Много синьо-сив пушек от ауспуха

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Simbazz » 27 Апр 2019, 10:22

Колега, 2 пъти съм рециклирал дюзи и винаги освен проблеми с повечко пушене и миризми не съм усещал.. Т.е. колата си върви нормално, държи обороти, пали си добре.. (даже ако си караш на климатик и не гледаш огледалото няма и да разбереш, че имаш проблем). Но това не означава, че нямаш проблем.. То ако усетиш проблем от двигателя значи работата вече идва мноого на зле.. Дюзи със стойностти +-2 въобще не е на добре да имаш. Попринцип проблеми с дюзите има заради 2 неща - проблемни дюзи или проблемен двигател и дюзите се мъчат да компенсират.. Та да се кара много време с такива стойности на дюзи и да се казва, че няма проблем (особено и аванс ако чука) не е добре... Предния път и аз взех дюзи от англичанка, уж защото там са с хубава нафта и хоп - 4 дюзи за тотален ремонт.
Та моя съвет е да обърнеш особено внимание на дюзите преди да е станало късно.
:bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 27 Апр 2019, 13:49

Simbazz написа:Колега, 2 пъти съм рециклирал дюзи и винаги освен проблеми с повечко пушене и миризми не съм усещал.. Т.е. колата си върви нормално, държи обороти, пали си добре.. (даже ако си караш на климатик и не гледаш огледалото няма и да разбереш, че имаш проблем). Но това не означава, че нямаш проблем.. То ако усетиш проблем от двигателя значи работата вече идва мноого на зле.. Дюзи със стойностти +-2 въобще не е на добре да имаш. Попринцип проблеми с дюзите има заради 2 неща - проблемни дюзи или проблемен двигател и дюзите се мъчат да компенсират.. Та да се кара много време с такива стойности на дюзи и да се казва, че няма проблем (особено и аванс ако чука) не е добре... Предния път и аз взех дюзи от англичанка, уж защото там са с хубава нафта и хоп - 4 дюзи за тотален ремонт.
Та моя съвет е да обърнеш особено внимание на дюзите преди да е станало късно.
:bchug:


Здравей колега.
Много точно казано!
Аз съм с м57 и 6 проверени на стенд дюзи и на едната е сменен разпръсквач, но на студен двигател на първи цилиндър корекцията ми е -4 :shock: , колата чука на студен двигател, а като загрее няма проблем.
От какво може да е това според теб ?
Дюзите са ок, подгрева също.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Simbazz » 29 Апр 2019, 10:56

Ами колега, ако си сигурен, че дюзите са ОК, а има такава голяма корекция на едната дюза (по спомен точно минусовите са по-лошите..) шанса да е от "тръгнало" бутало на този цилиндър е голям... но все пак това са само предположения.. Дано не съм прав..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 29 Апр 2019, 13:04

Добре, минусовите корекции са, за да се намали горивото в този цилиндър.
Ако няма компресия на този цилиндър би трябвало корекцията да е в +, а не в -.
И аз не знам вече, карам и докато издържи двигателя, няма какво да се филмирам излишно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от virtualchild » 29 Апр 2019, 13:17

Аз сменях 3ти цилиндър дюза и после се оказа, че 1ви цилиндър компенсира за 3ти, защото стопи бутало на 1ви. После рециклирах всички дюзи и се оказа че 1ви цилиндър компенсира за задрана перка на турбото...
Та май винаги първи цилиндър при този двигател обира парсата.
Същото нещо се получава при е90, но на 6ти цилиндър :kuku:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 29 Апр 2019, 16:41

virtualchild написа:Аз сменях 3ти цилиндър дюза и после се оказа, че 1ви цилиндър компенсира за 3ти, защото стопи бутало на 1ви. После рециклирах всички дюзи и се оказа че 1ви цилиндър компенсира за задрана перка на турбото...
Та май винаги първи цилиндър при този двигател обира парсата.
Същото нещо се получава при е90, но на 6ти цилиндър :kuku:


Много интересно, обаче не можах да го усмисля нацяло :lol: .
Тоест дюзата на първи цилиндър е пускала повече гориво, защото тази на 3-ти не е работела, както трябва ли ?
И това с турбото направо пък ме гръмна между очите.
Извинявай колега, може ли по-подробно да обясниш какво е станало, защото моята кола е с проверен подгрев и дюзи и сутрин на студен двигател почуква(viewtopic.php?t=431686), в последно време пали по-трудно и си дава все така големи корекции.
Ще се радвам да помогнеш, че не искам да умре двигателчето.
На мен до колкото ми обясниха, тези корекции от ИНПА показват разликата в оборотите на всеки цилиндър, а не работата на дюзите.
Това може и да е от проблемни дюзи, но може и да е от разлика в компресията на цилиндрите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Simbazz » 29 Апр 2019, 16:59

Kurtov написа:Добре, минусовите корекции са, за да се намали горивото в този цилиндър.
Ако няма компресия на този цилиндър би трябвало корекцията да е в +, а не в -.
И аз не знам вече, карам и докато издържи двигателя, няма какво да се филмирам излишно.


Така е, колега. Идеята ми беше, че по-лошия вариант е дюзата да е с минусова корекция, защото тя иска да вкара по-голямо количество гориво (поради някакви причини) и компютъра се опитва да я ограничи (затова стойността е с минус) и такива корекции по спомен често топят бутала (не съм на 100 процент сигурен за това, просто такива спомени имам, когато се интересувах повече от тези неща). От друга страна е странно корекцията на една дюза да е висока , а на останалите да са перфекни.. в повечето случаи има компенсиране на един цилиндър с друг и оттам вече става все по-сложно да се определи какво точно се случва... И отделно стойносттите са в милиграми, така че няма как да са разлики в обороти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 29 Апр 2019, 17:46

При мен не са идеални другите, но тази беше най-фрапираща на 1-ви -4, имаше една +2.5 и другите бяха под 1-ца ако не се бъркам.
Тоест, ако сумирам всички 6 числа и ако получения резултат е около 0-та е ок, така ли да го разбирам ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Bmw30d » 29 Апр 2019, 20:38

Kurtov написа:При мен не са идеални другите, но тази беше най-фрапираща на 1-ви -4, имаше една +2.5 и другите бяха под 1-ца ако не се бъркам.
Тоест, ако сумирам всички 6 числа и ако получения резултат е около 0-та е ок, така ли да го разбирам ?

Не точно, всяка една дюза трябяа да в около 0, ако има минусова винаги има плюсова, която компенсира, но това не значи, че горивния процес е добър, просто мотора се ,,самосъхранява" като не допуска огромни количества гориво.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 29 Апр 2019, 22:03

А каква е причината с добри дюзи мотора да показва такива стойности ?
Интересно ми е колегата virtualchild да разкажа за задралата турбина и как от задрала турбина е стопил бутало :shock: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Z3Ro* » 30 Апр 2019, 11:11

Kurtov написа:А каква е причината с добри дюзи мотора да показва такива стойности ?
Интересно ми е колегата virtualchild да разкажа за задралата турбина и как от задрала турбина е стопил бутало :shock: .


Освен корекциите, виж с ф5 оборотите на отделните цилиндри - тогава моторът работи без корекция от компа и ако има осезаемо тресене, причината вероятно е в дюза. След като си видял на кой цилиндър оборотите са различни, вземи дълга отвертка и я допри до тръбичката на високото на всяка дюза, точно дето влиза в щуцера на дюзата - с дръжката на ухо слушай и веднага ще усетиш коя е проблемната дюза. Нормално дюзата така се чува като шевна машина, а проблемната дрънчи и ще я усетиш лесно...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от virtualchild » 03 Май 2019, 14:26

Значи при мен след стопено бутало на 1ви сложих рециклирани дюзи и втора употреба турбо, което по-късно се оказа с китайски перки.
Та в момента на задране на перките имах перфектни дюзи с яки корекции на 1ви.
После сложих нова турбина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 03 Май 2019, 19:13

Предполагам, ако турбото е задрало не можеш да караш така колата, или бъркам ?
Понеже аз си карам така доста километри.
Утре, ако ми остане време ще погледна дюзите и ще кача видео тук.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Bmw30d » 04 Май 2019, 0:19

Колеги, днес смених 2 от дюзите, които бяха с минусови стойности и при пълна газ отиваха до около -3. Сега една от новите (втора употреба са, уж проверени) е с корекция +1,5 след въвеждане на корекционните кодове. Колата сякаш върви по-добре и не мирише на неизгоряла нафта отзад. Ще следя за пушека как е и ще пиша. Сега няма шум като от аванс иначе мотора работи по същия начин.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха

Мнение от Kurtov » 19 Юни 2019, 13:18

Здравейте колеги.
Понеже бях писал в тази тема и днес погледнах дюзите на автомобила и направих видео.
Ще се радвам да кажете според вас, дали всичко е нормално.
Колата преди около година и пращахме дюзите при майстор и е сменен само един разпръсквач на едната дюза. Уж всички са наред.
Съмненията ми идват от това, че двигателя чука леко, особено когато е студено времето.
Също преди около 2 месеца заредих на Лайт в Пловдив до Марешки и от тогава двигателя се разтриса първите секунди след студен старт.
Колата е на загрял двигател на видеото.
Забравих да кажа за автомобила, BMW e46 330xd 2002 m57d30 184 к.с.
С INPA гледам стойностите на дюзите и след това гледам оборотите, до колкото разбрах от колегата Z3ro, когато гледам оборотите на отделните цилиндри колата работи без корекции и наистина двигателя работи маааалко по-грубо така да се каже, има малко вибрации, които едва се усещат.
В горивото в момента няма добавки, или 2т масло.
На видеото не подавам газ, колата работи на празен ход.
Ето видеото - https://www.youtube.com/watch?v=12CCziF ... e=youtu.be

Утре мисля да направя същата процедура, но напълно студен двигател.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook