ниско налягане на маслото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
ниско налягане на маслото
дравейте, колеги. Искам да питам преди да сменя направо мотора. 2003 колата 320d 150hp
След смяна на масло със 5/30 и след 5 дена каране ми светна лампата за ниско налягане на маслото. Завъртях гуми на песачлив терен видях как изпушва отзад и забелязах лампата след това (25 км)
Замерих налягането с уред 1.8 бара на студен двигател и 0.5 на загрял. По принцип светва когато е напълно загрял мотора.
Предполагам, че е маслената помпа или биелни лагери на вала.
Ако сложа по гъсто масло 10/40 дали ще закърпя положението знам, че няма да се оправи и ще изпищи напълно, но ми трябва за да ходя до университета или да не се занимавам, а да си търся донор
Мотора е тих не тропа не лопа не чука. Сменям масло на 8000 км винаги и слагах преди кастрол 5/40 но беше шумен мотора и сложих бардал. Отихна и продължих на бардал.
Благодаря!
След смяна на масло със 5/30 и след 5 дена каране ми светна лампата за ниско налягане на маслото. Завъртях гуми на песачлив терен видях как изпушва отзад и забелязах лампата след това (25 км)
Замерих налягането с уред 1.8 бара на студен двигател и 0.5 на загрял. По принцип светва когато е напълно загрял мотора.
Предполагам, че е маслената помпа или биелни лагери на вала.
Ако сложа по гъсто масло 10/40 дали ще закърпя положението знам, че няма да се оправи и ще изпищи напълно, но ми трябва за да ходя до университета или да не се занимавам, а да си търся донор

Мотора е тих не тропа не лопа не чука. Сменям масло на 8000 км винаги и слагах преди кастрол 5/40 но беше шумен мотора и сложих бардал. Отихна и продължих на бардал.
Благодаря!


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: ниско налягане на маслото
Свалете картера и вижте какво е положението там - дали има боклуци, които да пречат на помпата...?!
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: ниско налягане на маслото
Филтъра на маслото всеки път го преглеждам за метални частици няма. Отделно мотора съм го промил преди 2 г когато взех колата. Както казах маслото се сменя редовно, едва ли е задръстена помпата. Но ще го отворя след като сложа новия. Някой ден


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: ниско налягане на маслото
Карали сме едно м43 със светкаща лампа на маслото на топъл мотор само на празен ход..... Ами 50хил. държа гадта щото излетя от коша... Като свалихме картера лагерите бяха видимо ок, помпата е била износена сиг. но щеше да драпа още гадта....
Като почне във високи да свети лампа тогава го отписвай мотора.....

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: ниско налягане на маслото
Масло 10/40 недей да слагаш, за да не съсипеш и турбината. Но може да опиташ с 5/40 - и без това в Аутодата го дават него за тоя мотор, а 5/30 го дават алтернативно. А мерили ли сте налягането около 2000 оборота? Трябва да е 4-4.5 бара... И въпреки грижите ти за колата, проверете първо в картера - маслата са масово боклуци и често има отлагания, които пречат на помпата.
Re: ниско налягане на маслото
Z3Ro* написа:Масло 10/40 недей да слагаш, за да не съсипеш и турбината. Но може да опиташ с 5/40 - и без това в Аутодата го дават него за тоя мотор, а 5/30 го дават алтернативно. А мерили ли сте налягането около 2000 оборота? Трябва да е 4-4.5 бара... И въпреки грижите ти за колата, проверете първо в картера - маслата са масово боклуци и често има отлагания, които пречат на помпата.
Какъв е проблема за турбината като се кара със 10w40 ?
Защото е по-гъсто ли ?
Не се заяждам.
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: ниско налягане на маслото
На 2000 оборота топла отива около 2 бара от 0.5. Ще видя като ми остане време да го отворя и ще видя какво се случва, така ли инак не я карам... Но ще я подкарам тези дни, ако нищо няма и стане
така ли инак няма да правя помпата, а нов мотор ще слагам. Кот стане.



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: ниско налягане на маслото
Kurtov написа:Z3Ro* написа:Масло 10/40 недей да слагаш, за да не съсипеш и турбината. Но може да опиташ с 5/40 - и без това в Аутодата го дават него за тоя мотор, а 5/30 го дават алтернативно. А мерили ли сте налягането около 2000 оборота? Трябва да е 4-4.5 бара... И въпреки грижите ти за колата, проверете първо в картера - маслата са масово боклуци и често има отлагания, които пречат на помпата.
Какъв е проблема за турбината като се кара със 10w40 ?
Защото е по-гъсто ли ?
Не се заяждам.
Проблемът е в големия вискозитетен индекс при студено масло - колкото по-голям такъв, толкова по-бавно тече маслото, съответно по-бавно достига всички точки от системата. А турбината се върти с много обороти и не е добре там да няма масло.
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: ниско налягане на маслото
Днес смених масло отново ей така за спорта. Филтъра беше пълен със стружки. Налягането още по зле стана понеже сложих 10/40 . Но го сложих за докажа на един "велик" майстор че при заминала помпа дори и гъсто масло да сложиш налягането няма да дойде. Напротив ще влоши нещата. Така ли инак съм прежалил мотора и търся донор. Но докато стане това мисля да добавя още един член в семейството е60 . Ще споделя снимки вторник ако го взема.
Но въпросът сега е вал или биели ?
Но въпросът сега е вал или биели ?


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: ниско налягане на маслото
Биелни лагери. Не го отписвай смени ги и си карай мотора. Мотор ако не вземеш от сигурна кола си е чиста лотария с тия кошове на пазара.
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: ниско налягане на маслото
dbanchev написа:Биелни лагери. Не го отписвай смени ги и си карай мотора. Мотор ако не вземеш от сигурна кола си е чиста лотария с тия кошове на пазара.
Спор няма колега,но една е46 с м пакет ми струва около 500 Евро след като се спазарим, на малко км и са гарантирани не превъртани. Затова мисля че друг мотор ще ми излезе по на сметка от това да ги сменя. Помпа нова и само от бмв дилър, биелните лагери и тях от там ще трябва. Станаха към 1000 Евро минимум. Ако ще отварям мотора и едни сегменти може да сменя също, така и така ще го отворя.
Което за мен не си заслужава.
Но от друга страна, не пипа масло грам и с 0/40 съм го карал не го бутна хем до България си ходих с нея, и е икономичен 6/100 другите се оплакват, че им гори 8 и нагоре.
Още не съм взел решение, като взема другото бмв ще видя какво ще правя с тази.
Благодаря на всички за мненията.


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани