Въпрос за съединител М54
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Radeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Въпрос за съединител М54
Здравейте колеги, маховиците на всички м54 ли са 240мм, понеже в реалоем излизат с един и същ номер? И съединител от 330и 240мм става ли на 325и който оригинално е с 228мм?
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Въпрос за съединител М54
Маховиците са едни и същи.
Съединителя ще стане, но маховика ще се е износил на 228мм и ще трябва да го престържеш.
Съединителя ще стане, но маховика ще се е износил на 228мм и ще трябва да го престържеш.

- Radeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Въпрос за съединител М54
Ясно, благодаря за отговора колега. 

Re: Въпрос за съединител М54
Дамферните маховици могат ли да се пристъргват?boris написа:Маховиците са едни и същи.
Съединителя ще стане, но маховика ще се е износил на 228мм и ще трябва да го престържеш.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Въпрос за съединител М54
Единствената възможност да е износен маховика е колата да е карана с керамика.
Фрикционният материал за съединители е хиляди пъти по-мек от железата с които контактува.
Вероятно правите асоциация с феродото на накладките, което си е доста твърдо и което прави ръб на спирачните дискове, но при съединителите не е така.
Шлайфането на притискател и маховик е крайно нежелателно, тъй като отнетият материал от двете огледални повърхности трябва да бъде компенсиран по някакъв начин, а дебелината на феродовият диск е стандартна. Съответно единственият начин това да стане е да се направят "легла" на фреза, където да потънат малко опорите на притискателя (най-често 6те болта, които го прикрепват към маховика. Тази операция е ефективна, но в комбинация с "челосване" на маховика е сигурно, че ще бъде компрометиран баланса на маховика. Последното нещо, което би желал е 14-16кг небалансирано и назъбено (венеца за стартера) желязо да се откъсне при 5-6-7 000 оборота на мотора
При маховиците на м52б25, м52б28, м52tub25 и м54б30 съм забелязал, че всички са на 240 мм. Но само 2.8 и 3.0 са с 240мм феродов и притискателен диск.
Другата разлика е притискателят. Някои маховици имат повдигнат берт и са предвидени за монтаж на самонатягащ се притискател, а други го нямат това чудо и трябва да бъде монтиран обикновен притискател.
С две думи ако нищо не си разбрал или не си изчел написаното от мен :
Купи си маховик от м52б25, м52б28, м52tub25 или м54б30 и с него иди в магазина да си купиш нов притискателен и феродов диск (не в обратният ред
) и няма да имаш проблеми. Не се занимавай с шлайфане. Не ползвай и 2ра употреба притискател, особено ако е оригиналният - диафрагмата ще е омекнала на 100%.
Евтините неща понякога излизат прескъпо и солено.
При закупуването на маховика гледай да няма язви и пукнатини в огледалната част. Демпфера е труден за категоричен полеви тест, но 10-12 градуса ход са нормални, също така гледай да няма аксиален луфт. https://www.youtube.com/watch?v=58nU-f0azb8
Фрикционният материал за съединители е хиляди пъти по-мек от железата с които контактува.
Вероятно правите асоциация с феродото на накладките, което си е доста твърдо и което прави ръб на спирачните дискове, но при съединителите не е така.
Шлайфането на притискател и маховик е крайно нежелателно, тъй като отнетият материал от двете огледални повърхности трябва да бъде компенсиран по някакъв начин, а дебелината на феродовият диск е стандартна. Съответно единственият начин това да стане е да се направят "легла" на фреза, където да потънат малко опорите на притискателя (най-често 6те болта, които го прикрепват към маховика. Тази операция е ефективна, но в комбинация с "челосване" на маховика е сигурно, че ще бъде компрометиран баланса на маховика. Последното нещо, което би желал е 14-16кг небалансирано и назъбено (венеца за стартера) желязо да се откъсне при 5-6-7 000 оборота на мотора

При маховиците на м52б25, м52б28, м52tub25 и м54б30 съм забелязал, че всички са на 240 мм. Но само 2.8 и 3.0 са с 240мм феродов и притискателен диск.
Другата разлика е притискателят. Някои маховици имат повдигнат берт и са предвидени за монтаж на самонатягащ се притискател, а други го нямат това чудо и трябва да бъде монтиран обикновен притискател.
С две думи ако нищо не си разбрал или не си изчел написаното от мен :
Купи си маховик от м52б25, м52б28, м52tub25 или м54б30 и с него иди в магазина да си купиш нов притискателен и феродов диск (не в обратният ред

Евтините неща понякога излизат прескъпо и солено.
При закупуването на маховика гледай да няма язви и пукнатини в огледалната част. Демпфера е труден за категоричен полеви тест, но 10-12 градуса ход са нормални, също така гледай да няма аксиален луфт. https://www.youtube.com/watch?v=58nU-f0azb8


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Въпрос за съединител М54
Естествено, че се износва и маховика, и то и от феродов диск, не само керамичен, е не колкото спирачния диск, но износване има видимо.
Не правим никакви асоциации, а имаме наблюдения от ежедневието...
Не правим никакви асоциации, а имаме наблюдения от ежедневието...

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Въпрос за съединител М54
А1 време на е28ците какви маховици имаше 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Radeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Въпрос за съединител М54
А твърд маховик комплект с съединител от м50 ще стане?
че искам да разкарам демпфера 


- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Въпрос за съединител М54
Radeon написа:А твърд маховик комплект с съединител от м50 ще стане?че искам да разкарам демпфера
Ще стане. Дори лек 6.3 кг от м20 твърд маховик с к-т съединител става. Там даже и бонуси ще имаш заради намаленото тегло.

Пипано м52б28 си се кара съвсем спокойно с 228мм с нов притискател и феродо.
Някой казват, че било приплъзвало - приплъзва когато притискателя е стар и мек




http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани