Сериозен проблем с хидравликата

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от sean-john » 14 Сеп 2017, 20:43

Здравейте колеги пускам нова тема,да не затрупвам излишно предната, така като моя проблем е специфичен и не е свързан с нея.

Накратко доколкото е възможно...При едно нормално палене сутрин хидравличната помпата започна да звучи все едно ще се пръсне...като въртя волана хидравлика има,но звука се засилва много...на по високи обороти звука изтънява,но си остава.След всичко прочетено в нета,реших,че помпата е заминала и си поръчах нова...

Източих горе долу всичкото масло (около 900 гр излезе) откачих старата помпа и сложих новата....напълних с ново масло ДЕКС 3 на Кастрол...запалих и звука си остана абсолютно същия като със старата помпа дори малко по силен(тук се замислям,че ако съм прав и има запушване,новата помпа прави по голямо налягане все пак не е на 20 години и затова звука е по силен)...е тук вече се съсипах...

Днес отивам пак в сервиза и викам ще откача всички маркучи и ще ги продухам да няма запушване (в този вариант дори и сега най много се съмнявам) така и направих...откачих всичко от помпата,охладителя,рейката дори на самата рейка където прехвърля абе всичко...продухах с компресора,уж от всякъде излезе въздух и масло.

Реших,че ще сглобявам всичко и ще напълня пак с АТФ и проблема ще ми е решен...да ама не ,никаква промяна...100 пъти въртях да обезвъздуша нищо не се променя само се тормози помпата още повече при пълен ляв/десен...

Във форума се срещат няколко мнения,но не 100% сигурни,че на единия от маркучите които влиза в охладителя има клапан...някой знае ли 100% дали това е така и на кой точно?

Звука идва точно от помпата и ми се струва,че прави налягане,но има запушване (може и от клапан ако има) и се образува свръхналягане и се тормози...като въртя на място както казах хидравлика има ( на моменти за много малко затяга и после се оправя).

Ще съм благодарен ако дадете някакви насоки,че утре пак отивам в сервиза,но с майсторчето което ми е приятел ни свършиха идеите къде и какво да проверяваме...

Ето и клипче с малко лошо качество,но по звука се познава колко се тормози помпата

https://drive.google.com/open?id=0B6qTy ... lFXM19DMnM


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от dbanchev » 14 Сеп 2017, 22:55

Казана сменял/промивал ли си.... ? На маркучите поне при мен клапани няма.... Като ги сменях клапани не видях.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от sean-john » 14 Сеп 2017, 23:31

Казанчето съм го промивал преди 4-5 месеца....не изпадна много да не кажа хич мръсотия...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от Conqueror » 15 Сеп 2017, 0:04

сервотроник ли е ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от sean-john » 15 Сеп 2017, 0:10

Не,не колата е супер обикновенна 520и..96-та...супер странно за нула време ми се случи това да почне да вие по начина в клипа....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 15 Сеп 2017, 0:33

Абсолютно същата работа и при мен. Щях да ти кажа да смениш казанчето - но аз смених с чисто ново казанче ОЕМ на ZF, маркуч чисто нов ОЕМ с оплетката от казанчето към помпата, хидравлична течност Castrol Dextron III, като старата източих и аз 900 мл с откачени маркучи и въртене на волана след това на шайбата на помпата да излезне всичкото хидравлично масло , хидравличната помпа е втора употреба - но има ефект относо липсата на затягане на волана и стържене,като помпата си връща нормално волана и при завиване няма разлика в усилието ,но звука на виенето при завиване остана.Рейката ми е със сервотроник, виенето не е от нея със сигурност, а на 100% от помпата се чува. Вадих и маркучите от охладителя - там чисто нови ОЕМ О-простени на охладителя, при оглед там си минава хидравлична течност.Цялата галимация съм е правил личност много внимателно с почистване на всички детайли. Остава проблема да е или в охладителя или в супер скъпите маркучи за високото налягане от помпата към хидравликата (ОЕМ струват около 350 - до 420 лв,което е безумие и незнам дали някой въобще им ги купува).
Обезвъздушаване съм правил както с отвита капачка на казанчео и въртене по минимум 4 пъти , така и на запалено отново яко въртене за хубаво обезвъздушаване и съм долял хидравлична течност,след спиране да излизат балончета.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Сеп 2017, 7:36

Не е проблема в цедката - един познат с е60 дори я е махнал и няма никаква промяна. Щеше да ми казва има ли ефект от онази добавка, за която споменах, ама не сме коментирали скоро. Мен рязко спряха да ми се дават пари и засега нищо не пипам :mhihi: . По-нататък ще си я набавя и ще я сипя да видим какво ще стане. Но твоето виене е дооооста по-сериозно. При мен само като загрее повечко маслото започвам да чувам помпата при въртене на волана. Дразни, но не е нещо фрапиращо. Е, за такъв клас автомобил (а и за какъвто и да е) е тъпо, но...

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от Bavarcho » 15 Сеп 2017, 8:36

Сигурен ли си че е обезвъздушена добре? Като сменяваш всичката течност се обезвъздушава на неработещ двигател с доста въртене бавно пълно ляво/дясно. На запалена кола ако го правиш течността се разпенва и нещо не се получава, само остава да вие, случвало ми се е така разпенена течност после да си вие хидравликата постоянно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от kener » 15 Сеп 2017, 10:05

@ Zlatiyan_Genchev Хидравлични маркучи правят една фирма на кукленско шосе, срещу бензиностанция ЕКО(отбивката за автоелектроника). Носиш им маркуч, казваш за какво налягане и ти го правят на място.

По-темата: Аз на моя филтър съм му направил отгоре три дупки, около 2мм диаметър. Като запаля колата ясно се вижда как циркулира течноста на местата, където са дупките. Тази манипулация съм я направил за да може дори и по някаква незнайна причина да се запуши мрежата на филтъра, през дупките пак да минава течност.
Сигурни ли сте, че звука идва от вътрешноста на помпата, а не е от ремък-шайба.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от Z3Ro* » 15 Сеп 2017, 10:21

Bavarcho написа:Сигурен ли си че е обезвъздушена добре? Като сменяваш всичката течност се обезвъздушава на неработещ двигател с доста въртене бавно пълно ляво/дясно. На запалена кола ако го правиш течността се разпенва и нещо не се получава, само остава да вие, случвало ми се е така разпенена течност после да си вие хидравликата постоянно.


На мен също ми звучи, все едно има въздух в системата или все едно дърпа отнякъде. Виждал съм хидравлични маркучи на други коли, които имат монтиран заводско ограничителен/възвратен/ клапан на маркуча на високото налягане - от помпата към рейката. Ето, тук намерих един файл, на които е показан подобен клапан:

http://www.plews-edelmann.com/assets/1/ ... er_102.pdf

На маркуча, които аз съм виждал с такъв клапан, самият клапан беше на изхода на помпата, един вид в накрайника на маркуча. Горе, във файла, го дават по средата на маркуча, а предполагам, че може и да е на входа на рейката. Но мисля, че не може без такъв клапан на маркуча на високото и принципно, ако той е дал фира, може да товари помпата...

П.С.- сега погледнах на моята кола. Клапанът е точно на същото място, както е показано на втората снимка на файла горе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от sean-john » 15 Сеп 2017, 10:48

Виенето е страшно силно...няма начин да се кара колата така.Иначе съм сигурен,че е обезвъздушена и на изгасена я въртях много,после на запалена също и никаква промяна...

Между другото на помпата си има клапанче някакво на изхода й...маркуча който излиза от помпата и отива в рейката не съм го оглеждал дали има такъв "Restrictor", но и да има аз го продухах излезе си въздух без тормоз...

Като запаля колата първите 1-2 секунди го няма виенето и после се появява...отново ми се върти в главата,че като си направи налягането,някъде неможе да премине добре и започва да бучи.

Проблема 100% не е в ремък или ролка,то няма как от пластмасовата ролка да има такъв зверски звук.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от Z3Ro* » 15 Сеп 2017, 11:31

На какво налягане си продухал маркуча? Питам, защото по спомен помпата работи на 120 бара...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от sean-john » 15 Сеп 2017, 11:38

6-7 бара да е било не съм гледал точно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от Z3Ro* » 15 Сеп 2017, 11:51

Според мен не е ясно тогава дали минава течност свободно през този маркуч. Най-лесно вземи един втора ръка от кола, която няма такъв проблем, и ще разбереш дали е от него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Сериозен проблем с хидравликата

Мнение от sean-john » 15 Сеп 2017, 21:27

А да попитам някой ако знае,има ли вариант рейката да се прецака нещо вътре в нея и да изравнява налягането или нещо подобно и от там помпата да се товари...

Днес свалих рейката и ще прегледаме и нея утре...вече незнам какво да гледам...отворих казанчето и свалих филтърчето пак,чисто е няма нищо по него.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook