Вибрации във волана
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Вибрации във волана
Здравейте, и зимните ми гуми и летните гуми с различни джанти след баланс правят вибрации по магистралата, балансирани на 2 различни места. По ходовата част всичко е здраво
Гумите са фулта екоконтрол 16" 205/55/16 летните на не повече от 3000км, тежестите които слагат са сравнително малко: отзад 20-30гр. на гума а отпред по 5гр. Някакви идеи от какво може да е? Възможно ли е да не правят баланса както трябва

Гумите са фулта екоконтрол 16" 205/55/16 летните на не повече от 3000км, тежестите които слагат са сравнително малко: отзад 20-30гр. на гума а отпред по 5гр. Някакви идеи от какво може да е? Възможно ли е да не правят баланса както трябва

- stefan_suny
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 353
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Вибрации във волана
Къде усещаш вибрациите? При какви скорости? Каква е самата вибрация като честота.....клати се волана при 90 или е по висока честота?
Re: Вибрации във волана
stefan_suny написа:Къде усещаш вибрациите? При какви скорости? Каква е самата вибрация като честота.....клати се волана при 90 или е по висока честота?
Във волана и цялата кола като цяло. Над 100-110км/ч. Просто вибрира волана..не се усеща като нещо разбито
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Вибрации във волана
Баланс, или крива гума, но щом е при скорост 100-110 почти на 100% е баланс.
only rear wheel drive
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Вибрации във волана
michev написа:Баланс, или крива гума, но щом е при скорост 100-110 почти на 100% е баланс.
Същото може да се каже и при скъсан или омекнал тампон пак със 100% сигурност.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Вибрации във волана
stony1 написа:michev написа:Баланс, или крива гума, но щом е при скорост 100-110 почти на 100% е баланс.
Същото може да се каже и при скъсан или омекнал тампон пак със 100% сигурност.
Кой тампон?
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Вибрации във волана
Който и да е от тампоните на правите или кривите носачи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- g0dkratos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL
Re: Вибрации във волана
и аз да се включа с вибрациите във волана
. Интересното при мен е че вибрацията идва след 130 км/ч и се усеща доло в краката и малко във волана. Подозирам разбалансиран кардан или висящ лагер (или пък и двете)? Джанти и гуми са преглеждани N брой пъти вече и не мисля че е от тях. Сменени са носачи, кормилни накрайници, хидравлична рейка и амортисьори . На прав път ли съм с предположението за кардана и лагера или няма нищо общо?


Re: Вибрации във волана
g0dkratos написа:и аз да се включа с вибрациите във волана. Интересното при мен е че вибрацията идва след 130 км/ч и се усеща доло в краката и малко във волана. Подозирам разбалансиран кардан или висящ лагер (или пък и двете)? Джанти и гуми са преглеждани N брой пъти вече и не мисля че е от тях. Сменени са носачи, кормилни накрайници, хидравлична рейка и амортисьори . На прав път ли съм с предположението за кардана и лагера или няма нищо общо?
Имай предвид, че повечето гумаджийници не правят баланс кадърно. Аз утре за втори път ще ходя на баланс, за да съм сигурен, от къде е вибрацията.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Вибрации във волана
Има един гумаджия в Младост , който върши чудеса и има машина за динамичен баланс viewtopic.php?f=10&t=353898&hilit=%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D0%B6%D0%B8%D1%8F
Re: Вибрации във волана
dr.peshev написа:Има един гумаджия в Младост , който върши чудеса и има машина за динамичен баланс http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0%B8%D1%8F
Благодаря, но реших да е в обеля. Там доколкото знам е със същата машина за баланса

- g0dkratos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL
Re: Вибрации във волана
ако правилно ви разбирам предположенията ми за кардана не са верни. Специално за гумаджията в обеля, ходил съм при него Симеон се казва и прави всичко същото като описаното за този в младост 3. След неговия преглед установи че имам разлика в отвора на джантата и главината, която е толкова малка, че не може да се сложи втулка. Смях или не човека ми уви главината с изолирбан и колата заспа
само че тогава вибрациите бяха при много по малка скорост и се усещаха само във волана, а сега се усеща и доло в краката 



- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Вибрации във волана
g0dkratos написа:и аз да се включа с вибрациите във волана. Интересното при мен е че вибрацията идва след 130 км/ч и се усеща доло в краката и малко във волана. Подозирам разбалансиран кардан или висящ лагер (или пък и двете)? Джанти и гуми са преглеждани N брой пъти вече и не мисля че е от тях. Сменени са носачи, кормилни накрайници, хидравлична рейка и амортисьори . На прав път ли съм с предположението за кардана и лагера или няма нищо общо?
Като смених всичко по предното окачване, всички вибрации изчезнаха. Смяната само на видимо дефектиралите части не винаги има положителен разултат.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Вибрации във волана
Въпросния човек от младост, които прави баланс няма нищо общо с другите мизерници. На една от гумите имаше тежести и когато ги махна, гумата излезе права
. Вибрацията остана и днес ще ходя на реглаж или ще сменям дискове.

- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: Вибрации във волана
Момчета да питам и аз ако не е проблем :/
Имам и аз вибрации ама над 180 :Д. Интересното е че волана не тресе ами цялата кола. Колата е автоматик XI. Кормилните накрайници са сменяни, носачите не. Предните полуоски и 2те. Преди да ми кажете че е от полуоските. Преди да ги сменя бяха доста повече вибрациите и над 160 ( 20км подобрение и по-малко вибрации :Д ). Уж ги гледаха тампоните на носачите и шарнирите - единия шарнир бил леко тръгнал само. Сменяни са и тампоните на двигателя ( и от тях имаше тресене при ускорение ). Някакви идеи?
Имам и аз вибрации ама над 180 :Д. Интересното е че волана не тресе ами цялата кола. Колата е автоматик XI. Кормилните накрайници са сменяни, носачите не. Предните полуоски и 2те. Преди да ми кажете че е от полуоските. Преди да ги сменя бяха доста повече вибрациите и над 160 ( 20км подобрение и по-малко вибрации :Д ). Уж ги гледаха тампоните на носачите и шарнирите - единия шарнир бил леко тръгнал само. Сменяни са и тампоните на двигателя ( и от тях имаше тресене при ускорение ). Някакви идеи?
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани