330xd или 330xi ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- emoph
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
330xd или 330xi ?
Здравейте колеги,
карам е46 330xd, но ми е тромаво и много се чудя дали да не го сменя с бензиновия вариант. По спецификация го дават доста по-добре. Любопитно ми е да чуя отзиви на хора, които са с повече опит. Също ме интересува има ли някакви особености, които да следя при него? Къде са му слабите звена?
Ако има вече подобна тема се извинявам, но аз не можах да открия. Тогава и само линк ще ми свърши работа.
карам е46 330xd, но ми е тромаво и много се чудя дали да не го сменя с бензиновия вариант. По спецификация го дават доста по-добре. Любопитно ми е да чуя отзиви на хора, които са с повече опит. Също ме интересува има ли някакви особености, които да следя при него? Къде са му слабите звена?
Ако има вече подобна тема се извинявам, но аз не можах да открия. Тогава и само линк ще ми свърши работа.
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 330xd или 330xi ?
emoph написа:Здравейте колеги,
карам е46 330xd, но ми е тромаво и много се чудя дали да не го сменя с бензиновия вариант. По спецификация го дават доста по-добре. Любопитно ми е да чуя отзиви на хора, които са с повече опит. Също ме интересува има ли някакви особености, които да следя при него? Къде са му слабите звена?
Ако има вече подобна тема се извинявам, но аз не можах да открия. Тогава и само линк ще ми свърши работа.
330хи не мисля,че е по-пъргава от 330хд (особено с ремап)...като искаш пъргавост се откажи от този Х...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- NeRoX
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: 330xd или 330xi ?
Здравейте! Аз не виждам какво пречи Х-ка на пъргавината?! Даже напротив - имаш по-добър старт и нямаш загуби с опити да хванеш сцепление. Не че съм фен на Х-овете, особено на на 3та серия... Що се отнася до избора м/у двете, според мен, няма база за сравнение - дизела е много по-пъргав и има огромен потенциал - просто го разгърни и ще запазиш и прилична разход. Пускал съм се с няколко 330i, една от които много направена - емиии, нямаш шанс. Обмисли вариант за ремап и стягане на мотора. Така или иначе смяната на автомобил е тегава и скъпа процедура. Недай си боже попаднеш на някой курник...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 330xd или 330xi ?
NeRoX написа:Здравейте! Аз не виждам какво пречи Х-ка на пъргавината?! Даже напротив - имаш по-добър старт и нямаш загуби с опити да хванеш сцепление. Не че съм фен на Х-овете, особено на на 3та серия... Що се отнася до избора м/у двете, според мен, няма база за сравнение - дизела е много по-пъргав и има огромен потенциал - просто го разгърни и ще запазиш и прилична разход. Пускал съм се с няколко 330i, една от които много направена - емиии, нямаш шанс. Обмисли вариант за ремап и стягане на мотора. Така или иначе смяната на автомобил е тегава и скъпа процедура. Недай си боже попаднеш на някой курник...
Нищо не каза..не пречи на кола 400+ коня това са Х-а го забравете ,че е по-пъргава и като се почне със стартовете и раздатката ще каже бум бау...
пс: а за недозавиване и загуби дори няма да коментирам ,пъргавина - 1мост...а тези истории с 330д срещу 330и и направена ама си го еди какво си...надявам се да не я продължите темата.

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: 330xd или 330xi ?
NeRoX написа:Здравейте! Аз не виждам какво пречи Х-ка на пъргавината?! Даже напротив - имаш по-добър старт и нямаш загуби с опити да хванеш сцепление. Не че съм фен на Х-овете, особено на на 3та серия... Що се отнася до избора м/у двете, според мен, няма база за сравнение - дизела е много по-пъргав и има огромен потенциал - просто го разгърни и ще запазиш и прилична разход. Пускал съм се с няколко 330i, една от които много направена - емиии, нямаш шанс. Обмисли вариант за ремап и стягане на мотора. Така или иначе смяната на автомобил е тегава и скъпа процедура. Недай си боже попаднеш на някой курник...
Пречат 200 кила повече, които от 0-100 ги компенсираш на старта, ама след 100 гледаш тъжно. Пък стане ли време за завой оставаш доволен от 200 кила повече (освен ако не си в снега). При спирането 200-та кила бонус са си бонус на всяка настилка.
Колегата по спомени е с автоматична кутия и многото засилване на двигателя може да го засили към сервиза за кутията. Моят съвет е или да се насочи към ръчка където възможностите за засилване на дизела са традиционно по-евтини от бензинова атмосферка или да се насочи към друг модел.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: 330xd или 330xi ?
Интересна гледна точка килограмите да са бонус за спиране и завиване, за пръв път чувам 

- vortex29
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 21.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328i
- Мечтае да кара: F22 M240i
Re: 330xd или 330xi ?
Колега, качи се да покараш една 328i или 330i ръчка в добро състояние и си прецени. Ако се притеснявате от зимата хубави гуми и това е.
e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i 

Re: 330xd или 330xi ?
M10 написа:Интересна гледна точка килограмите да са бонус за спиране и завиване, за пръв път чувам
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0 ... 1%8A%D0%BC
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- firstduo93
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 24.09.2017
- Пол: Мъж
Re: 330xd или 330xi ?
330 ci .
- emoph
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
Re: 330xd или 330xi ?
От моят опит мога да споделя, че постоянно зацепеното 4х4 наистина спъва стабилно във високите скорости. Със сигурност вдига и разхода. Аз обаче искам ежедневен пъргав автомобил. Тук 4х4 е незаменимо. Карам еднакво на сухо, дъжд, сняг... Няма боксуване, няма поднасяне.
Харесвам ръчни скорости, когато се отдавам на шофирането, но когато ми звънят постоянно клиенти и бързам да стигна до някъде или тъна в задръстване автомата си е безценен. Точно той ме притеснява за ремапа. Иначе отдавна го имам като идея. Това, което той няма да реши обаче турбодупката. Когато не говорим за драг, а за градско каране атмосферният шестак се изтрелва, където и да го хванеш. Това ми е първата дизелова кола и това усещане ми липсва. А и комбинацията с автомата те прави безсилен, защото с ръчни скорости не е проблем.
Като гледам каталожните данни 330xi го дават 6,6 сек. 0-100, а моята някъде към 8 сек., което си е голяма разлика. Според мен трябва и да е по-здрав и непретенциозен. Не е ли така?
Харесвам ръчни скорости, когато се отдавам на шофирането, но когато ми звънят постоянно клиенти и бързам да стигна до някъде или тъна в задръстване автомата си е безценен. Точно той ме притеснява за ремапа. Иначе отдавна го имам като идея. Това, което той няма да реши обаче турбодупката. Когато не говорим за драг, а за градско каране атмосферният шестак се изтрелва, където и да го хванеш. Това ми е първата дизелова кола и това усещане ми липсва. А и комбинацията с автомата те прави безсилен, защото с ръчни скорости не е проблем.
Като гледам каталожните данни 330xi го дават 6,6 сек. 0-100, а моята някъде към 8 сек., което си е голяма разлика. Според мен трябва и да е по-здрав и непретенциозен. Не е ли така?
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 330xd или 330xi ?
emoph написа:От моят опит мога да споделя, че постоянно зацепеното 4х4 наистина спъва стабилно във високите скорости. Със сигурност вдига и разхода. Аз обаче искам ежедневен пъргав автомобил. Тук 4х4 е незаменимо. Карам еднакво на сухо, дъжд, сняг... Няма боксуване, няма поднасяне.
Харесвам ръчни скорости, когато се отдавам на шофирането, но когато ми звънят постоянно клиенти и бързам да стигна до някъде или тъна в задръстване автомата си е безценен. Точно той ме притеснява за ремапа. Иначе отдавна го имам като идея. Това, което той няма да реши обаче турбодупката. Когато не говорим за драг, а за градско каране атмосферният шестак се изтрелва, където и да го хванеш. Това ми е първата дизелова кола и това усещане ми липсва. А и комбинацията с автомата те прави безсилен, защото с ръчни скорости не е проблем.
Като гледам каталожните данни 330xi го дават 6,6 сек. 0-100, а моята някъде към 8 сек., което си е голяма разлика. Според мен трябва и да е по-здрав и непретенциозен. Не е ли така?
Колега, ако правиш 8 секунди, значи нещо я засичаш по нагорнище или нещо не върви оптимално. Моята е комби и правя към 7,5-7,7 без проблем. Ако си седан трябва да е по-бързо. И аз преди се колебаех за бензинка, но прочетох, че ядат здраво масло и се отказах. Иначе тези 6,6 секунди и на мен ми изглеждат надъхващо, но ме съмнява динамиката в сравнение с дизела. Особено при по-тежките коли бензинът по принцип издъхва здраво по нагорнищата. Да не говорим, ако се качат 5 човека. А времето изкарано във форума ме убеди, че при бензинките проблемите хич не са по-малко от дизелите - ванос, ядене на масло, ламда сонди, инжектори и т.н. Възможно е цените на частите да са по-ниски, но не съм се задълбочавал. Не съм карал 3-ка Xi, но от опита ми с бензиновите коли е, че ако върви, трябва да я вкараш добре в обороти, докато при дизела между 2 и 3К можеш да разчиташ на яко усещане за пауър. Искам да отбележа, че говорим за усещане, а не за секунди и бързина. Ти все пак казваш, че си карал 3.0 бензин и знаеш усещането. Значи можеш дам да си прецениш какво искаш.
Относно автоматика, ако търсиш динамика се откажи! Карал съм изрядно Е90 163 коня (на DS) и по вървене е мъртвец спрямо Е46 150 коня ръчка. Само ръмжат и не вървят. Някак си усещаш че може повече, ама не иска. А и на Е46 3.0 автоматичните кутии знам, че не издържат много и то без ремап.
X-a няма да го коментирам подробно, защото е излишно. Няма танци, песвяткане на оранжеви лампички, няма страх при подаване на газ в завой или резки маневри при изпреварване. Основната причина да си взема 4х4 беше дразнещото присвяткане на тракшъна, когато искаш да тръгнеш бързо или да изрежеш колата на втора - има мощност, ама я няма.
- emoph
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
Re: 330xd или 330xi ?
Благодаря за отговора, колега. Ще проуча тези неща за бензина, защото ако ще се вкарам отново в ремонти по-добре да си остана с моята. Колкото върви толкова. Иначе за засичането - още не съм, но е добра идея. В коментара сравнявах каталожни данни.
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани