Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 29 Май 2019, 7:59

Екстра, значи майсторите като почнат да обясняват "много разглабяне, дай тука 100 лева за смяната това реле", но реалността не е баш така и опитен човек може наистина да го смени за 20-тина мин това реле.

П.П. Не е фатално, че си сменил здравите свещи - най-добре да ти е мирна главата.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 18.07.2014
Пол: Мъж
Кара: E91

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от dpetrov7 » 31 Май 2019, 9:54

Todor Borisov написа:
alma359 написа:
Todor Borisov написа:
chris_barnes написа:Релето е проблема, и понеже е на кофти място се сменя заедно със свещите за да не разглобяваш 2 пъти.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk


М да, това ме притеснява, не го подмених умишлено, защото ми даваше само две изгорели свещи и реших, че то е ОК.

А самото реле ли играе роля на предпазител? Да няма някое изгоряло бушонче, кои номера предпазители са за него, ако има такива?


Релето е и предпазитела. В него има 6 ленти за всяка свещ, които понякога прекъсват и дава грешка(при мен беше станало същото). Аз релето го смених без да свалям колектора. Малко е неудобно но става.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk


Купих релето (БЕРУ, същото като оригиналното само, че без щампата на BMW), ще го сменя довечера и ще пиша.

В YouTube видях клип как се сменя без да се сваля колектора за 15 мин. го смени пича, ще се пробвам, че като знам колко разглобяване беше :D

Благодаря,


братле можеш ли да пуснеш клипа тук или на лично :yes:
п.с. може би не е лошо да се направи една тема с препоръки как да обслужваме правилно е 90ките ни и други тънкости около тях....работя в сервиз, но не съм монтьор преди година и на мен ми се наложи да сменям свещи тогава исках да сменя и релето...но послушах монтьора и ето , че в края на зимата при диагностика ми излезнаха 4те свещи.......а разглабянето наистина е доста... :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 26.10.2012
Кара: 3.0i
Мечтае да кара: 335i
Детайли за колата: Кола

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Heat » 02 Юни 2019, 21:35

Привет,

някой може ли да даде OEM номерата за уплътненията на панорамният покрив.
Автомобила е Е91 320D 02/2008 преди фейслифта.

Поздрави,
Кико
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 03 Юни 2019, 8:30

Това са 2-те, които аз успях да намеря и купя. Все още не съм ги сложил. Едното е външното, което се слага по самият "отвор" на панорамата. Второто се води, че е уплътнение за задният прозорец на панорамата.
54107430946
54137127565

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 30.10.2018

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от borislvagg » 03 Юни 2019, 10:04

Здравейте колеги,
Миналата седмица закупих 325xi Н52 мотора, първите ми впечатления са страхотни, върви доста прилично обаче след 4.5к оборота някъде. В ниските е по-муден, не знам дали така ми се струва защото предната ми кола беше дизелова с турбо и тръгваше от по-рано. Това характерно ли е за този мотор? Също така ако може да ми препоръчате опитен газаджия, който е слагал на този мотор и се е справил добре, защото четох, че бил “техничен” мотор и трябвало да се изпипа настройката. Ако може да е около Плевен или София, обаче не е задължително.
Благодаря!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 16.03.2019
Местоположение: Пловдив (за момента)
Пол: Мъж
Кара: пенсионерската
Мечтае да кара: самолети и лодки
Детайли за колата: E91 320d М47

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от zzafirov » 03 Юни 2019, 10:39

Здравейте,
в дъждовете в петък ми светна предупредителна лампа на таблото (триъгълник с удивителна). Прочетох за грешки с INPA и свалих лог с 5 грешки (4 за свещи и една сензор на акумулатор). Моля за помощ да ги разтълкувам:
https://drive.google.com/file/d/1kqpT1L6VqoY8U9MnCLxqedSzDCkSBS7t/view?usp=sharing

Edit: Проблема за четири от грешките е ясен - реле и/или подгревни свещи, намерих разни клипове как се тестват и сменят, и предстои да се захвана с това скоро.
За проблема със сензор на акумулатор - все още го мисля дали е дефект в самия сензор, или нещо алтернатора/кабелите са се намокрили и съответно гърми при сензора... Имате ли идеи как се тества това?

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Обзор/Бургас
Пол: Мъж
Кара: e39 530ia
Мечтае да кара: s50 Compact

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Dimchev » 04 Юни 2019, 11:18

Здравейте колеги, възможно ли е да проверя по вин номер кола без ДПФ с кой евро сертификат е?
Колата все още не е моя, затова не мога да направя справка в официален сервиз.
ВИН номера е PS22708, колата е произведена м.05 2015 за Италия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Satanism » 04 Юни 2019, 12:10

Изглежда, да е Евро 3.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 04 Юни 2019, 12:13

Не са ли всичките Е90-ки евро4, дори тези от 2005 без ДПФ. Все пак има е46 Евро4, както и 1.9ТДИ също с евро 4 модификация.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Satanism » 04 Юни 2019, 12:16

Не и според реалоем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от djakere4a » 04 Юни 2019, 12:22

А има ли друга опция за доказване на еврото освен тази със 120лв в мкар? Аз сега ще ходя до КАТ, за да ми сменят талона заради газовата уредба да я пише вътре, ще ми въведат ли автоматично и еврото? Някой знае ли?

Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 16.03.2019
Местоположение: Пловдив (за момента)
Пол: Мъж
Кара: пенсионерската
Мечтае да кара: самолети и лодки
Детайли за колата: E91 320d М47

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от zzafirov » 06 Юни 2019, 9:57

Здравейте,
вчера застъргах колата отдолу по нашите прекрасни пътище (дупка, веднага след бабуна, на завой) и в момента обмислям как може да се повдигне малко - един-два сантиметра ще е достатъчно. Имате ли идея, дали на 320D Е91 ще станат пружини от 325D/330D E91, или да търся някакви подложки?


drago9205 написа:Пружините по спомен са еднакви, та разлика няма да видиш. От опит препоръчвам следното, което доведе до осезаемо повдигане:
1. Тампони на макферсъна отпред
2. Подложките под/над задните пружини
3. Подложката от (пакет за лоши пътища) - тя реално имаше най-малък ефект спрямо горните 2
Вече не помня от кога не съм задирал отдолу (на паркинга преди минавах с внимание през бабуната/изкачването на входа, в момента дори ако влезна по-гневно не докачам).


chris_barnes написа:Естествено, че има разлика, пружините от дизелов шестак (предни) са най-твърди от всички пружини вграждани в петото поколение (за да държат тежкия мотор).
За отзад се гледа дали е комби/седан... На комбито са най-твърди (за да може да се товари).
Пружините омекват с времето, може твоите да са клекнали. Сменят се и тампоните на макферсона, които се смачкват и колата се повдига леко.


Edit: Проблема ми е основно с увиснала задница на комби и след като вероятно задните пружини са еднакви при различните мотори на Е91, ще пробвам първо с тампони на макферсона отпред и тампони/подложки на пружините отзад. Благодаря за помощта! :bchug:

ПП От къде мога да намеря подложките на задните пружини?
Последна промяна zzafirov на 06 Юни 2019, 18:20, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 06 Юни 2019, 9:59

Пружините по спомен са еднакви, та разлика няма да видиш. От опит препоръчвам следното, което доведе до осезаемо повдигане:
1. Тампони на макферсъна отпред
2. Подложките под/над задните пружини
3. Подложката от (пакет за лоши пътища) - тя реално имаше най-малък ефект спрямо горните 2

Вече не помня от кога не съм задирал отдолу (на паркинга преди минавах с внимание през бабуната/изкачването на входа, в момента дори ако влезна по-гневно не докачам).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от chris_barnes » 06 Юни 2019, 10:04

Драго, не подвеждай човека Естествено, че има разлика, пружините от дизелов шестак (предни) са най-твърди от всички пружини вграждани в петото поколение (за да държат тежкия мотор).
За отзад се гледа дали е комби/седан... На комбито са най-твърди (за да може да се товари).

Пружините омекват с времето, може твоите да са клекнали. Сменят се и тампоните на макферсона, които се смачкват и колата се повдига леко.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 06 Юни 2019, 10:27

Конкретно пружините отзад от комби 320д и 325/330д последно като проверявах бяха еднакви като парт номера.

Седанови спрямо комби не знам дали имат разлика, това е добро уточнение. При предните има повече разлики - спрямо мотора и в зависимост от трансмисията.

Иначе смея да твърдя, че не толкова пружините се смачкват, колкото тампоните. Аз лично съжалявам, че смених моите пружини (пари на вятъра), защото след смяната им разликата беше нулева. В последствие като видях тампоните под/над пружините (отзад) на какво е стнал - лошо ми стана. Смените на пружините и подложките нарочно не ги направих едновременно, за да видя кое точно ще повлияе.

Конкретно по запитването на колегата - не мисля, че е добре да се мешат пружините от други модификации, по-скоро гледай такива за 320-ка по парт номер. Смени тампони и подложки първо и накрая сменяй пружините.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook