Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от (h)aman » 28 Авг 2017, 15:23

Преди като карах бензин пак слагах Кастрол, само че зеления. Първите 6000км няма проблеми, след това на първо палене започваха да се чуват повдигачите. Сменям маслото - няма проблем. След 6000км отново почваха да се чуват. И така за Кастрола. Все пак ако го сменяте на 10 000км едва ли ще се появи проблем ночно заради маслото. Сега пак карам с Кастрол, само че Edge. Уж няма проблеми, ама то ще се чуе. :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 938
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от zaharia » 28 Авг 2017, 16:12

В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 28 Авг 2017, 16:31

Малко разговорът отива за темата с маслата, но за мен Кастрол си е хубаво масло, даже го намирам за по-хубаво от БМВ маслото (Shell). 2 смени карах с 5в40 castrol edge titanium FST, средно 12.5 хил. км от смяна до смяна и не го буташе изобщо. Когато го взех не се интересувах особено и не обикалях да търся конкретно масло - директно го закупих от една от големите вериги за авточасти наред с други консумативи.

Та по темата - харчът на масло на колегата според мен няма общо с маслото. Колкото и да е менте то, говорим за 2-2.5 литра изгорено масло ако смени на 15 хил. км. Може да е нормално за м54, н52 (след дадени км) но м57 не е двигател, който се слави с харч на масло и на 400 хил.
Последна промяна drago9205 на 28 Авг 2017, 16:40, променена общо 1 път

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от b00st » 28 Авг 2017, 16:40

zaharia написа:В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.

LL01 има добри масла БОЛ, ама тия коли ги дават с LL04 ACEA C3 категория, или рискуваш да видиш сметката на DPF/CAT, за сметка на това, че пазиш двигателя повече. Затова най-добрата комбинация е LL04 истинско масло, няма значение много марката, като се сменя на 10к + фюлериновата добавка на Bardahl или друга известна марка.

p.s. Сега, ако DPF-а и ката са в кофата може и с LL98 да се кара и рейсингово масло да му слагаш, това мисля е повече от ясно.
Последна промяна b00st на 28 Авг 2017, 16:45, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Dextuar » 28 Авг 2017, 16:44

b00st написа:
zaharia написа:В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.

LL01 има добри масла БОЛ, ама тия коли ги дават с LL04 ACEA C3 категория, или рискуваш да видиш сметката на DPF/CAT, за сметка на това, че пазиш двигателя повече. Затова най-добрата комбинация е LL04 истинско масло, няма значение много марката, като се сменя на 10к + добавка на Bardahl да кажем Фюлериновата.

Тоест, който е с махнат ДПФ и Кат може спокойно да си взима LL01, така ли?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от b00st » 28 Авг 2017, 16:51

dextuar написа:
b00st написа:
zaharia написа:В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.

LL01 има добри масла БОЛ, ама тия коли ги дават с LL04 ACEA C3 категория, или рискуваш да видиш сметката на DPF/CAT, за сметка на това, че пазиш двигателя повече. Затова най-добрата комбинация е LL04 истинско масло, няма значение много марката, като се сменя на 10к + добавка на Bardahl да кажем Фюлериновата.

Тоест, който е с махнат ДПФ и Кат може спокойно да си взима LL01, така ли?

Tочно така, дори е препоръчително да караш с LL01, така двигателя ще е с по-добро масло, отделно ако нафтата е кофти ще е по-защитен, от колкото с LL04.

BMW LL-04 or Longlife-04

BMW-LL-04 was devised for BMW models with diesel engines. Motor oils developed for the LL-04 specification have a “low-SAPS” or “mid-SAPS” formulation. “SAPS” refers to sulfated ash, phosphorus and sulfur content of the motor oil. High levels of these motor oil additives can cause damage to the exhaust particle filters used on BMW diesel models since 2004. BMW LL-04 engine oils are 100% synthetic and formulated for long service life.

Motor oils bearing the BMW LL-04 specification should not be used in BMW models with gasoline engines requiring the BMW “LL-01” specification. The BMW LL-04 specification does not replace or supersede the older BMW LL-01 specification.

BMW LL-01 motor oils are fully synthetic with high “SAPS” levels (sulfated ash, phosphorus, sulfur) for maximum anti-wear capabilities and long service life.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Plamenv » 28 Авг 2017, 18:27

Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф.. :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от chris_barnes » 28 Авг 2017, 19:30

Plamenv написа:Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф.. :dunno:
Да, такова е. И аз карам със същото

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 938
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от zaharia » 28 Авг 2017, 21:12

Plamenv написа:Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф.. :dunno:

Колега, мен ми е интересно да разбера как от 8 продукта които предлага Кастрол сред които има само 2 без допуски LL01 или LL04, вие сте избрали единия от последните. Добре поне, че не сте се спрели на оня с A5/B5, че тогава можеше да ви пострада и двигателя. Този поне е някъде на границата и може да се приеме условно, ако не товарите колата.
PS Всъщност положението не е толкова страшно колкото си мислех, горното маслото има допуск MB 229.5, което значи, че HTHS > 3.5 mPa ⋅ s, както се иска и при LL01, откъдето се вижда, че маслото има достатъчен вискозитет и няма да има проблем със смазването на стените на цилиндрите. Обаче с времето този вискозитет - който в случая е близо до долната допустима граница намалява и тогава вече може да има проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Plamenv » 28 Авг 2017, 23:50

zaharia написа:
Plamenv написа:Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф.. :dunno:

Колега, мен ми е интересно да разбера как от 8 продукта които предлага Кастрол сред които има само 2 без допуски LL01 или LL04, вие сте избрали единия от последните. Добре поне, че не сте се спрели на оня с A5/B5, че тогава можеше да ви пострада и двигателя. Този поне е някъде на границата и може да се приеме условно, ако не товарите колата.
PS Всъщност положението не е толкова страшно колкото си мислех, горното маслото има допуск MB 229.5, което значи, че HTHS > 3.5 mPa ⋅ s, както се иска и при LL01, откъдето се вижда, че маслото има достатъчен вискозитет и няма да има проблем със смазването на стените на цилиндрите. Обаче с времето този вискозитет - който в случая е близо до долната допустима граница намалява и тогава вече може да има проблем.

Не съм го избирал аз.. казвам и каква ми е колата и ми го пращат. Предното беше немско със бмв лл04, а това е на 3000 км г/д.. по принцип на 10000 ги сменям.
Това да го чакам ли до 10000 или да си търся пак от германия 5в 30 с бмв спецификация?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Next » 28 Авг 2017, 23:53

Някой може ли да ми каже с какви екстри е излязла колата ми, като му изпратя вина?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от (h)aman » 29 Авг 2017, 0:04

Next написа:Някой може ли да ми каже с какви екстри е излязла колата ми, като му изпратя вина?


www.bmwvin.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Next » 29 Авг 2017, 0:57

(h)aman написа:
Next написа:Някой може ли да ми каже с какви екстри е излязла колата ми, като му изпратя вина?


http://www.bmwvin.com

Благодаря!
Имам още един въпрос с м-ково окачване съм..... какво трябва да сменя за да го направя нормално? Само с амортисьори и пружини ще стане ли?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 12.01.2016
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от imanov » 29 Авг 2017, 7:20

Здравейте,
имам прелкъсване на първи цилиндър, като OBD ми изписва код Р0301-misfire на цилиндър 1( 2008 N43B16) След като отворих мотора бобината и свеща на цилиндър 1 беше леко омаслена. Явно като съм доливал масло се е стекло, иначе гарнитурата е нова и няма течове от нея, както и свещите и бобината за на 5000 км. След почистване спря да го прави 80 км но после проблема пак се появи и след разместване на бобината на 1 и 4 цилиндър когато мотора е топъл и замяна на свеща със старата ми която съм сигурен, че работи пак си показва грешка Р0301 Забелязах, че се получава само на топъл двигател. Имате ли някакви идей какво друго може да проверя и евентуално да сипя добавка за инжектори? Може ли да е от лош бензин?В момента не съм в София и нямам възможност за диагностика с BMW програма а не искам да прецакам нещо.
Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Gqbriel » 29 Авг 2017, 7:47

imanov написа:Здравейте,
имам прелкъсване на първи цилиндър, като OBD ми изписва код Р0301-misfire на цилиндър 1( 2008 N43B16) След като отворих мотора бобината и свеща на цилиндър 1 беше леко омаслена. Явно като съм доливал масло се е стекло, иначе гарнитурата е нова и няма течове от нея, както и свещите и бобината за на 5000 км. След почистване спря да го прави 80 км но после проблема пак се появи и след разместване на бобината на 1 и 4 цилиндър когато мотора е топъл и замяна на свеща със старата ми която съм сигурен, че работи пак си показва грешка Р0301 Забелязах, че се получава само на топъл двигател. Имате ли някакви идей какво друго може да проверя и евентуално да сипя добавка за инжектори? Може ли да е от лош бензин?В момента не съм в София и нямам възможност за диагностика с BMW програма а не искам да прецакам нещо.
Благодаря предварително!

Погледни си свещите
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook