Бързи въпроси и отговори
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Бързи въпроси и отговори
Преди като карах бензин пак слагах Кастрол, само че зеления. Първите 6000км няма проблеми, след това на първо палене започваха да се чуват повдигачите. Сменям маслото - няма проблем. След 6000км отново почваха да се чуват. И така за Кастрола. Все пак ако го сменяте на 10 000км едва ли ще се появи проблем ночно заради маслото. Сега пак карам с Кастрол, само че Edge. Уж няма проблеми, ама то ще се чуе. 

Re: Бързи въпроси и отговори
В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Бързи въпроси и отговори
Малко разговорът отива за темата с маслата, но за мен Кастрол си е хубаво масло, даже го намирам за по-хубаво от БМВ маслото (Shell). 2 смени карах с 5в40 castrol edge titanium FST, средно 12.5 хил. км от смяна до смяна и не го буташе изобщо. Когато го взех не се интересувах особено и не обикалях да търся конкретно масло - директно го закупих от една от големите вериги за авточасти наред с други консумативи.
Та по темата - харчът на масло на колегата според мен няма общо с маслото. Колкото и да е менте то, говорим за 2-2.5 литра изгорено масло ако смени на 15 хил. км. Може да е нормално за м54, н52 (след дадени км) но м57 не е двигател, който се слави с харч на масло и на 400 хил.
Та по темата - харчът на масло на колегата според мен няма общо с маслото. Колкото и да е менте то, говорим за 2-2.5 литра изгорено масло ако смени на 15 хил. км. Може да е нормално за м54, н52 (след дадени км) но м57 не е двигател, който се слави с харч на масло и на 400 хил.
Последна промяна drago9205 на 28 Авг 2017, 16:40, променена общо 1 път
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бързи въпроси и отговори
zaharia написа:В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.
LL01 има добри масла БОЛ, ама тия коли ги дават с LL04 ACEA C3 категория, или рискуваш да видиш сметката на DPF/CAT, за сметка на това, че пазиш двигателя повече. Затова най-добрата комбинация е LL04 истинско масло, няма значение много марката, като се сменя на 10к + фюлериновата добавка на Bardahl или друга известна марка.
p.s. Сега, ако DPF-а и ката са в кофата може и с LL98 да се кара и рейсингово масло да му слагаш, това мисля е повече от ясно.
Последна промяна b00st на 28 Авг 2017, 16:45, променена общо 2 пъти
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Бързи въпроси и отговори
b00st написа:zaharia написа:В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.
LL01 има добри масла БОЛ, ама тия коли ги дават с LL04 ACEA C3 категория, или рискуваш да видиш сметката на DPF/CAT, за сметка на това, че пазиш двигателя повече. Затова най-добрата комбинация е LL04 истинско масло, няма значение много марката, като се сменя на 10к + добавка на Bardahl да кажем Фюлериновата.
Тоест, който е с махнат ДПФ и Кат може спокойно да си взима LL01, така ли?
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бързи въпроси и отговори
dextuar написа:b00st написа:zaharia написа:В момента най-добрите масла(със съдържание на ПАО над 25%) на Кастрол са Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 A3/B4 (BMW Longlife-01) и Castrol EDGE 0W-40 A3/B4 Titanium FST(BMW Longlife-01). Ако ползвате някое от тях, няма от какво да се притеснявате, стига да сте сигурни, че не са ментета. У нас има за щастие достатъчно магазини(вкл в интернет), които продават масла с гарантирано качество. Повечето от останалите масла на фирмата са на остовата на хидрокрек и е нормално да се скапват по-бързо, пък и затова са и по-евтини.
ПС Гледам, че и двете горни масла имат само допуск BMW Longlife-01, което означава, че не са подходящи за всички двигатели. Мисля обаче, че за Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 има и вариант който има допуска BMW Longlife-04(без обозначението A3/B4 в наименованието). Ако се купува от това масло, трябва да се внимава да не се сбърка с Castrol EDGE 0W-30 A5/B5, което няма допуски BMW LL01 или BMW LL04 и НЕ Е ПОДХОДЯЩО за двигателите на BMW.
LL01 има добри масла БОЛ, ама тия коли ги дават с LL04 ACEA C3 категория, или рискуваш да видиш сметката на DPF/CAT, за сметка на това, че пазиш двигателя повече. Затова най-добрата комбинация е LL04 истинско масло, няма значение много марката, като се сменя на 10к + добавка на Bardahl да кажем Фюлериновата.
Тоест, който е с махнат ДПФ и Кат може спокойно да си взима LL01, така ли?
Tочно така, дори е препоръчително да караш с LL01, така двигателя ще е с по-добро масло, отделно ако нафтата е кофти ще е по-защитен, от колкото с LL04.
BMW LL-04 or Longlife-04
BMW-LL-04 was devised for BMW models with diesel engines. Motor oils developed for the LL-04 specification have a “low-SAPS” or “mid-SAPS” formulation. “SAPS” refers to sulfated ash, phosphorus and sulfur content of the motor oil. High levels of these motor oil additives can cause damage to the exhaust particle filters used on BMW diesel models since 2004. BMW LL-04 engine oils are 100% synthetic and formulated for long service life.
Motor oils bearing the BMW LL-04 specification should not be used in BMW models with gasoline engines requiring the BMW “LL-01” specification. The BMW LL-04 specification does not replace or supersede the older BMW LL-01 specification.
BMW LL-01 motor oils are fully synthetic with high “SAPS” levels (sulfated ash, phosphorus, sulfur) for maximum anti-wear capabilities and long service life.
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: Бързи въпроси и отговори
Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф.. 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Бързи въпроси и отговори
Да, такова е. И аз карам със същотоPlamenv написа:Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф..
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Re: Бързи въпроси и отговори
Plamenv написа:Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф..
Колега, мен ми е интересно да разбера как от 8 продукта които предлага Кастрол сред които има само 2 без допуски LL01 или LL04, вие сте избрали единия от последните. Добре поне, че не сте се спрели на оня с A5/B5, че тогава можеше да ви пострада и двигателя. Този поне е някъде на границата и може да се приеме условно, ако не товарите колата.
PS Всъщност положението не е толкова страшно колкото си мислех, горното маслото има допуск MB 229.5, което значи, че HTHS > 3.5 mPa ⋅ s, както се иска и при LL01, откъдето се вижда, че маслото има достатъчен вискозитет и няма да има проблем със смазването на стените на цилиндрите. Обаче с времето този вискозитет - който в случая е близо до долната допустима граница намалява и тогава вече може да има проблем.
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: Бързи въпроси и отговори
zaharia написа:Plamenv написа:Това е сегашното масло. Никъде не пише бмв, но май това ацеа ц3 означава и бмв лонглайф..
Колега, мен ми е интересно да разбера как от 8 продукта които предлага Кастрол сред които има само 2 без допуски LL01 или LL04, вие сте избрали единия от последните. Добре поне, че не сте се спрели на оня с A5/B5, че тогава можеше да ви пострада и двигателя. Този поне е някъде на границата и може да се приеме условно, ако не товарите колата.
PS Всъщност положението не е толкова страшно колкото си мислех, горното маслото има допуск MB 229.5, което значи, че HTHS > 3.5 mPa ⋅ s, както се иска и при LL01, откъдето се вижда, че маслото има достатъчен вискозитет и няма да има проблем със смазването на стените на цилиндрите. Обаче с времето този вискозитет - който в случая е близо до долната допустима граница намалява и тогава вече може да има проблем.
Не съм го избирал аз.. казвам и каква ми е колата и ми го пращат. Предното беше немско със бмв лл04, а това е на 3000 км г/д.. по принцип на 10000 ги сменям.
Това да го чакам ли до 10000 или да си търся пак от германия 5в 30 с бмв спецификация?
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Бързи въпроси и отговори
Някой може ли да ми каже с какви екстри е излязла колата ми, като му изпратя вина?
Re: Бързи въпроси и отговори
Next написа:Някой може ли да ми каже с какви екстри е излязла колата ми, като му изпратя вина?
www.bmwvin.com
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Бързи въпроси и отговори
(h)aman написа:Next написа:Някой може ли да ми каже с какви екстри е излязла колата ми, като му изпратя вина?
http://www.bmwvin.com
Благодаря!
Имам още един въпрос с м-ково окачване съм..... какво трябва да сменя за да го направя нормално? Само с амортисьори и пружини ще стане ли?
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте,
имам прелкъсване на първи цилиндър, като OBD ми изписва код Р0301-misfire на цилиндър 1( 2008 N43B16) След като отворих мотора бобината и свеща на цилиндър 1 беше леко омаслена. Явно като съм доливал масло се е стекло, иначе гарнитурата е нова и няма течове от нея, както и свещите и бобината за на 5000 км. След почистване спря да го прави 80 км но после проблема пак се появи и след разместване на бобината на 1 и 4 цилиндър когато мотора е топъл и замяна на свеща със старата ми която съм сигурен, че работи пак си показва грешка Р0301 Забелязах, че се получава само на топъл двигател. Имате ли някакви идей какво друго може да проверя и евентуално да сипя добавка за инжектори? Може ли да е от лош бензин?В момента не съм в София и нямам възможност за диагностика с BMW програма а не искам да прецакам нещо.
Благодаря предварително!
имам прелкъсване на първи цилиндър, като OBD ми изписва код Р0301-misfire на цилиндър 1( 2008 N43B16) След като отворих мотора бобината и свеща на цилиндър 1 беше леко омаслена. Явно като съм доливал масло се е стекло, иначе гарнитурата е нова и няма течове от нея, както и свещите и бобината за на 5000 км. След почистване спря да го прави 80 км но после проблема пак се появи и след разместване на бобината на 1 и 4 цилиндър когато мотора е топъл и замяна на свеща със старата ми която съм сигурен, че работи пак си показва грешка Р0301 Забелязах, че се получава само на топъл двигател. Имате ли някакви идей какво друго може да проверя и евентуално да сипя добавка за инжектори? Може ли да е от лош бензин?В момента не съм в София и нямам възможност за диагностика с BMW програма а не искам да прецакам нещо.
Благодаря предварително!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Бързи въпроси и отговори
imanov написа:Здравейте,
имам прелкъсване на първи цилиндър, като OBD ми изписва код Р0301-misfire на цилиндър 1( 2008 N43B16) След като отворих мотора бобината и свеща на цилиндър 1 беше леко омаслена. Явно като съм доливал масло се е стекло, иначе гарнитурата е нова и няма течове от нея, както и свещите и бобината за на 5000 км. След почистване спря да го прави 80 км но после проблема пак се появи и след разместване на бобината на 1 и 4 цилиндър когато мотора е топъл и замяна на свеща със старата ми която съм сигурен, че работи пак си показва грешка Р0301 Забелязах, че се получава само на топъл двигател. Имате ли някакви идей какво друго може да проверя и евентуално да сипя добавка за инжектори? Може ли да е от лош бензин?В момента не съм в София и нямам възможност за диагностика с BMW програма а не искам да прецакам нещо.
Благодаря предварително!
Погледни си свещите
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани