Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
Re: Формула 1 - обща тема
Мерцедеса е много по-бърз от всички . Както РедБул бяха няколко години , така сега са те . Това са 4ри поредни двойни победи , за първи път в историята на Ф1 . Какво повече да се каже . Не вярвам Ботас да издържи цял сезон и да е конкурентен както беше Розберг , ще се огъне и Хам ще вземе титлата . ( щеше да има интрига единствено ако Верстапен беше съотборник на Хам , но няма как да се случи това , затова ще гледаме още много подобни състезания за съжаление този сезон ) .
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Формула 1 - обща тема
Да честитим титлата при конструкторите на Мерцедес за 2019 година.
Не виждам кой отбор в момента може да им се опре до края на сезона. Обичат много да се правят на умрели лисици преди състезание за да има интрига, но вече и на това никой не им вярва. Може би е дошъл момента Мерцедес да счупят някой друг рекорд през годината.
Надявам се да оставят поне Хамилтън и Ботас да се борят помежду си, ама да видим.
Ферари са пълна издънка, нито кола (напънаха е в едно състезание колата и тя се "окоти"), нито стратегия, даже не знаят кой пилот им е първия.
Мерцедес ги шамарят по всички параграфи. Абсолютна нула са до момента Ферари.
Дано тези "спагети се събудят от зимен сън, инак ни очаква доста скучен сезон.
"Ветко" е изпаднала в такава летаргия, че не знае какво се случва около него. Може и да му за последно този сезон с Ферари.
Имам надежди за Ред Бул да се намесят по-сериозно и да задминат Ферари до края на сезона, за да има някакъв интерес.
Не виждам кой отбор в момента може да им се опре до края на сезона. Обичат много да се правят на умрели лисици преди състезание за да има интрига, но вече и на това никой не им вярва. Може би е дошъл момента Мерцедес да счупят някой друг рекорд през годината.
Надявам се да оставят поне Хамилтън и Ботас да се борят помежду си, ама да видим.
Ферари са пълна издънка, нито кола (напънаха е в едно състезание колата и тя се "окоти"), нито стратегия, даже не знаят кой пилот им е първия.
Мерцедес ги шамарят по всички параграфи. Абсолютна нула са до момента Ферари.
Дано тези "спагети се събудят от зимен сън, инак ни очаква доста скучен сезон.
"Ветко" е изпаднала в такава летаргия, че не знае какво се случва около него. Може и да му за последно този сезон с Ферари.
Имам надежди за Ред Бул да се намесят по-сериозно и да задминат Ферари до края на сезона, за да има някакъв интерес.
Последна промяна Tenata на 30 Апр 2019, 16:35, променена общо 2 пъти


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Формула 1 - обща тема
Фен съм на “Ферари” , но признавам , че този сезон са мнооого зле.
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Няма вече BMW
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Ферари ако продължават да прецакват стратегията на Шарл ще гледат титлата и победите през крив макарон! Фетку се чудя на какво се радва??
Все още има надежда, но трябва да се постараят от Ферари повече! Дано в Испания да вземат вече победа.



- D.Stanev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 26.10.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E 36 320i Touring
- Мечтае да кара: Мазерати
- Детайли за колата: Стар чук - сребристо комби Е36 от 96-та.
Re: Формула 1 - обща тема
Както и да се погледне на ставащото във Ферари, нещата не са добре. Явно победната формула е била Браун-Тод-Шумахер... а сега експериментират с управленски състав...
BMW Crash master
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
bmw maniqk ivo bmw написа:Ферари ако продължават да прецакват стратегията на Шарл.
Конкретно в тоя уикенд Шарл Перо сам си го наби квадратния. Бърз е ама има още това-онова да учи.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
bum_bum написа:bmw maniqk ivo bmw написа:Ферари ако продължават да прецакват стратегията на Шарл.
Конкретно в тоя уикенд Шарл Перо сам си го наби квадратния. Бърз е ама има още това-онова да учи.
В състезанието той нямаше никва вина за тъпотията на Ферари. Според мен трябваше да рискуват със стратегията и по-рано да го вкарат в бокса!

Re: Формула 1 - обща тема
Не знам защо стратегията на Ферари в това състезание продължава да бъде критикувана при положение, че това което направиха беше най-доброто.
При това въпросната стратегия до голяма степен беше продиктувана от случилото се в събота. Стартирането с медиум например.
И да той също има вина, защото катастрофата им остави малко шансове за игра със стратегията.
Най-голямата разлика до Ботас беше в обиколка 15 - точно 15 секунди. Минаването през бокса отнема минимум 20сек. Влизане в бокса в този момент го пращаше в най-добрия случай зад Хамилтън, в реалистичния зад Фетел, а при грешка в бокса на скрита позиция зад Верстапен.
Вариантите пред тях в обиколка 15 бяха софт+софт, софт+медиум или хард до края. Хард мисля че можем да го изключим, при положение, че е единствен комплект и с него изобщо не са карали.
Слагат му софт на Шарл и го пращат плътно зад Фетел, да приемем че Фетел е благосклонен и го пусне. Софт преграваха при натискане, той със сигурност щеше да вземе доста от живота им докато настигне Хамилтън. Мислите ли че имаше шансове да го мине с прегряващи софт? При това тоя софт сложен в обиколка 15 трябваше да издържи 15 обиколки минимум, как мислите че ще стане ако Шарл ги натиска?
Да кажем, че успее да мине Хамилтън, но остане около него(все пак вече няма гуми). В обиколка 30 спира за втори път и добавя нови 20 сек. т.е. отива доволно зад Верстапен който към онзи момент е с все още свежи медиум. Мислите ли, че Шарл можеше да навакса 5-10 секудни до Верстапен, да го мине да навакса още 5 до Фетел да го мине и т.н., и докато го прави да накара гумите да издържат и 20+ обиколки??? Видяхме, че не успя да накара софта да работи след стопа си и реално нищо не навакса.
Въпросната алтернативна стратегия с по-ранно спиране му даваше максимум шанс да се бори за 3то място.... 3то място на което беше другата кола на Ферари. Е какъв е смисълът?
От друга страна това което избраха им даваше шанс да минат пред Мерцедес при два сценария:
А- излиза кола за сигурност (шансът беше над 70%). Спирането в бокса вече струва 10 секудни и Шарл излизаше пръв пред Ботас с нови софт гуми.
Б- няма кола за сигурност, но медиумите на лидерите се скапват и те трябва да направят второ спиране в бокса. Шарл излизаше начело с поне 5 секунди преднина пред Ботас и гуми които може да закара до финала.
При положение, че 3тото им място е сигурно защо да не рискуват и да опитат нещо различно, за да спрат Мерцедес? Нали все се оплакваме, че са консервативни и се водят по течението. Е опитаха нещо различно и ние пак мрънкаме.

При това въпросната стратегия до голяма степен беше продиктувана от случилото се в събота. Стартирането с медиум например.
И да той също има вина, защото катастрофата им остави малко шансове за игра със стратегията.
Най-голямата разлика до Ботас беше в обиколка 15 - точно 15 секунди. Минаването през бокса отнема минимум 20сек. Влизане в бокса в този момент го пращаше в най-добрия случай зад Хамилтън, в реалистичния зад Фетел, а при грешка в бокса на скрита позиция зад Верстапен.
Вариантите пред тях в обиколка 15 бяха софт+софт, софт+медиум или хард до края. Хард мисля че можем да го изключим, при положение, че е единствен комплект и с него изобщо не са карали.
Слагат му софт на Шарл и го пращат плътно зад Фетел, да приемем че Фетел е благосклонен и го пусне. Софт преграваха при натискане, той със сигурност щеше да вземе доста от живота им докато настигне Хамилтън. Мислите ли че имаше шансове да го мине с прегряващи софт? При това тоя софт сложен в обиколка 15 трябваше да издържи 15 обиколки минимум, как мислите че ще стане ако Шарл ги натиска?
Да кажем, че успее да мине Хамилтън, но остане около него(все пак вече няма гуми). В обиколка 30 спира за втори път и добавя нови 20 сек. т.е. отива доволно зад Верстапен който към онзи момент е с все още свежи медиум. Мислите ли, че Шарл можеше да навакса 5-10 секудни до Верстапен, да го мине да навакса още 5 до Фетел да го мине и т.н., и докато го прави да накара гумите да издържат и 20+ обиколки??? Видяхме, че не успя да накара софта да работи след стопа си и реално нищо не навакса.
Въпросната алтернативна стратегия с по-ранно спиране му даваше максимум шанс да се бори за 3то място.... 3то място на което беше другата кола на Ферари. Е какъв е смисълът?
От друга страна това което избраха им даваше шанс да минат пред Мерцедес при два сценария:
А- излиза кола за сигурност (шансът беше над 70%). Спирането в бокса вече струва 10 секудни и Шарл излизаше пръв пред Ботас с нови софт гуми.
Б- няма кола за сигурност, но медиумите на лидерите се скапват и те трябва да направят второ спиране в бокса. Шарл излизаше начело с поне 5 секунди преднина пред Ботас и гуми които може да закара до финала.
При положение, че 3тото им място е сигурно защо да не рискуват и да опитат нещо различно, за да спрат Мерцедес? Нали все се оплакваме, че са консервативни и се водят по течението. Е опитаха нещо различно и ние пак мрънкаме.
Re: Формула 1 - обща тема
Абсолютно точен анализ, според мен нарочно му изтеглиха стопа максимално късно с идеята за SC която беше много вероятно да излезне, но не стана. Стратегически това състезание свършиха, каквото им беше по силите но просто им липсваше темпото на Мерцедес.
Мен започват да ме човъркат някакви интересни идеи около резултата след новите правила, 1во Мерцедесите излезнаха с тотално различна кола на 1вата тренировка, след това изведнъж сякаш извадиха чисто нова разработка, която залепна на пистата от първия път. После всеки следващ ъпгрейд работи повече от перфектно, докато Ферари и Редбул дори с подобрени ЗС откъм мощност са в 3та глуха с баланса на колата ..
как така става всеки път след нови правила Мерцедес да дърпат още повече пред конкуренцията ? Миналия сезон отново с доста помощ от страна на ФИА успяха да завършат с минимална преднина относно развитието на колата пред Ферари и Редбул, този сезон хоп нови правила и изравнените сили отиват по дяволите 
Мен започват да ме човъркат някакви интересни идеи около резултата след новите правила, 1во Мерцедесите излезнаха с тотално различна кола на 1вата тренировка, след това изведнъж сякаш извадиха чисто нова разработка, която залепна на пистата от първия път. После всеки следващ ъпгрейд работи повече от перфектно, докато Ферари и Редбул дори с подобрени ЗС откъм мощност са в 3та глуха с баланса на колата ..


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:...
Абсолютно. Малко късмет им трябваше за SC, иначе не знам за какви стратегии говорим стартирайки от тази позиция да го гласят едва ли не за победа или дори за тройката. Фетел и Верстапен в това време къде щяха да са?
- D.Stanev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 26.10.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E 36 320i Touring
- Мечтае да кара: Мазерати
- Детайли за колата: Стар чук - сребристо комби Е36 от 96-та.
Re: Формула 1 - обща тема
Проблемите на Ферари продължават да са свързани с липсана на сцепление. На тази писта (Баку) дойдоха с нов аеродинамичен пакет, който трябваше да даде повече притискане в завоите, което да не е съвсем за сметка на скоростта на правите, но се получи обратното - колата се спъна на правите, а на завоите хептен изгуби сцепление. С това се обяснява и краша на Леклерк по време на квалификацията. Липсва им скорост при бавните и средно бързи завои и не могат да намерят баланса.
BMW Crash master
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Не съм съгласен, че Ферари нямаха темпо точно в това състезание. В квалификацията и тренировката Шарл даваше доста добри времена, дори във Q2 с медиум гумите записа 6ти резултат с не много голяма разлика спрямо победителя, който записа времето си с меките гуми. Ако стартираше от по-предна позиция и беше с медиум гумите състезанието щеше да е съвсем различно и щеше да се класира доста по-напред. Катастрофата беше продиктувана от пренавиване и липса на опит, отделно че беше странно да се хваща веднага да прави нова бърза обиколка при положение, че предната беше доста прилична и със сигурност щеше да прескочи в Q3
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Re: Формула 1 - обща тема
Хора при първа победа на Ферари ще полудея от кеф, казвам Ви.
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Sent from my iPhone Х using Tapatalk
Няма вече BMW
Re: Формула 1 - обща тема
Мерцедес си правят каквото си поискат в момента с Ферари, всеки път на тренировките го играят заспали лисици и на квалификацията им слагат 2-3 стотни. Миналата година Ферари имаха по-доброто състезателно темпо и в състезанията си личеше ясно, сега в Баку точно Фетел като се доближеше на 2 сек от Хамилтън, двамата с Ботас изхрърчаха напред. Мисля че пак ще се повторя но това става с адски по-бърза кола, каквато имат Мерцедес. Ферари нито като мотор, нито като шаси могат да се доближат до Мерцедес за съжаление.
Редбул и те са на същото положение, въпреки че Хонда им предоставиха по-мощна ЗС от тази на Рено пак изостават с доста.
Редбул и те са на същото положение, въпреки че Хонда им предоставиха по-мощна ЗС от тази на Рено пак изостават с доста.
Re: Формула 1 - обща тема
don_gori написа:.............................. как така става всеки път след нови правила Мерцедес да дърпат още повече пред конкуренцията ? Миналия сезон отново с доста помощ от страна на ФИА успяха да завършат с минимална преднина относно развитието на колата пред Ферари и Редбул, този сезон хоп нови правила и изравнените сили отиват по дяволите
Организация, мениджмънт и ефективно използване на ресурсите.
Ферари винаги са били отборът, който пленява сърцата, но все още носят духа на "гаражистите".
Наскоро гледах Гран при на Белгия - СПА 1955г.
Мерцедес с Нойбауер начело е на съвсем друго ниво по отношение на организацията - система от флагове, времеизмерване, стинтове, тренировъчен болид и т.н. Ферари и Мазерати човъркаха по колите на плаца пред един хамбар, като заваля опънаха един чадър и настройваха нещо под дъжда.


Много ми напомни на настоящата ситуация във Ф1, Мерцедес просто доминират с организация и използване на ресурсите извън пистата. Ферари са 2 години назад и крачкa встрани в това отношение. А имаше лъч светлина миналата година - имаха страхотен трансфер на данни от тренировката към симулатора в Маранело където пилотите на симулатора се скъсваха да тестват. Ферари бележеха най-сериозен напредък между петък сутрин и квалификацията. След фиаското в Германия и покачилото се напрежение тази страхотна практика сякаш престана да съществува.

Говори се, че в момента Мерцедес ползват подобна система, но усъвършенствана. Предполага се, че могат да си позволят да карат на много занижени режими в петък, но имат софтуер/симулатор, който много точно предвижда как ще се промени колата когато в събота и неделя режимите бъдат завишени. Отделно "симулационните пилоти" ползват информацията и въртят здраво обиколки, които пък добавят данни към вече съществуващите в този супер-симулатор и допълнително завъртат колелото.
За проблемите на Ферари много се говори по италианските медии и май от всичко по-малко е вярно.
Гумите от тази година са с по-тъник протектор като "удобните за Мерцедес" от миналата година. Италианците предполагат, че колите до голяма степен са запазили характра си и сега Мерцедесът има гуми които му пасват, а Ферари трябва да се борят да ги загреят тъй като колата е "прeкалано нежна" с тях.
Проблемите с притискането вероятно водещи началото си от концепцията на предното крило.
Липса на сериозни ъпгрейди, тъй като все още не са разбрали напълно колата и проблемите й. Съответно не искат да тръгват в грешна посока с ъпгрейди.
Според мен в Барселона силите ще са много по-изрaвнени - Има дълги бързи завои, които вкарават много енергия в гумите, настилката е относително абразивна и има участъци в които мощността е важна, но правите не са толкова дълги, че въздушното съпротивление да започне да натежава.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани