BMW E46 320d - загряване

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.04.2018
Пол: Мъж

BMW E46 320d - загряване

Мнение от VIS_89 » 24 Авг 2018, 13:28

Здравейте,
Пиша първия си коментар тук и се надявам да не ме нахулите много, а да получа малко адекватна помощ.
Карам BMW e46 320d 136к.с. 2000г. от около 5 години. Не съм от разбирачите на коли, но покрай тази кола ми се наложи да се сменят доста неща :))
Имам следните два проблема, на които не мога да намеря отговора (явно и някои майстори не могат или не искат):

1. Загряване. Малко предистория:
Отивам до Симеоново с 4 човека в колата, паркирам и веднага след като излезнах видях, че текна антифриза. Шуртеше отдолу леко (под казанчето). Дойде един 'баш' майстор - казва казанчето е. Често се случвало. Сменихме го (аз все пак не видях старото да е пукнато, но приех, че съм се прецакал с ново казанче). Мисля, че просто тръбата се е отхлабавила и е текнало, защото той смени и скобите и каза, че са били калпави старите.
Втори път:
Прибирам се от извънградско и хващам задръстване, пристигам до вкъщи и паркирам. Гася колата и пак шурна. Този път от капачката, която беше като отвъртяна малко. Карам на сервиз, казват ми, че перката е изгоряла и затова загрявала и избивала от някъде. Доста недоверчиво, тъй като перката (поради грешка на друг майстор) я бях сменял преди година с такава, която на електрониката е с метално капаче и уж тези нямали този проблем. Както и да е, смених перката по техните изисквания и поисках изцяло да прегледат охладителната система + тест за изгорели газове в антифриза. Според тях всичко е точно.
Скоро пак се връщам от извънградско и този път вече си следя стриктно температурата на таблото (със скритото меню) и в задръстването вдига 102 градуса. Прибирам се, тъй като съм близо, под 100 не пада. Чакам я да поработи 5,6 минути - но не сваля градусите.
* Допълнително инфо: шлюзите/жалюзите или както там се наричат на перката не работят, винаги са отворени. Кората под двигателя е свалена.

Тук идва въпроса, че поне по моята глупава логика проблема все още го има и двете изтичания на антифриз са били вероятно поради същата причина, че колата е над 100 градуса в момента на гасенето и явно тогава налягането избива от някъде. Дайте мнение по въпроса ?
Казаха ми да сменя водна помпа и термостати, тъй като е било добре периодично да се сменят. Аз ги смених още преди 5 години като взех колата и до преди да почнат проблемите не съм имал ядове (или поне не е избивало, та да разбера).

Не се случва винаги да остане на 100 градуса, но наблюденията са ми, че когато има голямо задръстване и вдигне 100 или над 100 и след това нямам отсечка, на която да се охлади не успява да ги свали. Ако се кача на булевард и покарам примерно 1,2км се охлажда и всичко е наред.

2. Тресене
Тъй като колата ми се струва, че доста повече тресе и може би демферната шайба има значение, аз сложих някаква налична френска след като последната се счупи след 4 години ползване и се съмнявам в нея. Може ли да ми препоръчате да си купя някаква читава, така че да не се наложи и тази като разпадне да взимам каквото има на склад и пак да съм недоволен.
Друго от какво може да е, тампони на двигателя ?

Благодаря ви предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: BMW E46 320d - загряване

Мнение от Kurtov » 27 Авг 2018, 10:29

Според мен водна помпа, перка, или моторчета за парното, ако имаш такива.
Колко километра си карал, след като си сменил водната помпа и с каква марка ?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.04.2018
Пол: Мъж

Re: BMW E46 320d - загряване

Мнение от VIS_89 » 27 Авг 2018, 11:38

Kurtov написа:Според мен водна помпа, перка, или моторчета за парното, ако имаш такива.
Колко километра си карал, след като си сменил водната помпа и с каква марка ?

Смених водната помпа, когато взех колата (преди около 4 години - 70000km). Марка не мога да кажа, не си записах. От тогава не съм барал нищо по охлаждането :roll: освен, че вече се наложи да сменя перката.
Какво общо би имало моторчето за парното в случая ?
Явно ще я сменям водната помпа и ще тествам пак дали проблема го има. Благодаря за отговора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: BMW E46 320d - загряване

Мнение от ivoaudi » 28 Авг 2018, 12:15

Избягвам да опонирам колеги, но конкретно моторчето на парното както го наричате участва пренебрежимо малко, да не кажа изобщо в охлаждането на мотора по време на работата му. Поради което пък то не се взима изобщо под внимание при диагностика на проблеми с охлаждането. Дори и физически то да е изкарано, изкормено, изгоряло или напълно блокирало, промяна в температурата на ДВГ буквално няма да има никаква ако всичко е наред.
По първия проблем - на твое място бих свалил радиатора и бих почистил хубаво гняста, която се е събрала между него и климатичния такъв.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: BMW E46 320d - загряване

Мнение от Kurtov » 28 Авг 2018, 12:35

За моторчето на парното сигурно е така, не споря. Просто си мисля, че може да има проблем, защото един приятел с м57 ми казваше, че точно от това моторче на парното му вдигала колата 120 градуса и затова помислих, че е възможно.
70000 километра не са малко за афтърмаркет водна помпа и според мен проблема е от там.
При мен, когато беше задръстен радиатора колата загряваше по планински път с изкачване, а не в града.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: BMW E46 320d - загряване

Мнение от ivoaudi » 28 Авг 2018, 20:19

Не. Този твоя приятел или те баламосва, или някой него е баламосал. Изключено от моторчето да се родят тези 120 градуса, абсолютно изключено. Сам можеш да си направиш опита с твоето си моторче - дръпни му буксата и ще се увериш, че температурата на двигателя ти няма да мръдне. Форума е пълен с коли, чийто моторчета са повредени и те си охлаждат нормално, има и хубави теми, където въпросното моторче е разпънато на кръст - повреди по него, за какво служи, при кои режими и тн
За помпата може и да си прав, аз дори изобщо не съм я изключил за вероятен причинител, но не съм съгласен, че 70 000 са нормални като живот за каквато и да е евтина част. Известно е, че масово се продават боклуци и не държат, но не го приемам за нормално и да го приемаме вече като норма. Има си все пак лесни тестове за помпи и тя бързо може да бъде елиминирана само с едно стискане с ръка на правилния маркуч.
Колкото до радиатора, ако се задръсти(независимо вътрешно или външно), то двигателя започва да си грее във всички режими. Все пак именно той е топлообменника, на когото е възложена задачата да охлажда.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: BMW E46 320d - загряване

Мнение от Kurtov » 28 Авг 2018, 23:12

Благодаря за полезната информация.
Може ли да споделиш как се тества водна помпа ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: BMW E46 320d - загряване

Мнение от ivoaudi » 28 Авг 2018, 23:37

Ами оглеждаш само за някой маркуч след помпата и го стискаш с ръка колкото успееш. Някой да форсира мотора и ще усетиш налягането, което тя създава.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook