Докъде ще стигне дизела?
Модератор: Общи модератори
65 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
По този повод имаше едно сравнение в Аутобилд точно между 335ците.Като основно предимство на бензина беше изтъкнато далеч по-култивираното отдаване на мощността.Като извод беше казано,че двигателите са адски мощни,но дизела не може напълно да оползотвори мощта си(ногу бега настрани).Ако колите не бяха Е92,а е92Х или Хнещо си,нещата няма да седят по този начин(там дизела рулира).Иначе относно турбо бензина и такъв ще притежавам скоро и ще го видиме убавеца(тук изневерих на марката с нещо чешко,ама нема пари е92)
По темата .. дизела вече е стигнал чудовищни размери. Гледам какви ли не мнения, но повечето са базирани на двигатели от близкото минало, време, в което на дизеловите двигатели не им беше използван капацитета. Общо взето разликите в динамиката с бензиновите им аналози са пренебрежимо малки, докато разликите в разхода не толкова .. Единственият недостатък лично за мен при дизеловите автомобили е липсата на приятен звук от мотора и ауспусите .. Това е .. Имах удоволствието да карам Е92 335i и 335d половин година преди да излязат официално, като 335d беше без ограничител на скоростта .. И двата автомобила са меко казано бързи.
Да подплатя и думите си с факти:
Е92
335d (A6 кутия, предлага се само с такава)
тегло - 1645кг.
кубатура - 2993
коне - 286
въртящ момент - 580Nm/1750rpm
0-100км/ч - 6.1
1000м от място - 25.3
Разход:
градско - 10.3
извънградско - 5.9
пробег с един резервоар - 815км
вредни емисии - 200г/км.
335i (A6 кутия)
тегло - 1600кг.
кубатура - 2979
коне - 306
въртящ момент - 400Nm/1300rpm
0-100км/ч - 5.7
1000м от място - 24.6
Разход:
градско - 13.8/100
извънградско - 7.0/100
пробег с един резервоар - 665км
вредни емисии - 228г/км.
Сега пак обяснете дизела как не бил толкова добър както бензина
Почти еднакви параметри, в по-икономичен и по-тежък автомобил, че и по-чист екологично .. аз мисля, че колите са напълно равностойни .. 
Да подплатя и думите си с факти:
Е92
335d (A6 кутия, предлага се само с такава)
тегло - 1645кг.
кубатура - 2993
коне - 286
въртящ момент - 580Nm/1750rpm
0-100км/ч - 6.1
1000м от място - 25.3
Разход:
градско - 10.3
извънградско - 5.9
пробег с един резервоар - 815км
вредни емисии - 200г/км.
335i (A6 кутия)
тегло - 1600кг.
кубатура - 2979
коне - 306
въртящ момент - 400Nm/1300rpm
0-100км/ч - 5.7
1000м от място - 24.6
Разход:
градско - 13.8/100
извънградско - 7.0/100
пробег с един резервоар - 665км
вредни емисии - 228г/км.
Сега пак обяснете дизела как не бил толкова добър както бензина


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Turturelo написа:Почти еднакви параметри, в по-икономичен и по-тежък автомобил, че и по-чист екологично ..
аа не съм сългасен


дали няма някаква разботка на БМВ? последно забелязах, че се отказали да работят с ауди и мерцедес по въпроса.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
въпроса беше за бъдещето на дизелите..
аз ги виждам не като големи и мощни а като малки, оптимизирани да вървят само във едни обороти (примерно 2500) и ... във тандем със ел мотори във хибридни коли..
а по въпроса за спортност - дизелите ще вървят напред - но дори и да се изравнят по коне със бензиновите аз лично мисля че имат един основен проблем които не знам как ще решат - като натиснеш педала на газта на бензина и оставаш със усещането че бензина е знаел че ще го направиш.. докато дизела.. недочува.. все нещо не му е ясно а като отпуснеш педала усещането е...
карал съм известно време в10 туарега и.. не съм очарован... просто дизела едно време смятан да работи във селксостопанска техника и фермерите сами да си правят горивото... сега е изминал дълъг път и е светлинни години от тази философия но... не знам.. все още нещо му липсва.. мисля че като характер дизела си е у дома във мерцедесите но е чисто маркетингово пособие във арсенала на бмв..
за икономията на гориво не говорим.. не е тема тука май..
а дизела вече се е доказал като по-добър на писта за определени състзания.. ауди нали биха със тди р8 и то доста убедително...
аз ги виждам не като големи и мощни а като малки, оптимизирани да вървят само във едни обороти (примерно 2500) и ... във тандем със ел мотори във хибридни коли..
а по въпроса за спортност - дизелите ще вървят напред - но дори и да се изравнят по коне със бензиновите аз лично мисля че имат един основен проблем които не знам как ще решат - като натиснеш педала на газта на бензина и оставаш със усещането че бензина е знаел че ще го направиш.. докато дизела.. недочува.. все нещо не му е ясно а като отпуснеш педала усещането е...
карал съм известно време в10 туарега и.. не съм очарован... просто дизела едно време смятан да работи във селксостопанска техника и фермерите сами да си правят горивото... сега е изминал дълъг път и е светлинни години от тази философия но... не знам.. все още нещо му липсва.. мисля че като характер дизела си е у дома във мерцедесите но е чисто маркетингово пособие във арсенала на бмв..
за икономията на гориво не говорим.. не е тема тука май..
а дизела вече се е доказал като по-добър на писта за определени състзания.. ауди нали биха със тди р8 и то доста убедително...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Penchev написа:Ти лично като пилот-изпитател кое от двете би взелЧестно обаче
![]()
Георги Пенчев
не знам .. откровено казано! Нещото, което зверски ми липсва в дизела е звука, както казах и преди .. Ако трябва да си купувам кола за мен, за всекидневна употреба, понеже пътувам много, може би заради разхода везните ще се наклонят към 335d. Бяха ми дали за няколко дни 335i Coupe в Германия като бях Август месец и ми беше много гот, но какви разходи даваше на борд компютъра колата .. просто не е истина. Докато с 335d определено не беше драматично положението.
- Niikoo_1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 564
- Регистриран на: 26.11.2005
- Местоположение: София
- Кара: кръгчета
Имаше в аутобилд много сравнителен тест м/у Голф ГТ 1.4ТФСИ (170коня) и 2.0ТДИ (170коня) предполагам сте го чели. Накрая автора предпочете бензина и по точки спечели с малко.
Според мен има бъдеще и за двата вида. А има вече доста такива теми и е спорено доста. Никой не може да оспори разхода на дизела карам чат пат два служебни и при правилна употреба разхода ме впечатлява.
Няма нищо по кофти от звука на дизел при студен старт.
, пък и като отпусеш съединителя без да натискаш газта много ме кефи как почва да вибрира волана и други неща по интериора.
Пробвайте 3та скорост от място и леко пускне на съединителя и ви пожелавам приятен масаж.
Alx спомена и кофти тротъл респонса, което пък е едно от най-дразнещите неща, особено ако си под 2000об/мин при повечето дизели при леко натискане на газта просто почти нищо не се случва. Да не говорим пък, че и при опит за по-бързо стартиране или паля гума или тръгвам като автомобил 40коня.
Според мен има бъдеще и за двата вида. А има вече доста такива теми и е спорено доста. Никой не може да оспори разхода на дизела карам чат пат два служебни и при правилна употреба разхода ме впечатлява.
Няма нищо по кофти от звука на дизел при студен старт.

Пробвайте 3та скорост от място и леко пускне на съединителя и ви пожелавам приятен масаж.

Alx спомена и кофти тротъл респонса, което пък е едно от най-дразнещите неща, особено ако си под 2000об/мин при повечето дизели при леко натискане на газта просто почти нищо не се случва. Да не говорим пък, че и при опит за по-бързо стартиране или паля гума или тръгвам като автомобил 40коня.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Според мен ,няма да е толкова лесно да се продължи със същите темпове на бурно развитие с дизеловата техника по простата причина ,че мощностите постоянно растат,времената на процесите вървят бясно надолу ,софтуера е О'К в момента,но в един момент ще бъде трудно всичко това да се вкарва в иначе тежките части на конструкцията ... Всички знаете ,колко големи са наляганията и при какви условия става всичко това което ви радва ... Цялата тая рязка тенденция на развитие ми напомня на кривата на въртящия момент и поведението на един модерен TDi мотор - буууууум - фиуууууу
и после ...
Георги Пенчев




Георги Пенчев
- Niikoo_1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 564
- Регистриран на: 26.11.2005
- Местоположение: София
- Кара: кръгчета
Интересното тепърва започва при бензиновите мотори, доста сериозно навлизат при бензиновите мотори в комплект директното впръскване, принудителното пълнен, променливите фази на газоразпределение, пиезоинжекторите, а да се надяваме, че в близко бъдеще и турбините с променлива геометриа ще стават все повече и няма да изключение както в момента.
Смело мога да заява, че 2.0ФСИ ми е по-приятен за каране от 2.0ТДИ 140коня. (давам пример ВАГ кошниците щото най-много от тях съм карал)
Смело мога да заява, че 2.0ФСИ ми е по-приятен за каране от 2.0ТДИ 140коня. (давам пример ВАГ кошниците щото най-много от тях съм карал)
Penchev написа:ми напомня на кривата на въртящия момент и поведението на един модерен TDi мотор - буууууум - фиууууууи после ...
![]()
![]()
Георги Пенчев
ти внимавай защото напоследък има тенденция да ги въртят малко по-нависоко... а така както са кривите... един тди ако го врътнат само до 6000 оборота ... ще има и коне... а има ли обороти, може да скъсиш предавателните числа и... няма да има настигане от бензина при еднакъв обем...
както казах не мисля че числата са тези които са основния враг на дизела-а а.. самото му усещане и нежеланието му да работи като цяло... и това е нещо което трудно би могло да се оправи защото бензина е дросел-> обороти докато дизела е нафта-> обороти- нещо което няма как да е бързо докато нафтата има вискозитет на машинно масло и запалването е спонтанно но бавно...
а за звука му.. ако мислите че едно е60 м5 като го запалиш сутрин студено звучи по-различно първите 2-3 минути...


алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Аз съм правил изчисления,че ако колата беше 540,а не 535д,за 200000км(две години и половина при сегашен темп на каране) съм вътре с 45000лв при горе долу сегашни цени
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Едва ли производителите ще покачат сериозно оборотите при които работи дизела,поне докато възможностите за вдигане на мощността черз въртящ момент не бъдат изчерпани.Относно звука дизела постигна толкова много за 5години,че ако постигне толкова за следващите 5,ще почне да звучи по-добре от бензина.Въпроса е,че ако се сложат 1200нм на задно предаване и то с такъв ясно изразен пик, шофьора без електроника е за никъде 

Niikoo_1 написа:Да не говорим пък, че и при опит за по-бързо стартиране или паля гума или тръгвам като автомобил 40коня.
айде, айде на кепавия тенесист, ракетата му виновна


Niikoo_1 написа:Смело мога да заява, че 2.0ФСИ ми е по-приятен за каране от 2.0ТДИ 140коня. (давам пример ВАГ кошниците щото най-много от тях съм карал)
Аз съм карал Passat 2.0FSI и Passat 2.0TDI (последния) и честно да ти кажа в 2.0FSI не намирам никаква радост. Карал съм и EOS с този мотор - същото. Няма ли турбо, няма радост!
На моята кола мотора също е 150к.с. (1.8T) и като динамика и усещане 2.0FSI може да си мечтае за подобно поведение..
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
45 К лв са абсурдно много според мен
Потвърди написаното да не си чукнал грешен клавиш
Звука на кой дизелов автомобил ти харесва ,говоря като тембър а не като траканете отпреди 5 години напр.??
Георги Пенчев


Звука на кой дизелов автомобил ти харесва ,говоря като тембър а не като траканете отпреди 5 години напр.??
Георги Пенчев
65 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани