеален път и си карат. Изведнъж идва едно кръстовище, на което трябва да се намали, има 50. Мсово обаче те са загубили реална представа за скоростта, предполагам знаете как когато сте карали дълго време със скорост и трябва да намалите дори ако карате със 100-80 вече ви се вижда все едно сте с 20 едва ли не. Аз често излизам от тоя разклон и докато няма кола и си тръгвам надолу, изведнъж излизай някакъв самурай отгоре и не му дреме за 50-то като ме настига и започва да ми свири защо аз вече съм набрал само до 60 примерно.
И това няма нищо общо с живеещите тука, правят го хора с всякакви регистрации. Иначе аз съм казвал много пъти за хора от малцинствата каращи като диви из региона, ама и тая работа, че циганин в учебна кола нямало е мит вече. Точно въпросният с Мерцедеса го виждах всеки ден като си кара курсовете, след тях си взе един дърт Пасат 2 и си караше с него много внимателно. Всичките келеши в колата ми бяха клиенти, всичките до вчера съм говорил с тях и се кефеха все на М-ките като разпитваха, всичките са от типа леко интегрирани роми, работещи вече, с Български имена и всичките са от семейства с по 2 деца, няма нито едно, което да има повече братя или сестри. Имаха голям проблем обаче с шиенето и всеки ден се напушваха, като не само това май понякога. Парадоксът е, че точно шофьора не бе като тях с пиенето и т.н. ама явно същата вечер е станало друго. Даже като съм го возил и беше станала оная работа с моя кон на пътя и ми казваше по-бавно, че да му се живеело и т.н. Успокоявха го тогава, че имам достатъчно опит и реално преценям навреме. По думите на негов познат днес, той не е можел да кара дори добре и го е било страх да кара бързо като е карал много бавно по принцип. Сега защо е решил да се движи като совалка тая нощ в тоя момент не знае никой и няма кой да каже вече. Ако се вгледате внимателно в клипа обаче доктор(който си е невинен отвсякъде)се движи с ниска скорост и дори намаля, но май свети на дълги срещу лапетата. Точно там има ОГРОМНО уширение и спокойно можеше да излезне от пътя защото имаше време, той обаче си се движи направо и не кривна изобщо. На мен лично на тоя път ми се е случвала същата работа рано сутрин 3-4 километра по-надолу и съм излизал с цялата кола в тревата, иначе бях пътник, точно там пък един друг зъболекар умря с Мерцедес преди бая години, в началото на лятото пък една лекла в 17:40 при идеална видимост ме принуд да излезна от пътя с цялата кола пак и после ми обясни, че слънцето я заслепило, а аз ясно я виждах докато и мигах с дългите, че тя просто си гледа дебилно напред и навлезе изцяло при мен като чукна огледалото ми след като вече цялата ми кола бе извън пътя.
На тоя клип се вижда, че Мерцедеса кара много бързо, аз залагам на 160 поне. Ако заблеязахте се вижда, че колата се преобръща на клипа и стоповете и са някъде във въздуха. Катаджията ми каза, че и двете коли от удара се преобръщат и падат по гуми пак. Днес говорихме по-подробно и дори ми намекна, че за алкохола не е доказано и вскчо засега са журналистически нагласянки. Докато категорично не кажат след аутопсията дали е имал, не се знае. Те вика казват, че миришело на алкохол, на мен вика ми миришеше само на кръв и черва. Катаджия е от поне 12 години като е в патрула преди това от 96-та. Питах го дали не е притръпнал, а той ми каза, че ако някой каже, че е значи лъже. Какво вика да съм претръпнал, днес ми излезнаха херпеси навсякъде около устата. Това реално се получава от падане на имунитета следствие стрес, с афтите е същата работа. Единият бил излезнал през задното стъкло, друг през страничната врата, навсякъде имало черва, ръце, крака и всякакви такива неща плюс много кръв и миризма. Миризмата вика никога не можеш да я забравиш и не може да претръпнеш към нея. Позашили са каквото са можали в съдебна и айде днес ги погребаха всичките. Едните даже бяха двама братя и техните останаха без деца. Доколкото казват, водача е оставил приятелакатс и в близко село и другите са му звъннали да иде до близката кръчма да ги вземе и да ги свали точно на 500-600 метра от катастрофата...
Само единия беше на около 28, другите все на 18-19-20, ученици повечето.
Лоша работа, за мен зъболекаря можеше да направи чудото и да се спаси, но явно не беше достатъчно подготвен и адекватен в ситуацията защото пак азвам, че има идеално широко място точно отстрани на него, което не го прави виновен и не всеки в ситуация, когато някой тръгне срещу него е способен да реагира, но съм сигурен, че във форума на много хора им се е случвало подобно нещо и са влагали всичките си умения, плюс известна доза късмет, каквато доктора е нямал. Контактът е в левите части на двете коли, тоест дори минимално отклонение щеше да спаси поне него, а те вече надолу имат само прав широк път за да на намалят достатъчно, че да не се пречукат така и щяха да имат шанс. Като чуя твърдение за скоростта на Мерцедесът ще кажа, ама аз залагам на около 160 поне.
Днеска тука тия ги гледах как умуваха и мериха ли мериха...какво не се вижда вечерта, мястото е супер широко и освен ако не си със светлинна скорост си виждаш всичко добре. Да не говорим, че всички местни знаят как наблизо има коне на двама човека и редовно някой има изтърван, има знаци за животни, има и знак за повишена концентрация на ПТП от ония огромните жълтите. То даже се вижда тебелата на клипа с нашия Георги Манев докато ги плещи. Сега живеещите в близките села(или поне тези от малцинствата Турци, помаци и цигани), които возя редовно си повтарят пак онова поверие тяхно, че на мястото на новия път(тоест сегашния)имало турски гробища някога, а като бутнали паметниците и така предизвикали съдбата и разни такива. Повечето си казват де, че алкохола, неопитността, дрогата и лудеенето води до това. На самото кръстовище, което е точно 20 метра над тоя параклис, който се вижда на клипа(това е гумаджийница реално и бащата на собствениците си го построи защото си бе обещал така ако се излекува от рака и успя)има множество катастрофи. Преди седмица имаше такава с три коли, има няколко паметника на загинали, но обяснението з амен е много поросто. Пътят, който идва от Шипка е с лек наклон и колите лесно развиват големи скорости(в случая Мерцедеса си идва тъкмо от там)понеже преди това 5-6 километра имат идеален път и си карат. Изведнъж идва едно кръстовище, на което трябва да се намали, има 50. Мсово обаче те са загубили реална представа за скоростта, предполагам знаете как когато сте карали дълго време със скорост и трябва да намалите дори ако карате със 100-80 вече ви се вижда все едно сте с 20 едва ли не. Аз често излизам от тоя разклон и докато няма кола и си тръгвам надолу, изведнъж излизай някакъв самурай отгоре и не му дреме за 50-то като ме настига и започва да ми свири защо аз вече съм набрал само до 60 примерно.

На тоя клип се вижда, че Мерцедеса кара много бързо, аз залагам на 160 поне. Ако заблеязахте се вижда, че колата се преобръща на клипа и стоповете и са някъде във въздуха. Катаджията ми каза, че и двете коли от удара се преобръщат и падат по гуми пак. Днес говорихме по-подробно и дори ми намекна, че за алкохола не е доказано и вскчо засега са журналистически нагласянки. Докато категорично не кажат след аутопсията дали е имал, не се знае. Те вика казват, че миришело на алкохол, на мен вика ми миришеше само на кръв и черва. Катаджия е от поне 12 години като е в патрула преди това от 96-та. Питах го дали не е притръпнал, а той ми каза, че ако някой каже, че е значи лъже. Какво вика да съм претръпнал, днес ми излезнаха херпеси навсякъде около устата. Това реално се получава от падане на имунитета следствие стрес, с афтите е същата работа. Единият бил излезнал през задното стъкло, друг през страничната врата, навсякъде имало черва, ръце, крака и всякакви такива неща плюс много кръв и миризма. Миризмата вика никога не можеш да я забравиш и не може да претръпнеш към нея. Позашили са каквото са можали в съдебна и айде днес ги погребаха всичките. Едните даже бяха двама братя и техните останаха без деца. Доколкото казват, водача е оставил приятелакатс и в близко село и другите са му звъннали да иде до близката кръчма да ги вземе и да ги свали точно на 500-600 метра от катастрофата...
Само единия беше на около 28, другите все на 18-19-20, ученици повечето.
Лоша работа, за мен зъболекаря можеше да направи чудото и да се спаси, но явно не беше достатъчно подготвен и адекватен в ситуацията защото пак азвам, че има идеално широко място точно отстрани на него, което не го прави виновен и не всеки в ситуация, когато някой тръгне срещу него е способен да реагира, но съм сигурен, че във форума на много хора им се е случвало подобно нещо и са влагали всичките си умения, плюс известна доза късмет, каквато доктора е нямал. Контактът е в левите части на двете коли, тоест дори минимално отклонение щеше да спаси поне него, а те вече надолу имат само прав широк път за да на намалят достатъчно, че да не се пречукат така и щяха да имат шанс. Като чуя твърдение за скоростта на Мерцедесът ще кажа, ама аз залагам на около 160 поне.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Преди избори не се правят резки движения , пипа се "меко" така че гласоподавателите да не се дразнят . Но като минат .....каква акция ще спретнат , всичко ще си дойде по местата както винаги си е било 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По-скоро тия цигани идват с дългите, с катафалката, отколкото доктора. Нормална реакция е да гледаш банкета, че като се разминеш да виждаш, а и да целиш платното...Ся пътя бил виновен
Та една от причините е че на 18 карат секви коли...да е като с моторите, над 21 караш над 86 коня. Не че не може да се пребиеш или да убиеш някой, но пак е по трудно.
Едно време...бяхме млади на по 16-17..отнесохме един стълб с една лада 4ка...кълбета. Явно маркировката беше проблема...

Та една от причините е че на 18 карат секви коли...да е като с моторите, над 21 караш над 86 коня. Не че не може да се пребиеш или да убиеш някой, но пак е по трудно.
Едно време...бяхме млади на по 16-17..отнесохме един стълб с една лада 4ка...кълбета. Явно маркировката беше проблема...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нищо не можеш да направиш ако ти кривне някой в последния момент със 160 вечер и ти влезне в платното. Общо взето колкото и да си внимаваш най-много да навъртиш надясно и ще те изплеска точно в края отпред, дето се правят модерните краш тестове, а там нямаш ли кола от 2015 нагоре си еб@ло майгата. Ударът е значително по-тежък от с половин предница и направо с главата влизаш в предна лява колонка, а бега даже не те отразява. Затова и колите са се преобърнали. Иначе тая статистика е висока поради няколко причини според мен:
- не малък процент са ромите в нея
- не се носят масово колани по такива провинциални села и градове
- по същите се употребява редовно алкохол, карат си редовно вечер от кръчмите, дискотеките пияни на мотика и то бързо
- колите са на по 20 г.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- не малък процент са ромите в нея
- не се носят масово колани по такива провинциални села и градове
- по същите се употребява редовно алкохол, карат си редовно вечер от кръчмите, дискотеките пияни на мотика и то бързо
- колите са на по 20 г.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По желязната ти логика, хора с нови коли, носещи колани, от неромски произход и неупотрбили - не катастрофират фатално? А пък в София съвсем?



"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:По желязната ти логика, хора с нови коли, носещи колани, от неромски произход и неупотрбили - не катастрофират фатално? А пък в София съвсем?![]()
Че катастрофират - катастрофират. Ама не ги погребват толкова, колкото горе изброените. Къв е процента според тебе на едните и на тия в статистиката, професоре?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:По желязната ти логика, хора с нови коли, носещи колани, от неромски произход и неупотрбили - не катастрофират фатално? А пък в София съвсем?![]()
шанса ти да оцелееш при обстоятелствата които си написал е значително, значително по-голям. в родината редовно стават сериозни катастрофи с "нормални" хора с "нормални" коли, но за тях дори не се пише защото всички са оцеляли а това не е новина която се харчи. отразява се само ако има нещо "пикантно"- я размазани/ изхвърчали/ обезглавени и тн хора, я камион с моторист, я много висока скорост, я някаква лъскава кола, я бой след спречкване... разбираш за какви "мероприятия" ти говоря... ако две модерни, относително нови рена/пежа/шкоди/фв и тн се ударят и се размажат ламарините ама на хората им няма нищо (което се случва всеки ден по няколко пъти)- няма да го видиш по медиите...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:По желязната ти логика, хора с нови коли, носещи колани, от неромски произход и неупотрбили - не катастрофират фатално? А пък в София съвсем?![]()
Точно така... оная вечер е имало търкал на 202-ра с е60 и няма сериозно пострадали...
--> колани!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако това ви успокоява, карайте колкото колата и съвестта ви позволява, а ти г-н boost по-леко с епитетите 

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Катаджията били длъжни да го уведомят след аутопсията дали има алкохол или не, днес още не знаеше. Пазачът на един обект на близо 200 метра е чувал писъците как са пищели след удара, който е чут съвсем ясно и на 500 метра нагоре на една бензиностанция...
Снощи се прибираме от кино по първокласен път от СТЗ към Кз и колегата до мен ми мърмори да не му карам колата толкова бързо(беше пил едно кенче бира само и аз карах)а се движехме 100-110. По едно време обърна патрулката пред нас на буркани и тръгна точно от спускането на върха по тоя път надолу, еднопосочно е, няма неравности, всеки там си кара. Настигаме патрулката и тя спира, пред него някакви джип Опел и пред него още една патрулка. И какво да гледам...стадо кози. Поне 30 бяха. Навсякъде по пътя, даже катаджяиат познат и вика да си товарим, че те не можели защото имат камера.
Днес го питах какво е станало, издирил по някакъв начин стопанина на козите по телефона и онзи лъжел, че от два дена ги няма. Извикали го и му написали два акта. Мисълта ми бе, че стадо кози далеч от населено място, на пт на който се кара и има завои. Забравих да питам само тоя с джипа дали е чукнал някоя, но уж нямаше нещо сериозно, една коцукаше съвсем лекичко само. Часът беше почти 11. 
Снощи се прибираме от кино по първокласен път от СТЗ към Кз и колегата до мен ми мърмори да не му карам колата толкова бързо(беше пил едно кенче бира само и аз карах)а се движехме 100-110. По едно време обърна патрулката пред нас на буркани и тръгна точно от спускането на върха по тоя път надолу, еднопосочно е, няма неравности, всеки там си кара. Настигаме патрулката и тя спира, пред него някакви джип Опел и пред него още една патрулка. И какво да гледам...стадо кози. Поне 30 бяха. Навсякъде по пътя, даже катаджяиат познат и вика да си товарим, че те не можели защото имат камера.


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абе не знам,но този с другата кола изобщо не се опита да избегне удъра . Директно челно си се удариха - дали е заспал,дали нещо по телефона или по колата е гледал,но изобщо не реагира да се измести
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Кози пак е добре
Брат ми беше звънял на 112 за крави на Хемус, цяло стадо презоградска, на завоите преди Витиня ...че и разговора, нещо, беше интересен, рано сутринта 


Ubi dubium, ibi libertas
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани