Е46 автомат
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- csx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Facelift touring 2004
- Детайли за колата: E46 Facelift touring
Re: Е46 автомат
dxd написа:csx написа:Здравейте ! И аз имам същият проблем с кутията и съм така от 7 години вече и сутрин включвам само на ръчка за 1 минута и всичко след това се оправя и си върви колата. Сменях масло и филтър да видя дали няма да се оправи нещо по кутията, но нямаше файда. Кутията ми е GM, 110 kw на уж 150 к.с и май ще я отварям да видя какво мога да направя по въпроса, пък ако не я оправя ще я оправят, тия които са в джаза. Ще поръчам гарнитури и да се оправи времето, че не ми се бачка в студа.Вчера ходих да взема масло за кутията и ми изписаха от Дару Кар ATF1 или 83222305395 червен, а от мястото дето пазаря е друг жълт с номер FE34608 трансмисионно масло, 1 л (жълт, ATF автоматичната скоростна кутия 6HP, заместител на G 055 005 A2) на Febi.Също така от фирмата, която взимам частите, когато напиша номера на маслото от Дару дето ми изписах излиза на Febi синтетично трансмисионно масло, 1 л (жълт), LA 2634, Lifeguardfluid 5, LT 71141, MB 236.11, VW ATF, VW TL 521 62.Също така казват, че отдолу пишело на кутията кое масло трябва да се сипе. Казаха ми от фирмата дето взимам масло, че имат и оригинално на OM, което е 88 лв литъра без отстъпката, което ще рече около 60 лв. Тук вече се чудя кое от маслата да взема! Ако някой има опит и е правил смяна да каже.Преди 3 години сложих на ZF масло S671090170 или ZF Lifeguardfluid пак е жълт и карам колата с него.Същото така ми се струва колата малко тромава, защото мотора реве повече, а имам чувството, че ходи по-малко и гори повече, но не знам дали това е от кутията честно казано.Това може би е така от както я имам колата.Колата е DPF е избушен преди да я взема и тогава беше на 180000 км, сменявал съм EGR, клапан за картерни газове. Обслужвам колата добре и сменям каквото е нужно и градско харчи бая 10 литра е окей, ама някой път повечко и в повечето случай по 10 км на ден не повече, но определено се усеща разход над 12 литра. Извън градско е към 7-8 литра. Споделете, ако някой вече е минал през този процес с кутията и е правил нещо собствено ръчно. Благодаря ви и усмихнат ден !
Твоята кутия е ГМ и не е за масло ЗФ,а за декстрон 3,а оригинално в тази кутия е Тексако Етл-7045E .Ето ти снимка на Тексакото-има го в Петрол бензиностанциите и не е скъпо 16-18лв литъра.
Благодаря ! Научих, че е точно тази кутия след време като беше сменено маслото. Сега съм с това, което е по каталог, но няма промяна. Както казах по-горе, ще сменя каквото е възможно преди да се рециклира, ако разбира се не се оправи проблема. И долу на кутията си пише номера, но при мен е изтрита лепенката точно там. Благодаря пак.
- Разбра ли за Веско Маринов?
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- csx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Facelift touring 2004
- Детайли за колата: E46 Facelift touring
Re: Е46 автомат
toliBMW написа:dxd написа:Твоята кутия е ГМ и не е за масло ЗФ ...
![]()
Що касае разхода, а той действително е висок ... причини много! И 100 мнения да събереш, те ще са само предположения и може никое да няма нещо общо с реален проблем. Така, че no comment![]()
Да разбирам колега, че за 7 години само си сменил маслото и друго не е гледано по кутията? А диагностика, грешки, други симптоми има ли?
За смяната на масло: Имаш 3 варианта. Доливане - източва се картера (5-6 л.) и се долива с нов ATF. Оставащите 2-3 л. по системата и в торка реално си остават. Пълна подмяна - или се сваля кутията и съответно се източва всичко, или без сваляне като се ползва машина, има няколко в страната. Има и друг начин, частична смяна - източва се картера, прави се промивка на кутията и след това се налива новото масло. За мен промивката е задължителна, независимо как ще се прави! Ползват се и добавки! Въпросът с добавките е спорен, но моя аргумент е, че говорим вече за консуматив. ATF по спецификация се сменя на 80к, а аз нямам намерение да го чакам толкова.
Само това е правено и няма грешки, които да са излизали за кутията.Маслото беше сменено на кутията след два месеца след като беше закупена колата. Преди новата смяна, която беше в петък, бях изминал 50 хиляди километра.Колата не вдига повече от 200 км и това са и възможностите още от преди. Ако напъна колата от самото начало на Д в нанагорнище, тогава може и да пропее, някоя грешка, но иначе не вади. Сменил съм Map,EGR, но мен ме съмнява, че е турбината, защото има малко около нея. Ако маслото е над отвора за доливане, ще има ли проблем ? Знам че трябва да е на нивото на пробката и мисля, че е малко над нея. Вашите коли, които са 320, 150 Kw изпълват ли километража, момчета, момичета? Благодаря !
- Разбра ли за Веско Маринов?
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- toliBMW
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 28.05.2017
- Местоположение: София
- Кара: BMW 320d e46
Re: Е46 автомат
Ако изобщо може да се обобщят типичните проблеми на GM кутиите, ето списък:
1. ATF – нестандартно масло по качествен параметър и/или недостатъчно ниво. Симптомите са подобни на твоите, недостига оптимални нива на налягането по системата. Възможно е също да усещаш смяна на звука при рязък завой - маслото се е разпенило. Възможни са и други симптоми в различен режим. И т.н.
2. Торк – нека да кажем „износен“. Би следвало да показва подобен проблем. Но … не само. Леко или по- силно колебаене на оборотите, не задържа по наклон, а и ако си го представиш като първи агрегат в кутията, то той влияе на всички режими. Примерно, може да я усещаш по- мудна. И т.н.
3. Съединители (фрикционни пакети) – ако се износят (вкл. уплътненията) , може да даде подобно поведение на кутията. (обикновено за 2-а или 3-та предавка, най- натоварените) Но, понеже те не действат поединично, а се „навързват“ няколко, следва да „чуваш“ и други неща. Например „ръмжене“ или „стържене“ и т.н.
4. Управление на хидравличния блок:
a. Сензор налягане – малко вероятно при теб, но ако се колебае, създава проблем
b. Соленоиди – Учебникарския пример е с проблема на задна. Няма соленоид, няма задна! Някой от другите 3 може да блокират в отворено или затворено положение. В твоя случай е вероятност! – соленоида не подава достатъчно налягане и се компенсира с обороти, след като го достигне, кутията си работи, докато не я оставиш в покой. И т.н.
c. Заключване на торка – ако има проблем (пак е сензор) , се получава колебаене на оборотите, а тъй като заключването го прави в много голям скоростен диапазон … ефекта е „замисляне“
d. Уплътнения – стават с времето на пластмаса и губят свойства. Примера с маслените акумулатори си е възможност при теб. Компенсира се с обороти и после кутията си работи, докато не я оставиш в покой.
И т.н.
5. Ел. система – Като се почне от лоста и се стигне до кутията, много неща могат да се случат. Пример – какъв соленоид, ако буксата играе или се е изхлузила …
6. Охладителна система – ти си с ТРИ термостата. Колебания в температурния режим водят до ефекта на доминото – всичко може да се скапе поетапно и полека, но много сигурно. Имаше пост от колега, който беше „пържил“ кутия – де що пластмаса се рони като сирене (кабели, букси и т.н.), фрикциони надрани и изпопадали в картера парчетии, типичния син оттенък по стоманените елементи и т.н.
7. Логика / софтуер – пак много вероятности, но един ъпдейт на софта най- малкото ще те успокои, лично аз се съмнявам за кутия на 250к+ точно това да реши проблема, но … Виж какви глупости е натворил Гюнтер в бюлетин SI B24 07 03, описва се точно твоя проблем !!!
И да добавим, че логиката се зарежда и с други данни - скорост, обороти и т.н.
Пиша набързо, че става дълго, но със сигурност някой колега може да ме поправи или добави нещо!
1. ATF – нестандартно масло по качествен параметър и/или недостатъчно ниво. Симптомите са подобни на твоите, недостига оптимални нива на налягането по системата. Възможно е също да усещаш смяна на звука при рязък завой - маслото се е разпенило. Възможни са и други симптоми в различен режим. И т.н.
2. Торк – нека да кажем „износен“. Би следвало да показва подобен проблем. Но … не само. Леко или по- силно колебаене на оборотите, не задържа по наклон, а и ако си го представиш като първи агрегат в кутията, то той влияе на всички режими. Примерно, може да я усещаш по- мудна. И т.н.
3. Съединители (фрикционни пакети) – ако се износят (вкл. уплътненията) , може да даде подобно поведение на кутията. (обикновено за 2-а или 3-та предавка, най- натоварените) Но, понеже те не действат поединично, а се „навързват“ няколко, следва да „чуваш“ и други неща. Например „ръмжене“ или „стържене“ и т.н.
4. Управление на хидравличния блок:
a. Сензор налягане – малко вероятно при теб, но ако се колебае, създава проблем
b. Соленоиди – Учебникарския пример е с проблема на задна. Няма соленоид, няма задна! Някой от другите 3 може да блокират в отворено или затворено положение. В твоя случай е вероятност! – соленоида не подава достатъчно налягане и се компенсира с обороти, след като го достигне, кутията си работи, докато не я оставиш в покой. И т.н.
c. Заключване на торка – ако има проблем (пак е сензор) , се получава колебаене на оборотите, а тъй като заключването го прави в много голям скоростен диапазон … ефекта е „замисляне“
d. Уплътнения – стават с времето на пластмаса и губят свойства. Примера с маслените акумулатори си е възможност при теб. Компенсира се с обороти и после кутията си работи, докато не я оставиш в покой.
И т.н.
5. Ел. система – Като се почне от лоста и се стигне до кутията, много неща могат да се случат. Пример – какъв соленоид, ако буксата играе или се е изхлузила …
6. Охладителна система – ти си с ТРИ термостата. Колебания в температурния режим водят до ефекта на доминото – всичко може да се скапе поетапно и полека, но много сигурно. Имаше пост от колега, който беше „пържил“ кутия – де що пластмаса се рони като сирене (кабели, букси и т.н.), фрикциони надрани и изпопадали в картера парчетии, типичния син оттенък по стоманените елементи и т.н.
7. Логика / софтуер – пак много вероятности, но един ъпдейт на софта най- малкото ще те успокои, лично аз се съмнявам за кутия на 250к+ точно това да реши проблема, но … Виж какви глупости е натворил Гюнтер в бюлетин SI B24 07 03, описва се точно твоя проблем !!!
И да добавим, че логиката се зарежда и с други данни - скорост, обороти и т.н.
Пиша набързо, че става дълго, но със сигурност някой колега може да ме поправи или добави нещо!

18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани