м43б19 и Диса клапа

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

м43б19 и Диса клапа

Мнение от NoMoreRules » 27 Авг 2017, 16:46

Колеги и модератори предварително се извинявам че пускам стотната тема за този проблем с тракащата Диса клапа при модела.
Понеже предледах всички теми по няколко пъти и не намерих отговор на въпроса си, а той е :
Как се оправя този проблем. Не намерих никъде отговор дори и в чуждестранни форуми, единствено в един руски фирум един беше показал май някакви втулки метални който е монтирал на оста на клапата но не разбрах върши ли работа.
Погледнах в мкар и дарукар но цените са близки до 600 лева. Питал съм и колеги който продават части и в момента никой от тях няма налична диса.
Подлежи ли изобщо на някакъв ремонт както е при 6цилиндровите модели?
Нека колеги който са си решили проблема споделят начините си.
Хубав ден на всички.
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 9.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 318 CI

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от bar0na » 27 Авг 2017, 21:39

Колега преди няколко месеца ми се прецака втората диса, взех такава на vaico. Намира се около 300 лв, може да провериш при laviatan. Засега работи както трябва, но се появи едно свирене около нея и още не съм сигурен дали е точно от нея, но определено работи перфектно и се спестяват 300 лв спрямо оригинална. Преди това си бях купил оригинална, която изкара година и половина - към 45 000 км, затова мисля, че е най-добре да се вземе на vaico.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от NoMoreRules » 27 Авг 2017, 23:19

Колега лошото е че се допитах първо до колегата Лавиатан, но в момента няма налични и не се знае кога ще има.
А моята си продължава да си трака и ме е страх да карам колата така след като прочетох няколко мнения как можело да се чупи и да съсипе двигателя.
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от dr.peshev » 28 Авг 2017, 13:37

ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от NoMoreRules » 28 Авг 2017, 15:37

Значи да разбирам че ако махна само клапата и металното шило което я държи и сложа отново тялото в колектора и си решавам завинаги проблема?
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от dr.peshev » 28 Авг 2017, 18:05

При този мотор печалбата от дисата е минимална
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от NoMoreRules » 28 Авг 2017, 18:09

Значи утре чакам друга диса да пристигне.
Първо ще сваля кръглата клапа на моята и ще върна обратно в колектора тялото и ще видя колата как е като вървеж и като разход.
Другата клапа ще я модифицирам като руснаците с метални втулки и ще я направя максимално безопасна и работеща.
После ще я монтиран за проба.
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от NoMoreRules » 02 Сеп 2017, 12:05

Да развия темата за да знаят и други колеги за напред.
Значи премахнах самата клапичка от корпуса, а корпуса го върнах обратно на мястото си.
Ефекта е отрицателен.
Веднаха се усети по мудна колата в ниските(трябва и повече газ), и леко завишен разход на гориво, но не е нещо фрапантно.
Сега се почва търсене на Диса здрава втора ръка или нова която в момента струва 585 лева от Дару или 300 от друг производител.
Кое е по добре да кажат колеги сменяли Диса клапа.
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: м43б19 и Диса клапа

Мнение от danielgenov » 04 Сеп 2017, 23:45

NoMoreRules написа:Да развия темата за да знаят и други колеги за напред.
Значи премахнах самата клапичка от корпуса, а корпуса го върнах обратно на мястото си.
Ефекта е отрицателен.
Веднаха се усети по мудна колата в ниските(трябва и повече газ), и леко завишен разход на гориво, но не е нещо фрапантно.
Сега се почва търсене на Диса здрава втора ръка или нова която в момента струва 585 лева от Дару или 300 от друг производител.
Кое е по добре да кажат колеги сменяли Диса клапа.


Нормално е ефекта да е отрицателен, а интересното е че ясно си го отличил :)
Иначе ефекта е отрицателен защото дисата затваря клапата именно при ниски обороти. По този начин въздуха към цилиндрите минава по по-дългия път през всмукателния колектор. При високи обороти дисата отваря и тогава въздуха по пътя на най-малкото съпротивление минава по по-късия път през всмукателния колектор. И понеже може да не знаеш, но значението на късия и дългия път през всмукателния колектор (т.нар. колектор с променлива геометрия) е следното, казано най-просто: след затваряне на смукателния клапан се създава удърна вълна на въздуха, която се отразява в стените на всмукателния колектор и се връща обратно към клапаните. По този начин, ако ударната вълна се върне обратно в смукателния клапан, в момента когато той отвори, то по този начин по-голямо количество въздух ще бъде засмукано в цилиндъра и съответно може да се изкара по-голяма мощност от него. При ниски обороти честотата на отваряне на клапаните е ниска и съответно честота на "ударните вълни" също трябва да е ниска, за да съвпаднат моментите. Това се реализира именно с по-дългия път през смукателния колектор, като вълната изминава по-голям път и съответно има по-голяма честота на завръщане в клапаните. Обратен е ефекта при високи обороти, като отделно отворената клапа допълнително намалява въздушното съпротивление в колектора и това позволява двигателя да развие максималната си мощност.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook