Бонус малус от догодина?
Модератор: Общи модератори
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бонус малус от догодина?
Тая статистика всеки си я пее както му е удобно. Факторите тука са много, основната причина да падне броя е ако се модернизира автопарка, новите автомобили са 100 пъти по-сигурни, да не говорим за множеството системи за пасивна безопасност от които се избягва въобще ПТП. Те и затова през 90те години с тия жигули са били 1к+ на година, а автопарка е бил двойно по-малък от сега. Т.е. ако в БГ от догодина автопарка е с възраст на коли до 10-15г макс, сигурно ще падне наполовина от това в момента тоя брой на загиналите, сигурен съм обаче, че гербаджиите ще излезнат с прессъобщение как са намалили броя загинали, чрез новите санкции в ЗДВП, бонус малус системата и новите магистрали и пътища 

Re: Бонус малус от догодина?
Аз нямам нищо против на някой индивиди да им направят и х10 гражданската. Въпроса е че ей там на междуградския някой е решил да сложи ограничение 40 в дърветата и същия те дебне в шипките, като минеш през него 2-3 пъти те приравняват на някой орк без книжка пребил незнам колко хора.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Бонус малус от догодина?
Дам, а на доста места липсват знаци , мантинели ... за поддръжка да не говорим.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Бонус малус от догодина?
Преди няколко месеца на планински участък около Юндола, точно след завоя някой беше ПАРКИРАЛ. Кви знаци, кви пътища. Докато има толкова прости хора по пътищата, ще сме първи по инциденти.

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Бонус малус от догодина?
seimo написа:Аз нямам нищо против на някой индивиди да им направят и х10 гражданската. Въпроса е че ей там на междуградския някой е решил да сложи ограничение 40 в дърветата и същия те дебне в шипките, като минеш през него 2-3 пъти те приравняват на някой орк без книжка пребил незнам колко хора.
Това може да се види не само в България.
В цяла Европа е пълно с радари и щракат яко.
Даже на места сменят през няколко месеца ограничението и ако минаваш редовно от там, не го забелязваш и те щракват!
Re: Бонус малус от догодина?
alekangg написа:seimo написа:Аз нямам нищо против на някой индивиди да им направят и х10 гражданската. Въпроса е че ей там на междуградския някой е решил да сложи ограничение 40 в дърветата и същия те дебне в шипките, като минеш през него 2-3 пъти те приравняват на някой орк без книжка пребил незнам колко хора.
Това може да се види не само в България.
В цяла Европа е пълно с радари и щракат яко.
Даже на места сменят през няколко месеца ограничението и ако минаваш редовно от там, не го забелязваш и те щракват!
Да обаче глобите в България не са никак ниски. Спрямо Германия да речем са почти същите като размер ,но колко пари се взимат там и колко в БГ. Но да кажем че и в Европа са същите хранилки това правилно ли е да те щракнат 2-3 пъти и да те приравнят с някой убил хора пиян без книжка. И после 10 години или там колкото са си плащаш като поп докато изчистиш малуса.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Бонус малус от догодина?
seimo написа:alekangg написа:seimo написа:Аз нямам нищо против на някой индивиди да им направят и х10 гражданската. Въпроса е че ей там на междуградския някой е решил да сложи ограничение 40 в дърветата и същия те дебне в шипките, като минеш през него 2-3 пъти те приравняват на някой орк без книжка пребил незнам колко хора.
Това може да се види не само в България.
В цяла Европа е пълно с радари и щракат яко.
Даже на места сменят през няколко месеца ограничението и ако минаваш редовно от там, не го забелязваш и те щракват!
Да обаче глобите в България не са никак ниски. Спрямо Германия да речем са почти същите като размер ,но колко пари се взимат там и колко в БГ.
Така е, но са свикнали да процедират така за глоби, ток, вода, има хора които не плащат и други които плащат за останалите.
Но малко по-малко ще се спре.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Бонус малус от догодина?
TNT написа:То не е много правилно да се гледат и само смъртните случаи. В България сме с най-старите автомобили в ЕС. По малките градове все още МАСОВО се виждат Лади, Москвичи, Опел Кадет и т.н. Това при всеки сблъсък значи смъртен случай.
Ранените също са в статистиката, но тя рядко се споменава. Освен това, ако не си загинал на място, а след 15 минути в болницата за статистиката оставаш като ранен. Това също е метод за борба със смърността.
За да се разбере къде сме следва са се измисли % загинали от общото население на страната и да се сравни със средното за ЕС, както и да се пресметне коефициент на глобата, от МРЗ за нарушенията най-често водещи до фатален край, който отново да се сравни. Само и единствено така може да се направи извод дали по-високите глоби работят.
Re: Бонус малус от догодина?
Не скачайте така срещу статистиката която Steen изнася.
Тя за това е генерална, за да не се налага да нищим всички фактори по отделно. Автопарк, ГТП, пътища, магистрали и т.н. са ясно отразени в плавното намаляване на загиналите през годините. Steen има теория за аномалията, аз все още не съм сколенен да мисля че е само това.
Единствено аргумента на bum_bum приемам за валиден, тъй като вяра на МВР нямам.
Дали има дядовци с Жигули някъде из селата и как карат не е от значение. Това което е от значение на това ниво е дали броят на дядовците с Жигули намалява.
Сравнението на база население с други държави също е неправилно. Минимума, за да се прави каквото и да било сравнение е да се вземат предвид изминаваните километри.С други думи ако имаме държава Х, с 3 пъти повече население от нас, в която обаче е силно развит железопътният транспорт и не отчетем боря километри изминати с автомобилен транспорт, ще изглеждаме много по-зле отколкото сме.
И обратното ако същата държава се придвижва като нас основно с автомобилен транспорт, но освен че са повече пътуват и 3 пъти повече километри, при нас ситуацията ще изглежда по-добре отколкото е.
Тъй като данни за изминатите километри няма и няма и да има скоро единствения начин да преценим как се справяме е да се сравняваме със самите себе си от предходни години.
Това няма никакво значение. И през предходните години хора са умирали след 15 минути в болницата или линейката. Би имало значение ако до 2010 да кажем подобни случаи са се вписвали като загинали, а от 2011 като ранени.
Може да се спори дали между 1990 и 2018 има някакво подобрение при реакцията на шофьорите и бърза помощ при инциденти. Ако приемем, че има подобрение, тогава вероятно трендът на подобрение не е толкова "стръмен". Това при положение, че през 95та да кажем минават 30мин преди някой да помогне и хората умират на мястото на инцидента, а сега заради мобилните телефони(примерно) линейката идва след 15 минути и се вписват като ранени.
Глобално обаче нещата се подобряват. За това и не съм склонен да се съглася с теорията на Steen за тази и предходните няколко години. Една година е прекалено малко време за такава генерална статистика.
Тя за това е генерална, за да не се налага да нищим всички фактори по отделно. Автопарк, ГТП, пътища, магистрали и т.н. са ясно отразени в плавното намаляване на загиналите през годините. Steen има теория за аномалията, аз все още не съм сколенен да мисля че е само това.
Единствено аргумента на bum_bum приемам за валиден, тъй като вяра на МВР нямам.
Дали има дядовци с Жигули някъде из селата и как карат не е от значение. Това което е от значение на това ниво е дали броят на дядовците с Жигули намалява.
Сравнението на база население с други държави също е неправилно. Минимума, за да се прави каквото и да било сравнение е да се вземат предвид изминаваните километри.С други думи ако имаме държава Х, с 3 пъти повече население от нас, в която обаче е силно развит железопътният транспорт и не отчетем боря километри изминати с автомобилен транспорт, ще изглеждаме много по-зле отколкото сме.
И обратното ако същата държава се придвижва като нас основно с автомобилен транспорт, но освен че са повече пътуват и 3 пъти повече километри, при нас ситуацията ще изглежда по-добре отколкото е.
Тъй като данни за изминатите километри няма и няма и да има скоро единствения начин да преценим как се справяме е да се сравняваме със самите себе си от предходни години.
Освен това, ако не си загинал на място, а след 15 минути в болницата за статистиката оставаш като ранен. Това също е метод за борба със смърността.
Това няма никакво значение. И през предходните години хора са умирали след 15 минути в болницата или линейката. Би имало значение ако до 2010 да кажем подобни случаи са се вписвали като загинали, а от 2011 като ранени.
Може да се спори дали между 1990 и 2018 има някакво подобрение при реакцията на шофьорите и бърза помощ при инциденти. Ако приемем, че има подобрение, тогава вероятно трендът на подобрение не е толкова "стръмен". Това при положение, че през 95та да кажем минават 30мин преди някой да помогне и хората умират на мястото на инцидента, а сега заради мобилните телефони(примерно) линейката идва след 15 минути и се вписват като ранени.
Глобално обаче нещата се подобряват. За това и не съм склонен да се съглася с теорията на Steen за тази и предходните няколко години. Една година е прекалено малко време за такава генерална статистика.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Бонус малус от догодина?
Гледайте ако искате от както има магистрала Бургас-София... все тази за мен. Чак от 90те да гледаме... тогава всеки караше както му падне... няма смисъл. Бяхме като по руските клипчета.
Аз като бях малък и глупав си мислех, че скоростта не убива, ся като съм по-голям и глупав разбрах, че в същност не е точно така. Точно скоростта убива. Ако се блъснеш челно с 30 и със 60 е въпрос на живот и смърт. Та това е основната болка в тази тема и целия спор се върти около това. Разбира се масата има значение... за тва нещо, което може да се движи по-бързо и/или е по-тежко има по-висока затраховка.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Аз като бях малък и глупав си мислех, че скоростта не убива, ся като съм по-голям и глупав разбрах, че в същност не е точно така. Точно скоростта убива. Ако се блъснеш челно с 30 и със 60 е въпрос на живот и смърт. Та това е основната болка в тази тема и целия спор се върти около това. Разбира се масата има значение... за тва нещо, което може да се движи по-бързо и/или е по-тежко има по-висока затраховка.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бонус малус от догодина?
Като скоростта убива, що в Германия не се трепят като у нас, пък карат с 280 по аутобаните?? Сега ще кажеш, че нямаме аутобани като техните, ми нямаме, ама и причината е това всъщност - скапаните пътища, откраднатия слой асфалт и лошите условия, не скоростта сама по себе си.
Аз все още не разбирам как ми се тупат в гърдите тия, като 2018 има ограничения 90 на магистралата в БГ заради...дупки
Аз все още не разбирам как ми се тупат в гърдите тия, като 2018 има ограничения 90 на магистралата в БГ заради...дупки

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Бонус малус от догодина?
Шом си вярваш, аз не мога да ти помогна 
С български данъци, шофьорски курс застраховка и ГТП е лесно да обянсяваш колко е страхотно, че немците карат с 280 (друг е въпроса, че 99.9% от колите в Германия не мога да достигнат тази скрост)
Би ли ми припомнил какъв процент от немските пътища нямат ограничение? Също и какъв процент от смъртните случаи са на пътища без ограничение в Германия.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

С български данъци, шофьорски курс застраховка и ГТП е лесно да обянсяваш колко е страхотно, че немците карат с 280 (друг е въпроса, че 99.9% от колите в Германия не мога да достигнат тази скрост)
Би ли ми припомнил какъв процент от немските пътища нямат ограничение? Също и какъв процент от смъртните случаи са на пътища без ограничение в Германия.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бонус малус от догодина?
Дали с 280 или с 230, колкото може да вдигне колата там, няма никакво значение. Достатъчен факт, е че с правилните условия и пътища скоростта не е причината. Ти това, което ми говориш е точно, което боко и компания от АПИ направиха след ония инцидент в Своге, където умряха 20 човека, щото асфалта е ла*но, 5 дена след техническата експертиза смениха знака преди завоя за ограничение от 50 на 30, щото видиш ли скоростта ги утрепа, а се оказа рейса, че е карал в ограничението. Ама аз съм сигурен за тебе, че на стената имаш 2 плаката на ГЕРБ и единия ти е разписан персонално от Бойко 

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Бонус малус от догодина?
и 3-4 месеца слагаха мантинела
и почвам да бегам, бате...



и почвам да бегам, бате...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Бонус малус от догодина?
Изобщо не ме интересува ГЕРБ. Ако от мен зависеше магистралите щяха да са отдавна концесионирани... както и тол системата също. Ма никоя политическа партия не го иска тва.
Да не говорим, че КФН и БНБ отдавна щяха да са закрити също...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Да не говорим, че КФН и БНБ отдавна щяха да са закрити също...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани