Бързи въпроси и отговори
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Бързи въпроси и отговори
Екстра, значи майсторите като почнат да обясняват "много разглабяне, дай тука 100 лева за смяната това реле", но реалността не е баш така и опитен човек може наистина да го смени за 20-тина мин това реле.
П.П. Не е фатално, че си сменил здравите свещи - най-добре да ти е мирна главата.
П.П. Не е фатално, че си сменил здравите свещи - най-добре да ти е мирна главата.
Re: Бързи въпроси и отговори
Todor Borisov написа:alma359 написа:Todor Borisov написа:chris_barnes написа:Релето е проблема, и понеже е на кофти място се сменя заедно със свещите за да не разглобяваш 2 пъти.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
М да, това ме притеснява, не го подмених умишлено, защото ми даваше само две изгорели свещи и реших, че то е ОК.
А самото реле ли играе роля на предпазител? Да няма някое изгоряло бушонче, кои номера предпазители са за него, ако има такива?
Релето е и предпазитела. В него има 6 ленти за всяка свещ, които понякога прекъсват и дава грешка(при мен беше станало същото). Аз релето го смених без да свалям колектора. Малко е неудобно но става.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
Купих релето (БЕРУ, същото като оригиналното само, че без щампата на BMW), ще го сменя довечера и ще пиша.
В YouTube видях клип как се сменя без да се сваля колектора за 15 мин. го смени пича, ще се пробвам, че като знам колко разглобяване беше
Благодаря,
братле можеш ли да пуснеш клипа тук или на лично

п.с. може би не е лошо да се направи една тема с препоръки как да обслужваме правилно е 90ките ни и други тънкости около тях....работя в сервиз, но не съм монтьор преди година и на мен ми се наложи да сменям свещи тогава исках да сменя и релето...но послушах монтьора и ето , че в края на зимата при диагностика ми излезнаха 4те свещи.......а разглабянето наистина е доста...

- Heat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 26.10.2012
- Кара: 3.0i
- Мечтае да кара: 335i
- Детайли за колата: Кола
Re: Бързи въпроси и отговори
Привет,
някой може ли да даде OEM номерата за уплътненията на панорамният покрив.
Автомобила е Е91 320D 02/2008 преди фейслифта.
Поздрави,
Кико
някой може ли да даде OEM номерата за уплътненията на панорамният покрив.
Автомобила е Е91 320D 02/2008 преди фейслифта.
Поздрави,
Кико

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Бързи въпроси и отговори
Това са 2-те, които аз успях да намеря и купя. Все още не съм ги сложил. Едното е външното, което се слага по самият "отвор" на панорамата. Второто се води, че е уплътнение за задният прозорец на панорамата.
54107430946
54137127565
54107430946
54137127565
- borislvagg
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 30.10.2018
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте колеги,
Миналата седмица закупих 325xi Н52 мотора, първите ми впечатления са страхотни, върви доста прилично обаче след 4.5к оборота някъде. В ниските е по-муден, не знам дали така ми се струва защото предната ми кола беше дизелова с турбо и тръгваше от по-рано. Това характерно ли е за този мотор? Също така ако може да ми препоръчате опитен газаджия, който е слагал на този мотор и се е справил добре, защото четох, че бил “техничен” мотор и трябвало да се изпипа настройката. Ако може да е около Плевен или София, обаче не е задължително.
Благодаря!
Миналата седмица закупих 325xi Н52 мотора, първите ми впечатления са страхотни, върви доста прилично обаче след 4.5к оборота някъде. В ниските е по-муден, не знам дали така ми се струва защото предната ми кола беше дизелова с турбо и тръгваше от по-рано. Това характерно ли е за този мотор? Също така ако може да ми препоръчате опитен газаджия, който е слагал на този мотор и се е справил добре, защото четох, че бил “техничен” мотор и трябвало да се изпипа настройката. Ако може да е около Плевен или София, обаче не е задължително.
Благодаря!
- zzafirov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 16.03.2019
- Местоположение: Пловдив (за момента)
- Пол: Мъж
- Кара: пенсионерската
- Мечтае да кара: самолети и лодки
- Детайли за колата: E91 320d М47
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте,
в дъждовете в петък ми светна предупредителна лампа на таблото (триъгълник с удивителна). Прочетох за грешки с INPA и свалих лог с 5 грешки (4 за свещи и една сензор на акумулатор). Моля за помощ да ги разтълкувам:
https://drive.google.com/file/d/1kqpT1L6VqoY8U9MnCLxqedSzDCkSBS7t/view?usp=sharing
Edit: Проблема за четири от грешките е ясен - реле и/или подгревни свещи, намерих разни клипове как се тестват и сменят, и предстои да се захвана с това скоро.
За проблема със сензор на акумулатор - все още го мисля дали е дефект в самия сензор, или нещо алтернатора/кабелите са се намокрили и съответно гърми при сензора... Имате ли идеи как се тества това?
в дъждовете в петък ми светна предупредителна лампа на таблото (триъгълник с удивителна). Прочетох за грешки с INPA и свалих лог с 5 грешки (4 за свещи и една сензор на акумулатор). Моля за помощ да ги разтълкувам:
https://drive.google.com/file/d/1kqpT1L6VqoY8U9MnCLxqedSzDCkSBS7t/view?usp=sharing
Edit: Проблема за четири от грешките е ясен - реле и/или подгревни свещи, намерих разни клипове как се тестват и сменят, и предстои да се захвана с това скоро.
За проблема със сензор на акумулатор - все още го мисля дали е дефект в самия сензор, или нещо алтернатора/кабелите са се намокрили и съответно гърми при сензора... Имате ли идеи как се тества това?
- Dimchev
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 21.09.2010
- Местоположение: Обзор/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e39 530ia
- Мечтае да кара: s50 Compact
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте колеги, възможно ли е да проверя по вин номер кола без ДПФ с кой евро сертификат е?
Колата все още не е моя, затова не мога да направя справка в официален сервиз.
ВИН номера е PS22708, колата е произведена м.05 2015 за Италия.
Колата все още не е моя, затова не мога да направя справка в официален сервиз.
ВИН номера е PS22708, колата е произведена м.05 2015 за Италия.
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Бързи въпроси и отговори
Изглежда, да е Евро 3.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Бързи въпроси и отговори
Не са ли всичките Е90-ки евро4, дори тези от 2005 без ДПФ. Все пак има е46 Евро4, както и 1.9ТДИ също с евро 4 модификация.
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Бързи въпроси и отговори
Не и според реалоем.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Бързи въпроси и отговори
А има ли друга опция за доказване на еврото освен тази със 120лв в мкар? Аз сега ще ходя до КАТ, за да ми сменят талона заради газовата уредба да я пише вътре, ще ми въведат ли автоматично и еврото? Някой знае ли?
Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk
- zzafirov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 16.03.2019
- Местоположение: Пловдив (за момента)
- Пол: Мъж
- Кара: пенсионерската
- Мечтае да кара: самолети и лодки
- Детайли за колата: E91 320d М47
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте,
вчера застъргах колата отдолу по нашите прекрасни пътище (дупка, веднага след бабуна, на завой) и в момента обмислям как може да се повдигне малко - един-два сантиметра ще е достатъчно. Имате ли идея, дали на 320D Е91 ще станат пружини от 325D/330D E91, или да търся някакви подложки?
Edit: Проблема ми е основно с увиснала задница на комби и след като вероятно задните пружини са еднакви при различните мотори на Е91, ще пробвам първо с тампони на макферсона отпред и тампони/подложки на пружините отзад. Благодаря за помощта!
ПП От къде мога да намеря подложките на задните пружини?
вчера застъргах колата отдолу по нашите прекрасни пътище (дупка, веднага след бабуна, на завой) и в момента обмислям как може да се повдигне малко - един-два сантиметра ще е достатъчно. Имате ли идея, дали на 320D Е91 ще станат пружини от 325D/330D E91, или да търся някакви подложки?
drago9205 написа:Пружините по спомен са еднакви, та разлика няма да видиш. От опит препоръчвам следното, което доведе до осезаемо повдигане:
1. Тампони на макферсъна отпред
2. Подложките под/над задните пружини
3. Подложката от (пакет за лоши пътища) - тя реално имаше най-малък ефект спрямо горните 2
Вече не помня от кога не съм задирал отдолу (на паркинга преди минавах с внимание през бабуната/изкачването на входа, в момента дори ако влезна по-гневно не докачам).
chris_barnes написа:Естествено, че има разлика, пружините от дизелов шестак (предни) са най-твърди от всички пружини вграждани в петото поколение (за да държат тежкия мотор).
За отзад се гледа дали е комби/седан... На комбито са най-твърди (за да може да се товари).
Пружините омекват с времето, може твоите да са клекнали. Сменят се и тампоните на макферсона, които се смачкват и колата се повдига леко.
Edit: Проблема ми е основно с увиснала задница на комби и след като вероятно задните пружини са еднакви при различните мотори на Е91, ще пробвам първо с тампони на макферсона отпред и тампони/подложки на пружините отзад. Благодаря за помощта!

ПП От къде мога да намеря подложките на задните пружини?
Последна промяна zzafirov на 06 Юни 2019, 18:20, променена общо 3 пъти
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Бързи въпроси и отговори
Пружините по спомен са еднакви, та разлика няма да видиш. От опит препоръчвам следното, което доведе до осезаемо повдигане:
1. Тампони на макферсъна отпред
2. Подложките под/над задните пружини
3. Подложката от (пакет за лоши пътища) - тя реално имаше най-малък ефект спрямо горните 2
Вече не помня от кога не съм задирал отдолу (на паркинга преди минавах с внимание през бабуната/изкачването на входа, в момента дори ако влезна по-гневно не докачам).
1. Тампони на макферсъна отпред
2. Подложките под/над задните пружини
3. Подложката от (пакет за лоши пътища) - тя реално имаше най-малък ефект спрямо горните 2
Вече не помня от кога не съм задирал отдолу (на паркинга преди минавах с внимание през бабуната/изкачването на входа, в момента дори ако влезна по-гневно не докачам).
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Бързи въпроси и отговори
Драго, не подвеждай човека
Естествено, че има разлика, пружините от дизелов шестак (предни) са най-твърди от всички пружини вграждани в петото поколение (за да държат тежкия мотор).
За отзад се гледа дали е комби/седан... На комбито са най-твърди (за да може да се товари).
Пружините омекват с времето, може твоите да са клекнали. Сменят се и тампоните на макферсона, които се смачкват и колата се повдига леко.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk

За отзад се гледа дали е комби/седан... На комбито са най-твърди (за да може да се товари).
Пружините омекват с времето, може твоите да са клекнали. Сменят се и тампоните на макферсона, които се смачкват и колата се повдига леко.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Бързи въпроси и отговори
Конкретно пружините отзад от комби 320д и 325/330д последно като проверявах бяха еднакви като парт номера.
Седанови спрямо комби не знам дали имат разлика, това е добро уточнение. При предните има повече разлики - спрямо мотора и в зависимост от трансмисията.
Иначе смея да твърдя, че не толкова пружините се смачкват, колкото тампоните. Аз лично съжалявам, че смених моите пружини (пари на вятъра), защото след смяната им разликата беше нулева. В последствие като видях тампоните под/над пружините (отзад) на какво е стнал - лошо ми стана. Смените на пружините и подложките нарочно не ги направих едновременно, за да видя кое точно ще повлияе.
Конкретно по запитването на колегата - не мисля, че е добре да се мешат пружините от други модификации, по-скоро гледай такива за 320-ка по парт номер. Смени тампони и подложки първо и накрая сменяй пружините.
Седанови спрямо комби не знам дали имат разлика, това е добро уточнение. При предните има повече разлики - спрямо мотора и в зависимост от трансмисията.
Иначе смея да твърдя, че не толкова пружините се смачкват, колкото тампоните. Аз лично съжалявам, че смених моите пружини (пари на вятъра), защото след смяната им разликата беше нулева. В последствие като видях тампоните под/над пружините (отзад) на какво е стнал - лошо ми стана. Смените на пружините и подложките нарочно не ги направих едновременно, за да видя кое точно ще повлияе.
Конкретно по запитването на колегата - не мисля, че е добре да се мешат пружините от други модификации, по-скоро гледай такива за 320-ка по парт номер. Смени тампони и подложки първо и накрая сменяй пружините.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани