Много синьо-сив пушек от ауспуха
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Simbazz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.08.2014
- Местоположение: София
- Кара: e46 320d 150hp
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Колега, 2 пъти съм рециклирал дюзи и винаги освен проблеми с повечко пушене и миризми не съм усещал.. Т.е. колата си върви нормално, държи обороти, пали си добре.. (даже ако си караш на климатик и не гледаш огледалото няма и да разбереш, че имаш проблем). Но това не означава, че нямаш проблем.. То ако усетиш проблем от двигателя значи работата вече идва мноого на зле.. Дюзи със стойностти +-2 въобще не е на добре да имаш. Попринцип проблеми с дюзите има заради 2 неща - проблемни дюзи или проблемен двигател и дюзите се мъчат да компенсират.. Та да се кара много време с такива стойности на дюзи и да се казва, че няма проблем (особено и аванс ако чука) не е добре... Предния път и аз взех дюзи от англичанка, уж защото там са с хубава нафта и хоп - 4 дюзи за тотален ремонт.
Та моя съвет е да обърнеш особено внимание на дюзите преди да е станало късно.

Та моя съвет е да обърнеш особено внимание на дюзите преди да е станало късно.

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Simbazz написа:Колега, 2 пъти съм рециклирал дюзи и винаги освен проблеми с повечко пушене и миризми не съм усещал.. Т.е. колата си върви нормално, държи обороти, пали си добре.. (даже ако си караш на климатик и не гледаш огледалото няма и да разбереш, че имаш проблем). Но това не означава, че нямаш проблем.. То ако усетиш проблем от двигателя значи работата вече идва мноого на зле.. Дюзи със стойностти +-2 въобще не е на добре да имаш. Попринцип проблеми с дюзите има заради 2 неща - проблемни дюзи или проблемен двигател и дюзите се мъчат да компенсират.. Та да се кара много време с такива стойности на дюзи и да се казва, че няма проблем (особено и аванс ако чука) не е добре... Предния път и аз взех дюзи от англичанка, уж защото там са с хубава нафта и хоп - 4 дюзи за тотален ремонт.
Та моя съвет е да обърнеш особено внимание на дюзите преди да е станало късно.
Здравей колега.
Много точно казано!
Аз съм с м57 и 6 проверени на стенд дюзи и на едната е сменен разпръсквач, но на студен двигател на първи цилиндър корекцията ми е -4

От какво може да е това според теб ?
Дюзите са ок, подгрева също.
- Simbazz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.08.2014
- Местоположение: София
- Кара: e46 320d 150hp
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Ами колега, ако си сигурен, че дюзите са ОК, а има такава голяма корекция на едната дюза (по спомен точно минусовите са по-лошите..) шанса да е от "тръгнало" бутало на този цилиндър е голям... но все пак това са само предположения.. Дано не съм прав..
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Добре, минусовите корекции са, за да се намали горивото в този цилиндър.
Ако няма компресия на този цилиндър би трябвало корекцията да е в +, а не в -.
И аз не знам вече, карам и докато издържи двигателя, няма какво да се филмирам излишно.
Ако няма компресия на този цилиндър би трябвало корекцията да е в +, а не в -.
И аз не знам вече, карам и докато издържи двигателя, няма какво да се филмирам излишно.
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Аз сменях 3ти цилиндър дюза и после се оказа, че 1ви цилиндър компенсира за 3ти, защото стопи бутало на 1ви. После рециклирах всички дюзи и се оказа че 1ви цилиндър компенсира за задрана перка на турбото...
Та май винаги първи цилиндър при този двигател обира парсата.
Същото нещо се получава при е90, но на 6ти цилиндър
Та май винаги първи цилиндър при този двигател обира парсата.
Същото нещо се получава при е90, но на 6ти цилиндър

Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
virtualchild написа:Аз сменях 3ти цилиндър дюза и после се оказа, че 1ви цилиндър компенсира за 3ти, защото стопи бутало на 1ви. После рециклирах всички дюзи и се оказа че 1ви цилиндър компенсира за задрана перка на турбото...
Та май винаги първи цилиндър при този двигател обира парсата.
Същото нещо се получава при е90, но на 6ти цилиндър
Много интересно, обаче не можах да го усмисля нацяло

Тоест дюзата на първи цилиндър е пускала повече гориво, защото тази на 3-ти не е работела, както трябва ли ?
И това с турбото направо пък ме гръмна между очите.
Извинявай колега, може ли по-подробно да обясниш какво е станало, защото моята кола е с проверен подгрев и дюзи и сутрин на студен двигател почуква(viewtopic.php?t=431686), в последно време пали по-трудно и си дава все така големи корекции.
Ще се радвам да помогнеш, че не искам да умре двигателчето.
На мен до колкото ми обясниха, тези корекции от ИНПА показват разликата в оборотите на всеки цилиндър, а не работата на дюзите.
Това може и да е от проблемни дюзи, но може и да е от разлика в компресията на цилиндрите.
- Simbazz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.08.2014
- Местоположение: София
- Кара: e46 320d 150hp
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Kurtov написа:Добре, минусовите корекции са, за да се намали горивото в този цилиндър.
Ако няма компресия на този цилиндър би трябвало корекцията да е в +, а не в -.
И аз не знам вече, карам и докато издържи двигателя, няма какво да се филмирам излишно.
Така е, колега. Идеята ми беше, че по-лошия вариант е дюзата да е с минусова корекция, защото тя иска да вкара по-голямо количество гориво (поради някакви причини) и компютъра се опитва да я ограничи (затова стойността е с минус) и такива корекции по спомен често топят бутала (не съм на 100 процент сигурен за това, просто такива спомени имам, когато се интересувах повече от тези неща). От друга страна е странно корекцията на една дюза да е висока , а на останалите да са перфекни.. в повечето случаи има компенсиране на един цилиндър с друг и оттам вече става все по-сложно да се определи какво точно се случва... И отделно стойносттите са в милиграми, така че няма как да са разлики в обороти.
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
При мен не са идеални другите, но тази беше най-фрапираща на 1-ви -4, имаше една +2.5 и другите бяха под 1-ца ако не се бъркам.
Тоест, ако сумирам всички 6 числа и ако получения резултат е около 0-та е ок, така ли да го разбирам ?
Тоест, ако сумирам всички 6 числа и ако получения резултат е около 0-та е ок, така ли да го разбирам ?
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Kurtov написа:При мен не са идеални другите, но тази беше най-фрапираща на 1-ви -4, имаше една +2.5 и другите бяха под 1-ца ако не се бъркам.
Тоест, ако сумирам всички 6 числа и ако получения резултат е около 0-та е ок, така ли да го разбирам ?
Не точно, всяка една дюза трябяа да в около 0, ако има минусова винаги има плюсова, която компенсира, но това не значи, че горивния процес е добър, просто мотора се ,,самосъхранява" като не допуска огромни количества гориво.
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
А каква е причината с добри дюзи мотора да показва такива стойности ?
Интересно ми е колегата virtualchild да разкажа за задралата турбина и как от задрала турбина е стопил бутало
.
Интересно ми е колегата virtualchild да разкажа за задралата турбина и как от задрала турбина е стопил бутало

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Kurtov написа:А каква е причината с добри дюзи мотора да показва такива стойности ?
Интересно ми е колегата virtualchild да разкажа за задралата турбина и как от задрала турбина е стопил бутало.
Освен корекциите, виж с ф5 оборотите на отделните цилиндри - тогава моторът работи без корекция от компа и ако има осезаемо тресене, причината вероятно е в дюза. След като си видял на кой цилиндър оборотите са различни, вземи дълга отвертка и я допри до тръбичката на високото на всяка дюза, точно дето влиза в щуцера на дюзата - с дръжката на ухо слушай и веднага ще усетиш коя е проблемната дюза. Нормално дюзата така се чува като шевна машина, а проблемната дрънчи и ще я усетиш лесно...
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Значи при мен след стопено бутало на 1ви сложих рециклирани дюзи и втора употреба турбо, което по-късно се оказа с китайски перки.
Та в момента на задране на перките имах перфектни дюзи с яки корекции на 1ви.
После сложих нова турбина.
Та в момента на задране на перките имах перфектни дюзи с яки корекции на 1ви.
После сложих нова турбина.
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Предполагам, ако турбото е задрало не можеш да караш така колата, или бъркам ?
Понеже аз си карам така доста километри.
Утре, ако ми остане време ще погледна дюзите и ще кача видео тук.
Понеже аз си карам така доста километри.
Утре, ако ми остане време ще погледна дюзите и ще кача видео тук.
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Колеги, днес смених 2 от дюзите, които бяха с минусови стойности и при пълна газ отиваха до около -3. Сега една от новите (втора употреба са, уж проверени) е с корекция +1,5 след въвеждане на корекционните кодове. Колата сякаш върви по-добре и не мирише на неизгоряла нафта отзад. Ще следя за пушека как е и ще пиша. Сега няма шум като от аванс иначе мотора работи по същия начин.
Re: Много синьо-сив пушек от ауспуха
Здравейте колеги.
Понеже бях писал в тази тема и днес погледнах дюзите на автомобила и направих видео.
Ще се радвам да кажете според вас, дали всичко е нормално.
Колата преди около година и пращахме дюзите при майстор и е сменен само един разпръсквач на едната дюза. Уж всички са наред.
Съмненията ми идват от това, че двигателя чука леко, особено когато е студено времето.
Също преди около 2 месеца заредих на Лайт в Пловдив до Марешки и от тогава двигателя се разтриса първите секунди след студен старт.
Колата е на загрял двигател на видеото.
Забравих да кажа за автомобила, BMW e46 330xd 2002 m57d30 184 к.с.
С INPA гледам стойностите на дюзите и след това гледам оборотите, до колкото разбрах от колегата Z3ro, когато гледам оборотите на отделните цилиндри колата работи без корекции и наистина двигателя работи маааалко по-грубо така да се каже, има малко вибрации, които едва се усещат.
В горивото в момента няма добавки, или 2т масло.
На видеото не подавам газ, колата работи на празен ход.
Ето видеото - https://www.youtube.com/watch?v=12CCziF ... e=youtu.be
Утре мисля да направя същата процедура, но напълно студен двигател.
Понеже бях писал в тази тема и днес погледнах дюзите на автомобила и направих видео.
Ще се радвам да кажете според вас, дали всичко е нормално.
Колата преди около година и пращахме дюзите при майстор и е сменен само един разпръсквач на едната дюза. Уж всички са наред.
Съмненията ми идват от това, че двигателя чука леко, особено когато е студено времето.
Също преди около 2 месеца заредих на Лайт в Пловдив до Марешки и от тогава двигателя се разтриса първите секунди след студен старт.
Колата е на загрял двигател на видеото.
Забравих да кажа за автомобила, BMW e46 330xd 2002 m57d30 184 к.с.
С INPA гледам стойностите на дюзите и след това гледам оборотите, до колкото разбрах от колегата Z3ro, когато гледам оборотите на отделните цилиндри колата работи без корекции и наистина двигателя работи маааалко по-грубо така да се каже, има малко вибрации, които едва се усещат.
В горивото в момента няма добавки, или 2т масло.
На видеото не подавам газ, колата работи на празен ход.
Ето видеото - https://www.youtube.com/watch?v=12CCziF ... e=youtu.be
Утре мисля да направя същата процедура, но напълно студен двигател.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани